Południowokoreańska spółka LG Energy Solution poinformowała, że Ford Motor zerwał umowę na dostawy akumulatorów do pojazdów elektrycznych o wartości około 9,6 bln wonów stanowiących równowartość około 6,50 mld dolarów. Informacja została przekazana w środowym zgłoszeniu regulacyjnym. Jak wyjaśniono, decyzja amerykańskiego producenta była konsekwencją wstrzymania produkcji części modeli elektrycznych w związku ze zmianami w otoczeniu regulacyjnym oraz pogarszającymi się prognozami popytu na pojazdy EV.
Umowy, które zostały rozwiązane, zostały podpisane w październiku ubiegłego roku i dotyczyły dostaw akumulatorów na rynek europejski. Zgodnie z pierwotnymi planami LG Energy Solution miało rozpocząć dostawy dla Forda w latach 2026 i 2027.
Zmiana strategii Forda i odpisy warte miliardy
Decyzja o zerwaniu kontraktu z LG Energy Solution wpisuje się w szerszą korektę strategii Forda w obszarze elektromobilności. W miniony poniedziałek (15.12) koncern poinformował o dokonaniu odpisu aktualizującego wartość swojej działalności o 19,5 mld dolarów oraz o wycofaniu kilku modeli samochodów elektrycznych z oferty.
Problemy wspólnych projektów akumulatorowych w USA
LG Energy Solution nie jest jedynym południowokoreańskim producentem akumulatorów, który odczuwa skutki zmiany podejścia Forda. W ubiegłym tygodniu spółka SK On poinformowała o zakończeniu współpracy z amerykańskim koncernem w zakresie wspólnych fabryk akumulatorów w Stanach Zjednoczonych.
W 2022 roku Ford i SK On ogłosili inwestycję o wartości 11,4 mld dolarów, której celem była budowa wspólnych zakładów produkujących akumulatory na potrzeby pojazdów elektrycznych w USA.
