Unimot nie pozostawia pytań bez odpowiedzi

O konsekwencjach pandemii, przejmowania aktywów Lotosu i wojny na Ukrainie Unimot informował tak, że po raz drugi z rzędu dostał laur za najlepsze relacje inwestorskie.Sprawni i dostępni

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • za co konkretnie analitycy i zarządzający cenią Unimot
  • co inne firmy mogą od Unimotu ściągnąć
  • jakie narzędzia komunikacyjne ceni Adam Sikorski

Czas mija, a Unimot trzyma wysoki poziom. Po raz drugi z rzędu analitycy i zarządzający funduszami, którzy wzięli udział w badaniu Giełdowa Spółka Roku 2021, uznali, że w relacjach inwestorskich paliwowa spółka jest najlepsza.

Pierwszą nagrodę Unimot dostał po pierwszym roku pandemii. Restrykcje nie przeszkodziły mu w organizacji spotkań wideo czy nawet pierwszego w historii dnia inwestora. Druga nagroda wieńczy nie tylko kolejny rok pandemii, ale przypada też na czas realizacji fuzji Orlenu i Lotosu, w ramach której Unimot ma kupić część aktywów, a także na czas wojny na Ukrainie.

- Cenię Unimot za wysoki poziom prezentacji inwestorskich, sprawny kontakt z działem IR, dostępność kluczowych osób w spółce podczas wideokonferencji, ich organizację i dostępność również dla inwestorów indywidualnych – wylicza jeden z giełdowych analityków, pragnący zachować anonimowość.

- Dobry kontakt z rynkiem, osiąganie kolejnych celów strategicznych, coroczna wypłata dywidendy i wzrost to atuty spółki – dodaje zarządzający z TFI.

WEJDŹ NA STRONĘ GSR.PB.PL I PRZECZYTAJ O NAJLEPSZYCH SPÓŁKACH GIEŁDOWYCH>>

Komunikacja na dobre i na złe

Wysoki poziom relacji inwestorskich w Unimocie to wynik świadomej strategii przyjętej przez Adama Sikorskiego, współzałożyciela i głównego akcjonariuszy firmy (wraz z rodziną). Tak opisywał to niedawno na łamach „PB” Piotr Cieślak, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz członek rady nadzorczej Unimotu.

„Spółka od początku była otwarta na inwestorów, transparentnie komunikując się z rynkiem, a ja - od momentu, gdy znalazłem się w radzie - staram się kłaść na ten obszar istotny akcent” – mówił Piotr Cieślak.

Dziś Piotr Cieślak nadal podkreśla, że szczególną uwagę poświęca kwestii transparentności i komunikacji.

- W mojej ocenie, działalność Unimotu na tym polu mogłaby być dobrą inspiracją nawet dla niektórych największych giełdowych spółek – uważa Piotr Cieślak.

Piotr Cieślak widzi cztery elementy, które inni mogliby ściągnąć od Unimotu. Po pierwsze, Unimot jest transparentny wobec inwestorów i komunikuje się z nimi niezależnie od tego, czy dzieje się w spółce dobrze, czy źle.

- Wiele firm, przy niepowodzeniach, woli schować głowę w piasek – komentuje Piotr Cieślak.

Po drugie, w okresach zawirowań rynkowych spółka podejmuje dodatkowe działania komunikacyjne, o czym większość firm również zapomina. Po trzecie, raporty finansowe i prezentacje wynikowe Unimotu bardzo dobrze objaśniają sytuację w spółce. Po czwarte, strona internetowa oferuje cenne i aktualne informacje dla inwestorów.

- Na uwagę zasługuje też program lojalnościowy dla akcjonariuszy, czyli Unimot Klub+. To nie tylko zniżki na produkty i usługi Unimotu, ale też szereg inicjatyw edukacyjnych – mówi Piotr Cieślak.

Twitter, YouTube i www

Adam Sikorski, zapytany o priorytety strategii w obszarze relacji inwestorskich Unimotu, podkreśla przejrzystość i otwartość.

- Staramy się wsłuchiwać w potrzeby inwestorów i na bieżąco na nie reagować – mówi szef Unimotu.

Opowiada i odpowiada.
Opowiada i odpowiada.
Życie w branży paliwowej nie jest spokojne - jak nie pandemia, to wojna. Unimot nie chowa głowy w piasek, tylko opowiada i odpowiada.
Marek Wiśniewski

Potrzeby można zaspokajać przez internet, dlatego Unimot prowadzi konto na Twitterze, skierowane głównie do inwestorów, innych uczestników rynku i dziennikarzy, a ponadto organizuje konferencje video na kanale na YouTube, z możliwością zadawania pytań, oraz czaty inwestorskie.

- Ponadto publikujemy prognozy wyników i odpowiadamy na bieżąco na pytania, które do nas spływają – wylicza Adam Sikorski.

Szef Unimotu poświęca też uwagę inwestorom instytucjonalnym i analitykom.

- Cykl komunikacji, jak w każdej spółce giełdowej, wyznaczają przede wszystkimi terminy raportowania wyników okresowych, jednak reagujemy też na bieżąco, wychodząc z komunikacją do inwestorów przy okazji ważnych wydarzeń dla naszego biznesu – mówi Adam Sikorski.

Przykładem jest konferencja video po podpisaniu przedwstępnej umowy związanej z przejęciem aktywów Lotos Terminale, a także kolejna, zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie.

- Kiedy przyszło nam wszystkim zmierzyć się pandemią w 2020 r., stworzyliśmy specjalną zakładkę na stronie, w której publikowaliśmy najważniejsze informacje związane z jej wpływem na nasz biznes. Teraz stworzyliśmy jeszcze jedną – związaną z wpływem sytuacji na Wschodzie na działalność Grupy Unimot. Zależy nam na tym, żeby żadne merytorycznie pytanie, na które możemy odpowiedzieć, nie pozostało bez odpowiedzi – mówi Adam Sikorski.

GSR 2021: Relacje z inwestorami

miejsce w rankinguspółkapunkty
1.Unimot94,29
2.Grupa Kęty90,91
3.Celon Pharma90,91
4.LPP89,92
5.ING Bank Śląski89,08
6.Arctic Paper88,57
7.Neuca87,01
8.mBank86,81
9.Wirtualna Polska85,71
10.Dom Development85,71

Najlepsi...

miejsce w rankinguspółkapunkty
112.Stalprodukt42,86
113.Decora42,86
114.Polimex42,86
115.Toya40,00
116.BOŚ39,29
117.Enea37,50
118.Skarbiec35,71
119.Bumech33,33
120.Rafako33,33
121.Biomed Lublin14,29

...najgorsi

Źródło: Badanie Giełdowa Spółka Roku 2021.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane