Rossi planuje pozyskać z publicznej oferty akcji ok. 50 mln zł

Internet Securities
19-04-2006, 14:48

Producent i dystrybutor obuwia firma Gino Rossi planuje z publicznej oferty akcji pozyskać około 50 mln zł. Zadebiutować na GPW spółka chciałaby jeszcze przed wakacjami, poinformował w środę Grzegorz Leszczyński, prezes IDM S.A. oferującego akcje spółki. W środę do KPWiG trafił prospekt emisyjny Gino Rossi.

Producent i dystrybutor obuwia firma Gino Rossi planuje z publicznej oferty akcji pozyskać około 50 mln zł. Zadebiutować na GPW spółka chciałaby jeszcze przed wakacjami, poinformował w środę Grzegorz Leszczyński, prezes IDM S.A. oferującego akcje spółki. W środę do KPWiG trafił prospekt emisyjny Gino Rossi.

„Z grubsza liczymy, że będzie to kwota rzędu 50 mln zł. Chcemy, aby debiut był jeszcze przed wakacjami. Podczas emisji kapitał Gino Rossi będzie podniesiony o około 20%. Oferta będzie skierowana głównie do polskich inwestorów finansowych” – powiedział Leszczyński podczas konferencji prasowej.

Środki z emisji nowych akcji Gino Rossi planuje przeznaczyć na rozbudowę swojej sieci salonów sprzedaży w Polsce i za granicą, budowę centrum magazynowo-logistycznego przy zakładach firmy w Słupsku oraz wdrożenie w spółce wspomagającego zarządzanie systemu informatycznego.

W tym roku spółka chce powiększyć swoją sieć sklepów pod marką Gino Rossi o 22 salony firmowe, z czego sześć ma powstać za granicą. Do tej pory firma otworzyła w tym roku cztery salony firmowe z czego dwa za granicą. Cała sieć sprzedaży marki Gino Rossi liczy teraz 87 salonów. Większość z nich to salony firmowe. Również nowo otwierane salony Gino Rossi mają być salonami firmowymi.

„Docelowo w Polsce chcielibyśmy mieć 100-110 sklepów pod marką Gino Rossi, ale później będziemy jeszcze rozbudowywać sieć pod przeznaczoną dla nieco mniej zamożnych klientów marką G&R” – powiedział na środowej konferencji prezes Gino Rossi Maciej Fedorowicz.

Dodał, że spółka będzie chciała w najbliższych latach mocno rozbudowywać swoją sieć za granicą w pierwszej kolejności w krajach sąsiadujących z Polską: Niemczech, Rosji, Czechach, Słowacji, Ukrainie, Białorusi.

„W tym roku nie powstanie jeszcze dużo salonów za granicą, ale wynika to z tego, że np. na rynku niemieckim, gdzie chcemy znacznie rozbudować naszą sieć, długo negocjuje się z centrami handlowymi” – powiedział Fedorowicz.

Obecnie sprzedaż zagraniczna ma jedynie około 5-proc. udział w przychodach Gino Rossi.

Gino Rossi dystrybuuje skierowane do zamożniejszych klientów obuwie pochodzące z własnej produkcji w fabryce w Słupsku oraz od producentów zagranicznych z Włoch oraz Chin. Swoje produkty oferuje pod trzema markami Gino Rossi (średnia cena w Polsce pary takich butów to około 300 zł), G&R (około 20% tańsze) oraz Geox (obuwie z podeszwą pochłaniającą wilgoć). W Polsce powstaje około 2/3 sprzedawanych przez firmę butów.

Obuwie pod marką G&R produkowane jest w Chinach. Przychody z tytułu sprzedaży tej marki stanowią 10-15% całkowitych przychodów firmy Gino Rossi.

W 2005 roku Gino Rossi miało 96 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2 mln zł zysku netto. W ubiegłym roku spółka sprzedała 420 tys. par obuwia. Prezes Gino Rossi ocenia, że w całym segmencie rynku obuwia, w którym działa Gino Rossi w Polsce sprzedaje się 2 mln par butów rocznie. Spółka liczy na wzrost tego rynku.

W pierwszym kwartale tego roku przychody ze sprzedaży wyniosły 29,5 mln zł i były o 43 % wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Spółka nie podała prognoz wyników na 2006 rok, ale zapowiada znaczną dynamikę przychodów i poprawę rentowności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Rossi planuje pozyskać z publicznej oferty akcji ok. 50 mln zł