Okazuje się, że zła sytuacja na rynku aut nowych nie dotyczy wszystkich. Polska Grupa Dealerów, skupiająca czterech sprzedawców Fordów, prawie podwoiła sprzedaż i zarobiła 1 mln zł.
Polska Grupa Dealerów (PGD), krakowska spółka, zajmująca się sprzedażą samochodów marki Ford, zamknie 2002 r. przychodami przekraczającymi 200 mln zł i zyskiem netto wysokości 1 mln zł. Będzie to pierwszy tak wysoki wynik finansowy, jaki udało się wypracować grupie. 2001 r. firma zamknęła stratą prawie 1 mln zł.
— W ciągu 11 miesięcy 2002 r. sprzedaliśmy ponad 2500 aut, głównie Focusów — mówi Adam Pietkiewicz, prezes PGD.
Jego zdaniem, do końca roku grupa sprzeda około 2800 aut, co w stosunku do 2001 r. stanowić będzie wzrost o 80 proc.
— Trudno jeszcze mówić o hossie na rynku, ale niewątpliwie widać poprawę. Nie wiadomo jednak, jak długo utrzyma się ta tendencja — komentuje Adam Pietkiewicz.
W skład PGD wchodzi czterech dealerów marki Ford. W połowie 1999 r. grupę stworzyły salony Eurocar i Partner z Krakowa oraz Euromobil z Bielska-Białej. Z końcem 1999 r. w skład PGD weszło warszawskie OMC Motors.
— Nie mamy planów powiększenia grupy o kolejnych partnerów. W roku 2003 podstawowym zadaniem jest dla nas utrzymanie tempa wzrostu sprzedaży z tego roku — wyjaśnia Adam Pietkiewicz.