2. Innovation&Design Management Conference
InnowacjeonlineKonferencja
 ‑ 
 ‑ 
2. Innovation&Design Management Conference
Projektowanie w Płynnej Nowoczesności. Redefinicja. Respekt. Relaks

Wstęp bezpłatny


Przed rokiem, z dnia na dzień, przedsiębiorcy i każdy z nas osobiście stanął przed bezprecedensowym wyzwaniem. Żyjemy w czasie destabilizacji, redefinicji wartości, sposobów działania, poczucia niepewności co do przyszłości. To czasy wielkiej szansy lub sromotnej przegranej. Jeżeli bronimy się przed zmianą, próbujemy utrzymać status quo, wówczas rodzi się prawdziwy kryzys. Ale kryzys może też stanowić impuls, który pobudzi firmy do działania i przyczyni się do zmiany filozofii i przeprojektowania strategii. Bez niej niemożliwy jest postęp.


Jak zatem projektować biznes w Polsce 2021+, aby znaleźć się w gronie zwycięzców? Inspiracją może być myśl Zygmunta Baumana:

„(…) żeby działać w świecie (a nie tylko poddawać się działaniu świata), trzeba wiedzieć, jak działa świat”

Odpowiedzi będziemy szukać podczas 2. Innovation&Design Management Conference. Temat przewodni tegorocznej edycji to: „Projektowanie w płynnej nowoczesności. Redefinicja. Respekt. Relaks”.


To jedyna w Polsce konferencja poświęcona projektowaniu biznesu i innowacji. 50 inspirujących prelegentów, w tym goście specjalni, autorytety: 

prof. Roberto Verganti *- ekspert w dziedzinie innowacji i design management, profesor w School of Management of Politecnico di Milano, dyrektor Leading’Lab- LEAdership, doradca w European Design Leadership w Komisji Europejskiej

prof. Brigitte Borja de Mozota* - pionierka w dziedzinie badań w zakresie design management na świecie, założycielka i dyrektorka Designence ™, think tanku zajmującego się badaniami, strategiami w oparciu o design, kreatywnymi rozwiązaniami dla firm, menedżerów, instytucji

prof. Jerzy Hausner - przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit, Fundacja GAP, były minister gospodarki, pracy i polityki społecznej

Piotr Voelkel - twórca firm z branży budowlanej i wyposażenia wnętrz VOX Capital Group, właściciel Uniwersytetu SWPS 

zmierzą się z takimi zagadnieniami jak:

  • Projektowanie innowacji – produktów, usług, przełomowych rozwiązań i technologii przyszłości
  • Projektowanie skutecznej strategii rozwoju firmy na czasy kryzysowe i pokryzysowe
  • Projektowanie doświadczeń klientów w zmieniającym się świecie
  • Projektowanie silnej marki w globalnym poczuciu braku bezpieczeństwa
  • Projektowanie kompetencji pracowników na rynku pracy XXI wieku
  • Projektowanie nowej kultury organizacji opartej na relacjach, empatii, zwinności i elastyczności
  • Projektowanie komunikacji marki z wykorzystaniem uniwersalnych wartości, które za nią stoją
  • Projektowanie strategii dla miast przyszłości, miast szczęśliwych mieszkańców


Dzięki unikatowej formule konferencji, na którą składają się: duety sparingowe, panele dyskusyjne, wykłady, stoliki eksperckie, warsztaty i aż 8 bloków tematycznych, każdy z uczestników będzie projektantem swojej wersji tego wydarzenia! 

Autorką koncepcji i programu konferencji jest Anna Wróblewska, innovation&design management consultant, CEO Metaphor.


Jeśli jesteś:

  • Product Managerem
  • Menedżerem ds. rozwoju nowego produktu
  • Szefem produktów
  • Project Managerem
  • Koordynatorem zespołów projektowych
  • Menedżerem i specjalistą odpowiedzialnym za zmiany, usługi, obsługę Klienta i ich doświadczenia
  • Członkiem Zarządu
  • Projektantem
  • Pracownikiem organizacji publicznych i firm
  • poszukującym nowych i skutecznych metod projektowych i innowacji

nie może Cię zabraknąć podczas 2. Innovation&Design Management Conference!


Zapraszamy do udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu!


Anna Wróblewska

Założycielka i CEO

Metaphor


Magdalena Sokulska

Project Manager

Puls Biznesu


* Zygmunt Bauman, „Płynna nowoczesność”, przeł. Tomasz Kuntz, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006, s. 327

*Wystąpienia w języku angielskim. Organizator nie zapewnia tłumaczenia.

Partnerzy:

Partner Merytoryczny

Metaphor

Partner wspierający

SWPS

Patron Honorowy

Izba Architektów Rzeczypospolitej Polskiej

Patron

Stowarzyszenie Projektantów Form Przemysłowych

Patron Medialny

MAGAZIFNN6TNowy MarketingPLN DesignArchitektura i Biznes

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

    • ,  Magdalena Sokulska, Project Manager, Puls Biznesu
    • Anna Wróblewska,  Pierwsza w Polsce konsultantka innovation and design management, Założycielka i CEO, Metaphor
  • 09:00Biznes i innowacja

    09:00 - 09:20 PRELEKCJA WPROWADZAJĄCA - Anna Wróblewska, Założycielka i CEO, Metaphor

    09:20 - 09:50 PRELEKCJA - Prof. Roberto Verganti - GOŚĆ SPECJALNY

    09:50 - 10:20 PRELEKCJA - Prof. dr hab. Jerzy Hausner - GOŚĆ SPECJALNY

    10:20 - 11.20 PANEL DYSKUSYJNY

    Moderator: Dagmara Nickel, Założyciel, Partner, Nickel Development i YouNick

    dr inż. Leszek Płonka, Dyrektor Zarządzający, Aero Poznań

    Bartek Gola, Partner Generalny, Speed up


    Jeszcze kilka lat temu każda nowa idea była okrzyknięta innowacją. Dziś przez nieograniczony dostęp do informacji i kreatywnych rozwiązań musimy radzić sobie z ich nadmiarem. Pojawia się mnóstwo pomysłów, ale raczej „liftingowanych”, niewiele wśród nich przełomowych rozwiązań. Jak wybrać ideę, która ma znaczenie i w radykalny sposób wpłynie na nasz biznes, zmieni dotychczasową strategię i kontakt z użytkownikami? A jednocześnie wpisze się w niepewność zmieniających się czasów, akceptując ją i uwzględniając? W tym bloku nasi eksperci podzielą się swoim doświadczeniem we wdrażaniu innowacji i poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o to czym może być przełomowe rozwiązanie w płynnej rzeczywistości. 

    W tym bloku spotkają się eksperci, którzy doradzają firmom i markom we wdrażaniu innowacji, weryfikacji strategii i przygotowaniu się na nową rzeczywistość. A także osoby zarządzające biznesem, które wprowadzają w swoich organizacjach radykalne zmiany w obszarze produktów, usług, procesów i kultury organizacyjnej. Uczestnicy uzyskają wskazówki mentorów, case study polskich firm zmieniających biznes i doświadczających wyzwań związanych z pandemią i zmianami w zachowaniach konsumenckich.

  • 11:20Przerwa

  • 11:30Marka i komunikacja

    11:30 - 12:00 PRELEKCJA - dr Monika Górska, Założycielka Mistrzowskiej Szkoły Storytelingu Biznesowego oraz Akademii Video Storytelingu On line

    12:00 - 13:00 PANEL DYSKUSYJNY

    Moderator: Piotr Wróblewski, Strateg marketingowy, Konsultant, Trener i konsultant Design Management, Metaphor

    Paweł Rost, Agencja reklamowa Goody

    Danil Daneliuk, Projektant komunikacji

    Martyna Głowińska, Marketing & PR Manager, Grupa Domodi

    Anna Poprawska, VP Brand & Product Marketing, Grupa Domodi


    Kryzys, który sparaliżował na nie wiadomo jak długi czas aktywność społeczną i działanie wielu firm uwypuklił wyraźnie siłę marek. Bardziej widzialne stały się brandy z prawdziwymi wartościami, lokalne, dające więcej niż produkt czy usługę, raczej „mające tak samo jak ja”. Odbiorcy, wyczuleni na fałszywe obietnice, wymagający i odrzucający nadmiar, stają się dziś siłą napędową rewolucji wartości. Płynna nowoczesność realizuje marzenie o wolności, o życiu ponad ograniczeniami. Jednocześnie ceną za wolność jest niepewność i niestabilność.

    Jak więc budować silne marki w globalnym poczuciu dyskomfortu i braku bezpieczeństwa? Eksperci podzielą się przykładami tworzenia nowoczesnych marek i komunikacji ich wartości.

  • 13:00Przerwa

  • 13:10Innowacyjna kultura organizacji

    13:10 - 13.40 PRELEKCJA - Magdalena Sękowska, CEO, Transmisja, Maciej Olsztyński

    Trener, Konsultant, Transmisja

    13:40 - 14:00 CASE STUDY - POLPHARMA S.A. - Monika Jasłowska, Doradczyni ds. Transformacji, Grupa Polpharma, Dorota Piskorska, Dyrektor Rozwoju Korporacyjnego, Grupa Polpharma

    14:00 - 15:00 PANEL DYSKUSYJNY

    Moderator: Piotr Wróblewski, Strateg marketingowy, Konsultant, Trener i konsultant Design Management, Metaphor

    Agnieszka Maruda - Sperczak, Ekspert w obszarze motywacji, Trenerka Biznesu, mentorka liderów i zespołów

    Kamila Pępiak – Kowalska, Konsultant, Coach, Trener, Ministry of Skills

    Iwona Kokoszka, Konsultant strategiczny diagnozowania potencjału ludzi w organizacji Reiss Profile Master

    Dorota Dublanka, Dyrektor Departamentu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Efektywności Organizacyjnej, KIR


    Kryzys obnażył słabości wewnętrznych struktur wielu firm. Obowiązkowe przejście na pracę zdalną wymagało od przedsiębiorców nowych pokładów zaufania, a od pracowników hybrydowego systemu organizacji pracy. Wszystkim się to opłacało. Czy dawne hierarchiczne struktury mają jeszcze uzasadnienie? Według Zygmunta Baumana zarządzanie, jedna z sił napędowych ubiegłego wieku, mająca wpływ na wszystkie sfery życia publicznego, nagle zmienia znaczenie uświadamiając sobie, że dotychczasowa potęga już nie działa. Liderzy, chcąc utrzymać swą pozycję zarządczą w płynnej rzeczywistości muszą przekształcić organizację w system oparty na relacjach, empatii, zwinności i elastyczności.

