Sprzedaż w walutach lokalnych pozostała niezmieniona, w tym podatek od wartości dodanej w ciągu trzech miesięcy do maja 2018 r. Przychody bez podatku wzrosły o 1,2 proc. do 51,9 mld SEK (5,9 mld USD), i była niższa od oczekiwanej przez analityków.

To niepokojąca informacja - ocenia Magnus Raman, analityk Handelsbanken, który szacuje, że sprzedaż w ciągu minionych 12 miesięcy spadła o 6,8 proc. Dodaje, że "mediana prognoz była już i tak na bardzo niskim poziomie, a firma wciąż nie jest w stanie im sprostać"
Podczas gdy sieć H&M wciąż dodaje nowe sklepy, jednak jej ekspansja ulega spowolnieniu. Detalista miał 4801 sklepów na koniec maja, o zaledwie 1 proc. więcej niż na koniec ostatniego roku podatkowego. Celem spółki jest uzyskanie 220 nowych lokali netto w 2018 r. w oparciu o plany zamknięcia 170 sklepów i dodania 390 nowych. Firma uruchamia również nowe sieci, w tym sklepy z rabatami Afound oraz Arket, która sprzedaje ubrania i artykuły gospodarstwa domowego, takie jak wazony i sztućce.
Raport szwedzkiego potentata trafił na rynek w trzy dni po tym jak branżowy lider, sieć Zara, należąca do hiszpańskiego koncernu Inditex, którego właścicielem jest miliarder Amancio Ortega odnotowałla słabszą od prognoz sprzedaż w I kw. 2018 r.