Grupa Polski Holding Hotelowy (PHH) podała, że odnotowała wzrosty przychodów oraz utrzymała stabilną rentowność. "W 2024 roku przychody Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego osiągnęły poziom 522,6 mln zł, co oznacza wzrost o 4,7 proc. w porównaniu do 2023 roku" - poinformowano w komunikacie PHH. Jak wskazała grupa, za większość wzrostu odpowiadała spółka PHH Sp. z o.o., która wygenerowała przychody na poziomie 275,3 mln zł, czyli o prawie 9 proc. wyższe niż rok wcześniej.
"Wynik brutto Grupy Kapitałowej wyniósł w 2024 roku 53 mln zł. W przypadku spółki PHH Sp. z o.o. było to 82,8 mln zł. Różnica na poziomie niemal 30 mln zł wynika z wyników spółek zależnych, co podkreśla zróżnicowane źródła przychodów Grupy" - poinformowano. Dodano, że wskaźnik GOP (zysk operacyjny brutto) w spółce PHH wyniósł 91,5 mln zł, a EBITDA (wynik finansowy przed opodatkowaniem i odsetkami, uwzględniający utratę wartości) – 118 mln zł.
Obłożenie pokoi w spółce PHH wyniosło w 2024 roku 73,9 proc. Grupa, powołując się na dane STR Global przypomniała, że średnia dla Polski wynosi ono 68,6 proc. Z kolei średnia cena sprzedanego pokoju w 2024 roku wyniosła 414,91 zł. Dla porównania średnia dla Polski to 383,30 zł (dane z ponad 400 obiektów różnej klasy). W przypadku wskaźnika RevPAR (wzrost średniego przychodu z pokoju) było to z kolei odpowiednio dla spółki PHH 306,80 zł i 262,98 zł (średnia dla Polski).
"Wszystkie działania, które planujemy i które realizujemy są nastawione na poprawę efektywności operacyjnej i współpracy między różnym segmentami naszej działalności. Rozwój, poparty efektywnym zarządzaniem oraz zaangażowaniem naszego zespołu, zaowocował wzrostem przychodów i kluczowych wskaźników takich jak RevPAR i ADR" - powiedział, cytowany w informacji prezes grupy kapitałowej PHH Rafał Kincer.
Podkreślił, że grupa pracuje obecnie nad nową strategią rozwoju, która zostanie zaprezentowana w maju. "Jej celem będzie dalsze umacnianie naszej pozycji lidera w branży oraz dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się oczekiwań rynku" - dodał.
W skład Grupy PHH wchodzi ponad 50 hoteli i obiektów z blisko 6 tys. pokoi; to druga największa grupa hotelowa w kraju i pierwsza z wyłącznie polskim kapitałem. Jako franczyzobiorca współpracuje ze światowymi sieciami hotelowymi, takimi jak: Marriott International, Hilton Worldwide, Best Western Hotels&Resorts, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group i Accor.
