Vercom ustalił cenę akcji w ofercie publicznej

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2021-04-22 07:34

Vercom ustalił na 45 zł cenę akcji w ofercie publicznej. Oznacza to, że wartość oferty wyniesie 225 mln zł, z czego 180 mln zł pozyska spółka.

Cena jest równa cenie maksymalnej.

- Nasza oferta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów. Podsumować IPO będziemy mogli po przydziale akcji, jednak już teraz mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z przebiegu roadshow i feedbacku ze strony inwestorów instytucjonalnych. Cieszy nas również bardzo duże zainteresowanie ze strony inwestorów indywidualnych - mówi Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercomu.

Vercom to technologiczna spółka tworząca globalne platformy komunikacyjne w chmurze (CPaaS). Jej głównym akcjonariuszem jest notowane na GPW R22.

Cele:
Cele:
Wybierająca się na giełdę spółka Vercom, kierowana przez Krzysztofa Szyszkę, wyda do 250 mln zł na przejęcia w regionie CEE.

Kiedy debiut Vercomu

W ofercie publicznej sprzedawanych jest 4 mln akcji nowej emisji serii D, a także 1 mln akcji, sprzedawanych przez założycieli. Spółka, akcjonariusze sprzedający oraz główny akcjonariusz (R22) zawarły umowę lock-up na 12 miesięcy od dnia debiutu giełdowego, który planowany jest w pierwszej połowie maja.

W transzy inwestorów indywidualnych znajdzie się 600 tys. walorów, a instytucjonalnych 4,4 mln. Przydział akcji zaplanowany jest na 27 kwietnia. Wszystkie istniejące akcje Spółki oraz nowo emitowane akcje serii D mają w intencji Spółki zostać wprowadzone do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW.

Cele emisji

Wybierająca się na giełdę spółka wyda do 250 mln zł na przejęcia w regionie CEE.

- Pozyskane środki chcemy w pełni wykorzystać na dalszy rozwój, a konkretnie akwizycje. Mają one na celu realizację strategii budowy silnego gracza na rynku usług CPaaS w regionie CEE. Szukamy jednokanałowych podmiotów wyróżniających się znaczną bazą klientów i potencjałem do sprzedaży kolejnych kanałów. Ważne dla nas jest również umiędzynarodowienie portfela klientów, a także posiadana technologia, która rozszerzy nasze kompetencje – dodaje Krzysztof Szyszka.