Wlk. Brytania: sprzedaż w małych sklepach spożywczych ma wzrosnąć o 18 proc.

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2018-02-08 10:19
zaktualizowano: 2018-02-08 10:21

Sprzedaż convenience na rynku spożywczym w Wielkiej Brytanii wzrośnie o prawie 18 proc. do 46,2 mld funtów (64 mld USD) w ciągu pięciu lat kończących się w 2022 r., prognozuje firma badawcza IGD.

W tym samym czasie sprzedaż w supermarketach ma zwiększyć się o 5,9 proc.

Sektor convenience będzie trzecim najszybciej rozwijającym się po Internecie i dyskontach.

Tempo wzrostu convenience będzie nadal przewyższać ogólny rynek spożywczy, wspierany przez zmieniające się zachowanie kupujących – pocenia Patrick Mitchell-Fox, starszy analityk biznesowy w IGD. Dodaje, że zmiana jest częściowo spowodowana rosnącą liczbą gospodarstw domowych z tylko jedną lub dwiema osobami,  ale odzwierciedla również znacznie poprawioną zdolność sprzedawców detalicznych rozwijającą się w mniejszych formatach sklepów

Convenience, to określenie oznaczające mały sklep, zazwyczaj położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach, handlujący głównie towarami na potrzeby bieżące.