Jak stworzyć aplikację, z której korzystają miliony

Od dawna nie dziwi, ani nie zaskakuje to, że telefon ułatwia nam codzienne funkcjonowanie. Czy sprawy bardziej formalne też powinny być możliwe do załatwienia z dowolnego miejsca? W aplikacji mObywatel każdy może już m.in. zweryfikować swoją tożsamość, sprawdzić punkty karne i zastrzec swój PESEL. Dzięki temu aplikacja zmienia się w mobilnego asystenta obywatela.

Potrzeba matką… usług

Cyfryzacja usług publicznych to dosyć skomplikowane wyzwanie. Zaczyna się od prostych pytań: od czego zacząć? Co jest najważniejsze dla wszystkich obywateli? Co warto przenosić do przestrzeni cyfrowej? Zaczęliśmy od dokumentów - mDowodu i prawa jazdy. Przeniesienie tych dokumentów do aplikacji mObywatel sprawiło, że w Polsce nie musimy już pamiętać o portfelu.

Wiele dróg do jednego celu

Prace nad rozwojem aplikacji toczą się wieloma ścieżkami jednocześnie. Prowadzimy analizę biznesową, projektujemy i badamy nasze prototypy z użytkownikami. Równolegle zbieramy i analizujemy opinie użytkowników, które pomagają nam ulepszać aplikację. Na stronie info.mobywatel.gov.pl/rozwoj-aplikacji aktualizujemy backlog. W każdej chwili każdy może sprawdzić projekty, nad którymi pracujemy, które czekają w kolejce i te, które niedawno zrealizowaliśmy.

Dowiedz się, jak stworzyć aplikację dla wszystkich, weź udział w konferencji Digital Customer Experience '24, 28 maja w Warszawie >>

Razem z użytkownikami

Jednym z najważniejszych momentów procesu projektowego są badania z użytkownikami. Dbamy o to, aby grupa respondentów była zróżnicowana pod względem płci, wieku, miejsca zamieszkania, znajomości aplikacji, itd. Dzięki temu sprawdzamy odbiór proponowanych usprawnień z osobami, które mają różne doświadczenia, perspektywy i potrzeby. Podczas badań użytkownicy spontanicznie komentują testowane rozwiązania oraz wykonują zadania zaplanowane wcześniej w scenariuszu. Wnioski czasami zaskakują, co pozwala nam weryfikować pierwotne założenia projektowe. W razie potrzeby przeprowadzamy też badania ilościowe, którymi weryfikujemy wnioski z badań jakościowych.

Aplikację mObywatel tworzymy nie tylko dla obywateli, ale przede wszystkim razem z nimi. Zmieniamy ją w oparciu o potrzeby, o których sami nas informują.

Użytkownicy mogą zgłaszać też swoje pomysły na rozwój aplikacji w zakładce Więcej. Każde zgłoszenie analizujemy i sprawdzamy możliwość wdrożenia nowych proponowanych funkcji.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected]. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected]. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Szybkie kroki do przodu

Wiemy, że obywatele chcą załatwiać codzienne sprawy i formalności szybko i wygodnie. Cyfryzacja jest odpowiedzią na te potrzeby. Już teraz Polska na tle innych krajów europejskich wypada bardzo dobrze. Nie każdy obywatel Unii Europejskiej ma w swoim telefonie dowód osobisty czy prawo jazdy. Uczestniczymy w rozmowach międzynarodowych, w których dzielimy się swoimi doświadczeniami i wnioskami z dotychczasowych prac nad aplikacją. Konsultujemy się nie tylko z instytucjami publicznymi, lecz także z topowymi firmami technologicznymi, od których otrzymujemy pozytywne opinie dotyczące rozwoju mObywatela.

W aplikacji już teraz użytkownicy mogą m.in. sprawdzić liczbę swoich punktów karnych, mandaty, jakość powietrza w dowolnym miejscu, odebrać e-receptę, zgłosić naruszenia środowiska czy umówić wideorozmowę w ZUS. Mogą też dodać swoje dokumenty – nie tylko mDowód i prawo jazdy, ale też np. Kartę Dużej Rodziny, legitymację szkolną, studencką, adwokacką, radcy prawnego, pielęgniarki i położnej i inne. Pracujemy też nad możliwością dodania wielu innych dokumentów i nowymi funkcjami: podpisywaniem dokumentów swoim dowodem z warstwą elektroniczną, możliwością spisania oświadczenia po stłuczce drogowej czy złożenia wniosku o nowy dowód osobisty.

Dowiedz się, jak stworzyć aplikację dla wszystkich, weź udział w konferencji Digital Customer Experience '24, 28 maja w Warszawie >>

Autorzy: Ewa Wasilewska, Paweł Tkaczyk, Centralny Ośrodek Informatyki

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

20

lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu

Doświadczenie

Konferencje, warsztaty i szkolenia dla biznesu organizujemy od 2004 roku. Najbardziej aktualne tematy dla przedstawicieli wielu branż oraz uznana marka na rynku sprawiają, że jesteśmy czołowym organizatorem wydarzeń skierowanych do specjalistów, menedżerów i przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej, którzy stawiają na rozwój i nieustanne podnoszenie kwalifikacji.

1546

firm zaufało nam w 2023 roku

Profesjonalizm i nowoczesne kategorie szkoleń

Nasze konferencje, warsztaty oraz szkolenia biznesowe prowadzą najlepsi mówcy - trenerzy i praktycy będący uznanymi ekspertami w swoich dziedzinach i mający na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Pomożemy Ci w wielu dziedzinach - zarządzaniu zespołem, budowaniu marki osobistej, udoskonalaniu obsługi klienta, poznaniu nowych trendów rynkowych, nadchodzących zmian legislacyjnych itp. Nie ma lepszej inwestycji niż inwestycja w siebie.

3396

uczestników wydarzeń w 2023 roku

Tysiące zadowolonych klientów

Efektywne prowadzenie firmy nie jest możliwe bez ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i umiejętności korzystania z odpowiednich narzędzi. Wiedzą o tym tysiące przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów, którzy co roku uczestniczą w naszych wydarzeniach, szukając nie tylko wiedzy i inspiracji, ale również doskonałej okazji do nawiązania cennych kontaktów. Udział w wydarzeniach PB to doskonałe forum wymiany doświadczeń i networkingu.