WINDYKACJA I ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI 2024
Zarządzanie należnościamiWarszawaKonferencja
Barceló Warsaw Powiśle
WINDYKACJA I ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI 2024
WINDYKACJA I ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI 2024
Najlepsze praktyki: Ludzie, Procesy, Sztuczna Inteligencja

Wstęp bezpłatny

Zapraszam na kolejną edycję Konferencji "Windykacja i zarządzanie należnościami 2024", która zaplanowana jest na 16 października 2024 r., w Warszawie.

Celem konferencji jest wyjście naprzeciw problemom zarządzania należnościami. Będziemy podążać za aktualnymi trendami i budować optymalne modele procesów windykacyjnych.

Pierwszym tematem będą psychologia i techniki negocjacji windykacyjnych, które odgrywają kluczową rolę w skutecznym odzyskiwaniu należności. Kolejnym punktem programu będzie omówienie największych wyzwań dla branży zarządzania wierzytelnościami w 2025 roku, z perspaktywy regulacji prawnych. 

Uczestnicy dowiedzą się również, jak zewnętrzne bazy danych o dłużnikach mogą być wykorzystane w procesach prewencji, windykacji oraz zarządzania należnościami. Podczas konferencji zaplanowany jest panel dyskusyjny, podczas którego porozmawiamy o wpływie sztucznej inteligencji na branżę, w tym możliwość zastąpienia pracy prawników i windykatorów przez AI. Wdrażanie nowych technologii przez podmioty zarządzające należnościami oraz związane z tym wymogi dotyczące outsourcingu usług IT będzie kolejnym ważnym zagadnieniem. Na zakończenie omówimy, jak stworzyć efektywny system motywacji i premiowania windykatorów, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników i skuteczność. Powiemy jakie kroki należy podjąć, aby ludzie byli zmotywowani do pracy w Twoim dziale windykacji.


Partnerem merytorycznym konferencji jest Borys Sadowski  - Dyrektor Generalny , GEKKO Collections.


Gwarantujemy:

  • Wysoki poziom przekazywanej wiedzy - znakomitych prelegentów, którzy podzielą się tym, co udało im się stworzyć i inspirować Państwa do działania
  • Możliwość wymiany doświadczeń i skorzystanie z gotowych rozwiązań
  • Certyfikat potwierdzający udział w konferencji.

Partnerzy:

Patron Merytoryczny

GEKKO Collections

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja, poranna kawa

  • 09:00Rozpoczęcie konferencji

    • Aldona Mlonek – Korzonkowska,  Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:05Psychologia i techniki negocjacji windykacyjnych - najlepsi windykatorzy vs AI

    • Borys Sadowski,  Dyrektor Generalny, GEKKO Collections
    • Perswazja i argumentowanie w windykacji polubownej
    • Emocje a windykacja należności
    • Jak negocjują najlepsi windykatorzy w Polsce ?
    • Czy maszyna może lepiej negocjować od człowieka ?
  • 09:50Największe wyzwania i szanse dla branży zarządzania wierzytelnościami w 2025 r. – przegląd regulacji prawnych

    • Michał Rączkowski,  Adwokat, Partner zarządzający, RK Legal
    • Maria Muchin-Kresa,  Adwokat, Departament Wsparcia Biznesu, RK Legal
    • Usprawnienia w postępowaniu egzekucyjnym – ostatnie i proponowane zmiany
    • Przeciwdziałanie zatorom płatniczym w Polsce i UE – w którym kierunku idą rozwiązania?
    • Implementacja dyrektywy NPL
    • Co dalej z dyrektywą CCD II?
    • EPU 3.0 – czy doczekamy się usprawnień w elektronicznym postępowaniu upominawczym?
  • 10:30Przerwa kawowa

  • 10:50Zewnętrzne bazy danych o dłużnikach i ich wykorzystanie w procesach prewencji, windykacji i zarządzania należnościami

    • Michał Grzechowiak,  Co-Founder, Chief Operating Officer, MGBI
    • Przegląd źródeł danych przydatnych w procesach oceny ryzyka współpracy i windykacji
    • Błędy w publicznych rejestrach i ewidencjach - jak sobie z nimi radzić?
    • Szybka weryfikacja dłużnika na podstawie publicznie dostępnych informacji
    • Automatyzacja procesu weryfikacji i monitoringu dłużników z wykorzystaniem zewnętrznych baz danych i API
  • 11:30PANEL DYSKUSYJNY: Czy AI zastąpi 50% prawników i windykatorów ?

    • Borys Sadowski, Moderator Dyrektor Generalny, GEKKO Collections
    • Kamil Paweł Szmidt, Paneliści Adwokat, RESIST Rezanko Sitek
    • Iwona Żurawska,  Dyrektor HR i Członek Zarządu, Lider i Menedżer, Coach i Mentor, Intrum
    • Michał Rączkowski,  Adwokat, Partner zarządzający, RK Legal
  • 12:20Lunch

  • 13:20Wdrażanie nowych technologii przez podmioty zarządzające należnościami a wymogi dotyczące outsourcingu usług IT w obrębie rynku finansowego

    • Bartłomiej Ofierski,  Radca prawny, Departament Wsparcia Prawnego, KRUK SA

    Polski, dojrzały rynek zarządzających należnościami nie ustaje w transformacji cyfrowej i jest stale napędzany rozwojem innowacji technologicznych w swoich procesach operacyjnych (m.in. AI, cloud). Wiąże się to z coraz większą skalą korzystania z outsourcingu usług IT, co - szczególnie w obrębie rynku funduszy wierzytelności - wiąże się z koniecznością nadążania za zmieniającymi się regulacjami, także na poziomie UE (w tym w niedalekiej perspektywie rozporządzenia DORA w zakresie TFI czy AI Act), a także respektowania regulacji dotychczasowych. Ponieważ outsourcing IT w dobie wspomnianej transformacji cyfrowej stanowi dla podmiotów z branży „must have”, warto przejść przez powyższy krajobraz regulacyjny.

  • 14:00Czy restrukturyzacja lub upadłość kontrahenta oznaczają, że nie odzyskasz swoich pieniędzy?

    • Sylwia Szerenos,  Doradca restrukturyzacyjny, Członek Zarządu, Continuum Restrukturyzacje
  • 14:40Co robić, żeby ludzie chcieli pracować w Twoim dziale windykacji

    • Milena Markiewicz-Jurzyńska,  Prawnik w CERRAD sp. z o.o., konsultant HR i RODO
    • Motywacja, a codzienność działu windykacji
    • Rozwój jako jeden z ważniejszych czynników warunkujących chęć pracy w Twojej organizacji
    • Koniec metody kija i marchewki, czyli jak kultura organizacyjna i benefity wpływają na pracowników
  • 15:20PANEL DYSKUSYJNY: Efektywny system motywacji i premiowania windykatorów

    • Magdalena Bylinowicz, Moderator Partnerka, HRK Legal & Business Advisory
    • Bartłomiej Cichuta, Paneliści Dyrektor Departamentu Monitoringu, Restrukturyzacji i Windykacji, Alior Bank
    • Anna Witkowska,  Dyrektor Departamentu Windykacji, Provident Polska S.A.
    • Weronika​​​​ Waniek,  Dyrektor Departamentu Human Resources, HOIST POLSKA
  • 16:00Zakończenie konferencji

Magdalena Bylinowicz

Magdalena Bylinowicz

Partnerka, HRK Legal & Business Advisory

Magdalena jako Partnerka HRK odpowiada za rozwój zespołów HRK Financial Markets, Quant & Data Science, Legal & Business Advisory. Jest konsultantką Executive Search, doświadczoną asesorką wiodącą, certyfikowaną trenerką SHL oraz Insights Discovery. W HRK przeszła drogę od Account Managerki do pozycji Partnerki. Przez kilkanaście lat związana zawodowo z instytucjami finansowymi. Pracowała zarówno w strukturach firm finansowych w obszarze sprzedaży, produktowym, serwisowym, jak i rekrutacyjnym. Zarządzała strukturami sprzedażowymi w instytucjach finansowych oraz firmie medycznej. Pracowała jako konsultantka biznesowa na rzecz instytucji finansowych, sektora prawnego oraz professional services. Z konsultingiem HR związana jest od 2006 roku. Doświadczenie zdobywała pracując jako Partnerka w firmie świadczącej usługi z zakresu Executive Search. Ukończyła magisterskie, a następnie doktoranckie studia historyczne na Uniwersytecie Wrocławskim. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Zarządzania Personelem w Warszawie.

Bartłomiej Cichuta

Bartłomiej Cichuta

Dyrektor Departamentu Monitoringu, Restrukturyzacji i Windykacji, Alior Bank

Menadżer z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w zarządzaniu ryzykiem ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka kredytowego. Związany z grupą Alior Bank, w ramach której odpowiada za zarządzanie procesem monitoringu, restrukturyzacji i windykacji Klienta Biznesowego oraz nadzór nad kluczowymi spółkami grupy tj. Alior Leasing i Alior TFI (Przewodniczący Rad Nadzorczych Spółek). Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Międzynarodowe Stosunki Polityczne i Gospodarcze. Posiada tytuł MBA (Executive) uzyskany na Uniwersytecie Warszawskim oraz uprawienia Chartered Financial Analyst (CFA). Ukończył również studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej oraz studia podyplomowe z wyceny nieruchomości na Politechnice Warszawskiej.

Michał Grzechowiak

Michał Grzechowiak

Co-Founder, Chief Operating Officer, MGBI

Milena Markiewicz-Jurzyńska

Milena Markiewicz-Jurzyńska

Prawnik w CERRAD sp. z o.o., konsultant HR i RODO

Od 10 lat obsługuje spółki, specjalizuje się w prawie pracy, ochronie danych, compliance. Od dawna pasjonują mnie relacje międzyludzkie, psychologia. Uwielbiam pracę z ludźmi. Oprócz pracy na etacie prowadzę szkolenia z prawa pracy, ochrony danych osobowych, compliance. Pomagam osobom z Ukrainy odnaleźć się na polskim rynku pracy. Piszę artykuły dla HR na Szpilkach. Wdrażam nowe rozwiązania, wprowadzam nowe regulacje, rozwiązuje problemy. Pomagam szkołom i placówkom medycznym z zakresu ochrony danych. Multitasking to moje drugie imię. Ponad rok temu dostałam nowe zadanie: optymalizacja procesu windykacyjnego i przejęcie tego obszaru pod swoje skrzydła. Musieliśmy się polubić.

Maria Muchin-Kresa

Maria Muchin-Kresa

Adwokat, Departament Wsparcia Biznesu, RK Legal

Specjalizuję się w procesach cywilnych i gospodarczych, obsługując w tym zakresie zarówno polskich jak i zagranicznych przedsiębiorców. Wspieram klientów w transakcjach M&A oraz w kwestiach korporacyjnych, związanych z ich codziennym funkcjonowaniem, szczególnie w zakresie umów i ich należytego zabezpieczenia. Posiadam doświadczenie w obsłudze podmiotów z branży automotive, leasingowej, zbrojeniowej i finansowej. Doświadczenie: Z Kancelarią RK Legal współpracuje od 2016 roku. Od początku współpracy skupiałam się na prowadzeniu spraw sądowych oraz wspierałam procesy zarządzania wierzytelnościami. Posiadam doświadczenie w następujących obszarach obsługi prawnej: Transakcje M&A Prowadzę projekty związane z transakcjami M&A, analizuję dokumentację i doradzam klientom w kluczowych kwestiach związanych z planowanymi transakcjami fuzji i przejęć. W ramach procesów due diligence identyfikuję potencjalne ryzyka transakcji, zabezpieczam interesy klientów w ramach planowanych transakcji i sporządzam dokumenty na potrzeby transakcji. Postępowania cywilne i gospodarcze Posiadam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postepowań cywilnych i gospodarczych, w tym z uwzględnieniem międzynarodowych postępowań cywilnych. Prowadzone postępowania obejmują w głównej mierze roszczenia z tytułu kar umownych, zwrotu ruchomości, wynagrodzeń za bezumowne korzystanie z nieruchomości, o zwrot pożyczek, z zakresu działalności funduszy inwestycyjnych, odpowiedzialności członków zarządu za zobowiązania spółek, odszkodowań od gmin na podstawie ustawy o ochronie o praw lokatorów. Moje doświadczenie obejmuje również prowadzenia spraw na etapie egzekucyjnym. Bieżąca obsługa przedsiębiorców Wspieram firmy w kompleksowej obsłudze gospodarczej wszelkich spraw kontraktowych, w tym w procesie przygotowania wzorców umownych i regulaminów, opiniowaniu i przygotowywaniu umów handlowych, doradzam przy doborze najbardziej odpowiednich zabezpieczeń umownych. Odpowiadam za prowadzenie negocjacji z kontrahentami klientów i wspieram ich przy polubownym rozwiązywaniu sporów. Szkolenia Prowadzę szkolenia i warsztaty z zakresu objętego praktyką, w tym w szczególności z zakresu prawa cywilnego materialnego i procesowego.

Bartłomiej Ofierski

Bartłomiej Ofierski

Radca prawny, Departament Wsparcia Prawnego, KRUK SA

Michał Rączkowski

Michał Rączkowski

Adwokat, Partner zarządzający, RK Legal

Od 2006 roku współtworzę i zarządzam kancelarią RK Legal, która jako jedyna na polskim rynku łączy prawną obsługę przedsiębiorstw z kompleksowym zarządzaniem wierzytelnościami. Ofertę opartą na tych dwóch filarach działalności uzupełnia spółka RK RODO – wyspecjalizowana w ochronie danych osobowych w ujęciu prawnym i teleinformatycznym. Nasz zespół liczy dziś ponad 120 osób.

Borys Sadowski

Borys Sadowski

Dyrektor Generalny, GEKKO Collections

Dyrektor Generalny w firmie GEKKO Collections (www.gekko.pl), która od 2003r. jest liderem rynku edukacji windykacyjnej w Polsce. Ekspert w zakresie psychologii pieniądza i długu oraz praktyki prewindykacji i windykacji polubownej. Najbardziej doświadczony trener zawodowych windykatorów i konsultant procesów windykacji w Polsce. Szkolił oraz doradzał działom windykacji m.in w: Heineken, Coca-Cola, Grupa Żywiec, Żabka Polska, Electrolux, T-Mobile, Polkomtel, Siemens, Volvo, Accenture, Arvato, Polsat Cyfrowy, DPD, Ruch, Enea, Energa, Alior Bank, BZ WBK, BNP Paribas, Getin Bank, ING Bank Śląski, PKO BP, Raiffeisen Bank, Provident, Vivus, KUKE, Pragma, Atradius, Alektum, EOS Poland, Intrum, Best, Koksztys, Kruk, Kredyt Inkaso, Hoist Polska, PRA Group Polska, RK Legal, Ultimo.

Sylwia Szerenos

Sylwia Szerenos

Doradca restrukturyzacyjny, Członek Zarządu, Continuum Restrukturyzacje

Kwalifikowany doradca restrukturyzacyjny, adwokat z licencją doradcy restrukturyzacyjnego Ministerstwa Sprawiedliwości i doświadczeniem w branży restrukturyzacyjno-upadłościowej. Jest znakomitym procesualistą, osiągając liczne sukcesy w prowadzonych postępowaniach sądowych z zakresu prawa gospodarczego. Zdobyła doświadczenie w renomowanych kancelariach prawniczych. Jest autorką publikacji w Rzeczpospolitej oraz na portalach branżowych. Świetnie radzi sobie z tematyką egzekucyjną, reprezentując zarówno dłużników, jak i wierzycieli.

Kamil Paweł Szmidt

Kamil Paweł Szmidt

Adwokat, RESIST Rezanko Sitek

Adwokat w Dziale Postępowań Egzekucyjnych kancelarii RESIST Rezanko Sitek. Przez 6 lat wykonywał zawód komornika sądowego. Specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie egzekucyjnym oraz prawie karnym i karnym gospodarczym. Pełnomocnik wierzycieli i dłużników w postępowaniach egzekucyjnych, reprezentant stron w postępowaniach cywilnych i karnych. Ekspert w zakresie kryminalistyki oraz białego wywiadu OSINT. Autor wielu artykułów prasowych. Prelegent podczas konferencji szkoleń związanych z windykacją.

Weronika​​​​ Waniek

Weronika​​​​ Waniek

Dyrektor Departamentu Human Resources, HOIST POLSKA

Anna Witkowska

Anna Witkowska

Dyrektor Departamentu Windykacji, Provident Polska S.A.

Doświadczona menadżerka z sukcesem realizująca postawione przed sobą cele. Na co dzień zaangażowana i pełna pasji ekspertka odpowiedzialna za procesy w obszarze windykacji m.in. windykacja polubowna, call center, windykacja sądowo-egzekucyjna, windykacja terenowa, sprzedaż długów, współpraca z firmami windykacyjnymi, zarządzanie zmianą oraz systemem windykacyjny. Liderka ciągle poszukująca inspiracji i wiedzy, stawiająca na rozwój swój i zespołu. Absolwentka IESE Barcelona (Advanced Management Program), Szkoły Głównej Handlowej (finanse i bankowość), Politechniki Warszawskiej (wycena nieruchomości), Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (hotelarstwo). Współtworzy stowarzyszenia kobiece Sprężyny Biznesu w Ożarowie Mazowieckim. Uwielbia organizować imprezy , podróżować, strzelać i aktywnie spędzać czas. Kocha życie i testuje wino z dużą uważnością.

Iwona Żurawska

Iwona Żurawska

Dyrektor HR i Członek Zarządu, Lider i Menedżer, Coach i Mentor, Intrum

Jest Absolwentką Szkoły Coachów – Erickson Collage przy Uniwersytecie Jagiellońskim, ukończyła również studia magisterskie w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz studia podyplomowe o specjalizacji Unia Europejska w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Swoją karierę zawodową rozwijała w branży turystycznej, medialnej oraz finansowej, biorąc udział w wielu projektach krajowych i międzynarodowych zarówno w Europie jak i Stanach Zjednoczonych. Od 1998 roku związana z europejską Grupą Intrum - liderem w branży zarządzania wierzytelnościami. W swojej karierze zawodowej była odpowiedzialna m.in. za zarządzanie obszarem HR i Payroll, obszarem Compliance, wdrożenie systemu zarządzania jakością oraz systemów HR-owych, w tym m.in. systemu wynagrodzeń ISO, ocen, assessment center, development center, badania satysfakcji i dobrostanu pracowników, szkolenia liderów, wdrożenie programu work-life-balance w organizacji. Pełniła funkcję Regionalnego Dyrektora HR Central Eastern Europe Intrum Justitia, była Dyrektorem ds. Integracji i zarządzała projektem integracji spółek w Polsce. Zarządzała procesami restrukturyzacji zatrudnienia oraz wspierała procesy akwizycyjne spółek w zakresie zasobów ludzkich. Obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora HR, w Intrum Sp. z o.o. oraz pełni funkcję Członka Zarządu oraz prokurenta w Intrum Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. Jej obszar zainteresowań to człowiek, jego wellbeing oraz zarządzanie wewnętrzną energią.

GEKKO Collections

Opiekun merytoryczny:

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Project Manager

600 013 323

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

WINDYKACJA I ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI 2024

Wstęp bezpłatny

WINDYKACJA I ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI 2024

Wstęp bezpłatny

WINDYKACJA I ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI 2024

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

WINDYKACJA I ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI 2024

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa