Konsorcjum A2 Customer Care i giełdowego Atende podpisało w piątek z PGE umowę na wdrożenie centralnych systemów CRM i billing PGE o wartości 154,3 mln zł.
Dla obu członków konsorcjum jest to zamówienie o historycznie rekordowej wartości. Dla obu jest również wyzwaniem. Lider konsorcjum A2CC, którego 60 proc. udziałów kontroluje Atende, miało w 2021 r. 1 mln zł zysku, ponad 4 mln zł przychodów, a średnie zatrudnienie wynosiło 11 osób. Atende zakończyło ubiegły rok z 4 mln zł straty netto, 182,7 ml zł przychodów i zatrudniało średnio 223 osoby.
Oferty na system billingowy PGE otworzyła w grudniu. Okazało się, że mimo wcześniejszego dużego zainteresowania przetargiem wpłynęły tylko dwie oferty. Jedynym konkurentem konsorcjum A2CC okazało się konsorcjum Accenture i IT Utill, które wyceniło prace ponad trzykrotnie drożej — na 517,7 mln zł. PGE ustaliła budżet zlecenia na 276 mln zł. Zdziwienie wzbudziła duża rozbieżność w ofertach konsorcjów, mimo oba zaproponowały oprogramowanie SAP. Ostatecznie oferta konsorcjum A2CC i Atende otrzymała 99,07 pkt, a oferta konsorcjum 74,19 pkt.
Zamówienie obejmuje wdrożenie kompleksowego, centralnego rozwiązania informatycznego wspierającego kluczowe procesy biznesowe w grupie kapitałowej PGE realizowane przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja, składającego się z dwóch systemów billingowych – odrębnych dla każdej ze spółek oraz systemu CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązanie ma zastąpić działające obecnie systemy bilingowe oraz systemy CRM do obsługi klientów grupy PGE.
Prace wdrożeniowe powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku, a początkowy etap wdrożenia w pierwszej połowie 2023 roku. Zakończenie projektu przewidziane jest w 2025 roku.