Trustpilot szykuje się do IPO w Londynie

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 01-03-2021, 14:30

Trustpilot planuje wejście na giełdę w Londynie, w ramach pierwszej w tym roku europejskiej oferty IPO na tamtejszym parkiecie.

Bloomberg

Duńska platforma internetowa oferująca opinie konsumentów zamierza wprowadzić do obrotu giełdowego co najmniej 25 proc. swoich akcji. Szacuje, że pierwsza oferta publiczna (IPO) pozwoli jej pozyskać od inwestorów około 50 mln USD. Pieniądze przeznaczone mają być na spłatę zadłużenia i sfinansowanie dalszego rozwoju. IPO ma umożliwić też dotychczasowym udziałowcom sprzedaż akcji.

Trustpilot celuje w wycenę na poziomie 1,4 mld dolarów i liczy na włączenie do indeksu FTSE.

Kopenhaska firma byłaby pierwszą dużą firmą z Unii Europejskiej, która w 2021 r. wybiera się na londyńską giełdę. Zdaniem obserwatorów rynku, ma to podkreślić atrakcyjność tamtejszego parkietu dla zagranicznych notowań, która zdecydowanie spadła po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i dużego exodusu firm na kontynent.

Jak podaje agencja Bloomberg, przychody Trustpilota wzrosły od 2018 r. o 59 proc. osiągając w 2020 r. poziom 102 mln USD. Na koniec zeszłego roku firma miała 19,5 tys. abonentów i 1,2 mln recenzji i ocen. Boryka się jednak z wieloma fałszywymi ocenami, które zmuszona jest systematycznie usuwać (w 2020 r. wykasowano 2,2 mln recenzji) wykorzystując do tego m.in. specjalistyczne, automatyczne oprogramowanie. Środki z IPO mają w części posłużyć do rozwoju lepszych algorytmów.

Firma działa na rynku od 2007 r. i zatrudnia ponad 700 pracowników w ośmiu biurach na świecie.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane