Czytasz dzięki

W branży HoReCa powiało optymizmem

opublikowano: 12-08-2020, 22:00

Jeden z najbardziej poszkodowanych przez koronawirusa sektorów nieco lepiej ocenia swoje perspektywy.

Większość hoteli, restauracji i firm kateringowych, czyli podmiotów z sektora HoReCa, z nadzieją patrzy w przyszłość — wynika z badania Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL). Subindeks branżowy Barometru EFL dla tej branży w trzecim kwartale wyniósł 55,7 pkt w 100-stopniowej skali. To aż o 27,1 pkt więcej niż pod koniec marca br. i najlepszy wynik od ponad roku. Ostatnio wskaźnik był na wyższym poziomie w lutym 2019 r. Na dobrą ocenę sytuacji w największym stopniu wpłynęły prognozy dotyczące sprzedaży.

Ponad połowa hotelarzy i restauratorów (54 proc.) liczy na większą liczbę gości. Natomiast na początku kwietnia ponad 81 proc. przedstawicieli HoReCa obawiało się mniejszej sprzedaży, a na jej wzrost liczyło zaledwie 3 proc. badanych firm. Nadal jednak wśród wszystkich badanych przez EFL branż (jest ich sześć) w tym sektorze najwięcej przedsiębiorców pesymistycznie patrzy na utrzymanie działalności — 50 proc. ankietowanych twierdzi, że pandemia spowoduje zamykanie biznesów hotelarskich i gastronomicznych. Aż 73,8 proc. respondentów z tej branży uważa też, że koronawirus niekorzystnie wpłynie na przyszłą sytuację ich firm.

— Niestety do dziś, pomimo zniesienia obostrzeń, wiele restauracji, kawiarni, barów, hoteli czy pensjonatów nie funkcjonuje tak, jak miało to miejsce przed wybuchem pandemii — mówi Radosław Woźniak, prezes EFL.

Dodaje, że na optymistyczne prognozy restauratorów i hotelarzy z pewnością wpłynęła pomoc finansowa z tarczy antykryzysowej, sezon wakacyjny, w którym polska turystyka pozostaje bezkonkurencyjna wobec zagranicznych ofert oraz uruchomienie bonów turystycznych. Hotelarze i restauratorzy uważają, że długo nie wrócą do kondycji sprzed pandemii. Pod koniec maja 67 proc. zapytanych liczyło na uporanie się ze skutkami kryzysu do przyszłego roku, pod koniec czerwca już tylko 39 proc. Więcej respondentów natomiast uważa, że nastąpi to w ciągu najbliższych 2-3 lat (35,5 proc.).

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane