Rosnąca inflacja, liczne podwyżki stóp procentowych i skutki wojny na Ukrainie nie sprzyjały sentymentowi giełdowemu w 2022 r. Wiele spółek w obliczu spadków indeksów musiało zrezygnować z pierwszych emisji publicznych (IPO) lub przesuwało je w czasie. W Europie doprowadziło to do niemal 80-procentowego spadku łącznej wartości ofert w porównaniu z 2021 r. Kapitał, pozyskany przez spółki i akcjonariuszy, wyniósł zaledwie 15,6 mld EUR. Ponad 58 proc. tej kwoty przypadło na Porsche, dzięki czemu największym rynkiem w Europie pod względem wartości IPO w 2022 r. okazała się Deutsche Börse. Zaraz za nią uplasowała się Borsa Italiana, gdzie największym debiutantem był Technoprobe z ofertą wartą 0,7 mld EUR. Na trzecim miejscu znalazła się London Stock Exchange, na której zadebiutowało rekordowe 17 podmiotów (w sumie w Europie - 102).
GPW w zestawieniu uplasowała się na szarym końcu z wynikiem zerowym. Nieco lepiej wyglądają statystyki dla NewConnect, gdzie pojawiło się 16 nowych podmiotów. Najbardziej udane IPO zaliczyła spółka HiProMine, produkująca białko pochodzące z przemysłowej hodowli owadów, która pozyskała 8 mln EUR. Podium uzupełniły SDS Optic i Red Carpet Media Group, które przyciągnęły - odpowiednio - 2,4 i 1 mln EUR.