Skyscanner zamyka biura i zwalnia pracowników

ARŻ
opublikowano: 2020-07-14 20:45
zaktualizowano: 2020-07-14 19:34

Platforma do wyszukiwania połączeń lotniczych przygotowuje się do zmniejszenia zatrudnienia nawet o 20 proc. i zamknięcie kilku biur. To efekt kryzysu w branży lotniczej spowodowanego pandemią koronawirusa.

Firma zamierza skonsolidować swoją działalność w Wielkiej Brytanii. Chce zamknąć biura w Sofii i Budapeszcie, a także ograniczyć działalność w Singapurze i Miami.

Logo Skyscanner
Logo Skyscanner
Fot. Bloomberg

Dyrektor generalny Moshe Rafiah napisał w mailu do ok. 1500 pracowników Skyscannera, że 20 proc. z nich może w najbliższym czasie stracić pracę. W ramach restrukturyzacji ma powstać 60 nowych stanowisk.

„Choć jesteśmy pewni, że Skyscanner odzyska w dłuższej perspektywie, i widzimy wczesne oznaki wzrostu w tym sektorze, wiemy już, że powrót liczby podróży do poziomu sprzed pandemii zajmie więcej czasu, niż początkowo oczekiwano” – stwierdził rzecznik spółki.

Skyscanner należy do chińskiej grupy Trip.com. Platforma do wyszukiwania połączeń lotniczych została przejęta w 2016 roku za 1,7 mld dolarów.