Jak wynika z danych Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych (CPCA), w kwietniu 2024 r. sprzedano „jedynie” 1,55 mln pojazdów osobowych, o 9,6 proc. mniej niż w miesiąc wcześniej. W ujęciu rocznym sprzedaż skurczyła się o 5,8 proc.
W marcu sprzedaż odnotowała natomiast wzrost rzędu 5,7 proc. w ujęciu rocznym i aż o 53 proc. miesiąc do miesiąca, po załamaniu na początku roku.
Warto podkreślić, że nowy rekord ustanowiła sprzedaż pojazdów napędzanych energią elektryczną (NEV). Samochody NEV stanowiły 43,5 proc. całkowitej sprzedaży samochodów zasilanych alternatywnymi źródłami energii. Niemniej ten typ samochodów nadal jeszcze przegrywa z pojazdami hybrydowymi typu plug-in (PHEV).
Z raportu CPCA wynika, że wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych (NEV) przyspieszył w kwietniu do 12,1 proc. z 10,5 proc. w marcu, podczas gdy sprzedaż pojazdów PHEV wyhamował do 64,2 proc. w porównaniu ze wzrostem o 75,4 proc. w marcu.
Celem Pekinu jest osiągnięcie przez NEV poziomu 45 proc. do 2027 r.