PPL: kontynuacja przetargu na Okęcie we wrześniu

Wiktor Krzyżanowski
opublikowano: 2001-07-30 16:03

W trzeciej dekadzie września powinny zostać wyłonione trzy konsorcja, które przejdą do drugiego etapu przetargu na rozbudowę warszawskiego lotniska na Okęciu - poinformował PAP. Koszt budowy terminalu szacowany jest na 300 mln USD. Jego przepustowość wyniesie 6,5 mln pasażerów rocznie. Obecnie istniejący terminal, który może obsłużyć rocznie 4 mln pasażerów, ma być powiększony m.in. o specjalny sektor dla VIP-ów.

Do pierwszego etapu przetargu weszło sześć konsorcjów, które do 23 sierpnia zobowiązane są przedstawić wstępne projekty rozbudowy lotniska. Spółka Polskie Porty Lotnicze - właściciel Okęcia - zdecydowała się na powtórzenie pierwszego etapu przetargu, który został unieważniony w połowie maja po proteście firmy Skanska. Skanska zarzucała wtedy PPL naruszenie zasad procedury przetargowej i wyraziła wątpliwość wobec jej prawidłowości.

W marcu minister transportu odwołał naczelnego dyrektora PPL Macieja Kalitę. Jako powód decyzji podano m.in. utratę zaufania organu założycielskiego do dotychczasowego dyrektora oraz brak akceptacji dla sposobu zarządzania przedsiębiorstwem. Jednak prasa łączyła odwołanie Kality z nieprawidłowościami przy przetargu na budowę terminalu.

Przedstawiciele PPL podawali wcześniej, że prace przygotowawcze do rozbudowy mają potrwać 12 miesięcy, natomiast budowa terminalu - trzy lata. Nowy terminal powinien zostać oddany do użytku na początku 2005 r. Pieniądze na rozbudowę lotniska będą pochodziły ze środków własnych i kredytów. Dokładny sposób finansowania nie został jeszcze ustalony.

WIK