Biuro Maklerskie PKO BP, które jest wśród menedżerów oferty publicznej Shopera, wyceniło spółkę metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF) na 1,23-1,6 mld zł. W przeliczeniu na jedną akcję daje to43,14-56,04 zł.
Cena maksymalna w ofercie publicznej to 47 zł.
Analitycy zakładają 33-procentową średnioroczną dynamikę wzrostu EBITDA w latach 2020-21. W tym czasie przychody maja rosnąć średniorocznie o 32 proc.
W tym roku BM PKO BP prognozuje 22,8 mln zł zysku Shopera, w 2022 r. 36,2 mln zł, a w 2023 48,6 mln zł. Prognoza skorygowanej EBITDA w tym czasie zakłada odpowiednio: 31,6 mln zł, 48,7 mln zł i 48,6 mln zł, a przychodów: 76,3 mln zł, 102,3 mln zł i 133,7 mln zł.
Shoper to właściciel platformy e-commerce do prowadzenia sklepu internetowego w modelu SaaS (z ang. software as a service, czyli oprogramowanie jako usługa). Spółka uważa się za lidera na polskim rynku pod względem liczby obsługiwanych klientów z udziałem 45 proc., a wliczając sklepy sprzedawane na zasadzie private label - około 57 proc.
Oferta publiczna akcji Shopera, w której akcjonariusze spółki chcą sprzedać maksymalnie 7,73 mln walorów (27 proc. kapitału) rozpoczęła się 21 czerwca. Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych potrwają do 28 czerwca. Wartość oferty może sięgnąć 363 mln zł.