Start-up rozkręci reklamę na TikToku

opublikowano: 07-11-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Viral Talk wierzy, że potencjał reklamowy TikToka jest ogromny, a technologia zapewni lepsze efekty. W zdobyciu pierwszych klientów wsparł go fundusz SpeedUp.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • dlaczego fundusz SpeedUp zainwestował w technologię optymalizującą reklamowanie się na TikToku
  • jaki plan na komercjalizację ma Viral Talk i w jaki poziom przychodów mierzy w krótkiej perspektywie
  • jakimi efektami chce skusić klientów
  • kiedy, ile i w jakim celu chce zebrać pieniądze od kolejnych inwestorów
  • dlaczego zdaniem ekspertki nadszedł bardzo dobry moment na uwzględnienie TikToka w strategii marketingowej

Chiński TikTok ma już ponad 1 mld użytkowników, a w Polsce kilkanaście milionów. W ubiegłym roku wydatki jego użytkowników wzrosły o 77 proc., do 1,3 mld USD. Firmy coraz chętniej traktują tę platformę jako kanał budowania marki i sprzedaży, często z pomocą tzw. influencerów – przykładem jest kosmetyczna spółka Stars.Space. W ślad za tym powstają start-upy oferujące technologie usprawniające działalność w tym serwisie. Jednym z nich jest jak Viral Talk, w który fundusz SpeedUp Bridge Alfa w ramach rundy seed zainwestował właśnie ponad 1 mln zł.

– Przychody z reklam TikToka dojdą w 2024 r. do 11 mld USD, wynika m.in. z raportu Insider Intelligence. Algorytm opracowywany przez Viral Talk ma wysoką skuteczność rekomendacji, co w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem założycielek w marketingu i komunikacji będzie stanowiło mocny wyróżnik na rynku – komentuje Robert Grygorowicz, przedstawiciel SpeedUp Bridge Alfa.

Międzynarodowa sprzedaż wkrótce

Zdobyty kapitał pozwoli start-upowi założonemu przez Nikolettę Mańkowską i Martę Bielecką dopracować narzędzie analityczne bazujące na autorskich wskaźnikach, które służąy do zarządzania komunikacją i optymalizacji wyników reklamowych. Jego użytkownicy będą mogli m.in. tworzyć spersonalizowane raporty i otrzymywać rekomendacje działań uwzględniające specyfikę konta i historyczne kampanie.

W najbliższych dwóch kwartałach spółka skupi się na usprawnieniu technologii, testach i zdobyciu klientów w Polsce. Międzynarodową komercjalizację zacznie w II kw. 2023 r. Zaoferuje rozwiązanie w modelu abonamentowym SaaS – cena będzie zależała od wybranego pakietu. Na koniec 2023 r. usatysfakcjonuje ją 230 tys. zł MRR (miesięcznych powtarzalnych przychodów).

– Szacujemy, że nasz algorytm optymalizacyjny zapewni poprawę wskaźników kampanii reklamowych na TikToku o co najmniej 40 proc. w porównaniu do typowej strategii, wzrost sprzedaży o minimum 10 proc., a także pozwoli w 50-70 proc. zaoszczędzić czas poświęcany dotychczas na ręczną optymalizację – mówi Marta Bielecka, członkini zarządu Viral Talk.

Klucz do sukcesu:
Klucz do sukcesu:
Nikoletta Mańkowska i Marta Bielecka, założycielki Viral Talk, przekonują, że w obliczu rosnącej liczby reklamodawców na platformach i coraz wyższych stawek przewagę konkurencyjną zdobywa ten, kto umiejętnie optymalizuje budżet reklamowy za pomocą dostępnych technologii.
materiały prasowe

Z myślą o USA

Pomysł na opracowanie technologii pojawił się po wybuchu pandemii koronawirusa, gdy TikTok zaczął przeżywać rozkwit. Założycielki dostrzegły potencjał reklamowy na tej platformie i zapotrzebowanie marek na odpowiednie narzędzia.

Weź udział w warsztacie online “Alternatywne Spółki Inwestycyjne (ASI) - studium przypadku” >>

– Pierwsze wsparcie z łódzkiego programu akceleracyjnego – 160 tys. zł w grudniu 2020 r. – pozwoliło na stworzenie prototypu technologii do optymalizacji kampanii reklamowych pod kątem uzyskiwanych wyników sprzedażowych. Do inwestycji SpeedUpu pracowałyśmy po godzinach, a firma oferowała usługi agencyjne, by opłacić podstawowe koszty. Dojście do momentu, w którym mogłyśmy pozyskać inwestora i rozpocząć właściwy rozwój, wymagało czasu. Najtrudniejsze jednak przed nami – mówi Nikoletta Mańkowska, prezeska Viral Talk.

Kolejną rundę finansowania spółka chce przeprowadzić w ciągu 1,5 roku. Planuje zebrać ok. 2 mln zł na wprowadzenie nowych funkcjonalności i ekspansję w USA.

Okiem eksperta
Czas na TikToka
Barbara Sołtysińska
prezes indaHash
Czas na TikToka

W tym roku otrzymujemy zdecydowanie więcej zapytań klientów dotyczących działań z influencerami na TikToku. Liczba użytkowników aplikacji stale rośnie, reklamodawców również jest coraz więcej, a mimo to treści markowych jest wciąż mniej niż np. na Instagramie. Pod względem sprzedaży jest to więc bardzo dobry moment na uwzględnienie TikToka w strategii marketingowej.

W ostatnim czasie platforma mocno się zredefiniowała. Dzięki oferowanym formatom reklamowym TikTok stał się pełnoprawnym kanałem sprzedaży. Możliwości biznesowe na tej platformie wyróżniają się na tle pozostałych mediów z racji profesjonalnych rozwiązań, jak wyróżnienie reklamowe produktu w wideo czy programy afiliacyjne. Opiera się to na analityce i danych dotyczących zarówno influencera, jak też jego odbiorców. Należy więc zwrócić szczególną uwagę na odpowiedni dobór twórców na bazie analizy odpowiednich danych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane