>> Czy komunikujecie Państwo swoim klientom kontrahentom, inwestorom działania z obszarów m.in. dbania o środowisko, transformacji energetycznej, działań społecznie odpowiedzialnych, posługujecie się "zielonymi" certyfikatami?
>> Jakie ryzyka niesie tego rodzaju komunikacja?
>> Jak temat GREENWASHINGU regulowany jest w przepisach prawnych i co to oznacza dla firmy?
>> Jakie korzyści płyną z autentycznego zaangażowania w zrównoważony rozwój biznesu?
Odpowiedzi na te pytania wymagają przyjrzenia się zjawisku greenwashingu i potencjalnym ryzykom w tym obszarze. Co szczególne ważne komunikacja zrównoważonego rozwoju, działań ekologicznych, wspierających ochronę środowiska, informowanie o przyjazności środowisku produktów i usług ma swoje ramy prawne.
26 marca 2024 r. weszła w życie unijna dyrektywa, której celem jest zwalczanie greenwashingu. Państwa członkowskie UE mają obowiązek przyjąć odpowiednie przepisy krajowe implementujące dyrektywę. Mają one odzwierciedlenie w przepisach ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz ustawy o prawach konsumenta. Przepisy są gwarancją, że informacje przekazywane przez firmy są wiarygodne i nie wprowadzają konsumentów w błąd. W przeciwnym razie lista konsekwencji może być bardzo dotkliwa - przykłady poniżej:
- Wysokie kary finansowe
- Odpowiedzialność odszkodowawcza wobec konsumentów
- Ryzyko pozwów zbiorowych
- Nakazy zaprzestania stosowania nieuczciwych praktyk
- Negatywny wpływ na wizerunek firmy
- Utrata zaufania konsumentów i inwestorów
- Utrudniony dostęp do rynku
Starannie przygotowany program konferencji ma na celu dostarczenie praktycznej wiedzy związanej z komunikacją w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Zaprosiliśmy wybitne ekspertek i wybitnych ekspertów, aby podzielili się swoimi doświadczeniami i perspektywami na „zieloną komunikację”.
Korzyści z udziału w tym wydarzeniu:
- zwiększenie świadomość w obszarze rozpoznawania greenwashingu - łatwiej będzie go unikać
- rozwinięcie umiejętności związanych ze skutecznym komunikowaniem „zielonych” działań firmy, co wpłynie na wzrost zaufania do firmy, a równocześnie pozwoli uniknąć dotkliwych kar
- uzyskanie inspiracji, nowych pomysłów - wskazówki i rozwiązania popłyną ze sceny oraz podczas rozmów kuluarowych
- będzie okazja do nawiązania cennych kontaktów z osobami zainteresowanymi zrównoważonym rozwojem biznesu
To niepowtarzalna okazja do wymiany wiedzy, doświadczeń, pomysłów, które przyniosą realne korzyści firmie, jak również jej klientom, inwestorom oraz kontrahentom. Warto tu być.
































