Około 38 mln widzów CNN, BBC oraz czytelników Time Magazine, The Financial Times (FT) oraz The Wall Street Journal zetknęło się z kampanią promocyjną polskiej gospodarki, zorganizowanej przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) - poinformowali w poniedziałek na konferencji prasowej przedstawiciele PAIiIZ.
Kampania trwała sześć tygodni, od września do listopada 2005 r. i objęła 500 spotów w telewizji (400 w BBC i 100 w CNN) oraz 10 edycji reklamy prasowej.
Motywem kampanii było bijące serce na tle mapy Europy, symbolizujące centralne położenie Polski w Europie oraz dynamiczny rozwój gospodarczy naszego kraju. Koszt całej kampanii wyniósł 1,4 mln zł.
Według danych CNN, reklamę obejrzało 3,7 mln widzów z 16 krajów Europy, natomiast w BBC obejrzało ją 5,5 mln osób. Znaczącą grupę odbiorców stanowiły osoby związane z biznesem, podejmujący decyzje biznesowe członkowie zarządów oraz menedżerowie najwyższego szczebla.
Analitycy BBC oraz CNN oceniają kampanię jako efektywną. Rezultat zwiększonego zainteresowania Polską był widoczny również na stronach internetowych PAIiIZ. W okresie trwania kampanii oglądalność portalu wzrosła o 43 proc.
"W dzienniku The Financial Times reklama Polski emitowana była pięciokrotnie. Jego czytelnicy to w 44 proc. kadra zarządzająca największych banków i inwestycji finansowych na świecie, a w 30 proc. finansiści największych światowych korporacji. PAIiIZ dociera do poważnych inwestorów m.in. przez FT i zachęca ich do podejmowania inwestycji w Polsce jako atrakcyjnego i bezpiecznego regionu gospodarczego" - powiedziała uczestnicząca w konferencji Nina Kowalewska z FT.
"Polsce potrzebna jest skoordynowana, wieloletnia kampania promocyjna Polski za granicą. Jestem przekonany, że nasze działania w tym zakresie będą w przyszłości kontynuowane. Polska jako pierwsza zdecydowała się na taką kampanię w naszym regionie. Chcemy rozszerzyć ją o Stany Zjednoczone i Kanadę" - dodał prezes PAIiIZ Andrzej Zdebski.