Dzięki popularnym modelom SUV-ów do klientów trafiło łącznie 354 064 samochodów, jak ogłosiła grupa w czwartek. Odpowiada to wzrostowi o 4,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W samym grudniu sprzedaż wzrosła o 5,8 proc.

Dzięki temu pod koniec roku VW osiągnął znacznie lepsze wyniki niż najwięksi amerykańscy producenci. Lider rynku General Motors, który publikuje swoje wyniki co trzy miesiące, sprzedał w czwartym kwartale o 2,7 proc. mniej nowych samochodów niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Ford odnotował w grudniu spadek sprzedaży o 8,8 proc.
W 2018 r. amerykańscy wiodący producenci odnotowali zauważalne spadki. Sprzedaż GM spadła o 1,6 proc. do poziomu nieco poniżej 3,0 mln pojazdów, a Forda o 3,5 proc. do 2,5 mln aut.
Po latach boomu amerykański rynek motoryzacyjny schładza się z powodu wyższych stóp procentowych i wyższych cen paliw. Analitycy również nie widzą odwrócenia trendu w nowym roku.