Windykacja i zarządzanie należnościami 2022
Zarządzanie należnościamiWarszawaKonferencja
Novotel Warszawa Airport
Windykacja i zarządzanie należnościami 2022
Windykacja i zarządzanie należnościami
Nowe regulacje / Prognozy / Wyzwania

Wstęp bezpłatny

Przed nami kolejna, już szósta edycja Konferencji "Windykacja i zarządzanie należnościami 2022", zaplanowana na 20 października 2022 r., w hotelu Novotel Airport ( ul. 1 sierpnia 1, Warszawa), na którą już dziś serdecznie zapraszam.

Celem konferencji jest wyjście naprzeciw problemom zarządzania należnościami w firmach, w szczególności omówienie ostatnich i planowanych zmian w prawie dotyczących windykacji.


W programie m.in.:

  • Wpływ planowanych nowych regulacji prawnych na rynek windykacji - co czeka windykację w przyszłości
  • Jak oceniać sprawozdania finansowe przedsiębiorstw
  •  Proces sądowy i skuteczna oraz nieskuteczna egzekucja komornicza
  • Czy można w 100% zabezpieczyć się przed niewypłacalnością klienta
  • Wykorzystanie technologii process mining do zwiększenia efektywności procesu zarządzania należnościami oraz windykacji
  • Budowanie kultury odpowiedzialności w działach windykacji

Wśród prelegentów znakomici eksperci, którzy poradzili sobie z wieloma wyzwaniami związanymi z płynnością finansową należności.

Wspólnie z uczestnikami będziemy generować rozwiązania windykacyjne, pogłębiać wiedzę z zakresu zmian prawnych oraz wzmacniać kompetencje menedżerskie.

Będzie aktywnie, wyjątkowo ciekawie, angażująco i bardzo merytorycznie!

Gwarantujemy:

  • Wysoki poziom przekazywanej wiedzy - znakomitych prelegentów, którzy podzielą się tym, co udało im się stworzyć i inspirować Państwa do działania
  • Możliwość wymiany doświadczeń i skorzystanie z gotowych rozwiązań
  • Certyfikat potwierdzający udział w konferencji.

Do zobaczenia!

Zapewniamy uczestnikom konferencji bezpłatny parking na terenie hotelu.

Partnerzy:

Patron

Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja uczestników, poranna kawa

  • 08:55Rozpoczęcie Konferencji

    • Aldona Mlonek-Korzonkowska,  Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:00Wpływ planowanych nowych regulacji prawnych na rynek windykacyjny

    • Borys Sadowski,  Ekspert w zakresie psychologii pieniądza i długu oraz praktyki polubownej windykacji, Dyrektor Generalny, GEKKO Collections
    • Filozofia i kierunek zmian 
    • Licencje dla firm windykacyjnych i windykatorów
    • Ograniczenia w kontaktach z dłużnikami
    • Kontrola i karanie działów windykacji
    • Wskazówki dla wierzycieli pierwotnych oraz wtórnych B2C i B2B
    • Co czeka windykację w przyszłości
  • 09:45Prognozy dotyczące spłacalności zobowiązań w związku z aktualnym otoczeniem makroekonomicznym

    • Robert Dyrcz,  Prezes, Polski Instytut Credit Management

    Inflacja, stopy procentowe, wojna w Ukrainie, zaburzone łańcuchy dostaw i narastające napięcia wokół dostaw surowców z Rosji. Wyzwań dla analizy kredytowej nie brakuje, a ocena spłacalności zobowiązań w warunkach wysokiej niepewności i nieprzewidywalności otoczenia makroekonomicznego jest ekstremalnie trudna.

    • Z jakich korzystać narzędzi?
    • Jakie nowe wskaźniki mogą być przydatne w analizie?
    • Jak oceniać sprawozdania finansowe przedsiębiorstw za rok 2021?
    • Jak budować swoje modele skoringowej oceny klienta?
  • 10:30Ochrona należności jako największego aktywa w każdej firmie

    • Jerzy Dąbrowski,  Wiceprezes Zarządu, Faktoria, Grupa Nest Bank
    • Należności jako potencjał i ryzyko przedsiębiorstwa
    • Proces prawidłowego zarządzanie ryzykiem firmy sprzedającej z odroczonym terminem płatności
    • Rola usług faktoringowym w kompleksowym wykorzystaniu potencjału posiadanych należności i zabezpieczenia ich spływu
  • 11:15Przerwa na kawę

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami konferencji! 

  • 11:35Credit Management – ryzyko, windykacja w otoczeniu zmian. Case study na przykładzie branży automotiv

    • Justyna Warda,  Credit Manager, TB Truck & Trailer Serwis
    • Zarządzanie należnościami - z jakich narzędzi korzystać, aby usprawnić proces i zminimalizować ryzyko
    • Co musimy wiedzieć o naszym kliencie - Ustawa sankcyjna a weryfikacja kontrahenta
    • Windykacja – zarządzanie procesem. Jak skutecznie i szybko odzyskiwać należności
  • 12:20Proces sądowy i skuteczna oraz nieskuteczna egzekucja komornicza

    • Michał Rączkowski,  Partner zarządzający, RK Legal
    • Maria Muchin-Kresa,  Adwokat, RK Legal
    • Jak sprawić, żeby proces sądowy był efektywny?
    • Skuteczna egzekucja - czy to wyłącznie efekt działań komornika? Na co zwrócić uwagę, aby zwiększyć szanse na zaspokojenie roszczenia?
    • Bezskuteczna egzekucja - co dalej?
  • 13:05Lunch

  • 14:00Czy można w 100% zabezpieczyć się przed niewypłacalnością klienta? Weryfikacja wiarygodności kontrahentów w rejestrach publicznych i innych źródłach

    • Olga Krawczyk-Sadowska,  Główny Specjalista, Departament Rynku MŚP Zespół Relacji z Klientami, Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
    • Sławomir Panek,  Specjalista, Departament Rynku MŚP, Zespół Relacji z Klientami, Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
    • Skala zatorów płatniczych wśród firm.

    Jaki wpływ na skalę opóźnień w płatnościach i sytuację przedsiębiorstw ma wzrost inflacji oraz wojna w Ukrainie? Czy są branże bardziej i mniej narażone na zatory płatnicze?

    • Weryfikacja wiarygodności osób fizycznych i firm – źródła danych i ich wartość.

    Gdzie szukać informacji o firmach, a gdzie o konsumentach? Jakie są warunki sprawdzenia podmiotów w różnych bazach danych. Jakie są dostępne bezpłatne i płatne rejestry oraz czym się kierować przy ich wyborze.

    • Skuteczność stosowanych rozwiązań weryfikacji.

    Jaka jest efektywność narzędzi służących do weryfikacji kontrahentów?

  • 14:45Upadłość i restrukturyzacja przedsiębiorców oraz konsumentów

    • Piotr Zimmerman,  Radca prawny, Partner i Założyciel, Zimmerman Sierakowski i Partnerzy. Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
    • Liczne zmiany prawa insolwencyjnego – nowele przeszłe i przyszłe
    • PZU 2.0 – istotne ograniczenia dla windykujących należności
    • Statystyki – stan obecny i szacunki na przyszłość
  • 15:25Wykorzystanie technologii process mining do zwiększenia efektywności procesu zarządzania należnościami oraz windykacji

    • Szymon Kamiński,  Senior Manager, Risk Advisory, Corporate Risk, Deloitte
    • Dagmara Kozłowska,  Senior Consultant, Risk Advisory, Corporate Risk, Deloitte

    W dużych przedsiębiorstwach procesy związane m.in. z procesowaniem faktur wychodzących, czy też śledzeniem ich spłacalności, mają charakter wieloetapowy. Nierzadko zdarza się, że zanim faktura trafi do właściwego adresata, pokonuje długą i niekoniecznie optymalną drogę. Wykorzystanie technologii process mining pozwala m.in. na:

    • Spojrzenie na przebieg złożonych procesów „z lotu ptaka” za pomocą wielowymiarowych wizualizacji
    • Bardziej skuteczną identyfikację etapów procesów, w których występują nieefektywności
  • 16:10Budowanie kultury odpowiedzialności w działach windykacji

    • Ewa Górska,  Dyrektor Departamentu Pracowników, Komunikacji i Zarządzania Biurem, EOS
    • Kultura organizacyjna a sposób funkcjonowania pracowników windykujących
    • Jak zwiększyć efektywność organizacji i satysfakcję pracowników
    • Gdzie jest przestrzeń na popełnianie błędów w windykacji a gdzie jej nie ma
  • 16:55Zakończenie konferencji

Jerzy Dąbrowski

Jerzy Dąbrowski

Wiceprezes Zarządu, Faktoria, Grupa Nest Bank

Z branżą faktoringową związany od 2002 roku. Ostatnio jako Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Bibby Financial Services w Polsce oraz Wiceprzewodniczący Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów. Wcześniej zarządzał Departamentem Faktoringu i Finansowania Handlu w Banku Millennium SA. Był też związany z grupą Pekao i Bankiem Raiffeisen. Prywatnie zaangażowany w rzemiosło piwowarskie, podziela radości i troski niewielkich przedsiębiorców. Aktywnie zaangażowany w debatę publiczną na temat szeroko pojętego zarządzania należnościami i zobowiązaniami w firmach, jak również zmian ustawowych dotyczących zakazów cesji wierzytelności. Absolwent Instytutu Ekonomii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, gdzie przez 4 lata był również pracownikiem naukowym w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych.

Robert Dyrcz

Robert Dyrcz

Prezes, Polski Instytut Credit Management

Robert posiada szerokie 15-letnie doświadczenie w sferze zarządzania ryzykiem kredytowym zdobyte w międzynarodowych korporacjach. Jest twórcą Polskiego Instytut Credit Management, jedynej w Polsce organizacji mającej na celu promocję zasad nowoczesnego zarządzania ryzykiem kredytu kupieckiego wśród przedsiębiorstw działających w Polsce. W latach 2006 – 2008 pracował jako analityk kredytowy w Philip Morris Polska SCE gdzie zajmował się międzynarodowym portfelem klientów firmy. Następnie, w latach 2008 – 2015 pełnił funkcje managera działu kredytowego w Motorola Solutions, gdzie współpracował z profesjonalistami finansów, sprzedaży, logistyki z Europy, Bliskiego Wschodu, Azji, Afryki, Ameryki Łacińskiej oraz Stanów Zjednoczonych. W swojej karierze w latach 2000 – 2004 był skarbnikiem w Valeo Autosystemy sp. z o.o. gdzie zajmował się kompleksową obsługą płynności finansowej firmy, włączając w to kontakty z bankami, prognozowanie i budżetowanie przepływów gotówkowych, windykacją oraz regulowaniem zobowiązań. W tej samej firmie piastował również funkcję specjalisty ds. zakupów (lata 2004 – 2006), będąc zaangażowany w jeden z kluczowych obszarów dostaw dla fabryki w Skawinie. Uczestniczył w procesie negocjacji z dostawcami, wyszukiwaniem nowych oraz transferem i odbiorem jakościowym produkcji. Robert jest magistrem ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na Wydziale Zarządzania i Marketingu. Jego praca magisterka opisywała nowoczesne zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstw. Ukończył również dwukrotnie studia podyplomowe na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w temacie wyceny nieruchomości oraz matematyki finansowej.

Ewa Górska

Ewa Górska

Dyrektor Departamentu Pracowników, Komunikacji i Zarządzania Biurem, EOS

Ewa Górska to doświadczony praktyk w obszarze HR z ponad 20 letnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych organizacjach z różnych branż: BP Poland, UPC, Netia, RWE (obecnie Inogy), ING Bank Śląski, UNIQA a od niedawna EOS Poland. Ewa uczestniczyła w wielu procesach zmian organizacyjnych i transformacjach funkcji HR. Fascynuje ją temat kultury organizacyjnej i systemowe podejściem do tego zagadnienia. Na swoim koncie ma wdrażanie z sukcesem wielu procesów HR takich jak , budowanie funkcji HRBP, Performance Management, zarządzanie talentami, wartościowanie stanowisk pracy, badanie zaangażowania pracowników, EVP i wiele innych. Zwolenniczka pragmatycznego podejścia do tematów HR, bliskiej współpracy z biznesem i wdrażania szytych na miarę rozwiązań. Jak sama się opisuje, jest przede wszystkim partnerem w biznesie a HRPB to nie osoba a sposób działania całego obszaru HR. Szczególną satysfakcję przynosi jej możliwość towarzyszenia w rozwoju talentów każdego człowieka. Prywatnie – mama 15 letniego Artura i 13 letniej Emilii. Jej pasją jest taniec i podglądanie świata podwodnego.

Szymon Kamiński

Szymon Kamiński

Senior Manager, Risk Advisory, Corporate Risk, Deloitte

Szymon specjalizuje się w zagadnieniach związanych z optymalizacją procesów w obszarze finansowym oraz zarządzaniem ryzykiem finansowym. W swojej karierze realizował projekty dla wiodących instytucji finansowych oraz firm energetycznych w różnych krajach europejskich m.in. z takich zagadnień, jak zwiększenie efektywności procesów P2P oraz windykacji, wdrożenie metodologii zarządzania ryzykiem finansowym, wdrożenie hurtowni danych, czy też projektowanie architektury systemów IT w obszarze finansów i ryzyka.

Dagmara Kozłowska

Dagmara Kozłowska

Senior Consultant, Risk Advisory, Corporate Risk, Deloitte

Dagmara specjalizuje się w process miningu oraz projektach dotyczących optymalizacji procesów biznesowych, w szczególności w obszarze należności i zobowiązań. Realizując zadania korzysta z nowoczesnych narzędzi IT: Celonis - Process Mining and Execution Management Software oraz Microsoft Power BI.

Olga Krawczyk-Sadowska

Olga Krawczyk-Sadowska

Główny Specjalista, Departament Rynku MŚP Zespół Relacji z Klientami, Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.

Główny Specjalista w Zespole Relacji z Klientami MŚP w BIG InfoMonitor (www.BIG.pl), Grupie BIK. Od 10 lat specjalizuje się w ocenie ryzyka gospodarczego oraz analizie wiarygodności podmiotów gospodarczych. Od 5 lat związana z Biurem Informacji Gospodarczej InfoMonitor, gdzie wspiera klientów biznesowych w weryfikacji wiarygodności kontrahentów oraz odzyskiwaniu należności. Wykorzystuje do tego miękkie narzędzia takie jak wezwanie do zapłaty, wpis do Rejestru Dłużników czy powiadomienie o wpisie. Na co dzień pracuje z przedsiębiorcami, dzięki czemu dokładnie zna realia, w jakich funkcjonują firmy.

Maria Muchin-Kresa

Maria Muchin-Kresa

Adwokat, RK Legal

W RK Legal odpowiadam za kompleksową obsługę przedsiębiorstw i klientów korporacyjnych m.in. z branży pożyczkowej, ubezpieczeniowej, transportowej, telekomunikacyjnej, obrotu nieruchomościami i gazowniczej. Specjalizuję się w prawie cywilnym materialnym i procesowym. Posiadam doświadczenie w doradzaniu i reprezentowaniu klientów w sporach sądowych. Prowadzone przeze mnie postępowania obejmują w głównej mierze roszczenia z tytułu kar umownych, wynagrodzeń za bezumowne korzystanie z nieruchomości, o zwrot pożyczek, z zakresu działalności funduszy inwestycyjnych, przeciwko członkom zarządu w trybie art. 299 k.s.h., odszkodowań od gmin na podst. ustawy o ochronie o praw lokatorów.

Sławomir Panek

Sławomir Panek

Specjalista, Departament Rynku MŚP, Zespół Relacji z Klientami, Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.

Z Biurem Informacji Gospodarczej InfoMonitor związany od 5 lat. Jest odpowiedzialny za wsparcie procesów windykacyjnych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw oraz Jednostkach Samorządu Terytorialnego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w działach sprzedaży i wsparcia biznesu kilku międzynarodowych korporacji, gdzie zajmował się szkoleniem oraz rozbudową sieci dystrybucji.

Michał Rączkowski

Michał Rączkowski

Partner zarządzający, RK Legal

Od 2006 roku współtworzy i zarządza kancelarią RK Legal, która jako jedyna na polskim rynku łączy prawną obsługę przedsiębiorstw z kompleksowym zarządzaniem wierzytelnościami. Ofertę opartą na tych dwóch filarach działalności uzupełnia spółka RK RODO – wyspecjalizowana w ochronie danych osobowych w ujęciu prawnym i teleinformatycznym. Zespół kancelarii liczy dziś ponad 120 osób. W kancelarii nadzoruje współpracę z instytucjami finansowymi w zakresie obsługi aktywów wierzytelnościach B2C. Wspieramy banki i instytucje pożyczkowe, firmy leasingowe, fundusze sekurytyzacyjne oraz podmioty z branży energetycznej i telekomunikacyjnej w sprawnym odzyskiwaniu należności. Jest autorem komentarzy prasowych i współautorem komentarza wydawnictwa Wolters Kluwer: „Ustawa o komornikach sądowych. Ustawa o kosztach komorniczych”. Dzieli się z Państwem swoimi doświadczeniami podczas licznych konferencji branżowych i szkoleń.

Borys Sadowski

Borys Sadowski

Ekspert w zakresie psychologii pieniądza i długu oraz praktyki polubownej windykacji, Dyrektor Generalny, GEKKO Collections

Dyrektor Generalny w firmie GEKKO Collections (www.gekko.pl), która od 2003r. jest liderem rynku edukacji windykacyjnej w Polsce. Propagator proklienckiego podejścia w odzyskiwaniu należności oraz prewindykacji. Najbardziej doświadczony trener zawodowych windykatorów i konsultant procesów windykacji w Polsce. Szkolił oraz doradzał działom windykacji m.in w: Heineken, Coca Cola, Grupa Żywiec, T-Mobile, Polkomtel, Siemens, Volvo, Accenture, Polsat Cyfrowy, DPD, Ruch, Enea, Energa, Alior Bank, BZ WBK, BNP Paribas, Getin Bank, ING Bank Śląski, PKO BP, Raiffeisen Bank, Provident, Vivus, Intrum, Best, Kruk, Kredyt Inkaso, Hoist Polska, PRA Group Polska, EOS KSI, Ultimo, Atradius, Arvato Bertelsman, RK Legal, Alektum.

Justyna Warda

Justyna Warda

Credit Manager, TB Truck & Trailer Serwis

Absolwentka Wyższej Szkoły Biznesu i Zarządzania na wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania. Moja kariera zawodowa od samego początku jest nierozerwalnie związana z zarządzaniem należnościami oraz windykacją w spółkach handlowych. Z firma TB Truck&Trailer Serwis Sp. z o.o. ( Grupa VAN Tilburg Bastianen BV ) jestem związana od 12 lat, gdzie kształtuję i odpowiadam za politykę Credit Managementu. Posiadam rozległe kompetencje w zakresie zarzadzania ryzykiem. Stale pracuję nad wdrażaniem nowych rozwiązań zwiększających efektywność oraz rentowność procesu. Odpowiadam za proces windykacji ( telefonicznej , pisemnej ) oraz koordynuję przebieg spraw na etapie sądowo – egzekucyjnym. Występując w roli prelegenta na konferencjach branżowych dzieliłam się swoja wiedzą i zdobytym doświadczeniem.

Piotr Zimmerman

Piotr Zimmerman

Radca prawny, Partner i Założyciel, Zimmerman Sierakowski i Partnerzy. Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów

Radca prawny, partner i założyciel kancelarii Zimmerman Sierakowski i Partnerzy. Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów, dawniej Zimmerman Wspólnicy sp. k., kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, współzałożyciel i Prezes Zarządu Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja S.A. Specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacji oraz prawie spółek handlowych. Były sędzia sądów upadłościowych w Warszawie i Szczecinie (1995- 2006), wieloletni sędzia-komisarz w największych postępowaniach upadłościowych w Polsce. Od 2012 r. brał udział w pracach kolejnych Zespołów Ministra Sprawiedliwości Ds. Nowelizacji Prawa Upadłościowego i Naprawczego.  Znajduje się w gronie twórców nowej ustawy Prawo restrukturyzacyjne, które weszło w życie w 2016 r. Lider w specjalizacji Prawo upadłościowe i naprawcze w rankingu Kancelarii Prawniczych Rzeczpospolitej od 2008 r. Prowadzi działalność dydaktyczną. Występuje jako prelegent na konferencjach poświęconych tematyce prawa upadłościowego i naprawczego oraz prawa spółek. Jest autorem siedmiu wydań „Komentarza do prawa upadłościowego i naprawczego” (Wydawnictwo C.H. Beck) oraz jednym z autorów publikacji „Prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe. System Prawa Handlowego. Tom 6.” Artykuły Piotra Zimmermana ukazują się w prasie specjalistycznej polskiej i międzynarodowej.

Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce

Opiekun merytoryczny:

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Project Manager

600 013 323

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

Windykacja i zarządzanie należnościami

Wstęp bezpłatny

Windykacja i zarządzanie należnościami

Wstęp bezpłatny

Windykacja i zarządzanie należnościami

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

Windykacja i zarządzanie należnościami

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa