Perspektywy nieciekawe, ale wyceny atrakcyjne

Michał Błasiński
opublikowano: 20-03-2013, 00:00

Mimo trudnej sytuacji na rynku reklamy akcje Cyfrowego Polsatu i TVN mają spory potencjał — przekonuje Dominik Niszcz z Raiffeisena.

Rekomendacja dla Cyfrowego Polsatu spadła jednak z „kupuj” do „trzymaj”, choć cena docelowa została podwyższona o 5 proc., do 19,5 zł (to o 13 proc. powyżej kursu na GPW).

— W minionym kwartale Cyfrowy Polsat zaskoczył dyscypliną kosztów. Lepiej od oczekiwań wypadł także rynek telewizyjnych usług reklamowych. Niestety, spodziewam się, że I kwartał 2013 r., zwłaszcza w segmencie telewizyjnym, będzie słabszy niż przed rokiem. Wynika to głównie z efektu wysokiej bazy — argumentuje Dominik Niszcz.

Szans dla spółki analityk upatruje we wzroście sprzedaży usług dodatkowych do aktualnejbazy klientów — przełoży się to na 4-5-procentowy skok tzw. średniego przychodu na użytkownika (ang. ARPU). Firma skutecznie rozwija także segment internetowy. Rekomendacja „trzymaj” dotyczy też akcji TVN. I tu cena docelowa wzrosła o 5 proc., do 10,5 zł (to o 11 proc. powyżej kursu). Wyższa wycena wynika z głębszej od oczekiwań redukcji kosztów. Dominik Niszcz zwraca jednak uwagę na słabą sytuację rynku reklamy telewizyjnej. Analityk spodziewa się, że flagowy kanał telewizyjny grupy będzie nadal tracił udziały w oglądalności. Optymizm płynie natomiast ze wzrostu zainteresowania widzów stacjami tematycznymi: TVN 7 oraz TTV.

W tym roku, według Dominika Niszcza, zarówno Cyfrowy Polsat, jak i TVN nie będą w stanie poprawić zysku netto. W przypadku Cyfrowego Polsatu analityk spodziewa się 2-procentowego wzrostu przychodów, do 2,84 mld zł, ale przy 22-procentowym spadku zysku netto, do 468 mln zł. Gorzej będzie też z rentownością TVN. Spółka ma zanotować 3-procentowy spadek przychodów, do 1,54 mld zł, i aż 73-procentowy spadek zysku netto, do 130 mln zł.

13% Taki jest potencjał wzrostu notowań Cyfrowego Polsatu...

11% ...a taki kursu TVN — uważa Dominik Niszcz z Raiffeisena.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Błasiński

Polecane