    Odejście od pracy etatowej na rzecz łączenia się w projekty, huby, grupy specjalistów to przyszłość wymagająca nowych kompetencji i redefinicji starych struktur.

  • 15:00Przerwa

  • 15:10Miasto i biznes

    15:10 - 15:40 PRELEKCJA - Edwin Bendyk, Prezes, Fundacja im. Stefana Batorego

    15:40 - 16:40 PANEL DYSKUSYJNY

    Moderator: Iwona Matuszczak – Szulc, Dyrektor Wydziału Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Poznania

    Edwin Bendyk, Prezes, Fundacja im. Stefana Batorego

    Artur Celiński, Magazyn Miasto

    Bogna Świątkowska, Fundatorka i Prezeska Zarządu, Fundacja Bęc

    Ewa Voelkel-Krokowicz, CEO, Concordia Design


    Biznes odgrywa kluczową rolę w procesach gospodarczych miasta. Czy możliwe jest partnerstwo publiczno-prywatne w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań? Czy biznes może pomóc w zatrzymaniu mieszkańców w dużych, miejskich aglomeracjach?

    Wg najnowszych danych GUS w prawie 750 polskich miastach ubyło mieszkańców. Metropolie tracą swoich użytkowników, pustoszeją centra. Jak pandemia wpłynęła na kondycję miejskich społeczności? Miasto szczęśliwe zaczyna się od szczęśliwej jednostki, ale jak pogodzić często przeciwstawne potrzeby mieszkańców i zachęcać ich do współtworzenia wspólnej przyszłości miejsc, w których żyją? Jak w nowej rzeczywistości tworzyć strategie dla miast szczęśliwych i wolnych? Spotkanie z ekspertami od projektowania i zarządzania miastem oraz współpracy z biznesem w zakresie kształtowania przestrzeni publicznej. 

  • 16:40Przerwa

    10 min

  • 16:50WIRTUALNE STOŁY EKSPERCKIE - zapraszamy do dyskusji tematycznych

    INNOWACYJNA KULTURA ORGANIZACJI

    WIRTUALNY STOLIK nr 1

    Agnieszka Maruda - Sperczak, Ekspert w obszarze motywacji, Trenerka Biznesu, mentorka liderów i zespołów

    Innowacyjna kultura wymaga innowacyjnego podejścia

    Zwykle oczekujemy na to, co powie Key Note Speaker. Tym razem proponuję zasiąść przy stole, przy którym najważniejszy będzie Key Note Listener. Umiejętność słuchania jest ważna. Wszyscy o tym wiedzą i mówią. Jednak nawet Ci, którzy dobrze o tym wiedzą, rzadko z tej wiedzy korzystają w praktyce ;)

    Dlatego wywracam do góry nogami stolik. Będziemy uważnie słuchać. Zmieniać role. Sprawdzać co Key Note Listener może wnieść do każdego spotkania.

    Wirtualnego, hybrydowego i na rzeczywistej sali. Jeśli chcecie czegoś innowacyjnego w podejściu - sprawdźcie się w roli Key Note Listera. Sprawdźcie, czy i jak zmieni to Waszą perspektywę.

    WIRTUALNY STOLIK nr 2

    Kamila Pępiak – Kowalska, Konsultant, Coach, Trener, Ministry of Skills

    Sensowne spotkania online – utopia czy realna opcja?

    Prowadzisz spotkania albo szkolenia online? Czasami nie masz już pomysłów jak zaktywizować uczestników? Obserwujesz u siebie (lekką albo i czasem nawet nie tylko lekką) irytację? Jak efektywnie dostarczyć kontent odbiorcy, który jest online, czasem bez kamery, nie zawsze słucha, nie zawsze ma taką możliwość, nie zawsze mu się po prostu chce?

    Nie znam magicznego zaklęcia, nie mam różdżki, które sprawiłyby, że wiedza i informacje przekazywane przez Ciebie, w takiej samej postaci dotrą do odbiorcy, który jeszcze to wdroży. Tego nie mogę Ci obiecać, ale mogę podpowiedzieć co na temat aktywizowania w pracy zdalnej mówią badania naukowe (nie tylko amerykańskich naukowców), co mówi praktyka. Mam 12 lat doświadczania w pracy zdalnej, zrealizowałam tysiące szkoleń, sesji, warsztatów i spotkań online. Dla całkiem sporych grup, w tym w opcji hybrydowej (część ludzi jest online, część na sali), po polsku, angielsku, a czasem w ponglish, dla Zarządów czy w projektach, dla 1 osoby i dla kilkudziesięciu włodarzy. Oznacza to, że moja lista wpadek, problemów i wyzwań, na jakie możemy trafiać w pracy online, jest całkiem pokaźna i chętnie podzielę się tak dobrymi praktykami, czyli tym co na pewno działa (a przynajmniej w większości przypadków) i tym, co kompletnie nie działa, chociaż zdrowy rozsądek podpowiadałby inaczej. 

    Nasze spotkanie zawierać będzie 3 elementy:

    1. Fakty i mity dotyczące pracy online – detekcja BS.

    2. Tipy dotyczące aktywizacji – do zastosowania od ręki.

    3. AMA - Ask Me Anything, czyli wasze pytania, moje odpowiedzi

    WIRTUALNY STOLIK nr 3

    Iwona Kokoszka, Konsultant strategiczny diagnozowania potencjału ludzi w organizacji Reiss Profile Master

    Bóg, honor, innowacja - różne strony elastyczności Polaków

    W 82 procentach przypadków menadżerowie nie są odpowiednio dobrani do roli, jaką pełnią w organizacji - twierdzą badacze Instytutu Gallupa. 

    Iwona Kokoszka, doradczyni strategiczna w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim, komunikacji i przywództwa, trener biznesu Akademii Leona Koźmińskiego (gdzie prowadzi zajęcia pt. „Zaangażowany zespół” i „Jak budować i wzmacniać ducha zespołu”), wskaże - jak umiejętnie zdiagnozować potencjał ludzi w firmie i budować zespoły kreatywne, innowacyjne, które będą w stanie zjednoczyć się i stawić czoła wszelkim przeciwnościom losu. 

    Doradzi, jak:

    - jak zachęcać do pozyskiwania nowych kompetencji, niezbędnych w nowej rzeczywistości

    - ustawić bieżące zadania w zgodzie z nowymi celami i potrzebami motywacyjnymi 

    - stworzyć przestrzeń do rozwoju i pole do popisu.

    WIRTUALNY STOLIK nr 4

    Magdalena Sękowska, CEO, Transmisja

    Maciej Olsztyński, Trener, Konsultant, Transmisja

    „Całość nie jest sumą części” – to zdanie wypowiedziane przez Arystotelesa wydaje się być trochę banalne, zwykłe a może tak oczywiste, że przestajemy się zastanawiać nad jego konsekwencjami. Przecież nie wierzymy w to np., że powieść jest sumą użytych słów czy liter. Że pyszne danie to suma kucharza, narzędzi, którymi dysponuje oraz dostępnych mu produktów. 

    Każda kreatywna idea wypracowana w firmie nie zmienia jej w sposób automatyczny. Innowacja to z puntu widzenia organizacji może być zaburzenie utrudniające jej funkcjonowanie. Czasami nowość jest przyjęta w sposób pozytywny. Ale czasami ludzie muszą sobie poradzić z pożegnaniem tego, co już znają i co być może nie jest doskonałe, ale daje rodzaj stabilności.

    Powstaje w tym wypadku pytanie – jak sprawić, by kreatywne rozwiązania wypracowane w firmie były przez nią spożytkowane, by przyczyniły się do jej wzmocnienia, sprawiły by była bardziej elastyczna, otwarta czy określona w swoich dążeniach. Na te i inne ważne pytania odpowiemy przy naszym stoliku eksperckim.

    1g 0 min

  • 17:50Przerwa

    1g 10 min

  • 19:00Networking w projektowaniu innowacji - warsztat wieczorny

    • Agata Grenda,  , Grenda. Produkcja Kultury

    Umiejętność zwinnego poruszania się w świecie zawiłych relacji wewnątrz sieci społecznościowych firmy pomaga pracownikom odnaleźć sens działań, które przekładają się nie tylko na indywidualne korzyści, ale i na dobrostan grupy. Badania prowadzone w ostatnich latach pokazują, że pracownicy firm i organizacji czują się coraz bardziej zestresowani i sfrustrowani, nie odnajdując w swojej pracy nie tylko satysfakcji i spełnienia, ale nawet sensu. Ściśle określone, sztywne zadania w korporacjach, formalne relacje i brak więzi z innymi pracownikami, kult pracy, konkurencji, nieustannego samorozwoju i szybkich gratyfikacji, ale też lęk przed automatyzacją i robotyzacją oraz szeroko pojętymi zmianami powodują wypalenie zawodowe, frustracje, alienacje i pandemię depresji. Jeśli dołożyć do tego przeniesienie życia służbowego do sieci można zobaczyć, że kapitał społeczny i jego potencjał zostaje zachwiany. Ponowne sięgnięcie do zasobów relacyjnych w projektowaniu innowacji jest bardzo skutecznym sposobem oswajania lęków płynnej nowoczesności. 

    2g 0 min

  • 21:00Zakończenie 1 dnia konferencji

  • 08:55Powitanie uczestników, rozpoczęcie

  • 09:00Design

    09:00 - 09:30 - PRELEKCJA - Prof. Brigitte Borja de Mozota - GOŚĆ SPECJALNY

    09:30 - 10:00 - PRELEKCJA - Piotr Voelkel, Założyciel Uniwersytetu SWPS i VOX - GOŚĆ SPECJALNY

    10:00 - 11:00 PANEL DYSKUSYJNY

    Moderator: Anna Wróblewska, Założycielka i CEO, Metaphor

    Piotr Voelkel, Założyciel Uniwersytetu SWPS i VOX - GOŚĆ SPECJALNY

    Mikołaj Wierszyłłowski, Projektant produktu i architekt wnętrz

    Gosia Rygalik, Projektantka, Studio Rygalik

    Tomek Rygalik, Projektant, wykładowca, kurator i doktor sztuki, Studio Rygalik


    Design rozumiemy jako wartość strategiczną do budowania przewagi konkurencyjnej. To proces tworzenia rozwiązań, a także produkt i usługa. Dobrze zaprojektowany biznes integruje procesy zachodzące w organizacji, ze zmianami i niepewnością płynnej rzeczywistości i jej pragnieniem przekraczania ograniczeń oraz indywidualizacją. W ten sposób powstają charyzmatyczne marki, o których klienci myślą, że są niezastąpione. W tym bloku wydarzenia uczestnicy dowiedzą się jak projektować doświadczenie klientów w zmieniającym się świecie i zarządzać procesami projektowymi w firmie.

  • 11:00Przerwa

  • 11:10Duety projektowe

    11:10 - 11:40 Rafał Białowąs, Harpo Sp. z o.o. i Joanna Leciejewska, Projektantka, Ekierki Design

    11:40 - 12:10 Piotr Kuchciński, projektant mebli, architekt wnętrz, projektant graficzny, dyrektor artystyczny marek Balma i Noti i Dominik Czylkowski, Wiceprezes, Noti

    12:10 - 12:40 Marcin Barański, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu, VOX Capital Group i Olgierd Jaskulski, Projektant, VOX Capital Group

    12:40 - 13.10 Anna Orska, Założycielka i właścicielka marki biżuterii artystycznej, ORSKA i Monika Pawłowska, PR & business development, ORSKA

    13.10 - 13.40 Gosia Rygalik, Projektantka, Studio Rygalik i Tomek Rygalik, Projektant, wykładowca, kurator i doktor sztuki, Studio Rygalik


    Design i biznes to magiczny duet, który umożliwia nadawanie nowych znaczeń działaniom i efektom pracy. Projektanci wchodzą dziś w strategiczne role nie tylko w odniesieniu do produktów, czy oferowanych usług, ale także procesów biznesowych. Stają się partnerami dla liderów w zakresie zarówno tworzenia innowacji radykalnej, jak i innowacji stopniowej. Takie związki wymagają współpracy i warunków do rozwoju idei i spójnej strategii realizowanej z konsekwencją przez lata. W płynnej nowoczesności pomagają przełamywać ograniczenia w myśleniu o zarządzaniu i kreowaniu, ale też łagodzą lęki związane z dążeniem do wolności podszytej niepewnością, niestabilnością i podatnością na zagrożenia.

    Duety projektowe osób zarządzających i projektantów opowiedzą o niekończącej się innowacji i potencjale, który wynika z tej relacji. 

  • 13:40Przerwa

  • 13:50Technologie i projektowanie

    13:50 - 14:10 PRELEKCJA - Wiesław Bartkowski, Projektant interakcji i badacz systemów złożonych, Wydział Projektowy Katedra Informatyki, Uniwersytet SWPS

    14:10 - 15:10 DYSKUSJA PANELOWA

    Moderator: Sonia Przybył, Badaczka trendów, Metaphor

    Wiesław Bartkowski, Projektant interakcji i badacz systemów złożonych, Wydział Projektowy Katedra Informatyki, Uniwersytet SWPS

    Miłosz Wójcik, CEO w Center.ai oraz Board Member w Appchance 

    Martyna Tarnawska, Service Design & Digital Marketing Lead, Socjomania

    Szymon Lisowski, CEO, Socjomania


    Płynna nowoczesność jest naznaczona rozwojem technologii. Z jednej strony to obligatoryjny element przyspieszenia, rozwiązania problemów, zmiany komfortu życia, a z drugiej strony przyczyna wykluczeń społecznych, powstawania „grup peryferyjnych”, wpływu na nasze nawyki, tworzenia na własne podobieństwo, które wkrótce ucząc się na naszych błędach będzie lepsze niż my (AI). Dostępność narzędzi do tworzenia rozwiązań cyfrowych, a także „łatwość” w posługiwaniu się nimi prowadzi do wysypu usług i produktów „niepotrzebnych” i „niezauważalnych” – sprawnych technicznie, pozbawionych sensu z perspektywy klienta użytkownika.  

    Jak projektować doświadczenia klienta sterowane przez technologię, aby rozwiązania służyły rozwojowi, wyrównywaniu szans, by były częścią procesów inkluzywnych i wolnościowych, tak bliskich płynnej rzeczywistości? Co zrobić, aby rozwiązania cyfrowe były użyteczne?

  • 15:10Przerwa

  • 15:20Edukacja i kompetencje przyszłości

    15:20 - 15:40 PRELEKCJA - dr hab. prof. UAP Mateusz Wróblewski, Kierownik Katedry Mebla na Wydziale Architektury i Wzornictwa, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, mgr Joanna Lisiecka, Asystent UAP, Pracownia Programów Edukacyjnych i Współpracy z Przemysłem, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu

    15:40 - 16:40 PANEL DYSKUSYJNY

    Moderator: Sonia Przybył, Badaczka trendów, Metaphor

    Jakub Rawski, AMI PARP, Vistula

    Prof. dr hab. Katarzyna Januszkiewicz, Kierownik Katedry Zarządzania na Uniwersytecie SWPS

    Prof. dr hab. Jan Fazlagić, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

    dr inż. Krzysztof Nowakowski, Rektor, Collegium Da Vinci

    dr hab. prof. UAP Mateusz Wróblewski, Kierownik Katedry Mebla na Wydziale Architektury i Wzornictwa, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu


    Żyjemy w czasach społeczeństwa informacyjnego. Rzeczywistość wymaga nowego myślenia, kompetencji i nieustannego przechodzenia przez zmianę i akceptowanie lęków. Czy rozwiązaniem jest myślenie projektowe? Techniki używane na co dzień przez projektantów są nieocenione w procesach rozwiązywania problemów firm – zarówno w obszarze kreowania marek, jak i budowania strategii, usług czy produktów. Dają bliskość obcowania z realnym odbiorcą, empatyczne podejście do ich wartości i potrzeb, szansę na realną zmianę zastanej rzeczywistości na lepszą. Czego dziś uczą uniwersytety? Jak wiedza zdobywana przez projektantów wpływa na biznes i jak możemy z niej korzystać? Recepta na nowy czas: obserwuj. Analizuj. Diagnozuj. Kreuj. Planuj. Działaj. Spowolnij i … powtarzaj proces.

  • 16:40Przerwa

  • 16:50WIRTUALNE STOŁY EKSPERCKIE - zapraszamy do dyskusji tematycznych

    DESIGN, INNOWACJA i BIZNES


    WIRTUALNY STOLIK nr 1

    Wiesław Bartkowski, Projektant interakcji i badacz systemów złożonych, Wydział Projektowy Katedra Informatyki, Uniwersytet SWPS

    Technologia i projektowanie

    W rozmowie będziemy zastanawiali się gdzie leży sukces projektów technologicznych. Jesteśmy zasypywani informacjami o nowych technologiach, wdrożeniach i zmianach,jakie dzięki nim następują wokół nas. Podejście projektanckie czy prowadzenie projektu zgodnie z metodykami typowymi dla projektów technologicznych gwarantuje lepsze rezultaty? 

    Podczas spotkania porozmawiamy o tym:

    • Jak łączyć oba podejścia aby maksymalizować efekty wdrożeń technologicznych?
    • Jakie zasoby są nam potrzebne, by z sukcesem przeprowadzić firmę przez technologiczną zmianę?

    WIRTUALNY STOLIK nr 2

    Sonia Przybył, Badaczka trendów, Metaphor

    "Żyjemy w rzeczywistości określanej jako „szok przyszłości”, w której wiele zmian zdarzyło się, w zbyt krótkim czasie powodując dezorientację i ogólny chaos. Choć wydaje nam się, że „nowy świat, nowa rzeczywistość” trwa trochę ponad rok, żyjemy w niej zdecydowanie dłużej. Jednak jak w czasach niepokoju projektować i tworzyć? Dlaczego w tym świecie tak istotne jest znaczenie i proces samej zmiany (trendu)? "

    Podczas spotkania pokażemy:

    • Czym jest, a czym nie jest trend?
    • Dlaczego trendy, szczególnie w obecnej rzeczywistości stały się „trendy”?
    • Jaką wartość mają procesy zmiany w kontekście potencjału rozwojowego organizacji?

    WIRTUALNY STOLIK nr 3

    Piotr Wróblewski, Strateg marketingowy, Konsultant, Trener i konsultant Design Management, Metaphor

    Czary-mary. Marki uwodzą, czarują. Wkładamy wiele wysiłku w to, by były atrakcyjne dla klientów. A jaką rolę pełni marka wewnątrz organizacji? Czym jest i jak wpływa na sposób jej funkcjonowania. Jak kształtować markę i z jakich narzędzi korzystać, by ułatwiała jej rozwój. Czy może być „sercem organizacji”, spoiwem zespołu, napędem do generowania i realizacji celów? Czy może korzystnie wpływać na nasze zaangażowanie?

    Podczas spotkania doradzimy jak:

    • Włączać członków zespołu w procesy budowy i kreowania tożsamości marek
    • Wykorzystywać metodyki projektowe w budowaniu tożsamości marek
    • Projektować wartości organizacji i sposoby ich przejawiania się wewnątrz organizacji

    1g 0 min

  • 17:50Podsumowanie, zakończenie konferencji

Anna Wróblewska

Anna Wróblewska

Pierwsza w Polsce konsultantka innovation and design management, Założycielka i CEO, Metaphor

Pierwsza w Polsce konsultantka design thinking oraz Innovation&Design Management, założycielka i CEO Metaphor, biznesu partnerskiego, który tworzy sieć osób o interdyscyplinarnych kompetencjach, zajmujących się projektowaniem strategii rozwoju, prowadzeniem procesów projektowych i wdrażaniem nowych produktów/ usług w oparciu o metodologię service design thinking, design driven innovation oraz procesów opartych na digitalizacji marketingu i sprzedaży dla firm i instytucji. Autorka i kierowniczka merytoryczna pierwszych w Polsce studiów podyplomowych „Design Management” oraz utworzonych wspólnie z Urzędem Miasta Poznania „Liderzy zmian w mieście” dla urzędników i osób działających na rzecz rozwoju miast (Uniwersytet SWPS).

Jerzy Hausner

GOŚĆ SPECJALNY - Prof. dr hab. Jerzy Hausner

Przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit, Fundacja GAP, były minister gospodarki, pracy i polityki społecznej

Profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit oraz Rady Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, b. wicepremier i minister gospodarki, pracy i polityki społecznej, poseł na Sejm 2001-2005, członek Rady Polityki Pieniężnej III kadencji, członek korespondent Polskiej Akademii Umiejętności, laureat nagród: Kisiela, Władysława Grabskiego i Edwarda Lipińskiego, doktor honoris causa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Brigitte Borja de Mozota

GOŚĆ SPECJALNY - Prof. Brigitte Borja de Mozota

, Pionierka w dziedzinie badań w zakresie design management na świecie, założycielka i dyrektorka Designence ™

Założycielka, dyrektorka Designence ™, think tanku zajmującego się badaniami, strategiami w oparciu o design, kreatywnymi rozwiązaniami dla firm, menedżerów, instytucji na całym świecie. Pionierka w dziedzinie badań w zakresie Design Management (od 1990 roku). Konsultantka do spraw zmian kultury organizacji, innowacji, doświadczeń konsumentów. Autorka wielu publikacji w tej dziedzinie. Jedna z jej ostatnich prac to: “Designers self audit tool "quel designer etes vous ?”. Związana z Universite du Quebec a Montreal oraz Universite Paris Descartes.

Roberto Verganti

GOŚĆ SPECJALNY - Prof. Roberto Verganti

, Profesor w School of Management of Politecnico di Milano, dyrektor Leading’Lab- LEAdership, Design and INnowation Laboratory

Prof. Verganti - autorytet w dziedzinie wzornictwa, jest wykładowcą zarządzania innowacjami na Politecnico di Milano (Mediolan). Dyrektor MaDe In Lab - laboratorium zaawansowanego kształcenia w zakresie zarządzania designem i innowacjami na Politecnico di Milano. Wizytował także kluczowe, światowe jednostki naukowe prowadzące działalność w zakresie innowacji i wdrożeń designu. Założyciel i prezesem PROject Science - instytutu doradczego dla biznesu w zakresie rozwijania innowacji strategicznych (Mediolan). Członek kolegium redakcyjnego Jurnal of Product Innovation Management oraz rady doradczej Design Management Institute. Na przestrzeni ponad 20 lat śledził rozwój innowacji w ponad 100 przedsiębiorstwach, począwszy od rynkowych graczy typu Microsoft, Vodafone, skończywszy na małych ale dynamicznych firmach jak Alessi i Nintendo. Wyniki przeprowadzonych przez niego badań ukazywały się w wielu czasopismach, w tym w Management Science i Harvard Business Review. Za badania w zakresie zarządzania designem designem we Włoszech otrzymał Compasso d'Oro, najbardziej prestiżową nagrodę w dziedzinie designu we Włoszech. Autor wielu książek i publikacji z dziedziny zarządzania designem. Spośród których najważniejsze pozycje to: “Overcrouded. Designing Meaningful Products in a World Awash with Ideas”- zbiór metod i narzędzi mówiących o tym, jak kreować przełomowe wizje. Z kolei wcześniejsza “Design-Driven Innovation: Changing the Rules of Competition by Radically Innovating what Things Mean” – została uznana przez Business Week za najlepszą książkę związaną z designem i innowacjami.

Piotr Voelkel

GOŚĆ SPECJALNY - Piotr Voelkel

Założyciel Uniwersytetu SWPS i VOX

Współwłaściciel Grupy Kapitałowej Vox – firm z branży budownictwa, wykończenia i aranżacji wnętrz, Współtwórca Concordia Design – centrum designu i kreatywności w Poznaniu, założyciel Fundacji VOX-Artis oraz prezes Wielkopolskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, którego kolekcja współtworzy stałą ekspozycję sztuki współczesnej w poznańskim Muzeum Narodowym. Od 2008 r. prezes Instytutu Rozwoju Edukacji, gdzie pełni funkcję założyciela Uniwersytetu SWPS. Współwłaściciel Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz Zespołu Szkół Da Vinci: szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum akademickich. Mecenas wielu projektów kulturalnych i edukacyjnych. W 2014 roku został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla rozwoju i promocji polskiej przedsiębiorczości oraz za osiągnięcia w działalności społecznej.

Sonia Przybył

Sonia Przybył

Badaczka trendów, Metaphor

Absolwentka Socjologii i Nowych mediów na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz Design Management - Zarządzanie innowacją na USWPS - School of Form w Poznaniu. Doświadczenie zdobywała w branży kreatywnej pracując jako strateg oraz redaktor life-stylowy (Fashion Biznes, Craftsberg, F5, Noizz, G’rls Room). Wykształcenie z zakresu nauk społecznych i innowacji, wykorzystuje w analizie oraz prognozie trendów i rynku, współpracując z m.in: Parkiem Technologicznym YouNick, Diligent, Allegro Group, Lorenz Snack-World, Ikea, Harpo, Aleje Bielany, Urząd Miasta Poznań, Uniwersytet SWPS, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Doktoryzuje się z zakresu analizy i prognozowania trendów na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, a także prowadzi zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie SWPS.

Marcin Barański

Marcin Barański

Dyrektor Generalny, Członek Zarządu, VOX Capital Group

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Finanse i Bankowość, Executive MBA University of Illinois oraz General Management Program na Harvard Business School. W Grupie Kapitałowej VOX od 2014 roku, gdzie odpowiada między innymi za strategię rozwoju. Wcześniej związany również z takimi firmami jak Tubądzin, Megastore, Cersanit i Balex Metal.

Wiesław Bartkowski

Wiesław Bartkowski

Projektant interakcji i badacz systemów złożonych, Wydział Projektowy Katedra Informatyki, Uniwersytet SWPS

Projektant interakcji i badacz systemów złożonych. Kierownik i współtwórca studiów podyplomowych CreativeCoding.pl antydyscyplinarnie przełamujących granice pomiędzy sztuką, dizajnem, nauką i technologią. Twórca terminu i manifestu „materia kodu” proponującego nowe spojrzenie na kod - tekst źródłowy programu komputerowego - jak na rodzaj tworzywa, które można kształtować przez doświadczanie. „Materia kodu” to również fizyczna manifestacja kodu przełamująca barierę ekranów dzięki połączeniu kodu z elektronika i cyfrową fabrykacją. Należy do kadry School of Form na Uniwersytecie SWPS. Uczy artystów i projektantów wykorzystywania w swoim warsztacie „materii kodu”. Naukowo zajmuje się complex systems. Bada tworząc symulacje komputerowe. Realizował badania m.in. w programie „Future and emerging technologies” na temat „Quality Collectives: Socially Intelligent Systems for Quality”. Stworzył narzędzia wykorzystywane w ONZ i West Point. Na studiach doktoranckich pod kierunkiem prof. Andrzeja Nowaka, badał m.in. “emocjonalne” sztuczne sieci neuronalne jako narzędzie do optymalizacji przybliżonych rozwiązań problemów NP-trudnych. Analizował duże zbiory danych z systemów techno-społecznych, w szczególności badał jak zachodzi wpływ społeczny w relacjach mediowanych przez technologię. Odkrył jak identyfikować realne źródła wpływu analizując dynamikę sieci. Zaniepokojony konsekwencjami komercyjnych zastosowań swoich odkryć postanowił nie publikować wyników tych badań. Działania naukowe zbliżyły go do świata sztuki i designu. Jego wizualizacje i instalacje interaktywne prezentowane były m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Centrum Sztuki Współczesnej, Zachęcie, Galerii BOZAR, Galerii Arsenał, Artothek Monachium, Teatrze Powszechnym i Teatrze Nowym. Wystawy, których był kuratorem i współautorem znalazły się na Festiwalu Gdynia Design Days, Festiwalu Przemiany i Gallery Spaces na Ars Electronica Festival. Współpracował z Florida Atlantic University, Ammerman Center for Art and Technology w Connecticut, Institute for Scientific Interchange Foundation Torino, Columbia University oraz Instytutem Podstaw Informatyki PAN. Laureat DESIGN ALIVE AWARDS 2018 w kategorii Animator m.in. za poszerzanie horyzontu styku interaktywnej techniki z naukami humanistycznymi, designem i sztuką.

Danil Daneliuk

Danil Daneliuk

Projektant komunikacji

Absolwent domestic design (2016), zajmuje się projektowaniem tożsamości marek. Fotograf i wykładowca School of Form. Pracował z Fujitsu Siemens, Wrigley, Ukrainian Center for Cycling Expertise, Norway Embassy, AIDS Alliance, Concordia Design, Schattdecor, Wydziałem Rozwoju Miasta Poznań, tre, Orska, Volkswagenem i innymi. Laureat nagrody głównej w konkursie Młodzi na Start 2017, organizowanej przez Elle Decoration. Autor identyfikacji wizualnej wystawy Empatia Teraz!.

Michał Głowacki

Michał Głowacki

Konsultant UX i IT, Metaphor

Absolwent Politechniki Poznańskiej oraz Wyższej Szkoły Bankowej. Ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe zdobywał w branży motoryzacyjnej, bankowej i fashion — zaczynając od poziomu specjalisty, a kończąc na poziomie zarządu firmy. Posiada szerokie i wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów w międzynarodowych korporacjach. Współautor strategii rozwoju marek Skoda, Seat, Audi, VW oraz Hyundai na rynku polskim. Współautor fuzji największych motoryzacyjnych firm na rynku polskim — Skoda Auto Polska oraz Kulczyk Tradex. Wspierał rozwój oferty VW Banku na rynku lokalnym, odpowiedzialny za obszar technologiczny w digitalizacji marki Skoda na rynku polskim. Przez ostatnie lata odpowiadał za projektowanie i wdrożenia systemów ofertowania klientów oraz automatyzację zbierania danych osobowych dla grupy VW (VW Group oraz VW Finansials) oraz grupy Hyundai.

Martyna Głowińska

Martyna Głowińska

Marketing & PR Manager, Grupa Domodi

Odpowiada za strategie wizerunkowe platform Domodi, Allani oraz Homebook. Od blisko dekady związana z marketingiem i public relations, przede wszystkim w branży fashion, beauty oraz home decor. W swojej pracy poszukuje rozwiązań, które jednocześnie pozwalają osiągać cele biznesowe, jak i odpowiadać na realne potrzeby użytkowników.

Bartek Gola

Bartek Gola

Partner Generalny, Speed up

Komplementariusz SpeedUp Group. Zajmuje się wdrażaniem projektów na wczesnym etapie w obszarach związanych z martech, marketplace, IoT i hardware. Posiada bogate doświadczenie w branży marketingowo-reklamowej - przeszedł przez wszystkie stanowiska zawodowe, aż do partnera zarządzającego Grupy BLT (współzałożyciel i udziałowiec) oraz TEQUILA \ Poland. Z branżą startupową związany od ponad 8 lat; zaczynając jako inwestor w kilku inicjatywach realizowanych przez innych partnerów biznesowych. Współtwórca kilkunastu startupów technologicznych. Jego wiedza i doświadczenie pomagają firmom w tworzeniu i testowaniu modeli i strategi biznesowych. Przygotowuje je do pozyskiwania kolejnych rund finansowania i wspiera w sprzedaży udziałów oraz współpracy z dużymi partnerami biznesowymi.Od kilku lat intensywnie wspiera rozwój polskiej społeczności startupowej. Był twórcą Prezesem zarządu pierwszego polskiego Holdingu reklamowego INDIGITY SA. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych w dziedzinie marketingu i strategii biznesowych. Wieloletni Prezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.

