Polacy: reklama na nas nie działa

opublikowano: 07-11-2014, 00:00

Czy zatem np. spot z hasłem „Coca- Cola to jest to” już na Polaków nie działa? Nic bardziej mylnego

Badacze wzięli pod lupę ponad 1,1 tys. Polaków i zadali im pytanie: w jakim stopniu reklama wpływa na twoje decyzje zakupowe? W przypadku każdego z medium odpowiedzi były podobne: od 2 (reklama w kinie) do 6 proc. (reklama w TV i internecie) Polaków wskazywało, że są bardziej podatni na tego typu przekazy niż przeciętny obywatel. Jednocześnie 50-70 proc. badanych deklarowało, że reklama działa na nich słabiej niż na innych.

Według badań agencji mediowej MEC i prof. psychologii Dariusza Dolińskiego, największy wpływ na decyzje zakupowe mają obecnie marka, opakowanie, informacje zawarte na stronach internetowych producentów, opinie z forów i mediów społecznościowych oraz opinie przyjaciół i rodziny. No i oczywiście cena.

Czy zatem np. spot z hasłem „Coca- Cola to jest to” już na Polaków nie działa? Nic bardziej mylnego. — Przyjemnie jest myśleć o sobie jako racjonalnym, a to oznacza niechęć do przyznania się, że reklama może wpływać na nasze decyzje zakupowe. Im mniejszy jest nasz wpływ na możliwość pominięcia reklam, tym większe przekonanie, że one na nas nie działają. Prawdopodobnie stąd właśnie wynikają różnice w postrzeganiu działania poszczególnych mediów i tak silne wyparcie efektu kina — ocenia prof. Doliński. W tym roku rynek reklamowy w Polsce wzrośnie o blisko 2 proc., do 6,5 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu