Zarządzanie projektami w budownictwie
NieruchomościOnlineKonferencja
Zarządzanie projektami w budownictwie
Skuteczne sposoby optymalizacji procesów w projekcie inwestycyjnym

Wstęp bezpłatny

Zarządzanie projektami w inwestycjach budowlanych łączy kilka odmiennych obszarów m.in. techniki dotyczące planowania i organizacji, wiedzę prawną i finansową, zarządzanie zespołem, komunikację projektową i wiele innych.

Kluczem do sprawnego zakończenia nawet najbardziej skomplikowanego projektu jest umiejętność łączenia tych funkcji, tak aby skutecznie realizować cele przedsięwzięć doradczych, projektowych i inwestycyjnych w branży budowlanej. 

Celem konferencji jest przygotowanie uczestników procesu inwestycyjnego do realizowania go zgodnie z wymaganiami prawa i interesem biznesowym firmy z praktycznym uwzględnieniem norm prawa.

Udział w konferencji pozwoli nabyć praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania projektami inwestycyjnymi i zastosowania metod i technik zarządzania projektami.


W programie m.in.:

  • Wykorzystanie praktycznych procedur w praktyce przygotowania, realizacji i rozliczania projektów budowlanych
  • Obszary błędów i przyczyny porażek w projektach budowlanych, w kontekście unormowań prawnych i organizacyjnych procesów inwestycji budowlanej
  • Rola komunikacji w procesie inwestycyjnym - kluczowe wytyczne w trakcie procesu komunikacji przy inwestycji
  • Zarządzanie ryzykiem w projektach budowlanych
  • Zawieranie i rozliczanie robót dodatkowych w kontrakcie budowlanym
  • Rozliczania projektów ze szczególnym podkreśleniem ważności rzetelnego raportowania, kontroli i procedur
  • Nowe rozwiązania technologiczne w sektorze budowlanym
  • Tworzenie budżetu przedsięwzięć inwestycyjnych.


Do udziału w konferencji zapraszamy w szczególności działy inwestycyjne, przygotowania i realizacji umów. Adresatami wydarzenia są również kancelarie prawne oraz firmy doradczo-konsultingowe działające na rynku nieruchomości.

Partnerzy:

Patron Medialny

Związek Ogólnopolski Projektantów i Inżynierów

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 09:00Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie konferencji

    • Aldona Mlonek-Korzonkowska,  Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:05Zarządzanie projektami budowlanymi od strony finansowej & trendy technologiczne w branży budowlanej

    • Łukasz Michorowski,  Partner w Dziale Audytu, biegły rewident, Deloitte
    • Daniel Martyniuk,  Partner, lider zespołu strategii i transformacji IT, Deloitte
    • Rozliczania projektów ze szczególnym podkreśleniem ważności rzetelnego raportowania, kontroli i procedur
    • Omówienie potencjalnych ryzyk podczas zarządzania projektem budowlanym
    • Przybliżenie raportu Polskie Spółki Budowlane
    • Nowe rozwiązania technologiczne w sektorze budowlanym
    • Trendy dotyczące wykorzystania technologii i przykłady
  • 09:40PANEL DYSKUSYJNY: Obszary błędów w prowadzeniu inwestycji budowlanej

    • Anna Oleksiewicz, Moderator Prezes Zarządu ZOPI i Wspólnik w kancelarii Hoogells Oleksiewicz Sp.k.
    • Andrzej Kula,  Prezes Zarządu, IVIA S.A.
    • Marek Rytlewski,  Prezes Zarządu, Transprojekt Gdański
    • Renata Mordak,  Dyrektor Pionu Transportu i Członek Zarządu, Multiconsult Polska
    • Aleksandra Imiołek,  Dyrektor Działu Gaz, Antea Polska S.A.
  • 10:30Przerwa

  • 10:50Zarządzanie ryzykiem na etapie ofertowania i realizacji projektu budowlanego

    • Andrzej Kula,  Prezes Zarządu, IVIA S.A.
    • Ryzyka w zależności od modelu realizacji kontraktów budowlanych
    • Rodzaje ryzyk na etapie procesu projektowania
    • Doświadczenia projektowe w zakresie obecnie realizowanych kontraktów „projektuj i buduj”
    • Wycena prac projektowych, tworzenie budżetu i jego realizacja
    • Programy komputerowe wspomagające zarządzanie projektami budowlanymi
    • Sesja Q&A
  • 11:30Kluczowe aspekty w komunikacji z inwestorem i projektantem

    • Aleksandra Imiołek,  Dyrektor Działu Gaz, Antea Polska S.A.
    • Relacje pomiędzy Inwestorem a Wykonawcą jako istotny czynnik procesu inwestycyjnego
    • Rekomendacje stosowania dobrych praktyk przez Inwestorów i Wykonawców
    1. właściwe planowanie i przygotowanie inwestycji
    2. budowa partnerskich relacji biznesowych, warunków współpracy,
    3. zarządzanie komunikacją, procesy wymiany informacji
    4. wprowadzenie równowagi pomiędzy uczestnikami procesu inwestycyjnego
    5. wspieranie innowacyjności, konkurencyjności i przedsiębiorczości
    6. stabilizacja rynku
    7. zmniejszenie ilości sporów
    8. rozwiązania finansowe
    • Osiągnięcie celów Inwestorów i Wykonawców – skuteczna realizacja zamierzenia inwestycyjnego poprzez właściwy poziom współpracy
  • 12:10Przerwa

  • 12:40Zawieranie i rozliczanie robót dodatkowych w kontrakcie budowlanym

    • Marcin Bałdyga,  Contract Manager, Warbud S.A.
    • Roboty dodatkowe w systemie „buduj”
    • Roboty dodatkowe w systemie „projektuj i buduj”
    • Roboty dodatkowe – czym się różnią od zamiennych
    • Roboty dodatkowe w „starej” ustawie Pzp a wynagrodzenie ryczałtowe i kosztorysowe
    • Cezura czasowa obowiązywania „starej” i „nowej” ustawy Pzp
    • Roboty dodatkowe w „nowej” ustawie Pzp a wynagrodzenie ryczałtowe i kosztorysowe
    • Roboty dodatkowe wykonane bez zlecenia inwestora. Dochodzenie zwrotu kosztu ich wykonania na drodze polubownej i sądowej
  • 13:20Transformacja cyfrowa, wpływ na budowę i zarządzanie zespołem – budownictwo 4.0

    • Jakub Pękala,  BIM Lead, Grupa ERBUD S.A.
    • Transformacja cyfrowa w budownictwie
    • Strategia
    • Kompetencje i kwalifikacje członków zespołu
    • Budowa zespoły i zarządzanie nim na przykładzie departamentu BIM
  • 14:00Przerwa

  • 14:15PANEL DYSKUSYJNY: Tworzenie budżetu inwestycji

    • Piotr Skura, Moderator Wiceprezes ZOPI i Kierownik Działu Prawnego ZBM SA
    • Andrzej Kula,  Prezes Zarządu, IVIA S.A.
    • Renata Mordak,  Dyrektor Pionu Transportu i Członek Zarządu, Multiconsult Polska
    • Aleksandra Imiołek,  Dyrektor Działu Gaz, Antea Polska S.A.
    • Szymon Grabowski,  Dyrektor Pionu Industry | Oil&Gas, Multiconsult Polska
  • 15:10Zarządzanie wielobranżowym biurem projektów w strukturach generalnego wykonawcy - case study

    • Dr Tomasz Śniegula,  Dyrektor Biura Projektów, Trasko Invest Sp. z o.o.
    • Funkcja i realia funkcjonowania zintegrowanego biura projektów w strukturach GW
    • Porównanie funkcjonowania zintegrowanego biura a komercyjnego wielobranżowego biura projektów
    • Trendy rozwojowe dla zintegrowanego biura projektów 
    • Podsumowanie
  • 16:00Zakończenie konferencji

Marcin Bałdyga

Marcin Bałdyga

Contract Manager, Warbud S.A.

Ukończył studia doktoranckie w PAN. Zdobył doświadczenie przy realizacji kontraktów drogowych, kolejowych, energetycznych i kubaturowych. Ponadto w biurze projektowym oraz centrali GDDKiA (współtworzył Wydział). Kierował Działem Umów i Roszczeń jednego z największych wykonawców robót kolejowych, drogowych i sieci energetycznych. Arbiter w sprawach rozstrzyganych przed Sądem Arbitrażowym przy KIG. Wielokrotny Rozjemca z Listy Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców. Autor publikacji prasowych z zakresu FIDIC i umów w sprawach robót budowlanych. Wspierał wykonawców robót budowlanych przed KIO. Prowadzi szkolenia z zakresu Prawa budowlanego i Prawa zamówień publicznych.

Szymon Grabowski

Szymon Grabowski

Dyrektor Pionu Industry | Oil&Gas, Multiconsult Polska

Aleksandra Imiołek

Aleksandra Imiołek

Dyrektor Działu Gaz, Antea Polska S.A.

Od wielu lat związana z branżą gazową. Absolwentka Politechniki Śląskiej, Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki oraz Studiów Menedżerskich MBA prowadzonych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów i Uniwersytet Gdański, walidowanych przez IAE aix-en-Provence Graduate School of Management. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała przy realizacji projektów z sektora infrastruktury wodno-ściekowej. Od 2012 roku związana z inwestycjami gazowymi dotyczącymi budowy gazociągów przesyłowych wysokiego ciśnienia wraz z obiektami oraz infrastrukturą towarzyszącą. Realizowane zadania w większości oparte o zapisy Ustawy z dnia 24 kwietnia 2009r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu służą zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego Polski. Prace obejmują wszystkie etapy realizacji inwestycji od studium wykonalności przez opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych (środowiskowych, lokalizacyjnych, pozwolenia na budowę itd.) umożliwiających realizację inwestycji. Prowadzenie nadzoru autorskiego podczas realizacji prac budowlanych pozwala uczestniczyć w procesie inwestycyjnym do momentu przekazania budowanych sieci i obiektów do użytkowania i włączenia ich do krajowej sieci przesyłowej. Brała udział przy tworzeniu Działu Gaz w Antea Polska S.A., którym kieruje od samego początku. Jej kluczowe kompetencje to zarządzanie projektami, zarządzanie zespołami projektowymi oraz wiedza i wieloletnie doświadczenie w projektowaniu sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Posiada uprawnienia projektowe i wykonawcze bez ograniczeń w zakresie ww. sieci. Współautorka „Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach Inwestor–Wykonawca w branży gazowniczej” (2019-2020). Autorka publikacji pt.: “Obowiązujące przepisy i uwarunkowania budowy sieci gazowych wysokiego ciśnienia w Polsce” (Inżynier Budownictwa, 04/2020) oraz „Budowa sieci gazowych wysokiego ciśnienia w Polsce – dynamiczny rynek, uwarunkowania prawne” (Wiadomości Naftowe i Gazownicze, 07/2020).

Andrzej Kula

Andrzej Kula

Prezes Zarządu, IVIA S.A.

Założyciel i Prezes Zarządu spółki IVIA S.A. od 2013r. Posiada 20 - letnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał najpierw w firmach budowlanych i następnie od 15 lat w firmach inżynierskich. Odpowiada za rozwój i zarządzenie spółką. Posiada również bogate doświadczenie w zakresie zarządzania projektami inwestycyjnymi oraz jako projektant drogowy i mostowy. Absolwent Budownictwa na Wydziale Lądowym Politechniki Krakowskiej. Swoje kompetencje menedżerskie rozwijał w IESE Business School – Advanced Management Program w Barcelonie. Lubi pracować z ludźmi wspierając i rozwijając ich kompetencje zawodowe. Na co dzień ojciec trójki dzieci oraz zapalony triathlonista.

Daniel Martyniuk

Daniel Martyniuk

Partner, lider zespołu strategii i transformacji IT, Deloitte

Daniel ma blisko 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu oraz doradztwie strategicznym, operacyjnym, jak i technologicznym. Działając na styku biznesu i technologii, Daniel specjalizuje się w zwiększaniu organizacyjnej efektywności oraz wdrażaniu operacyjnych metod i struktur w celu optymalizacji wykorzystania najnowszych rozwiązań IT. Doświadczenia Daniela obejmują opracowania strategii cyfrowych oraz zarządzanie programami transformacji w dużych przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą.

Łukasz Michorowski

Łukasz Michorowski

Partner w Dziale Audytu, biegły rewident, Deloitte

Łukasz rozpoczął swoją karierę w Deloitte we wrześniu 2006 roku. W latach 2011 - 2013 pracował w londyńskim biurze Deloitte pełniąc rolę menadżera w departamencie audytu obsługującym spółki z branży budowlanej i nieruchomości. Ma doświadczenie w audycie dużych i skomplikowanych organizacyjnie międzynarodowych grup kapitałowych, a także spółek publicznych notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W trakcie swojej pracy Łukasz był zaangażowany w wiele projektów, które między innymi obejmowały przeprowadzenie finansowego “due-diligence” oraz doradztwo transakcyjne.

Renata Mordak

Renata Mordak

Dyrektor Pionu Transportu i Członek Zarządu, Multiconsult Polska

Członek zarządu i dyrektor Pionu Transportu w Multiconsult Polska. Odpowiada za zarządzanie zespołami pracowników, ekspertów i podwykonawców. Posiada bogate doświadczenie w realizacji usług w zakresie opracowania dokumentacji przedprojektowej i projektowej, świadczenia nadzoru dla inwestycji infrastrukturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem projektów transportowych, oraz analizach ekonomiczno-finansowych dla inwestycji infrastrukturalnych. Doświadczona menedżer odpowiedzialna za realizację projektów z zakresu doradztwa dla sektora publicznego obejmującego GDDKiA, grupę PKP, jednostki samorządu terytorialnego na poziomie lokalnym i regionalnym. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Anna Oleksiewicz

Anna Oleksiewicz

Prezes Zarządu ZOPI i Wspólnik w kancelarii Hoogells Oleksiewicz Sp.k.

Założyciel oraz wspólnik zarządzający Kancelarii – adwokat, Członek Izby Adwokackiej w Warszawie. Rozwiązuje najbardziej złożone problemy biznesowe oraz prawne Klientów działających w różnych branżach, ograniczając do maksimum ryzyka związane z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą. Wykazuje zawsze proaktywną postawę wobec zmieniających się warunków rynkowych, finansowych oraz prawnych otoczenia w jakim funkcjonują Klienci. Ponadto lider praktyki prawa w obszarze infrastruktury i energetyki, w którym to obszarze doświadczenie zawodowe zdobywała doradzając w toku realizacji inwestycji kluczowych dla polskiego sektora infrastrukturalnego. Od kilku lat wspiera zamawiających oraz wykonawców w procesie przygotowania, realizacji oraz rozliczenia inwestycji publicznych oraz prywatnych, zajmując się prawem cywilnym, gospodarczym, energetycznym oraz prawem zamówień publicznych. Prezes Zarządu Związku Ogólnopolskiego Projektantów i Inżynierów (ZOPI), którego głównym celem jest propagowanie ochrony interesów podmiotów skupiających swoją działalność na projektowaniu, usługach inżynieryjnych oraz usługach powiązanych z usługami inżynierów i projektantów.

Jakub Pękala

Jakub Pękala

BIM Lead, Grupa ERBUD S.A.

Jakub Pękala pełni obecnie rolę BIM Lead w Grupie Erbud S.A., gdzie odpowiada za budowanie zespołu oraz zarządzanie, którego celem jest wdrożenie szeroko pojętej metodyki BIM (Building Information Modeling) w całej Grupie. Kuba posiada 15-letnie doświadczenie w koordynowaniu i zarządzaniu projektami w branży budowlanej – zarówno w obszarze generalnego wykonawstwa, jak również w obszarze projektowym. Na przestrzeni swoich doświadczeń zawodowych, przez 7 lat prowadził również projekty IT na rzecz sektora budowlanego. Inżynier oprogramowania, architekt procesów związanych z przepływem informacji, menadżer projektu, entuzjasta i pasjonat metodyki BIM.

Marek Rytlewski

Marek Rytlewski

Prezes Zarządu, Transprojekt Gdański

W 1994 roku ukończył Wydział Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej. Jest też absolwentem podyplomowych Studiów Menedżerskich w GFKM (2014) i Podyplomowych Studiów w zakresie Organizacji i Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (2014). W latach 1990–2011 pracował w Transprojekcie Gdańskim Sp. z o.o., kolejno jako asystent, projektant, kierownik pracowni, także prezes i członek Rady Nadzorczej. Od 2011 roku był jego dyrektorem i jednoosobowym Zarządem. Obecnie sprawuje funkcję Prezesa Zarządu. Pod jego kierownictwem Transprojekt Gdański, zatrudniający ponad 240 osób, rozszerzył działalność o branżę kolejową, lotniskową, wojskową, hydrotechniczną, architekturę i ochronę środowiska, zaprojektował wszystkie trzy inwestycje infrastrukturalne nagrodzone przez PZiTB oraz MIR tytułem Budowa Roku 2014 (w tym dwie linie kolejowe), uzyskał tytuł Projektanta Roku 2014 w konkursie Diamenty Polskiej Infrastruktury. W kwietniu 2017 roku oddał do użytku nową siedzibę biura Transprojektu Gdańskiego, zaprojektowaną przez pracowników TGD i zbudowaną z własnych środków. Jest członkiem Zarządu Polskiego Kongresu Drogowego oraz Rady Ekspertów z nominacji Ministra Infrastruktury i Budownictwa. Został wyróżniony poprzez nadanie tytułu Kreatora Budownictwa Roku 2018 za połączenie kreatywności, pasji tworzenia i wzoru etycznego postępowania w biznesie, jako jedyny przedstawiciel środowiska projektowego z pośród 25 laureatów. W 2019 roku zrealizował cel związany z rozwojem działalności na rynku zamówień niejawnych. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, po przeprowadzeniu postępowania bezpieczeństwa przemysłowego stwierdza, że Transprojekt Gdański posiada: • zdolność do ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą TAJNE i POUFNE poświadczoną Świadectwem Bezpieczeństwa Przemysłowego trzeciego stopnia • zdolność do ochrony informacji niejawnych Unii Europejskiej oznaczonych klauzulą SECRET UE/EU SECRET oraz CONFIDENTIEL UE/EU CONFIDENTIAL poświadczoną Świadectwem Bezpieczeństwa Przemysłowego trzeciego stopnia. • zdolność do ochrony informacji niejawnych Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego oznaczonych klauzulą NATO SECRET oraz NATO CONFIDENTIAL poświadczoną Świadectwem Bezpieczeństwa Przemysłowego trzeciego stopnia. • pełną zdolność do ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE poświadczoną Świadectwem Bezpieczeństwa Przemysłowego pierwszego stopnia. Od 2020 na zaproszenie Politechniki Gdańskiej bierze udział w pracach ciała doradczego - Konwentu Gospodarczego Politechniki Gdańskiej w kadencji 2020-2024. Osiągnięcia drogowe: Ma uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami w specjalności drogowej. Pracując w Transprojekcie Gdańskim, brał udział w projektach budowy Trasy Siekierkowskiej w Warszawie oraz Obwodowej Trójmiasta (węzeł Karczemki). Jako generalny projektant pracował przy realizacji: - autostrady A2 Nowy Tomyśl – Poznań (odcinki 3.1, 3.2, 3.3), który to projekt przyniósł mu nagrodę Ministra Transportu i Budownictwa za wybitne osiągnięcie twórcze, - autostrady A1 Rusocin – Nowe Marzy (odcinki 1 i 3), - dostosowania autostrady A2 do poboru opłat na odcinku Konin–Stryków, - autostrady A2 Świecko – Nowy Tomyśl (odcinki 5.2, 5.3, 5.4 i 5.5.1) - autostrady A2 Stryków–Konotopa (odcinek D).

Piotr Skura

Piotr Skura

Wiceprezes ZOPI i Kierownik Działu Prawnego ZBM SA

Tomasz Śniegula

Dr Tomasz Śniegula

Dyrektor Biura Projektów, Trasko Invest Sp. z o.o.

Od 20 lat jest czynnym Architektem, członkiem Królewskiego Instytutu Brytyjskich Architektów, Rejestru Czynnych Architektów UK a także od 10 lat należy do Izby Architektów Rzeczpospolitej Polskiej. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami inwestycyjnymi w formule „zaprojektuj i wybuduj” oraz w formule „zaprojektuj i zarządzaj”, zarządzaniem wielobranżowymi biurami projektów jako dyrektor zarządzający. Bada tematykę zastosowania metody kanban, kaizen, zarządzania za pomocą metod lean i turkusowych organizacji w sektorze budowlanym, efektem tych badań jest szereg artykułów wydanych w prasie krajowej i zagranicznej. Dodatkowo jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej, Królewskiego Instytutu Brytyjskich Architektów, Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, Colegium Humanum i Apsley Business School London.

Związek Ogólnopolski Projektantów i Inżynierów

Opiekun merytoryczny:

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Project Manager

600 013 323

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]