Wydarzenia ostatnich lat oraz miesięcy wyznaczają nam nowe definicje atrakcyjności pracodawcy. Zjawiska wielkiej rezygnacji, a zaraz potem cichego wycofania wymagają nowej siły przyciągania. Jako laureaci nagrody głównej konkursu rozumiemy, jak istotne są działania na rzecz budowania angażującego i odpornego środowiska pracy, które odpowiada na zmieniający się kontekst i potrzeby pracowników.

W ramach strategii human-centric wdrażamy nowe rozwiązania, a także edukujemy i angażujemy pracowników w trosce o wellbeing. Wierzymy, że zarządzanie dobrostanem to kompetencja przyszłości, dzięki której jesteśmy lepiej przygotowani na nadchodzące wyzwania.
Lepsze zrozumienie siebie i praktyczne wskazówki
Umiejętne zarządzanie swoją energią i dbałość o dobrostan to kwestia bardzo indywidualna. Dlatego nasi pracownicy mogą w każdym momencie skorzystać z bezpiecznej formuły kwestionariusza samoopisu, a z indywidualnego raportu dowiedzieć się, co warto zmienić w codziennych nawykach. Jak to zrobić, dowiedzą się z regularnych kwartalnych spotkań z ekspertami zajmującymi się pełnym spektrum dobrostanu.
Różnorodność potrzeb
Pandemia uświadomiła nam, jak silny jest wpływ sytuacji osobistej i społecznej na funkcjonowanie zawodowe. W związku z tym w coraz większym stopniu skupiamy się na potrzebach różnych grup: pracujących rodziców, opiekunów osób zależnych, osób ze społeczności LGBTQ+, przedstawicieli różnych pokoleń. Nasze aktywności edukacyjne dobieramy tak, aby odpowiadały na wyzwania, z którymi spotykają się te grupy, jednocześnie edukujemy całą organizację, uświadamiając i uwrażliwiając na różne perspektywy koleżanek i kolegów.
Siła społeczności
Nasze doświadczenia pokazują, jak duże wsparcie może nam dać sprzyjające otoczenie. Sieci pracownicze dedykowane różnym grupom wspierają się nawzajem, edukują organizację i wzmacniają bezpieczną i inkluzywną kulturę organizacyjną. Do wdrożenia zdrowych nawyków i utrzymania kondycji fizycznej angażujemy całe zespoły, które poprzez uczestnictwo we wspólnych wyzwaniach sportowych mogą mobilizować się i motywować wzajemnie.
Wsparcie w trudnych sytuacjach życiowych
Zdajemy sobie jednak sprawę, że każda osoba może znaleźć się w sytuacji, w której nie poradzi sobie sama. Z myślą o tym wprowadziliśmy benefit, którym jest pomoc psychologiczna dla wszystkich pracowników. W trudnej sytuacji osobistej każda osoba może liczyć na regularne wsparcie specjalistów. Coraz częściej nasi pracownicy opiekują się osobami starszymi w rodzinie. Z myślą o nich wprowadziliśmy możliwość z korzystania z indywidualnego doradztwa koordynatorów opieki geriatrycznej. W planach jest dalsze poszerzanie grona ekspertów, aby zwiększać poczucie komfortu i bezpieczeństwa naszych pracowników.
Czy to działa?
Regularnie co kwartał sprawdzamy, czy robimy postępy i zachęcamy pracowników do podzielenia się opinią, co jeszcze możemy zrobić dla ich zaangażowania. W ostatnich latach poziom poczucia równowagi życia zawodowego i osobistego wzrósł w naszej organizacji o 11 p.p. Oznacza to, że pomimo pandemii i wojny, a raczej dzięki nim, nauczyliśmy się, jak lepiej zarządzać naszym dobrostanem i jak budować zdrowy balans w życiu. To przekonuje nas, że warto kontynuować podjęty kierunek.
© ℗