Niedługo poznamy Benq-Siemens

Marcin Złoch
opublikowano: 2006-03-15 00:00

Pierwsze telefony marki Benq-Siemens pokażą się w salonach naszych operatorów komórkowych na początku kwietnia.

W ubiegłym roku tajwańska Benq Corporation nabyła dział urządzeń mobilnych Siemensa. Od października 2005 r. działa firma Benq Poland odpowiadająca w naszym kraju za sprzedaż telefonów komórkowych opatrzonych logo Siemensa. Na początek kwietnia zapowiadane jest rozpoczęcie sprzedaży telefonów komórkowych nowej marki — Benq--Siemens. Kinga Kozicka, dyrektor marketingu spółki Benq Poland, informuje, że jako pierwsze poznamy modele S68 i EF81.

— Pierwsze dwa telefony pojawią się na początku przyszłego miesiąca w promocji jednego z operatorów. Są to aparaty dość mocno zaawansowane technologicznie, jeden z nich pracuje w standardzie UMTS — informuje Kinga Kozicka.

Bez szoku

Nie oznacza to zupełnego zniknięcia marki Siemens ze sprzedaży. Do wyczerpania zapasów z wcześniejszych zamówień w promocjach operatorów będą egzystowały obok siebie dwie marki. Jednak nowe zamówienia operatorzy będą składać wyłącznie na aparaty Benq-Siemens. Nowy gracz na europejskim rynku telefonii komórkowej pomyślał o oszczędzeniu użytkownikom terapii wstrząsowej związanej ze zniknięciem popularnej wśród wielu użytkowników marki.

— Do 2010 r. Benq ma prawo do używania podwójnej marki. Czy po tym czasie znak Siemensa zostanie wyeliminowany, jeszcze nie wiadomo — twierdzi Kinga Kozicka.

Wyższy prestiż

Kinga Kozicka informuje, że także wprowadzane do polskich sklepów w późniejszym czasie telefony Benq-Siemens nie będą najtańszymi modelami z oferty producenta. Do sprzedaży wybrano zaawansowane technologicznie aparaty.

— Nowa marka ma kojarzyć się z ciekawymi urządzeniami. Dzięki temu chcemy utrzymać dotychczasowy poziom sprzedaży. Zamierzamy zagospodarować około 20 proc. polskiego rynku — zapowiada Kinga Kozicka.

Nie zmienia się sposób dystrybucji nowej marki. Tak jak dotychczas siemensy, telefony Benq-Siemens będą sprzedawane nie tylko w salonach operatorów, ale także w supermarketach elektronicznych i w niezależnych sieciach dystrybutorów aktywacji komórkowych.