Pentagon: Sponsoring sportowy w telewizji wart prawie miliard złotych

PAP
29-01-2008, 15:06

Na 983 miliony złotych wartość sponsoringu sportowego w telewizji w Polsce szacuje firma badawcza Pentagon. To wzrost o  ponad 20 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Łączna liczba ekspozycji sponsorów sportu przekroczyła półtora miliona (nie były brane pod uwagę emisje w blokach reklamowych, badano ekspozycje sponsorów w programach sportowych). Podobnie jak przed rokiem, ok. 60 proc. wartości całego sponsoringu w Polsce skupiła się w trzech dyscyplinach: piłce nożnej, siatkówce mężczyzn oraz skokach narciarskich.

Wartość medialną piłki nożnej oszacowano na 233,5 mln złotych, siatkówki mężczyzn na 210 mln, a skoków na 30,5 mln. Ponad trzykrotnie w stosunku do ubiegłego roku wzrosła wartość ekspozycji związanych z kierowcą Formuły 1 Robertem Kubicą (32,8 mln).

Według Pentagonu najwięcej ekspozycji wyemitowano w stacjach grupy Polsat (1,13 mln), jednak największą widownię, a co za tym idzie największą wartość medialną uzyskały ekspozycje w stacjach telewizji publicznej, następnie Polsatu i TVN. A najwięcej na sponsoringu sportowym zyskały Polkomtel, Lotos oraz Telekomunikacja Polska. (PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Pentagon: Sponsoring sportowy w telewizji wart prawie miliard złotych