Małe auta elektryczne produkowane przez Volkswagena będą znacznie droższe od modeli konwencjonalnych.

- Obecny poziom cenowy nie jest do utrzymania w przypadku wyposażenia obecnych aut w silniki elektryczne. Dlatego segment małych aut czeka nieuchronny znaczny wzrost cen – powiedział Pötsch.
Pierwszy VW zaprojektowany wyłącznie jako samochód elektryczny, model I.D., będzie dostępny od 30 tys. EUR, zapowiedział Pötsch. Jednak klienci musieliby zaakceptować pewne cięcia. Na przykład, zasięg wielu samochodów elektrycznych wynosi obecnie tylko od 300 do 400 km - znacznie mniej niż w przypadku silników benzynowych lub wysokoprężnych.
Zdaniem Pötsch, pojawia się pytanie czy w przyszłości osoby o niskich dochodach nadal będą mogły sobie pozwolić na własny samochód. Zostało to zepchnięte na dalszy plan przy ustalaniu nowych limitów CO2. Ale, jak dodał, dla samochodów elektrycznych nie ma alternatywy.