Monika Górska

dr Monika Górska

, Założycielka Mistrzowskiej Szkoły Storytelingu Biznesowego oraz Akademii Video Storytelingu On line

Twórca popularnych kursów online, trenerka, wykładowca akademicki, autorka, m.in. podręcznika Visual Storytelling. Jak opowiadać językiem video, (PWN), nagrodzonego w konkursie Książka dla Trenera 2019. Storytellingu uczy od zawsze. Wie, jak w najkrótszym czasie przekazać maksimum praktycznej wiedzy, o tym czym jest storytelling, ale przede wszystkim: jak to się robi? Oprócz doświadczenia biznesowego jest prawdopodobnie jedynym w Polsce specjalistą od storytellingu, mającym tak głębokie doświadczenie praktyczne. Bo od 30 lat nie tylko tego uczy, ale jest także dziennikarzem, reżyserem i scenarzystą ponad 150 filmów, emitowanych i nagradzanych na festiwalach na całym świecie. Dlaczego to ważne? Bo dla niej storytelling to nie kilka prostych marketingowych schematów i historyjek, lecz przede wszystkim unikatowa umiejętność wydobywania na światło autentycznych, ludzkich historii i ich interesującego opowiadania. Jest też trzykrotną prelegentką TEDx, a także konsultantem biznesowym, który pomaga małym i wielkim firmom wybrać, stworzyć i opowiedzieć fascynującą historię, tak by wzmocnić swój Employer Branding. Wśród jej klientów są zarządzający i pracownicy takich firm jak: Amica, ENEA, MPK, IMS Group, Raben Transport, Skanska, VOX, BALMA, ABC Czepczyński, Lasy Państwowe, TEB Akademia, WSB, SWPS, CDV, Politechnika Poznańska, Uniwersytet Jagielloński, Proart TV, TVP, WTK, Gazeta Wyborcza, Couples Institute, Drive Safe, San Francisco Real Estate Solutions, a ostatnio GOOGLE News Initiative. Nazywają ją dr Story. Bardzo lubi tę nutkę zaskoczenia, kiedy jej klienci piszą: „Moniko, ten storytelling naprawdę działa!” a uczestnicy szkoleń po ośmiu godzinach zajęć mówią “To już koniec? Tak szybko? ”. Na jej stronie https://fabrykaopowiesci.pl/ możesz pobrać bezpłatne podręczniki i od razu zacząć tworzyć swoje biznesowe opowieści.

Agata Grenda

Agata Grenda

, Grenda. Produkcja Kultury

Przez 15 lat menedżerka kultury i projektów międzynarodowych, specjalizująca się w dyplomacji publicznej – była wicedyrektorką, a następnie dyrektorką Instytutu Kultury Polskiej w Nowym Jorku, przez cztery lata szefowała też Departamentowi Kultury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Obecnie prowadzi własną firmę Grenda Produkcja. Kultury, w której łączy pracę dla kultury i biznesu w obszarze PR, produkcji, copywritingu, fundrisingu i warsztatów. Wśród jej klientów znaleźli się m.in.: Miasto Poznań, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, agencja V5 Group (dla Grupy Tubądzin), FANDOM, Estrada Poznańska, Szkoła Baletowa Anny Niedźwiedź, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, festiwal Jazz Juniors, portal lubimyczytac.pl i inni. Od dwóch lat prowadzi warsztaty z budowania i pielęgnowania sieci kontaktów pt. „Mam plecy i nie zawaham się ich użyć”, a także warsztaty z zakresu savoir vivre i etykiety w biznesie i instytucjach oraz zagadnień związanych z zarządzaniem kulturą.

Monika Jasłowska

Monika Jasłowska

Doradczyni ds. Transformacji, Grupa Polpharma

Zajmuje się tworzeniem programu innowacji oraz zmianą kultury organizacyjnej w Grupie Polpharma. Z wykształcenia sinolożka, z zamiłowania od ponad 20 lat zajmuje się szeroko rozumianą komunikacją. Przez ostatnie 6 lat zarządzała budowaniem marek produktowych i korporacyjnych Polpharmy, a wcześniej kierowała Działem Brand PR, tworząc i prowadząc kampanie społeczne i edukacyjne. Prowadzone przez nią projekty zdobyły szereg polskich i międzynarodowych nagród. Członkini stowarzyszenia EACD (European Association of Communication Directors) oraz kapituł konkursów Business Stevie Awards i Effie Awards. Podróżniczka zafascynowana kulturą i sztuką dalekiej Azji.

Iwona Kokoszka

Iwona Kokoszka

Konsultant strategiczny ds. diagnozowania potencjału ludzi w organizacji, trener biznesu, Reiss Profile Master

Konsultantka strategiczna w obszarze diagnozowania potencjału efektywności ludzi w organizacji. Zajmuje się naukowym i praktycznym badaniem motywacji wewnętrznej oraz tworzeniem indywidualnych programów motywacyjnych dla kadry zarządzającej i zespołów. Trenerka biznesu w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie prowadzi zajęcia pt. „Zaangażowany zespół” i „Jak budować i wzmacniać ducha zespołu”. Autorka książki “Chcieć, móc, potrafić. Dlaczego ludzie nie robią tego co powinni”.

Piotr Kuchciński

Piotr Kuchciński

projektant mebli, architekt wnętrz, projektant graficzny, dyrektor artystyczny marek Balma i Noti

Absolwent Architektury Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Poznańskiej, po kilku latach pracy w zawodzie inżyniera architekta zmienił zajęcie na projektowanie wzornictwa przemysłowego. Projektuje z sukcesami przede wszystkim meble, współpracował z polskimi producentami - Vox, Profim, Bejot, ale najistotniejszym polem jego działań od wielu lat jest współtworzenie marek Balma i Noti - jako projektant produktów, projektant wnętrz, ekspozycji targowych, projektant graficzny oraz również dyrektor artystyczny. W 2012 został laureatem nagrody specjalnej Prezesa IWP dla najlepszego polskiego projektanta roku. Jego projekty prezentowane były na licznych wystawach, znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, zdobywały wiele nagród - najważniejsze z nich to 2 nagrody Red Dot Design Award w roku 2013 i 2014.

Joanna Leciejewska

Joanna Leciejewska

Projektantka wzornictwa przemysłowego, Ekierki Design

Pierwsza kobieta, której przyznano tytuł Projektanta Roku przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Doceniana licznymi nagrodami, między innymi Red Dot Award, Must Have, TOP DESIGN award, Dobry Wzór, nagroda Philips EKODESIGN. Jej prace były prezentowane na wystawach w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Mediolanie, Frankfurcie, Kolonii, Bordeaux i Paryżu. Projekty są przedstawiane w wielu publikacjach krajowych i międzynarodowych. Juror w konkursach iF Student Design Award, DesignEuropa Awards organizowany przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Jest absolwentką Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Uniwersytetu SWPS Design Managment. Od 2006 roku proadzi firmę Joa-Projekt. Razem z Agnieszką Mazurek tworzy kolektyw Ekierki.

Agnieszka Maruda - Sperczak

Agnieszka Maruda - Sperczak

Ekspert w obszarze motywacji, Trenerka Biznesu, mentorka liderów i zespołów

Ekspert w obszarze motywacji, Trenerka Biznesu, mentorka liderów i zespołów, mówczyni inspiracyjna, certyfikowana Coach ICF, Masterka Reiss Moitivation Profile, Masterka NLP, konsultantka biznesowa i jedyna trenerka w Polsce metody Instant Influence wg dr. Michaela Pantalona. Członkini Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Ma za sobą setki godzin na scenie oraz tysiące na sali szkoleniowej i w pracy indywidualnej. Inspiruje i angażuje, jest zwolenniczką poszerzania perspektywy, dostrzegania struktury, trenowania umiejętności i budowania wartościowych nawyków, a tym samym wykorzystywania wiedzy w praktyce zarówno biznesowej jak i w życiu osobistym. Pisze artykuły, udziela wywiadów, szkoli i występuje na scenie, prowadzi programy rozwojowe i mentoringowe (min. dla Fundacji Liderki Biznesu oraz na zlecenie firm). Jest autorką rozdziału w najnowszej książce Marka Skały „77 historii".

Iwona Matuszczak – Szulc

Iwona Matuszczak – Szulc

Dyrektor Wydziału Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej, Urzędu Miasta Poznania

Odpowiada za kontakty z partnerami zagranicznymi, nadzoruje prace związane z ratingiem miasta Poznania agencji Moody's, Fitch; koordynuje prace związane z analizami statystycznym dotyczącymi rozwoju miasta (dane o aktywności gospodarczej inwestycjach, ludności, wpływach podatkowych i in.). Jest odpowiedzialna za proces uaktualniania i monitorowania Strategii Rozwoju Miasta Poznania oraz koordynowanie udziału Poznania w Agendzie Miejskiej UE. Nadzoruje stosunki zagraniczne miasta Poznania. Z wykorzystaniem finansowania UE, stworzyła skuteczną sieć współpracy w zakresie polityki i wymiany informacji, w której uczestniczyło wiele europejskich miast. Pomysłodawczyni i główna organizatorka Forum Rozwoju Miast. Koordynator projektu Get into the swing of the City. Celem projektu była diagnoza i wsparcie kreatywnych przedsiębiorstw skupiających pokolenie Y, które z kolei pomogą ożywić centrum miast. Nadzoruje prace Think-Tanków przy Prezydencie Miasta Poznania; koordynuje strategiczne zarządzanie w mieście, powstanie Strategii Rozwoju Miasta, systemu monitoringu, przygotowanie innowacyjnych koncepcji, modeli, struktur oraz rozwiązań sytuacji problemowych, przygotowanie oraz realizacja międzynarodowych konferencji i projektów. Wykładowca akademicki. Interesuje się zastosowaniem innowacyjnych metod w rozwiązywaniu złożonych problemów oraz projektów badawczych. W wolnych chwilach biega ultramaratony górskie.

Dagmara Nickel

Dagmara Nickel

Założyciel, Partner, Nickel Development i YouNick

Założyciel i prezes YouNick Mint – operacyjnego funduszu inwestycyjnego, znanego z zaangażowanego i partnerskiego podejścia do start-upów. Menedżer i inwestor z ponad 20-letnim doświadczeniem. Stoi za licznymi sukcesami rynkowymi: stworzyła Nickel Development (czołową poznańską firmę deweloperską) oraz YouNick Technology Park (pierwszy prywatny park technologiczny w Polsce, dający dach nad głową i możliwość rozwoju niemal 150 firmom). Nagrodzona tytułami „Ten, który zmienia polski przemysł” (2010) oraz „Przedsiębiorstwo przyszłości” (2016).

Maciej Olsztyński

Maciej Olsztyński

Psycholog, Trener, Konsultant, Transmisja

Specjalizuje się w tworzeniu diagnozy kultury organizacyjnej w korporacjach oraz w firmach rodzinnych. Na bazie diagnozy tworzy projekty rozwojowe przystosowane specjalnie dla określonej firmy. Prowadzi konsultacje dla zarządów firm, pracuje z kadrą managerską prowadząc zarówno szkolenia, jak i konsultacje indywidualne. Od ponad 20 lat pracuje z ludźmi, wspierając ich w sytuacjach trudnych oraz pomagając w rozwoju indywidualnym. Pracuje z w ujęciu systemowym oraz analizy transakcyjnej. Współtworzy metody pracy z organizacją w oparciu o podejście systemowe. Prowadzi szkolenia, konsultacje, warsztaty, badania oraz coaching. Ukończył studia psychologiczne na UAM w Poznaniu. Obecnie jest w procesie certyfikacji na kursie psychoterapii w ujęciu psychodynamicznym i systemowym atestowanym przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Od 2009 roku jest członkiem PITAT (Polskiego Integratywnego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej).

Anna Orska

Anna Orska

Założycielka i właścicielka marki biżuterii artystycznej, ORSKA

Projektantka biżuterii, polska projektantka biżuterii, doktor habilitowany nauk sztuk plastycznych, wykładowca akademicki. Jej projekty pokazywane były na wystawach m.in. w Paryżu, Berlinie, Mediolanie i Nowym Jorku. Zaprojektowała tysiące wzorów biżuterii i niewielkich form wzorniczych. Charakterystyczne dla niej jest niestandardowe podejście do projektowania z uwagi na wykorzystywane materiały, a także koncepcję kolekcji. Projektantka była prekursorką upcyklingu w polskim jubilerstwie. Stworzyła biżuterię m.in. ze starych lin żeglarskich, części samochodowych czy tysiącletniego drewna dębowego, pochodzącego z konstrukcji grodu Mieszka I na poznańskim Ostrowie Tumskim. Anna Orska podróżuje w poszukiwaniu inspiracji. Niektóre kolekcje artystki zostały zaprojektowane i wykonane za granicą, pod wpływem inspiracji tradycyjnym rękodziełem. Artystka wykonała kolekcje biżuterii z lokalnymi rzemieślnikami w Nepalu, Indonezji, Wietnamie, Meksyku i Peru.

Kamila Pępiak – Kowalska

Kamila Pępiak – Kowalska

Konsultant, Coach, Trener, Ministry of Skills

Ma prawie dwie dekady doświadczenia w roli trenera w biznesie, konsultanta, executive coacha i doradcy. Od 2009 roku prowadzi własną firmę, zapewniającą wsparcie w obszarze budowania przewagi konkurencyjnej w oparciu o kapitał intelektualny. Pracuje dla wielu branż, co celowo wykorzystuje w transferze wiedzy i dobrych praktyk. Doskonale rozumie wyzwania współczesnego biznesu. Jako profesjonalny coach, certyfikowany mentor, superwizor i trener wspiera swoich klientów już przeszło przez 10 000 godzin na terenie całego świata, pracując przede wszystkim po angielsku i pasji po hiszpański. Jest również edukatorem dla trenerów, doradców i coachów. Kamila rozpoczęła swoją karierę zawodową jako pedagog, a później manager oraz trener kompetencji społecznych, wykorzystując swoje kierunkowe wykształcenie jako Ekonomista, Politolog i Pedagog. Ma w swoim portfolio zarządzanie zespołami projektowymi i programami (w tym wiele międzynarodowych). Zdecydowana większość klientów to Liderzy zorientowani na osiągnięcia, produktywność i efektywność. Decydują się na współpracę, ponieważ chcą podnosić poziom integralności w życiu (tak zawodowym, jak i prywatnym) i pracować w stylu prowokującym do myślenia i działania. Rola Associate Coach w międzynarodowych organizacjach konsultacyjnych (m.in. Thrive Partners, Lane4, Center for Creative Leadership), pozwala na współpracę z Klientami z czołowych firm międzynarodowych. Jest również zorientowana na profesjonalizm świadczonych usług poprzez kształcenie własne. Jest Certyfikowana w Mentor Coaching (MCC), Trenerem i Partnerem Style Myślenia i Działania FRIS®, Akredytowanym Trenerem Thomas International TEIQ®, British Council (Academic Teaching Excellence). Wspiera liderów w podnoszeniu kompetencji w zakresie krytycznego myślenia, dostarczania informacji zwrotnej oraz budowania funkcjonalnych zespołów w oparciu o ich potencjał. Z wykształcenia Ekonomista (Zarządzanie Finansami w podmiotach gospodarczych – Uniwersytet Szczeciński), Politolog – Uniwerstytet Szczeciński, M.A of Arts – Center for European Studies – Uniwersytet w Exeter (UK), Pedagog – Uniwersytet Szczeciński oraz coach, mentor, trener, superwizor, konsultant i doradca – oferuje praktyczne i oparte na badaniach naukowych, podejście holistyczne i systemowe do rozwoju jednostek i organizacji.

Dorota Piskorska

Dorota Piskorska

Dyrektor Rozwoju Korporacyjnego, Grupa Polpharma

Absolwentka Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego. Swoją karierę rozpoczęła w międzynarodowej firmie doradztwa strategicznego Kearney, prowadząc szereg projektów optymalizacji kosztowej i transformacji spółek. Jako Pryncypał w Korn/Ferry światowym liderze doradztwa personalnego budowała zespoły zarządzające w wiodących polskich spółkach. Od ponad 20 lat związana z branżą farmaceutyczną w Polsce i regionie Europy Środkowowschodniej i Azji. W swojej karierze odpowiadała za obszary HR, prawny, PR. Od 4 lat prowadzi obszary: projektów strategicznych, innowacji oraz technologii w Polpharma SA.

Leszek Płonka

dr inż. Leszek Płonka

Dyrektor Zarządzający, Aero Poznań

Paweł Rost

Paweł Rost

, Agencja reklamowa Goody

Z wykształcenia socjolog. W branży eventowej i reklamowej działa od 19 lat. Od 7 lat specjalizuje się w budowie strategii eventów oraz strategii komunikacyjnej, a także krytycznej analizie. Aktywnie działa w branży reklamowej w zespołach tworzących kampanie reklamowe, społeczne i employer brandingowe.

Jakub Rawski

Jakub Rawski

Koordynator Projektów, Akademia Finansów i Biznesu VISTULA, Akademia Menadżera Innowacji PARP

Zawodowo i w czasie wolnym samozwańczy rzecznik Akademii Menadżera Innowacji PARP, programu szkoleniowo-doradczego, którego celem jest podniesienie kompetencji menadżerów polskich firm w zakresie zarządzania innowacjami. Od 2007 r. zajmuje się realizacją projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Ma bogate doświadczenie w przygotowywaniu wniosków aplikacyjnych dla jednostek samorządu terytorialnego, jednostek administracji rządowej oraz przedsiębiorców. Przez niemal 8 lat był pracownikiem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, gdzie zajmował się wdrażaniem projektów, których celem było zapewnienie przedsiębiorcom dostępu do usług doradczych (m.in. w zakresie efektywności energetycznej czy optymalizacji kosztów prowadzenia działalności gospodarczej). Jego specjalizacją były wówczas usługi doradcze o charakterze proinnowacyjnym. Aktualnie koordynuje projekty na jednej z najlepszych w Polsce uczelni wyższych, tj. Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

Magdalena Sękowska

Magdalena Sękowska

CEO, Transmisja

Prowadzi psychoterapię indywidualną, psychoterapię par oraz pracę z rodziną. Pracuje wykorzystując podejście systemowe, analizę transakcyjną, terapię narracyjną, terapię opartą na emocjach. Współpracuje z zarządami i managerami, wspomagając organizacje we wzmacnianiu kompetencji relacyjnych oraz przywódczych. Specjalizuje się w przeprowadzaniu diagnozy kultury organizacyjnej, a także w prowadzeniu konsultacji w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych. Jest członkiem ITAA (International Transactional Analysis Association) oraz prezesem PITAT (Polskie Integratywne Towarzystwo Analizy Transakcyjnej). W latach 2009-2016 pełniła funkcję Wiceprezydenta EATA 2009-2016 (European Association for Transactional Analysis), jest członkiem EATA. Od 1985 roku prowadzi szkolenia, treningi, coaching, konsultacje, wspierając rozwój organizacji. Na podstawie własnych doświadczeń rozwinęła filozofię pracy z organizacjami w ujęciu systemowym. Popularyzuje wiedzę psychologiczną prowadząc od 25 lat wykłady otwarte oraz warsztaty. Jest współautorką książki „Analiza Transakcyjna w zarządzaniu”, a jako wydawca i konsultant naukowy wspierała publikację książki Julie Hay “Analiza Transakcyjna dla trenerów”.

Rafał Białowąs

Rafał Białowąs

, Harpo Sp. z o.o.

Od 13 lat pracuję w firmie Harpo na stanowisku Specjalista ds. szkolenia osób niepełnosprawnych. Zajmuję się szkoleniem oraz wsparciem technicznym z zakresu obsługi elektronicznego sprzętu oraz oprogramowania dla osób niewidomych i słabowidzących.

Mikołaj Wierszyłłowski

Mikołaj Wierszyłłowski

Projektant produktu i architekt wnętrz

W projektowaniu lubi różnorodność doświadczeń, zmianę, zaskoczenie. Nie lubi specjalizacji. Od wielu lat pomaga klientom zmieniać przestrzeń, w której żyją i rozwijać produkty, które oferują. Współpracował z wieloma znanymi markami z różnych branż np. Polską Grupą Energetyczną, YES biżuteria, Polkomtel, Żabka, Vox meble, Noti, Instal-projekt, Iker. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem prowadząc warsztaty dla IWP, SWPS, School of Form. Jest członkiem Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych SPFP oraz Stowarzyszenia Architektów Wnętrz SAW.

Miłosz Wójcik

Miłosz Wójcik

, CEO w Center.ai oraz Board Member w Appchance

Przedsiębiorca działający w branży Digital od ponad dziesięciu lat. Założyciel Appchance - Software House’u specjalizującego się w projektowaniu i wytwarzaniu dedykowanych rozwiązań technologicznych dla branży retail / e-commerce oraz współtwórca Center.ai - narzędzia do marketingu lokalnego, działającego w modelu SaaS, wykorzystywanego przez sieci handlowe do zwiększania ruchu w sklepach stacjonarnych. Aktywnie wspiera środowisko start-upów technologicznych jako doradca i mentor w międzynarodowych programach akceleracyjnych organizowanych przez Techstars i Huge Thing we współpracy z takimi firmami jak METRO Group, Procter & Gamble, Alior Bank czy Santander Bank.

Piotr Wróblewski

Piotr Wróblewski

Strateg marketingowy, Konsultant, Trener i konsultant Design Management, Metaphor

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Studiów podyplomowych Marketing oraz Design Management. Zajmuje się budowaniem strategii firm, marek oraz rozwojem i wdrażaniem nowych produktów i usług, a także usprawnieniem pracy zespołów projektowych m.in. w branży FMCG, wyposażenia wnętrz, dla różnych instytucji, producentów i dystrybutorów (VOX, Międzychód, VW Poznań, BZ WBK, Alvo Medical, SAGRA Technology, ENEA). Współautor strategii komunikacji marek, m. in. dla Międzychodu, Limaro, STXNext, USWPS, School of Form, VOX (innowacyjna kolekcja mebli dla dzieci MaMaMa). Konsultant i trener w obszarze strategii marki w największym w Polsce projekcie szkoleniowo-doradczym dla Firm Rodzinnych (150 firm) zleconym Concordia Design przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (2014-2015). Wykładowca w School of Form na kierunku Zarządzanie Innowacją - Design Managment.

Edwin Bendyk

Edwin Bendyk

Prezes, Fundacja im. Stefana Batorego

Dziennikarz, publicysta i pisarz, komentator w tygodniku „Polityka”. Wykładowca akademicki. Członek Polskiego PEN-Clubu. Prezes zarządu Fundacji im. Stefana Batorego. Prowadzi blog „Antymatrix”. Ostatnio wydał książkę „W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata”.

Artur Celiński

Artur Celiński

Współtwórca, Magazyn Miasto

Współtwórca „Magazynu Miasta”, twórca i szef zespołu projektu DNA Miasta; autor podcastów - w tym projektu „miastopoczucie”; współtwórca “Międzymieścia”; komentator życia publicznego, miejski aktywista, ekspert w dziedzinie polityki kulturalnej i znaczenia kultury dla rozwoju miast; promotor miejskich innowacji; konsultant w sprawach strategicznych i konkretnych; ewaluator efektywności polityk publicznych; wykładowca akademicki i trener; były, wieloletni były zastępca redaktora naczelnego kwartalnika „Res Publica Nowa”.

Dominik Czylkowski

Dominik Czylkowski

Wiceprezes, Noti

Absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Swoje ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe zdobywał rozwijając markę NOTI w kluczowych obszarach produkcji, wdrożeń i standardów jakości. Kształtowana przez niego współpraca z uznanymi projektantami zaowocowała wieloma prestiżowymi nagrodami dla marki, w tym Red Dot Design Award. Zaangażowany społecznie i zawodowo w pracę ze środowiskami uniwersyteckimi w zakresie prowadzenia badań podstawowych i rozwojowych. Swoim wieloletnim doświadczeniem wspiera młodych projektantów, przeprowadzając ich przez proces wdrożeń i rozwoju marki.

Dorota Dublanka

Dorota Dublanka

Dyrektor Departamentu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Efektywności Organizacyjnej, KIR S.A.

Prezes Fundacji KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji Cyberium. Uznany strateg z ponad 25-letnim doświadczeniem w pracy z organizacjami globalnymi i start-upami, w tym z Doliny Krzemowej. Posiada wieloletnią praktykę lidera innowacyjności odpowiadającego za kreowanie i wdrażanie strategii w obszarze budowania kapitału ludzkiego oraz przeprowadzania organizacji przez procesy zmian. Była członkiem międzynarodowych zespołów w których odpowiadała za realizację globalnych projektów społecznych w programach – Microsoft for nonprofits, Google for nonprofits oraz lokalnych innowacyjnych projektów opartych o nowe technologie – pionierski projekt wspierający rozwój smart cities „Dane po Warszawsku” realizowany przez organizacje pozarządowe, Orange Labs i Politechnikę Warszawską przy wsparciu NCBiR. Z metodologią Design Thinking „eksperymentuje” od 2014 roku wykorzystując ją w realizowanych projektach i upowszechniając ją na rynku. Obecnie zaangażowana w implementację strategii Cyfrowego Przyspieszenia w KIR, firmie będącej filarem rynku finansowego w Polsce. Optymalizuje model zarządzania zasobami ludzkimi oraz wdraża innowacyjne procesy operacyjne i kadrowe. Odpowiada za rozwój pracowników, budowę kreatywnego środowiska pracy oraz za działania z zakresu komunikacji wewnętrznej i budowania marki pracodawcy. Będąc Prezeską powołanej w marcu 2017 Fundacji Cyberium kształtuje wizerunek KIR S.A. jako biznesu zaangażowanego społecznie. Fundacja wspomaga rozwój innowacyjnych technologii oraz rozpowszechnia i wdraża nowe rozwiązania technologiczne, zarówno w praktyce gospodarczej, jak i w życiu codziennym. Zajmuje się również tematyką bezpiecznej cyberprzestrzeni. Wspierając wolontariat pracowniczy realizuje projekty charytatywne i edukacyjne. Aktywnie promuje uważność i wrażliwość na człowieka w świecie biznesu. Wierzy w siłę pracy zespołowej i wysoko ceni otwartość i zaufanie. Szanuje różnorodność i indywidualną niepowtarzalność, uznając że każdy człowiek dysponuje konkretnymi talentami, które przy dobrze prowadzonej polityce kadrowej, powinny dać mu szansę na spełnienie się w miejscu pracy. Sama siebie opisuje jako „People with Passion Succes Angel” (Anioła wspierającego ludzi z pasją).

Jan Fazlagić

Prof. dr hab. Jan Fazlagić

, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Ekspert od zarządzania wiedzą, edukacji, innowacyjności oraz zarządzania kapitałem intelektualnym, marketingu i projektowania usług. Profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz szkoleniowiec i konsultant (SCIENTIA-VIS). Jeden z prekursorów zarządzania wiedzą w Polsce. Prowadzi szkolenia i realizuje projekty doradcze dla firm i samorządów z zakresu design thinking, zarządzania kapitałem intelektualnym oraz innowacjami. Autor wielu raportów i ekspertyz m.in. raportu o innowacyjności polskiej gospodarki Go Global! (2011), Raportu o zaufaniu w Polskim Biznesie (2015) oraz „Szkoła dla Innowatora” dla Ministerstwa Rozwoju RP (2017). Współtworzył Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno-Szkoleniowych. Prowadził wiele szkoleń i warsztatów m.in. dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Wyższej Szkoły Bankowej, Wyższej Szkoły Ubezpieczeń w Krakowie, Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie, Centrum Edukacji Obywatelskiej, UM w Poznaniu, Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, Fundacji Rozwoju Lubelszczyzny, Kuratorium Oświaty w Poznaniu, Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Instytutu Badań nad Gospodarka Rynkową w Gdańsku, Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku i innych. Wykładał w Sam Houston State University w USA oraz Karel de Grote-Hogeschool w Belgii oraz w programach MBA Uczelni Łazarskiego w Warszawie oraz Politechniki Warszawskiej. Zrealizował lub jest w trakcie realizacji wielu projektów badawczych m.in. dotyczących kapitału intelektualnego powiatów, kapitału intelektualnego szkół wyższych, zarządzania wiedzą w edukacji, polskiej branży farmaceutycznej (GO Global! Polish Pharma), Innowacyjności Polskiej Gospodarki Go Global!, Pracowników wiedzy 65+. Współtworzył Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno-Szkoleniowych.

Katarzyna Januszkiewicz

Prof. dr hab. Katarzyna Januszkiewicz

Kierownik Katedry Zarządzania, Uniwersytet SWPS

Psycholog i specjalista ds. organizacji i zarządzania. Prowadzi badania w ramach subdyscypliny zachowania organizacyjne, m.in. w obszarze zmiany zachowań ludzi w organizacji (elastyczność zachowań, zmiana paradygmatu kariery zawodowej, różnorodność w miejscu pracy) oraz metodologii badań społecznych aspektów zarządzania (profesjonalizacja metod i technik badawczych). W swojej pracy stosuje podejście interdyscyplinarne, wykorzystując nie tylko wiedzę z innych dyscyplin nauki, ale również adaptując i rozwijając ich metody na gruncie zarządzania. Autorka ponad 50 publikacji naukowych, w tym między innymi monografii: Elastycznosć zachowań organizacyjnych. Koncepcja i metodyka badań oraz Rozwój zawodowy pracownika. Szanse i zagrożenia. Brała udział w kilkunastu projektach naukowo-badawczych zarówno krajowych jak i międzynarodowych (m.in. FOLSPEC FPT.People-20 1-I.RSES; HELPcare – Health and Social Care Workers: Employability Learning and Professionalisation; Empowering VET – Teachares ). W latach 2014 – 2016 kierowała zespołem realizującym projekt pt. Wielowymiarowa Analiza Zachowań Organizacyjnych (WAZO). Metodyka i narzędzie pomiaru (konkurs OPUS, Narodowe Centrum Nauki), którego efektem jest opracowanie autorskiej koncepcji analizy relacji między rozwiązaniami organizacyjnymi, a zachowaniami pracowników. Po uzyskaniu stopnia doktora odbyła trzy staże naukowe (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Novosibirsk State University, Nowosybirsk) oraz zrealizowała wyjazdy naukowo-badawcze i wizyty studyjne w ośrodkach zagranicznych (m.in. University of Oxford, Universidad de Barcelona, Universidad Autonoma de Madrid, Universität Wien). Wielokrotnie nagradzana za działalność naukową oraz prace na rzecz rozwoju uczelni i dydaktyki. Wyróżniona również Medalem Brązowym za długoletnią służbę, przyznanym w 2014 roku przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego. W latach 2011-2013 dwukrotnie powołana przez Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego do Rady Młodych Naukowców MNiSW. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia: organizational behaviour, cultural differences in business context, podejmowanie decyzji w warunkach niepewności.

Olgierd Jaskulski

Olgierd Jaskulski

Projektant, VOX Capital Group

Absolwent School of Form, katedry wzornictwa Uniwersytetu SWPS, na specjalizacji Industrial Design. W trakcie studiów pracował na uczelni jako asystent w pracowni prototypowania. Już na studiach rozpoczął współpracę z VOX. Jako projektant marki VOX odpowiada za projekty w segmencie drzwi. Uczestniczy w procesach projektowych działu rozwoju, rozwijając szerokie spektrum produktów firmy. Zdobywa doświadczenie pracując metodyką, w której nacisk kładzie się na pracę zespołową. Projekty zaczyna od analizy wiedzy o człowieku, badania jego potrzeb oraz stylu życia. W pracy liczy się dla niego dbałość o detale, jakość oraz funkcjonalność.

Joanna Lisiecka

mgr Joanna Lisiecka

Asystent UAP, Pracownia Programów Edukacyjnych i Współpracy z Przemysłem, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu

Projektantka wzornictwa przemysłowego. Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, asystent UAP w Pracowni Programów Edukacyjnych i Współpracy z Przemysłem. Zajmuje się projektowaniem mebli oraz produktów, organizacją wystaw i warsztatów projektowych. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje prace badawczo-rozwojowe jak i prace projektowe w zakresie powstawania nowych linii wzorniczych na potrzeby przemysłu.

Szymon Lisowski

Szymon Lisowski

CEO, Socjomania

Praktyk w zakresie realizacji działań marketingowych w kanałach digital. Przygotowuje i pomaga we wdrożeniu strategii działań marek w internecie. Posiada przekrojową wiedzę na temat głównych narzędzi digital marketingu. Prowadzi szkolenia oraz wykłady na studiach podyplomowych, wspiera klientów jako konsultant podczas długofalowych projektów. Certyfikowany trener Digital Marketing Institute. Współautor podręcznika „E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka” wydanego w 2018 roku przed wydawnictwo Poltext. Opiekun merytoryczny kierunku “E-marketing” na Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Krzysztof Nowakowski

dr inż. Krzysztof Nowakowski

Rektor, Collegium Da Vinci

Manager z wieloletnim doświadczeniem w sektorze edukacji od początku swojej kariery zawodowej związany z biznesem i edukacją. Z wykształcenia informatyk, który pracę naukową realizował w obszarze sztucznej inteligencji i komputerowej analizy obrazu. Autor wielu publikacji naukowych i projektów badawczych. Pracownik Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu w latach 2007-2016. Od 2004 roku związany z niepublicznym szkolnictwem wyższym. Najpierw jako wykładowca później Dziekan Wydziału Informatyki i komunikacji Wizualnej. Od 2012 jest Rektorem Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, która w 2014 roku zmieniła nazwę na Collegium Da Vinci. Z powodzeniem przeprowadził transformację uczelni, która zaowocowała wdrożeniem modelu edukacji praktycznej oraz wielopoziomową współpracą z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Dziś Collegium Da Vinci jest kreatorem trendów w edukacji praktycznej i wprowadza nowe unikatowe kierunki studiów oraz produkty edukacyjne. Członek rad nadzorczych, związków pracodawców i fundacji z obszaru edukacji.

Monika Pawłowska

Monika Pawłowska

PR & business development, ORSKA

Specjalistka ds. komunikacji i rozwoju biznesu z branż kreatywnych. Od trzech lat związana z marką ORSKA, wcześniej współpracowała m.in. z SWPS, VOX i Concordia Design.

Anna Poprawska

Anna Poprawska

VP Brand & Product Marketing, Grupa Domodi

Gosia Rygalik

Gosia Rygalik

Projekantka, Studio Rygalik

Projekantka, działająca również w obszarach edukacji i kultury. Ukończyła Wydział Wzornictwa na ASP w Warszawie. Studiowała także w Denmarks Designskole. Pierwsze projektowe doświadczenia zawodowe zdobywała w Kopenhadze. Podczas studiów na ASP była członkiem platformy PG13, grupy studentów realizującej szerokie spektrum projektów, biorącej udział w licznych wystawach konkursach i warsztatach projektowych. Podczas studiów magisterskich Gosia skoncentrowała się na food designie, a związek między jedzeniem a projektowaniem stanowi istotny temat jej poszukiwań oraz zawodowej praktyki. W 2009 roku dołączyła do Studio Rygalik, a w 2012 roku została w Studio partnerem. Prowadzi autorski program nauczania 3D Design w Akademeia High School. Współtwórczyni interdyscyplinarnej platformy Design Nature i kreatywnego kampusu w Sobolach, a także prezeska fundacji Sobole zajmującej się designem i kulturą.

Tomek Rygalik

Tomek Rygalik

Projektant, wykładowca, kurator i doktor sztuki, Studio Rygalik

Projektant, wykładowca, kurator i doktor sztuki. Studiował architekturę na Politechnice Łódzkiej. Absolwent wydziału wzornictwa przemysłowego na Pratt Institute w Nowym Jorku. Po ukończeniu studiów na Royal College of Art w Londynie w 2005 roku został pracownikiem naukowym w zespole badawczo-rozwojowym przy RCA. W 2006 roku założył Studio Rygalik. Prowadzi pracownię projektowania i jest kierownikiem studiów magisterskich na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. Współpracuje m.in. z Moroso, Noti, Comforty, Paged, Ghidini, Cappellini, Profim, Ideal Standard, Siemens, Heineken czy Ikea. Od 2010 pełni funkcję dyrektora kreatywnego czołowych polskich marek. Realizuje wiele projektów dla instytucji kultury m.in. Instytutu Adama Mickiewicza, Opery Narodowej, Muzeum POLIN, BOZAR, Zachęty, Muzeum Fryderyka Chopina, Muzeum Narodowego, Instytutów Kultury Polskiej. Był architektem polskiej prezydencji w Radzie UE. Wiele jego projektów stanowi część wystawy stałej Muzeum Narodowego w Warszawie. W 2015 założył markę TRE Product, a od 2016 roku współtworzy interdyscyplinarną platformę Design Nature i kreatywny kampus w Sobolach.

Bogna Świątkowska

Bogna Świątkowska

Pomysłodawczyni, Fundatorka i Prezeska Zarządu, Fundacja Bęc Zmiana

Pomysłodawczyni, fundatorka i prezeska zarządu Fundacji Bęc Zmiana, z którą zrealizowała kilkadziesiąt projektów poświęconych przestrzeni publicznej, architekturze i projektowaniu, a także konkursów adresowanych do architektów i projektantów młodego pokolenia. Inicjatorka i redaktorka naczelna czasopisma „Notes na 6 tygodni”. Wcześniej naczelna pierwszego popkulturalnego miesięcznika „Machina” (1998–2001), autorka licznych tekstów, wywiadów, programów radiowych i telewizyjnych poświęconych współczesnej kulturze popularnej. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2014). Członkini Społecznej Rady Kultury przy prezydencie m.st. Warszawy (2012-2015), Rady Architektury i Przestrzeni Publicznej m.st. Warszawy (2015-2018), a także Zespołu Eksperckiego ds. Kultury Lokalnej przy Narodowym Centrum Kultury (2015-2017). www.beczmiana.pl

Martyna Tarnawska

Martyna Tarnawska

Service Design & Digital Marketing Lead, Socjomania

Zaraża energią, zaskakuje wiedzą. Zafascynowana tematem trendów w digital i service design jako metodyki prowadzenia procesów zmiany w organizacjach. Szkoli z zakresu digital managementu i digital marketingu w Socjomanii. Absolwentka międzynarodowych studiów MA Digital Management (Hyper Island, London) i uczestniczka globalnego programu trendspottingowego tw:in. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Warszawie i Wrocławiu, Uniwersytecie Jagiellońskim, AGH i WSE w Krakowie.

Ewa Voelkel-Krokowicz

Ewa Voelkel-Krokowicz

CEO, Concordia Design

Właścicielka i CEO Concordia Design - pierwszego w Polsce prywatnego centrum designu i kreatywności, które inicjuje szereg działań dla biznesu, dorosłych i dla dzieci działającego w Poznaniu (od 2011) i Wrocławiu (od lipca 2020). Concordia Design to jedyne w swoim rodzaju miejsce, które łączy działalność komercyjną i edukacyjną. Dla biznesu świadczy usługi doradcze oraz projektowania, a poprzez wydarzenia otwarte realizuje program edukacji w obszarze designu. Częścią Concordii jest również restauracja Concordia Taste, w której design współgra z najlepszą kuchnią i projektem wnętrz. Wyjątkowy model biznesowy stworzony przez Ewę Voelkel Krokowicz stale się rozrasta i zmienia. Odpowiada również za projekty związane z kulturą i sztuką realizowane w ramach Przystani Sztuki oraz w Auli Artis. W marcu 2020 otworzyła również Lab150 - centrum badawczo rozwojowe o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych wyposażone w najnowsze technologie do prototypowania. Ewa Voelkel-Krokowicz działa w kilku stowarzyszeniach i organizacjach m.in.: Fundacja Liderek Biznesu, Wielkopolska Loża Biznesu, Rada Programowa Teatru Polskiego i Teatru Animacji w Poznaniu, FBN Polska, Rada Powiernicza Uniwersytetu SWPS.

Mateusz Wróblewski

dr hab. prof. UAP Mateusz Wróblewski

Kierownik Katedry Mebla na Wydziale Architektury i Wzornictwa, Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu

W 2001 roku ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Poznaniu, gdzie pracuje od roku 2003. W roku 2002 odbył staż u Rona Arada w One Off Studio. W latach 2001-2015 prowadził wraz z Moniką Okupniak studio projektowe Arne Design. Wspólnie zrealizowali projekty przestrzeni sprzedażowych dla takich marek sieciowych, jak: Wittchen (2003-2010), Esotiq (2006-), CCC (2013-2016). W latach 2016-2018 pracował na stanowisku design team head w norwesko-szwedzko-polskim holdingu Norcospectra. W roku 2018 uzyskał tytuł doktora habilitowanego. Obecnie jest kierownikiem Katedry Mebla i pełni funkcję brokera innowacji na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Sokulska

Magdalena Sokulska

Project Manager

600 013 329

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]