
Komisja Europejska przekonywała w liście do rządu niemieckiego, żeby opublikować oświadczenie zawierające harmonogramy i rozwiązania regulacyjne niezbędne dla funkcjonowania pojazdów napędzanych e-paliwem W 2035 r. miałby wejść w życie zakaz używania silników spalinowych w samochodach.
“Dobra podstawa do dalszych rozmów”
Nowe regulacje dotyczące samochodów z elektrycznym napędem zostaną zaprezentowane tylko wówczas, gdy państwa członkowskie zatwierdzą rzeczony zakaz, dowiedział się Bloomberg. Komisja odrzuciła prośbę Berlina o zaproponowanie dodatkowych przepisów.
Istnieje szansa, że porozumienie zostanie osiągnięte jeszcze w tym tygodniu i potencjalnie przed 23 marca, kiedy przywódcy UE spotkają się na szczycie w Brukseli. Rzecznik niemieckiego ministerstwa transportu potwierdził, że otrzymał list z KE i że stanowi on “dobrą podstawę do dalszych rozmów”.
Przemysł samochodowy ważny dla Niemiec
Dekarbonizacja transportu jest uważana za kluczowy filar celu UE zmniejszenia emisji CO2 o 55 proc. w obecnej dekadzie. Produkcja aut ma zarazem ogromne znaczenie dla Niemiec, gdzie przemysł samochodowy jest wart ok. 411 mld EUR i w którym pracuje ok. 800 tys. osób.