"Pacjent zero" w Twojej firmie
ZarządzanieOnlinePoznaj gotowe reguły postępowaniaWebinar
"Pacjent zero" w Twojej firmie
Jak przygotować procedurę kryzysową na taki scenariusz?

Wstęp bezpłatny

Sprawdź aktualne edycje wydarzenia:

"Pacjent zero" w Twojej firmie - aspekty komunikacyjne, 22 czerwca, 13:00 >>

"Pacjent zero" w Twojej firmie - aspekty prawne, 24 czerwca, 13:00 >>


Scenariusz pt. „pacjent zerowciąż zasługuje na uwagę i warto zadać sobie pytanie: czy Twoja firma jest na niego przygotowana?

  • Czy wiesz, co i jak powiedzieć, jeśli pod Twoją firmę podjedzie karetka, z której wysiądą ratownicy w czerwonych kombinezonach i prosto z biura lub hali produkcyjnej zabiorą jednego z Twoich pracowników?
  • Jak postąpić w sytuacji, w której jeden z pracowników nagle dostanie duszności i wysokiej gorączki?
  • Czy powinniśmy go odizolować? Odwieźć do domu? Czekać na instrukcje od Sanepidu?
  • A co z pracownikami, którzy przebywali z nim w jednym pomieszczeniu?
  • Jak zakomunikować to kontrahentom, jeśli będziemy zmuszeni zatrzymać produkcję?
  • I wreszcie – czy informować o tym media?

Im bliżej przyjrzymy się tym okolicznościom tym więcej pytań się pojawia. Być może za kilka dni tego typu scenariusz się zdezaktualizuje. Póki co poziom zachorowań rośnie, a wszystkie oficjalne gremia sugerują, że najgorsze jeszcze przed nami. Warto więc posiadać „skrojoną na miarę” procedurę na takie okoliczności. 




Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 13:30Analiza studiów przypadków i praktyczne wskazówki dotyczące opracowania procedury

    • Magdalena Zwolińska,  Partner, Risk&Crisis Management Practice, Lighthouse
    • Jak komunikują się firmy, których pracownicy zachorowali na Covid19? Analiza komunikacji wybranych przypadków na podstawie doniesień prasowych
    • O jakich zagrożeniach i wyzwaniach trzeba pamiętać konstruując procedurę kryzysową – mapa ryzyk
    • Narzędzia i kwestie operacyjne, które należy uwzględnić w procedurze (schemat aktywacji sztabu, przepływ informacji, niezbędne narzędzia techniczne etc.)
    • Role i obowiązki członków sztabu. Kto powinien znaleźć się w sztabie kryzysowym na okoliczność „pacjenta zero”?
    • Dynamika pracy sztabu – najpilniejsze kwestie do omówienia i decyzje, które powinny zostać podjęte, check-listy, lista pytań, na które powinniśmy znać odpowiedź, ZANIM ktoś w firmie zachoruje
    • Zakres i zasady współpracy z Sanepidem
    • Mapa interesariuszy - jak, komu i w jakiej kolejności komunikować decyzje sztabu? Jakich kanałów użyć do efektywnej komunikacji?
    • Konsultanci zewnętrzni i ich rola w kryzysie
    • Monitoring otoczenia i raportowanie – mechanizmy i dostępne narzędzia
    • Kluczowe przesłania i wzory dokumentów komunikacyjnych – jaki powinien być ich zakres, jak powinny wyglądać, kiedy i jak je stosować?  


    *powyższy zakres merytoryczny webinaru może ulegać zmianie ze względu na dynamikę i nieprzewidywalność sytuacji oraz poszukiwanych adekwatnych rozwiązań. Bez względu na omawiany scenariusz, spotkanie będzie w całości poświęcone praktycznym aspektom tworzenia procedury kryzysowej krok po kroku

    1g 15 min

  • 14:45Sesja pytań i odpowiedzi, dyskusja

    • Magdalena Zwolińska,  Partner, Risk&Crisis Management Practice, Lighthouse

    15 min

  • 15:00Sesja pytań i odpowiedzi z dziedziny prawa pracy. Możliwość konsultacji z prawnikiem

    • Karolina Stawicka,  Adwokat, Counsel, Kancelaria Bird&Bird

    20 min

Karolina Stawicka

Karolina Stawicka

Adwokat, Counsel, Kancelaria Bird&Bird

Kieruje praktyką prawa pracy w polskim biurze Bird & Bird. Jest ekspertem w dziedzinie prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i compliance. Doradza podczas zatrudniania pracowników, w tym kadry menadżerskiej oraz kandydatów z innych krajów, w pełnym procesie proceduralnym oraz podczas negocjacji. Wspiera klientów w procesach restrukturyzacji zatrudnienia, fuzji i przejęć, zwolnień, w tym zwolnień grupowych. Reprezentuje klientów w licznych sporach i mediacjach z zakresu prawa pracy. Ma doświadczenie w prowadzeniu spraw dotyczących naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa przez pracowników, włącznie z prowadzeniem postępowań karnych wobec pracowników. Jako ekspert wspierała Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF), IBA oraz OBWE.

Magdalena Zwolińska

Magdalena Zwolińska

Partner, Risk&Crisis Management Practice, Lighthouse

Specjalizuje się w projektach związanych z zarządzaniem kryzysem i zagrożeniami dla reputacji. Doradzała w kryzysach takich jak m.in. strajki, redukcje zatrudnienia, awarie, wycofanie produktu z rynku, mobbing, spory sądowe, wypadki w miejscu pracy, protesty społeczne. Poza obsługą istniejących kryzysów, opracowuje dla klientów narzędzia do monitorowania zagrożeń reputacyjnych i kryzysowej prewencji. Prowadzi także warsztaty i symulacje z zakresu zarządzania komunikacją kryzysową. Pracowała m.in. dla firm z branż energetycznej, farmaceutycznej, handlowej, finansowej i ubezpieczeniowej, deweloperskiej, FMCG. W 2013 i 2016 r. realizowane przez jej zespół projekty zostały nagrodzone Złotymi Spinaczami w kategoriach Komunikacja Antykryzysowa / Kryzysowa i PR Finansowy / Relacje Inwestorskie. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, ze specjalizacją marketing medialny i public relations. Z LH związana od początku istnienia firmy, wcześniej pracowała m.in. w Spin Communications. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie w branży PR.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Sokulska

Magdalena Sokulska

Project Manager

600 013 329

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]