WIEDZA KLASY BIZNES - Konferencje, warsztaty i szkolenia Pulsu Biznesu
Zdobywaj praktyczną i aktualną wiedzę, dzięki wydarzeniom "Pulsu Biznesu".
Nawiąż kontakt z najlepszymi profesjonalistami na rynku i odkryj wszystkie tajemnice biznesu.
Lista wydarzeń

III KONGRES CROSS-BORDER E-COMMERCE
Deglobalizacja i wojna celna - z kim najbardziej dziś opłaca się handlować?

Opakowania 2025 – prawo a praktyka
PPWR, system kaucyjny, ROP<br>– obowiązki, terminy, praktyczne rozwiązania
Przeczytaj w strefie wiedzy
- Fragmentaryzacja i rozwój rynku eGrocery (spożywczego online) w ostatnich latach2025-01-21T11:26:14ZJeszcze dekadę temu zamawianie produktów spożywczych przez internet wydawało się czymś egzotycznym, zarezerwowanym dla mieszkańców największych miast. Przecież każdy z nas ma w sobie tego „odkrywce”, który poszukuje idealnego pomidora za pomocą wzroku, węchu i dotyku. Dziś jednak rynek „eGrocery”, czyli spożywczy online, zarówno w Polsce, jak i na świecie, przeżywa dynamiczny rozwój. Prawie każda sieć handlowa porusza się po sferze online lub mobile, a klienci mogą zamawiać produkty z dostawą prosto pod drzwi lodówki nawet do 15-30 minut. Co się zmieniło w ostatnich latach i jakie procesy stoją za fragmentaryzacją tego rynku?
- Czy w polskich firmach przyszedł już czas na dojrzałe podejście do Customer Experience? 5 wskazówek na CX Day2024-10-01T13:26:41ZObchodzimy dzisiaj CX Day, czyli Dzień Doświadczeń Klientów. To doskonała okazja do refleksji nad dojrzałością firm w podejściu do Customer Experience (CX). Czy zastanawiałeś się, na ile rozwinięta jest twoja firma w obszarze zarządzania CX?
- Jak stworzyć aplikację, z której korzystają miliony2024-05-22T13:16:16ZOd dawna nie dziwi, ani nie zaskakuje to, że telefon ułatwia nam codzienne funkcjonowanie. Czy sprawy bardziej formalne też powinny być możliwe do załatwienia z dowolnego miejsca? W aplikacji mObywatel każdy może już m.in. zweryfikować swoją tożsamość, sprawdzić punkty karne i zastrzec swój PESEL. Dzięki temu aplikacja zmienia się w mobilnego asystenta obywatela.
- Digital Trust: Jak narzędzia cyfrowe zmieniają grę w weryfikacji opinii?2024-04-26T13:00:34ZW 2023 roku na ZnanyLekarz pojawiło się niemal 600 tysięcy nowych opinii o lekarzach i specjalistach. Nowy wpis pojawia się na portalu częściej niż co minutę - o każdej porze dnia i nocy, w dni powszednie i w weekendy. To nie tylko baza danych. Przede wszystkim to ogromna odpowiedzialność, ponieważ na podstawie zgromadzonych opinii setki tysięcy pacjentów podejmują decyzje o tym, komu powierzyć to, co najcenniejsze: zdrowie swoje i swoich bliskich. Czy taką odpowiedzialność można zrzucić na barki nowych technologii i algorytmów opartych o AI? A może jednak w tym procesie “game changerem” jest człowiek?
- Re-commerce: przyszłość handlu, trendy na najbliższe lata2024-01-10T12:46:56ZWspółczesny świat handlu doświadcza dynamicznych zmian, z których jednym z najbardziej znaczących jest rozwój sektora re-commerce. Znany także jako handel związany z ponowną sprzedażą wcześniej zakupionych przedmiotów, re-commerce zyskuje na popularności, stając się kluczowym elementem rynku e-commerce. Według ankiety przeprowadzonej na LinkedIn, aż 32% respondentów wskazało na re-commerce jako istotny segment rynku.
- Dezynsekcja e-commerce, pozbądź się szkodników2023-12-19T11:37:02ZProwadząc handel w Internecie, mamy świadomość, że nie każdy odwiedzający witrynę to realna osoba. W statystykach mogą być rejestrowane nietypowe zachowania i odwiedziny, które nie są dziełem człowieka. To fikcyjny, zautomatyzowany ruch (Invalid Traffic - IVT) generowany przez m.in. boty i automaty.
- Transformacja cyfrowa i jej wpływ na Customer i Employee Experience2023-04-26T14:42:19ZCyfryzacja odmieniana jest ostatnio przez wszystkie przypadki. Ale zastanówmy się przez chwilę… przecież cyfryzacja nie jest celem samym w sobie. To jaki jest cel? Zaryzykuję stwierdzenie, że celem są dobre doświadczenia naszych klientów i pracowników, które w efekcie przekładają się na sukces firmy.
- Własny sklep czy marketplace? Branżowe wyzwanie e-sprzedawców2023-03-22T12:37:18ZLiczba sklepów internetowych w Polsce wzrosła na koniec 2022 r. o 10,7 proc., do 57,9 tys. – wynika z danych Dun & Bradstreet Poland. O ile dynamika wzrostu jest nieco wolniejsza niż we wcześniejszych latach, o tyle jedno jest pewne - e-commerce to jeden z najlepiej i najszybciej rozwijających się segmentów handlu. Na co zatem postawić – własny e-sklep czy globalny marketplace, by internetowe przedsięwzięcie okazało się sukcesem?
- Rozliczanie transakcji w cross-border e-commerce. Czy musi być drogo?2023-03-14T09:15:34ZKoszty nawet dwukrotnego przewalutowania, długi czas oczekiwania na spływ środków, wysokie opłaty za prowadzenie rachunku czy wreszcie mitręga związana z żmudną weryfikacją firmy zakładaniu kont walutowych za granicą – to realne problemy, które znacznie obniżają rentowność e-commerce na zagranicznych rynkach. Ale trudności można pokonać - przekonuje Jakub Makurat, Country Manager Ebury na Polskę, Czechy, Słowację i kraje bałtyckie.
- Konsolidacja, decentralizacja i cyfryzacja. Najważniejsze zadania dla logistyki2023-03-03T11:14:57ZDrogie paliwo, rosnące oczekiwania klientów i troska o klimat - przed branżą logistyczną nowe wyzwania. Najlepiej poradzą sobie jak zwykle najbardziej elastyczne firmy. Droga do sukcesu? Konsolidacja, decentralizacja i cyfryzacja - przekonuje Łukasz Zembowicz z DPD Polska.
- Polskie e-sklepy szturmują zagraniczne rynki. Jakie widzą bariery dla ekspansji?2023-02-23T11:32:22ZW 2022 r. blisko połowa polskich e-sklepów rozpoczęła działalność na co najmniej jednym rynku zagranicznym. Choć ekspansja poza Polską jest celem co piątego przedsiębiorcy, wielu z nich nadal obawia się wyzwań związanych z logistyką, regulacjami prawnymi i płatnościami za zakupy.
- Jak skuteczniej sprzedawać online za granicą. Branża e-commerce przed wielką szansą2023-02-13T11:39:10ZUdział e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce rósł niezwykle dynamicznie w ostatnich latach. W 2023 roku analitycy prognozują powrót to dynamiki sprzed pandemii - około 12 proc. Na rozwój polskiego e-handlu ogromną presję od kilku miesięcy wywiera jednak rosnąca inflacja. Coraz wyższe koszty produktów i realizacji zamówień to poważne ryzyka dla polskich sklepów internetowych. Szansą jest ekspansja na europejskie i światowe rynki.
- Jak oszczędzać dzięki zakupom w firmie? Sprawny proces zakupowy2021-01-29T14:35:47ZOdpowiednie zarządzanie zakupami pełni ważną funkcję w każdym przedsiębiorstwie. Optymalny proces zakupowy może być źródłem sporych oszczędności i dawać przewagę nad konkurencją.
- Jak kompleksowo zbadać i ocenić efektywność działań Content Marketing2020-09-10T10:52:58ZW świecie data driven, w którym podejmuje się decyzje biznesowe w oparciu o dane - również i content marketing musi się poddać badaniu skuteczności i udowodnić swoją efektywność.
- SEO sklepu internetowego - część pierwsza: optymalizacja on-page w e-commerce2020-09-08T09:13:15ZPrzedsiębiorców i marketerów kuszą reklamy oprogramowania i usług obiecujące, że za pomocą kilku kliknięć skonfigurujesz w pełni funkcjonalny sklep internetowy i zaczniesz sprzedawać online. Z poniższego poradnika dowiesz się, na co w pierwszej kolejności zwrócić uwagę, aby stawiając sklep internetowy, docierać do klientów poszukujących w Internecie produktów znajdujących się w Twojej ofercie.