Joint venture powołane do życia przez obie firmy będzie korzystać z owoców współpracy rozpoczętej w 2016 roku. IBM i Maersk opracowały rozwiązania bazujące na blockchainie, pozwalające na znacznie sprawniejszą obsługę morskiego transportu międzynarodowego.

- Chcieliśmy, aby był to niezależny podmiot działający w kierunku digitalizacji transportu morskiego – powiedziała Bridget van Kralingen z IBM.
Joint venture, które jeszcze nie ma nazwy, będzie oferowało na początek dwa rodzaje usług. Jednym będzie serwis pozwalający na pełne śledzenie łańcucha dostaw dla zaangażowanych stron, pozwalający im na wymieniani informacji na jego temat w czasie rzeczywistym. Drugą, o nazwie Paperless Trade, będzie cyfryzacja i automatyzacja procesu tworzenia dokumentacji wymaganej przy transporcie morskim z wykorzystaniem tzw. smart kontraktów bazujących na blockchainie.
Michael White, prezes joint venture, były szef Maersk Line w Ameryce Północnej, wyjaśnia, że oferowane rozwiązania pozwolą na usunięcie niedoskonałości znanych z dotychczasowego sposobu obsługi transportu morskiego. Wskazał, że tylko jedna dostawa awokado z Kenii do Holandii wymagała wygenerowania ponad 200 dokumentów przez zaangażowane strony.