Marketing automation - dlaczego warto

Skala wykorzystania oprogramowania do automatyzacji marketingu eksplodowała w ciągu ostatniej dekady i póki co nie widać oznak spowolnienia. Badacze przewidują, że wartość globalnego rynku MA, którą w 2020 wyceniono na 3.60 mld USA, do 2027 r. ma wynieść 11,46 mld USD – co daje roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 17,67%.*

Marketing automation to potężna platforma technologiczna, która dostarcza marketerom bogaty zestaw narzędzi do zarządzania kampaniami digitalowymi. Pod wieloma względami oprogramowanie do automatyzacji marketingu jest podobne do oprogramowania CRM. I tak jak w przypadku CRM niektóre firmy są zachwycone możliwościami tego narzędzia, ale nie zawsze udaje im się wprowadzić odpowiedni plan i proces, który doprowadzi je do sukcesu.

Anna Pantus, digital marketing consultant, Monday Group & Dell Technologies
Anna Pantus, digital marketing consultant, Monday Group & Dell Technologies

Rozpoznając potencjalne korzyści marketing automation, oto 5 wskazówek, które warto mieć na uwadze przed wdrożeniem MA.

Weź udział w konferencji online “Digital marketing”, 24 lutego >>

1.Jedno źródło danych o klientach

Ogromną zaletą automatyzacji marketingu jest to, że służy jako rozwiązanie "wszystko w jednym" dla marketingu online, dlatego możliwość konsolidacji narzędzi nie tylko pomoże w procesie tworzenia najpełniejszego obrazu obecnych i przyszłych klientów, ale także zmniejszy wydatki na oprogramowanie. W wielu przypadkach marketing automation może zastąpić istniejące narzędzia (płatne i bezpłatne), z których już korzysta firma, takie jak e-mail marketing, zarządzanie mediami społecznościowymi, ankiety, platformy do webinarów etc.

2.Mierzalne zwroty z inwestycji w marketing

Wydatki na reklamę powinny być uzasadnione efektywnością. Środki warto lokować w te formy reklam, które powodują zwiększenie ruchu na stronie i zbieranie leadów. System marketing automation mierzy ROI, monitoruje kliknięcia, przypisuje punkty za aktywność klientów oraz generuje precyzyjne raporty. Dzięki temu dział marketingu może zacząć działać na bardzo konkretnych KPI i niezwykle szybko wykazać swoją skuteczność. Rozmowa oparta o dane zmniejsza napięcia w zespole i pozwala lepiej zrozumieć jego aktualne potrzeby.

3.Oszczędność czasu i pieniędzy

Marketing automation to proces automatyzacji zadań, które wcześniej były wykonywane ręcznie przez członka zespołu marketingowego. Automatyzując proste procesy, zespół dostaje czas, który może poświęcić na bardziej krytyczne zadania. W praktyce oznacza to, że dzięki systemom MA pracownicy nie muszą ręcznie tworzyć setek maili czy samodzielnie analizować zachowania odbiorców na stronie. Niemniej działania takie jak bieżące śledzenie skuteczności wykonywanych działań, ciągłe dostosowywanie treści i rozwiązań oraz słuchanie opinii klientów powinny być przez cały czas praktykowane.

Newsletter konferencje.pb.pl
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter konferencje.pb.pl
autor: Mateusz Stempak
Ostatnia środa miesiąca
Informacje o konferencjach, warsztatach, webinarach oraz promocjach. 10% rabatu na każde wydarzenie. Dostęp do wiedzy klasy biznes.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: [email protected] W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: [email protected] Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

4.Budowanie długotrwałych relacji z klientami

Systemy marketing automation gromadzą dane historyczne o klientach, ich zachowaniach oraz preferencjach. Aktualna baza klientów może zostać wzbogacona o etykietowanie klientów. Dzięki temu systemy są w stanie automatycznie wyselekcjonować z całej listy wybraną grupę klientów i kierować do nich indywidualną ofertę poprzez wybrany kanał – czy to newsletter, komunikat w social media czy inną formę promocji. W ten sposób właściwy e-mail dotrze to pożądanej grupy docelowej.

5.Pomoc w zapewnieniu zgodności z RODO

Przetwarzanie danych jest w dużej mierze automatycznie, co stanowi dużą korzyść w świetle RODO. Wynika to z faktu, że użycie jednego narzędzia marketingowego zmniejsza ryzyko wypłynięcia danych.

Systemy w scentralizowany sposób przechowują wszystkie istotne informacje dotyczące zgód wyrażonych przez klienta (np. data i godzina udzielenia zgody). Zapewniają one także dostęp do informacji o źródle, z którego pozyskana została zgoda, np. poprzez wypełnienie formularza kontaktowego na stronie www.

Dowiedz się więcej o digital marketingu >>

Marketing automation jest obecnie kluczowym elementem każdej udanej strategii digital marketingu dla rozwijającego się biznesu. Automatyzacja wkroczyła w obszar tworzenia rozwiązań, które do tej pory wymagały pracy doświadczonych programistów.

Sztuczna inteligencja i machine learning nie będą już tylko chwytem marketingowym, a niepostrzeżenie staną się elementem codziennej pracy marketerów i usprawnią ich działania.

Autorka: Anna Pantus, digital marketing consultant, Monday Group & Dell Technologies

Przypisy:

• https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/global-marketing-automation-software-market-industry

• Marketing Automation Report 2021: Lead Generation and Lead Qualification Through Data-Driven Marketing in B2B

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej.

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż.

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników.