GREENWASHING
ZarządzanieWarszawaKonferencja
GREENWASHING
GREENWASHING
Zadbaj o transparentność!

Wstęp bezpłatny

>> Czy komunikujecie Państwo swoim klientom kontrahentom, inwestorom działania z obszarów m.in. dbania o środowisko, transformacji energetycznej, działań społecznie odpowiedzialnych, posługujecie się "zielonymi" certyfikatami?

>> Jakie ryzyka niesie tego rodzaju komunikacja?

>> Jak temat GREENWASHINGU regulowany jest w przepisach prawnych i co to oznacza dla firmy?

>> Jakie korzyści płyną z autentycznego zaangażowania w zrównoważony rozwój biznesu?


Odpowiedzi na te pytania wymagają przyjrzenia się zjawisku greenwashingu i potencjalnym ryzykom w tym obszarze. Co szczególne ważne komunikacja zrównoważonego rozwoju, działań ekologicznych, wspierających ochronę środowiska, informowanie o przyjazności środowisku produktów i usług ma swoje ramy prawne.

26 marca 2024 r. weszła w życie unijna dyrektywa, której celem jest zwalczanie greenwashingu. Państwa członkowskie UE mają obowiązek przyjąć odpowiednie przepisy krajowe implementujące dyrektywę. Mają one odzwierciedlenie w przepisach ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz ustawy o prawach konsumenta. Przepisy są gwarancją, że informacje przekazywane przez firmy są wiarygodne i nie wprowadzają konsumentów w błąd. W przeciwnym razie lista konsekwencji może być bardzo dotkliwa - przykłady poniżej: 

  • Wysokie kary finansowe 
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza wobec konsumentów
  • Ryzyko pozwów zbiorowych
  • Nakazy zaprzestania stosowania nieuczciwych praktyk
  • Negatywny wpływ na wizerunek firmy
  • Utrata zaufania konsumentów i inwestorów
  • Utrudniony dostęp do rynku


Starannie przygotowany program konferencji ma na celu dostarczenie praktycznej wiedzy związanej z komunikacją w obszarze zrównoważonego rozwoju. 

Zaprosiliśmy wybitne ekspertek i wybitnych ekspertów, aby podzielili się swoimi doświadczeniami i perspektywami na „zieloną komunikację”.

Korzyści z udziału w tym wydarzeniu:

  • zwiększenie świadomość w obszarze rozpoznawania greenwashingu - łatwiej będzie go unikać
  • rozwinięcie umiejętności związanych ze skutecznym komunikowaniem „zielonych” działań firmy, co wpłynie na wzrost zaufania do firmy, a równocześnie pozwoli uniknąć dotkliwych kar
  • uzyskanie inspiracji, nowych pomysłów - wskazówki i rozwiązania popłyną ze sceny oraz podczas rozmów kuluarowych
  • będzie okazja do nawiązania cennych kontaktów z osobami zainteresowanymi zrównoważonym rozwojem biznesu

To niepowtarzalna okazja do wymiany wiedzy, doświadczeń, pomysłów, które przyniosą realne korzyści firmie, jak również jej klientom, inwestorom oraz kontrahentom. Warto tu być.

Partnerzy:

Patron

B-better

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja uczestników, powitalna kawa

  • 09:00Oficjalne rozpoczęcie konferencji

  • 09:15Wprowadzenie do panelu: Zrównoważony rozwój w marketingu, czyli o czym jest/nie jest greenwashing i dlaczego jest to tak ważne?

    • Paweł Niziński,  joint CEO BETTER, współzałożyciel ruchu B Corp w Polsce, ambasador B For Good Leaders

    "Tak jak business as usual nie uczyni świata bardziej zrównoważonym, tak communication as usual nie uczyni komunikacji o zrównoważonym rozwoju bardziej wiarygodnej” G.Verleve 2024

    • Dlaczego poważne podejście do greenwashing jest tak ważne?
    • Czego można nauczyć się od organizacji typu B Corp?
    • Czy greenwashing I greenhushing oznaczają śmierć marketingu a raj dla prawników?
  • 09:30Dyskusja panelowa: Zrównoważony rozwój w marketingu, czyli o czym jest/nie jest grenwashing?

