- 2023-05-29 20:00
Karty pionowe górą
Klientom podoba się niestandardowy układ karty: w pionie. Pionowa jest zwycięska karta Nest Banku, druga SGB Banku i trzecia – Santandera.
- 2023-05-29 20:00
Joao Bras Jorge: Moja pasja to jakość i innowacje
Najpierw hipermarkety chciały być bankami, potem telekomy, teraz takie ambicje mają bigtechy. Siłą banków zawsze było to, że potrafiły dostosować się do zmieniającego się rynku — mówi Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium.
- 2022-06-06 20:00
Tajemniczy klient prawdę ci powie
W tegorocznym badaniu jakości pojawiło się kilka trendów, na które bankowcy powinni zwrócić uwagę: powierzchowna analiza potrzeb, mała wiedza pracowników i brak przygotowania.
- 2022-06-06 20:00
Zbudujmy Future Finance Poland
Pandemia COVID-19 i późniejszy kryzys geopolityczny postawiły przed społeczeństwem i rynkiem nowe wyzwania. Zmusiły wszystkich, sklepy, instytucje państwowe, a także banki do znalezienia nowej formy działania, kontaktu z klientem i prowadzenia biznesu. Dotychczasowy model na kilka miesięcy przestał być wydajny, a nawet, w czasie głębokiego lockdownu, nie był możliwy do realizowania. Odpowiedzią na to wyzwanie okazały się innowacyjność i elastyczność – konieczne stało się obserwowanie potrzeb klientów, zarówno tych indywidualnych, jak również biznesowych i szukanie sposób na ich zaspokojenie. Nie tylko w warstwie produktów i usług ale także w praktycznym aspekcie dostępu do nich.
- 2022-06-06 20:00
Znikające banki - 5 tys. zamkniętych oddziałów
Sieć bankowa kurczy się u nas szybciej niż w USA, choć w Europie pod względem jej gęstości jest spory rozrzut. W ciągu dekady z mapy Polski zniknęło 30 proc. placówek i na tym się nie skończy.
- 2022-06-06 20:00
Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej w cieniu cyberwojny
Początek roku to standardowo czas wyzwań dla osób od cyberbezpieczeństwa. W tym roku było ich aż nadto.
- 2022-06-06 20:00
Recepta na Złoty Bank
Co najbardziej zaskakuje w tegorocznym rankingu, komu starzy klienci pomogli dostać się na podium, a kto jest najlepszy w zdobywaniu nowych, jaki jest przepis na Złoty Bank i kto aspiruje do tytułu. O tym mówią autorzy badania jakości obsługi klienta z Minds&Roses.
- 2022-06-06 20:00
Co i jak zmienić w bankowości
Zapytaliśmy byłych bankowców, którzy zmienili branżę, co myślą o jakości serwisu bankowego i co można byłoby w nim zmienić, żeby działał lepiej.
- 2022-06-06 20:00
Bezpieczny bank - najlepsze praktyki
W tegorocznym badaniu najlepszych praktyk w zakresie bezpieczeństwa wyróżnienia otrzymali: mBank, BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank
- 2022-06-06 20:00
Oto najlepsze banki w Polsce - ranking Złoty Bank 2022 r.
Do kogo trafiły w tym roku statuetki Złotego Bakiera? Przedstawiamy laureatów
- 2022-06-06 20:00
Najlepsze banki w social mediach
W poprzednich latach najlepsze banki w social mediach wskazywali internauci. W tym roku wyboru dokonali eksperci i praktycy branży, którzy oceniali kanały banków na Facebooku, Instagramie, YouTubie i LinkedInie.
- 2022-06-06 20:00
Rewolucyjne zmiany w badaniu
Tegoroczny projekt jest wyjątkowy nie tylko ze względu na trwającą w I kw. 2022 r. pandemię i licznie przybywających do placówek uchodźców z Ukrainy, ale również ze względu na rewolucyjne zmiany wprowadzone w badaniu. Po raz pierwszy — i jako pierwsi — zaprosiliśmy do badania nie tylko potencjalnych klientów, ale również osoby, które na co dzień korzystają z usług badanych banków. Taka zmiana pozwoliła nam spojrzeć na jakość obsługi z dużo szerszej perspektywy — perspektywy nowych i obecnych klientów.
- 2022-06-06 20:00
Pekao ponownie z najlepszym kontem
Bank Pekao wraz ze swoim Kontem Przekorzystnym utrzymał miejsce lidera z ubiegłego roku. Rywalizacja była zacięta — o miejsce na podium walczyły jeszcze Santander Bank Polska i Alior Bank (które zajęły ex aequo drugie miejsce).
- 2022-06-06 20:00
Innowacje bez statuetki
W kategorii „innowacja fin-tech” w tym roku był wyjątkowy urodzaj zgłoszeń do kapituły, w skład której wchodzili przedstawiciele „Pulsu Biznesu”, Bankier.pl oraz Obserwatorium.biz Pomo to, jury nie bardzo miało w czym wybierać. Część zgłoszeń dotyczyła rozwiązań znanych na rynku już od pewnego czasu, co jest niezgodne z regulaminem konkursu, który wymaga produktów i usług nowych, dopiero co wdrożonych.
- 2022-06-06 20:00
Karta nie tylko dla psiarzy
Co roku zapraszamy internautów do tworzenia rankingu Złoty Bankier, poddając pod ocenę i głosowanie wycinek bankowości. W przeszłości wybierali najlepszą reklamę bankową oraz bankowe projekty CSR. W tym roku poddaliśmy pod ocenę karty płatnicze, ale nie ich funkcjonalności, lecz wygląd. Unikatową cechą, której potencjał marketingowy i sprzedażowy nigdy nie został wykorzystany, jest możliwość spersonalizowania wyglądu karty przez klienta. Klienci rzadko z niej korzystali, a banki nie przykładały do tego wielkiej wagi.
- 2022-06-06 20:00
mBank mocny w hipotekach
Pod lupą kapituły rankingu Złoty Bankier znalazły się w tym roku propozycje banków przygotowane dla trzech różnych typów gospodarstw domowych. Analizowane były oferty przygotowane w styczniu, lutym i marcu, z różną wysokością wkładu własnego, a w dwóch miesiącach także z oprocentowaniem okresowo stałym. Podstawą oceny był zestaw kilkudziesięciu zmiennych pogrupowanych w kategorie: koszt, elastyczność, e-obsługa oraz dostępność.
- 2022-06-06 20:00
Citi rządzi w kartach
Karty kredytowe były i są traktowane przez banki po macoszemu. Talia kart nie zmieniła się od ubiegłego roku, podobnie jak ich funkcjonalności.
- 2022-06-06 20:00
Gotówkowy mBank
Oceniając kredytodawców w rankingu Złoty Bankier analizowaliśmy propozycje dla kilku profilów kredytobiorcy. Banki przygotowały symulacje, w których kwota kredytu wahała się od 10 do kilkudziesięciu tysięcy złotych, a okres spłaty od 1,5 roku do 5 lat.
- 2022-06-05 20:00
Banki chcą dialogu z państwem
Rządowy pakiet pomocy dla kredytobiorców mocno zaskoczył bankowców. Po raz kolejny poczuli, że nie są traktowani po partnersku. Choć kiedy państwo jest w potrzebie, chętnie korzysta z pomocy banków. Za darmo.
- 2021-04-21 20:19
Oto najlepsze banki w Polsce 2021 roku
Tajemniczy klienci odwiedzali placówki i kontaktowali się zdalnie, żeby zbadać poziom jakości obsługi w bankach. Eksperci oceniali bezpieczeństwo systemów, analitycy produkty bankowe, a internauci - sposób komunikacji. Tak powstała XII edycja rankingu Złoty Bankier.