TVK Vectra wyłoży 55 mln na akwizycje sieci kablowych
Ostatnie przejęcia małych sieci przysporzyły Telewizji Kablowej Vectra już blisko 22 tys. nowych abonentów. Szefowie spółki zapowiadają, że do końca roku z usług operatora korzystać będzie 500 tys. osób. Akwizycje kolejnych kablówek pochłoną nieco ponad 55 mln zł.
Elbląska Telewizja Kablowa Vectra podpisała umowy z kilkoma operatorami regionalnymi. W efekcie operator pozyskał 21,8 tys. nowych abonentów. Wcześniej sieci udało się wreszcie sfinalizować rozmowy z jednym z największych świętokrzyskich operatorów kablowych — firmą Maxtel, dzięki czemu Vectra przejęła ponad 20 tys. klientów kablówki.
— Zawierane umowy dostosowujemy do sytuacji, w jakiej znajduje się lokalny operator. Oprócz np. zakupu sieci przejmujemy udziały w spółce operującej siecią — tłumaczy Tomasz Węgrzyński, dyrektor zarządzający grupy Vectra.
Śląska sieć
Ostatnie umowy rozszerzają obecność grupy na Górnym Śląsku. Przejęte sieci kablowe w Raciborzu, Kuźni Raciborskiej, Kietrzu, Skoczowie i Cieszynie dały Vectrze łącznie 9,7 tys. abonentów. Na Dolnym Śląsku grupa zaangażowała się w operatorów z Gubina, Polkowic, Strzelina i Żar (razem 12,1 tys. abonentów). Od początku roku Vectra przejęła w różnych regionach kraju 23 sieci kablowe i 100 tys. abonentów.
— Wciąż negocjujemy z kilkunastoma operatorami w Polsce centralnej i południowej. W tym ostatnim regionie rozmowy są najbardziej zaawansowane. Do końca roku chcemy zwiększyć liczbę aktywnych abonentów z obecnych 369 tys. do 470 tys. osób — zapowiada Tomasz Węgrzyński.
Na dotychczasowe akwizycje grupa wydała jednak niewiele ponad połowę z 55 mln zł zaplanowanych na ten cel środków.
— Jednak plan wydatków na tegoroczną konsolidację przekroczymy o kilka procent — mówi Tomasz Węgrzyński.
Dobry bank
W tym roku wzrosną również przychody ze sprzedaży Vectry, z 56 mln zł w 2000 r. do 89 mln zł.
Większość tegorocznych inwestycji grupa sfinansuje jednak środkami pożyczonymi z BRE Banku.
Pod koniec 2000 r. TVK Vectra wniosła aktywa w postaci swojej sieci kablowej do spółki cable.com, którą utworzono w celu inwestowania w technologie multimedialne. Pozyskano do niej inwestorów instytucjonalnych z grupy BRE Banku: sam bank oraz cztery fundusze zarządzane przez BRE Private Equity.