    • Paweł Niziński, Moderator joint CEO BETTER, współzałożyciel ruchu B Corp w Polsce, ambasador B For Good Leaders
    • Kamila Drzewicka,  radca prawny, ClientEarth
    • Dominika Lenkowska-Piechocka,  CEO&Founder, Who Will Save The Planet
    • Biznes wobec wytycznych dot. zrównoważonego rozwoju 
    • Etyka a marketing
    • Wyzwania i potencjał wykorzystania ESG  
    • Podejście do praktyk greenwashing, mitygowanie ryzyka, wewnętrzne procedury
    • Przygotowanie do zmiany przepisów
  • 10:10Regulacje unijne i polskie prawo – jak uniknąć greenwashing’u?

    • Joanna Affre,  adwokat, partnerka zarządzająca, Affre i Wspólnicy
    • Greenwashing – przykłady głośnych spraw z ostatnich miesięcy i płynące z nich wnioski dla biznesu
    • Zielone tsunami – czy lekka fala? – Jak jest teraz i jak zmiany w przepisach wpłyną na sytuację przedsiębiorców?
    • Jak przygotować się do zmian, żeby „grać w zielone” i nie przegrać?
  • 10:50Przerwa kawowa - czas na networking

  • 11:20Wystąpienie wprowadzające do panelu: Kiedy zielony marketing okazuje się być greenwashingiem

    • dr Katarzyna Menszig-Wiese,  LL.M., radca prawny, managing associate, kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
    • Najciekawsze przypadki
    • Największe wyzwania
  • 11:35Dyskusja panelowa: Kiedy zielony marketing okazuje się być greenwashingiem

    • dr Katarzyna Menszig-Wiese, Moderatorka LL.M., radca prawny, managing associate, kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
    • Zofia Piwowarek,  ESG chapter leader, tribe ESG & home solutions, Santander Bank Polsk
    • Grzegorz Bobek,  kierownik ds. Ochrony Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju, grupa spółek DANONE
    • Swoboda wyrazu a ochrona konsumentów
    • Podejście organu do przypadków greenwashing
    • Efektywność regulacji
  • 12:25Analiza prawna przypadków nadużyć w komunikacji marketingowej

    • Maciej Majewski,  adwokat, senior associate, kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
    • „Czarne praktyki” 
    • Kiedy zielony marketing i komunikacja zrównoważonego rozwoju wprowadza w błąd?
  • 13:00Strategia budowania zrównoważonej firmy i komunikacja transparentności

    • dr Marta Karwacka,  senior manager, sustainability consulting Central Europe, Deloitte Advisory
    • Identyfikacja obszarów i wartości zaangażowania w zrównoważony rozwój
    • Budowanie transparentnej komunikacji zaangażowania w zrównoważony rozwój firmy (prezentowanie rzetelnych danych, merytoryczne raporty)
    • Odpowiedzialna edukacja klientów
    • Angażowanie pracowników
  • 13:35Jak raportowanie ESG wpłynie na marketing w firmie. Teoria vs praktyka

    • Aleksandra Majda,  CEO Go Green. członkini zarządu ESG Impact Network
    • Magdalena Sułek-Domańska,  managerka ds. zrównoważonego rozwoju i relacji społecznych, Dr. Miele Cosmed Group
    • ESRS S4 – dlaczego powinny znać go wszystkie działy w firmie
    • Kompetencje marketera przyszłości
    • Wprowadzenie do zagadnienia Zielonej Inteligencji
    • CASE Study: Dr Miele Global Cosmed
  • 14:10Przerwa na lunch

  • 15:00Standardy i certyfikaty ekologiczne w kontekście ryzyka greenwashingu

    • Mieczysław Obiedziński,  weryfikator wiodący oświadczeń środowiskowych, prezes zarządu, TÜV SÜD Polska

    „Zielone” znaki towarowe, znaki towarowe gwarancyjne, certyfikaty: jak nowe przepisy wpłyną na budowanie portfolio znaków i ich ochronę, jak przeprowadzić rebranding, które certyfikaty pozostaną?

  • 15:30Transformacja energetyczna a ryzyko greeenwashingu

    • Angelika Szufel,  adwokatka, koordynatorka zespołu ds. ESG, kancelaria CMS
    • Cele w zakresie transformacji energetycznej (offset, dekarbonizacja) a ryzyko greenwashingu 
    • Komunikowanie danych dotyczących transformacji energetycznych
    • Weryfikacja i monitorowanie działań w zakresie transformacji energetycznej
  • 16:10Dyskusja zamykającą spotkanie: prawnicy i marketingowcy o przeciwdziałaniu ryzykom greenwashingu

    • Joanna Affre, Moderatorka adwokat, partnerka zarządzająca, Affre i Wspólnicy
    • Wspólna strategia przeciwdziałania ryzykom związanych z greenwashingiem – czy to możliwe?
    • Narzędzia, które warto wprowadzić, aby usprawnić komunikację zrównoważonego rozwoju
    • Działania/procedury pomagające zminimalizować ryzyko greenwashingu (określenie i monitorowanie wskaźników, raportowanie)
    • Dobre praktyki zaproszonych ekspertów
  • 17:00Zakończenie konferencji

Joanna Affre

Joanna Affre

adwokat, partnerka zarządzająca, Affre i Wspólnicy

Specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie konkurencji. Doradza klientom z branży FMCG, spożywczej, motoryzacyjnej, chemicznej, budowlanej oraz sektorów mediów i reklamy, a także bankowego w zakresie kształtowania polityki dystrybucyjnej, przeciwdziałania porozumieniom antykonkurencyjnym i nadużywaniu pozycji dominującej, fuzji i przejęć, greenwashingu, prawa konsumenckiego, a także zwalczania nieuczciwej konkurencji. W tym zakresie prowadzi audyty i szkolenia dla przedsiębiorców, a także reprezentuje klientów zarówno w postępowaniach przed Prezesem UOKiK jak i sądami. Członkini Rady Nadzorczej Francusko – Polskiej Izby Gospodarczej oraz Stowarzyszenia Prawa Konkurencji, a także European Competition Lawyers Association (ECLA) i International Ligue of Competition Law (LIDC). Liderka w Rankingu Kancelarii Prawniczych „Rzeczpospolitej” w zakresie prawa konkurencji i antymonopolowego. Autorka licznych eksperckich artykułów publikowanych m.in. w Internetowym Kwartalniku Antymonopolowym i Regulacyjnym, Concurrence, Dzienniku Gazeta Prawna.

Grzegorz Bobek

Grzegorz Bobek

kierownik ds. Ochrony Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju, grupa spółek DANONE

Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu obszarem ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju w przemyśle w oparciu o międzynarodowe normy ISO oraz standardy korporacyjne. Specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach dekarbonizacji w branży FMCG. Od 2007 roku wdraża metodyki i narzędzia pomiaru „śladu węglowego” w pełnym wymiarze LCA (zakresy 1, 2 i 3), w oparciu o które budowane są programy i strategie dekarbonizacyjne dla grupy spółek Danone w Polsce (trajektoria 1,5°C zgodnie z wytycznymi SBTi)

Kamila Drzewicka

Kamila Drzewicka

radca prawny, ClientEarth

Kamila jest prawniczką w zespole Odpowiedzialnego Biznesu, gdzie jest odpowiedzialna za działania rzecznicze i litygacyjne prowadzone w Europie w obszarze przeciwdziałania greenwashingowi. Kamila koncentruje się także na wdrażaniu strategii prawnych mających na celu spowodowanie, że biznes właściwie uwzględnia ryzyka związane z ochroną środowiska i klimatem oraz bierze odpowiedzialność za skutki zmian klimatu. Kamila dołączyła do warszawskiego biura ClientEarth w lutym 2018 roku, aby rozwijać działalność Fundacji w obszarze egzekwowania prawa dostępu do informacji i wymiaru sprawiedliwości w Polsce oraz w obszarze poprawy jakości powietrza w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Kamila zdobywała doświadczenie działając m.in. w obszarze prawa międzynarodowego i unijnego, jak również prawa konkurencji i prawa konsumenckiego. Jako ekspertka Ministerstwa Sprawiedliwości uczestniczyła m.in. w negocjacjach w Haskiej Konferencji Prawa Prywatnego Międzynarodowego, Europejskiej Sieci Sądowej, Komisji Europejskiej. Kamila jest absolwentką wyższej uczelni im. Leona Koźmińskiego oraz Europejskich Studiów Interdyscyplinarnych w Kolegium Europejskim w Warszawie. Posiada uprawnienia radcy prawnego w Polsce.

Marta Karwacka

dr Marta Karwacka

senior manager, sustainability consulting Central Europe, Deloitte Advisory

Dr Marta Karwacka - socjolożka biznesu, która od kilkunastu lat zawodowo związana jest zagadnieniem zrównoważonego rozwoju. Wspiera duże firmy w transformacji ESG m.in. w budowaniu strategii ESG (environmental, social i governance), raportowaniu, wdrażaniu cyrkularnych rozwiązań i w komunikacji z Promuje systemowe podejście do odpowiedzialności i wierzy, że konsumenci - obywatele są siłą napędzającą zmiany na rynku. Marta jest wykładowczynią na biznesowych uczelniach m.in. Akademii Leona Koźmińskiego, należy do wąskiego grona Liderek Zrównoważonego Rozwoju w Polsce opublikowanego przez Forbes Women. Jest Jurorką w konkursie Złote Spinacze, Designers Play Sustain i in. W przeszłości była współinicjatorką pierwszej w Polsce Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego – RECONOMY. W 2015 roku zaczęła prowadzić pierwszego w Polsce - w tamtym czasie - bloga na temat zrównoważonej mody, którego celem było włączenie konsumentów w dyskusję o odpowiedzialności firm. Jej zaangażowanie w promowanie zrównoważonego rozwoju branży mody zostało nagrodzone w 2018 roku statuetką ELLE Style Awards 2018. Marta jest autorką książki „Siła współpracy” o łączeniu kompetencji organizacji pozarządowych i biznesu na rzecz społecznie odpowiedzialnych projektów.

Dominika Lenkowska-Piechocka

Dominika Lenkowska-Piechocka

CEO&Founder, Who Will Save The Planet

Założycielka Who Will Save The Planet, agencji PR prowadzącej jedynie projekty z zakresu ESG i Zrównoważonego rozwoju oraz 1. w Polsce agencji Mówczyń o tej samej nazwie, skupiającej wyłącznie ekspertki z obszaru Sustainability. Eko-edukatorka. Wspiera organizacje w projektowaniu strategii zrównoważonego rozwoju i kampanii komunikacyjnych, które przynoszą realną wartość interesariuszom. Jest ekspertką w zakresie komunikacji korporacyjnej i komunikacji zmian, facylitatorką, mówczynią TEDx, blogerką, instagramerką i jedną z ekspertek programu Climate Leadership powered by UN Environment. Wskazana przez Forbes Women na liście 25 liderek klimatu i środowiska. Jest także animatorką Mozaiki Klimatycznej i autorką planszówki Who Will Save The Planet.

Aleksandra Majda

Aleksandra Majda

CEO Go Green. członkini zarządu ESG Impact Network

CEO Go Green. Członkini zarządu ESG Impact Network. Członkini: komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej. Tworzy i implementuje strategie zrównoważonego rozwoju, wspiera doradczo biznes idący w zielonym kierunku, popularyzuje cele agendy ONZ, pomaga firmom w całościowej transformacji zgodnie z wymaganiami ESG, promuje i wspiera postawy proekologiczne wśród pracodawców. Była dyrektorką Zarządu Zieleni m.st. Warszawy, Koordynowała komunikację i PR warszawskich biur i jednostek zajmujących się̨ ekologią i zrównoważonym rozwojem. Wieloletnia dziennikarka PAP, Rzeczpospolitej i TVN24.

Maciej Majewski

Maciej Majewski

adwokat, senior associate, kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Adwokat z ok. 8-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie cywilnym, prawie własności intelektualnej oraz prawie ochrony konkurencji i konsumentów, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów antykonkurencyjnej wymiany informacji oraz działalności związków branżowych. Doradza przedsiębiorcom reprezentującym najróżniejsze branże, w tym sektor budowlany, chemiczny oraz gamingu i e-sportu. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zakresie pełnienia funkcji compliance officera z zakresu prawa konkurencji. Wspiera przedsiębiorców w dostosowywaniu swoich działań do wymogów prawa konsumenckiego. Prowadzi audyty umów, sporządza opinie i udziela klientom bieżących konsultacji. Był zaangażowany w prowadzenie licznych sporów sądowych, w tym zawiłych i wieloaspektowych postępowań gospodarczych, oraz precedensowych spraw z zakresu własności intelektualnej. Posiada unikalne doświadczenie praktyczne w zakresie problematyki greenwashing, social washing i innych zagadnień związanych z tematyką zrównoważonego rozwoju. Adwokat przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Krakowie. Z wyróżnieniem ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego praca magisterska poświęcona prawnej ochronie baz danych została nagrodzona w XIV edycji konkursu Urzędu Patentowego na najlepszą pracę naukową na temat własności intelektualnej. Autor artykułów naukowych oraz publikacji w prasie o tematyce prawniczej.

Katarzyna Menszig-Wiese

dr Katarzyna Menszig-Wiese

LL.M., radca prawny, managing associate, kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Ekspert prawa konkurencji i konsumentów z ponad 10 letnim doświadczeniem zawodowym. Doradza krajowym i zagranicznym podmiotom w szczególności w kwestiach organizacji systemów dystrybucji, nadużywania pozycji dominującej, zatorów płatniczych oraz zagadnień szeroko rozumianego prawa konsumenckiego, w tym greenwashing. Wspiera Klientów w postępowaniach przed Prezesem UOKiK. Analizuje umowy, wewnętrzne polityki oraz regulaminy pod kątem prawa konkurencji i konsumentów. Zapewnia nadto konsultacje w skomplikowanych sprawach wymagających nie tylko eksperckiej wiedzy, ale też biznesowego wyczucia. Współpracowała m.in. z podmiotami z branży mediów, spożywczej, energetycznej, e-commerce i motoryzacyjnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. podczas stażu w Komisji Europejskiej w Brukseli. Angażuje się w pracę naukową – jest autorem i redaktorem komentarza do ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. Prowadzi gościnnie wykład dotyczący styku prawa konkurencji i prawa nowych technologii. Wyróżniona w rankingu Legal 500 EMEA 2021, 2022, 2023 i 2024 w obszarze Competition/Antitrust. Doktor nauk prawnych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, absolwentka studiów LL.M. na Uniwersytecie w Heidelbergu, radca prawny wpisana na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie.

Paweł Niziński

Paweł Niziński

joint CEO BETTER, współzałożyciel ruchu B Corp w Polsce, ambasador B For Good Leaders

Założyciel Goodbrand PL/BETTER, współinicjator ruchu B Corp w Polsce. Doradca strategiczny w dziedzinie zarządzania zrównoważonymi markami i organizacjami z ponad 30 -letnim doświadczeniem w branży komunikacji marketingowej oraz doradztwie w sustainability. Wcześniej – m in. Dyrektor zarządzający i kreatywny Grupy UPSTAIRS Y&R Brands. Wykładowca m in MBA School of Business PW, ALK, Collegium Da Vinci. W łatach 2019 -2024 B Lab Country Partner w Polsce a także Partner w NOW Partners. Laureat Pióra Odpowiedzialnego Biznesu FOB, ambasador projektu B For Good Leaders w Polsce, Współzałożyciel Fundacji Diversity Equity Inclusion Alliance, Socjolog (UW) i designer (ASP Warszawa, Amsterdam).

Mieczysław Obiedziński

Mieczysław Obiedziński

weryfikator wiodący oświadczeń środowiskowych, prezes zarządu, TÜV SÜD Polska

Weryfikator wiodący raportów niefinansowych wg. standardu GRI, Asesor TÜV SÜD w obszarze CSRD/ CSDDD/ EUDR, Product Manager i weryfikator wiodący oświadczeń środowiskowych wg. ISO 14021. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zarządcze oraz techniczne w wielu sektorach przemysłu. Aktywny auditor wiodący, trener oraz wykładowca w obszarach jakości, bezpieczeństwa żywności, bezpieczeństwa danych, zgodności, środowiska. Wykładowca w studiów podyplomowych „ESG a Transformacja Klimatyczna” w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego

Zofia Piwowarek

Zofia Piwowarek

ESG chapter leader, tribe ESG & home solutions, Santander Bank Polsk

Magdalena Sułek-Domańska

Magdalena Sułek-Domańska

managerka ds. zrównoważonego rozwoju i relacji społecznych, Dr. Miele Cosmed Group

Managerka ds. zrównoważonego rozwoju i relacji społecznych w Dr. Miele Cosmed Group S.A. (produkcja kosmetyków i chemii gospodarczej, export na 40 rynków, spółka giełdowa). Wykładowczyni zrównoważonego marketingu w The Chartered Institute of Marketing (międzynarodowe studia podyplomowe dla doświadczonych managerów). Wdraża zasady odpowiedzialności biznesu odpowiadając za raportowanie zasad zrównoważonego rozwoju na polską Giełdę Papierów Wartościowych, wdrażając ideę odpowiedzialnej produkcji i produktu. Jest liderką Rady ds. ESG - ciało doradczo-wykonawcze przy Zarządzie firmy, prowadzi Grupy Robocze (m.in. ds. Polityki klimatycznej, Kodeksu etyki, łańcucha dostaw, bioróżnorodność etc.) i jednocześnie szeroko promuje idee związane z odpowiedzialnością biznesu w środowisku biznesowym. Od lat zarządza także obszarem komunikacji korporacyjnej, lokalnej, wewnętrznej, kryzysowej, prowadzi konsultacje społeczne inwestycji oraz liczne programy zaangażowania społecznego i gospodarki obiegu zamkniętego. Tworzyła międzysektorowe inicjatywy tj. Koalicja 5 frakcji (5frakcji.pl), koalicja BHP, rozwiązania z obszaru innowacji społecznych. Laureatka wielu nagród w tym EFFIE, IPRA Golden World Award, Innowator ESG, Sustainable Award i Ludzie, którzy zmieniają biznes. Angażuje się w działania z obszaru zrównoważonego marketingu, społeczna ambasadorka zielonej inteligencji. Skuteczna, praktyczna i kreatywna, doświadczenie zdobywała w pracy w m.in. w firmie doradczej PwC, UNDP, Danone i ENERIS (największej polskiej firmie ochrony środowiska) tworząc produkty łączące cele biznesowe, środowiskowe i społeczne.

Angelika Szufel

Angelika Szufel

adwokatka, koordynatorka zespołu ds. ESG, kancelaria CMS

Adwokatka w randze counsel w Departamencie Energetyki i Infrastruktury w kancelarii CMS. Specjalizuje się w doradztwie prawnym związanym z organizacją przedsięwzięć inwestycyjnych o charakterze infrastrukturalnym, w tym realizowanych w reżimie prawa zamówień publicznych oraz w formule PPP. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje obsługę projektów realizowanych w sektorze energetycznym, transportu kolejowego, oraz lotniczego, a także użyteczności publicznej, Angelika doradzała m.in. na rzecz podmiotów publicznych przy największych inwestycjach infrastrukturalnych związanych z budową dworców kolejowych, przy obsłudze umów związanych z dostawą pociągów oraz przy przygotowaniu postępowań, w tym przy sporządzaniu umowy, w zakresie zamówień publicznych na wybór wykonawcy budowy jednego z największych bloków energetycznych w Europie, a następnie doradzała przy realizacji umowy. Angelika specjalizuje się także w kompleksowym doradztwie przy transakcjach oraz projektach na rynku odnawialnych źródeł energii. Angelika zajmuje się również doradztwem przedsiębiorstwom we wdrożeniu wytycznych regulacyjnych związanych z Europejskim Zielonym Ładem oraz w obszarze raportowania ESG (raportowania nt. wskaźników zrównoważonego rozwoju). Międzynarodowy ranking prawniczy Legal 500 EMEA 2024 wyróżnia Angelikę jako Rising Star w kategorii Energetyka i Zasoby Naturalne oraz Zamówienia Publiczne. W 2020 roku Angelika została wyróżniona w Rankingu Wolters Kluwer „Rising Stars Prawnicy – liderzy jutra”.

B-better

Opiekun merytoryczny:

Barbara Dąbrowska

Barbara Dąbrowska

Project Manager

48538639961

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

GREENWASHING

Wstęp bezpłatny

GREENWASHING

Wstęp bezpłatny

GREENWASHING

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

GREENWASHING

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa