Odpowiedzialność członków zarządu
ZarządWarszawaKonferencja
Polonia Palace Hotel
Odpowiedzialność członków zarządu
Odpowiedzialność członków zarządu
Świadomy zarząd – odpowiedzialny biznes

Wstęp bezpłatny

Czy pełnienie funkcji w zarządzie jest trudne?

To zależy, jakimi ludźmi się otaczasz. Z całą pewnością jest to jednak bardzo odpowiedzialna funkcja.

O odpowiedzialności właśnie będziemy rozmawiać podczas corocznej, ósmej już konferencji, skierowanej do członków zarządu. Będziemy rozmawiać o konsekwencjach decyzji biznesowych z prawnej perspektywy. Będziemy rozważać jak unikać sytuacji, które mogą nieść za sobą ryzyko odpowiedzialności prawnej. 

Wiemy, jak cenny jest czas osób zarządzających firmą, wiemy także jak (bez)cenna może być wiedza. Dlatego przygotowaliśmy wydarzenie, którego treści pozostaną z Wami i będą wskazówką w niezliczonych, codziennych sytuacjach. Dzięki przykładom, które omówimy ze sceny, podejmowanie bardziej świadomych decyzji będzie łatwiejsze.  

Podczas konferencji w szczególności poruszymy kwestie:

  • naprawienia szkody wyrządzonej przez faktycznych członków zarządu
  • roli zarządu w sytuacji pomówienia lub naruszenia dobrego imienia spółki
  • odpowiedzialności członków zarządu w sytuacji błędów lub zaniechań księgowości
  • najczęstszych błędów „świeżych” i „długodystansowych” członków zarządu
  • roli zarządu w zapobieganiu ryzykom z obszaru cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji
  • kluczowych kompetencji członków zarządu

Zapraszamy do zapoznają się ze szczegółowym programem.

Jesteśmy przekonani, że udział w wydarzeniu tej rangi to doskonała inwestycja, a świadome i wsparte najaktualniejszą wiedzą decyzje zarządu, pomogą należycie zabezpieczyć interesy i funkcjonowanie firmy.

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja uczestników

    Zapraszamy do rejestracji i na poranną kawę w towarzystwie innych uczestników konferencji

  • 09:00Oficjalne rozpoczęcie konferencji

    • Barbara Dąbrowska,  Project Manager, Puls Biznesu
    • Powitanie uczestników
    • Krótkie omówienie kwestii organizacyjnych
  • 09:05Panel dyskusyjny: Z życia członków zarządu

    • Maciej Zaborowski, Moderator adwokat, sędzia Trybunału Stanu, zawodowy mediator, partner zarządzający, Kancelaria Kopeć & Zaborowski
    • Renata Wozba,  Prezes Grupy T2S, co -founder Instytut Spraw Cyfrowych
    • Michał Brzozowski,  dyrektor zarządzający, prezes zarządu, Metroplan Polska
    • Wioletta Kałoska,  główna prawnik i prokurent Grupa Symfonia, członkini zarządu Nefeni, członkini zarządu Fundacja Symfonii, adwokat
    • Pozytywne aspekty bycia członkiem zarządu
    • Najczęstsze błędy „świeżych” i „długodystansowych” członków zarządu
    • Skąd czerpać wiedzę o tym, co się w firmie dzieje?
    • Kluczowe kompetencje członków zarządu
  • 09:55Naprawienie szkody wyrządzonej przez faktycznych członków zarządu

    • dr in spe Kinga Jaszczyk,  radca prawny, kancelaria radcy prawnego Kinga Jaszczyk
    • Uzasadnienie negatywnej oceny zjawiska faktycznych członków zarządu
    • Odpowiedzialność faktycznych członków zarządu w krajach UE
    • Fakty świadczące o tym, że dany podmiot jest faktycznym członkiem zarządu
    • Dochodzenie roszczeń od faktycznego członka zarządu przez spółkę, wspólników spółki, wierzycieli spółki
  • 10:35Odpowiedzialność członków zarządu w sytuacji błędów lub zaniechań księgowości

    • Beata Bieniek-Wiera,  adwokat, ekonomista, członek rad nadzorczych, wspólnik, kancelaria Żyglicka i Wspólnicy
    • Zasady odpowiedzialności karnoskarbowej członków zarządu 
    • Case study, najczęstsze błędy karne - podatkowe i rachunkowe członków zarządu 
    • Uważaj na swoją księgowość –możesz odpowiadać karnie za jej błędy i celowe zaniechania 
    • Co zrobić żeby uchronić się przed odpowiedzialnością karno-skarbową?
    • Rzeczywiste konsekwencje czynów karnoskarbowych
  • 11:15Przerwa kawowa

    Czas na kawę oraz nawiązanie nowych, wartościowych kontaktów

  • 11:45Fakty i mity o ESG

    • Mariusz Smoliński,  ekspert, PKO Bank Polski
    • Raportowanie pozafinansowe – główne wyzwania
    • Rola zarządu we wdrożeniu ESG
    • Szanse i zagrożenia zielonej transformacji – perspektywa przyszłości
    • Główne wnioski z badań PKO BP na dojrzałością firm we wdrażaniu ESG
  • 12:05Panel dyskusyjny: Ryzyka wynikające z przepisów dotyczących zrównoważonego rozwoju, także dla podmiotów niezobowiązanych do raportowania ESG

    • Piotr Rybicki,  ekspert z zakresu ładu korporacyjnego, biegły rewident, członek rad nadzorczych
    • Mariusz Smoliński,  ekspert, PKO Bank Polski
    • dr inż. Artur Dmowski,  członek zarządu, Fabryka Cukierków Pszczółka
    • Agata Zawłocka-Turno,  LL.M. radca prawny, założycielka Antitrust4Climate Kancelarii Radcy Prawnego Agaty Zawłockiej-Turno
    • Ograniczenie możliwości pozyskania finansowania przez firmy nie uwzględniające wymogów zrównoważonego rozwoju
    • Presja ze strony różnych grup interesów (inwestorów, klientów, pracowników, lokalnej społeczności) 
    • Rosnąca konkurencyjność ze strony firm stawiających na zrównoważony rozwój
    • Konieczność funkcjonowania w łańcuchu dostaw/łańcuchu wartości
    • Obszary odpowiedzialności wynikające z prawa
    • Działania sprzyjające minimalizowaniu ryzyk z tego obszaru
  • 12:55Strategia zarządu w związku z (zagrożeniem) niewypłacalnością

    • dr UAM Patryk Filipiak,  adwokat, doradca restrukturyzacyjny, kancelaria Filipiak Babicz Legal & Tax
    • Przemysław Szmidt,  adwokat, partner, kancelaria Filipiak Babicz Legal & Tax
    • Trudności i ryzyka w pozyskaniu inwestora, w sytuacji niewypłacalności lub zagrożenia niewypłacalnością
    • Fire sale, czyli zbycie majątku w kryzysie finansowym (ryzyka prawne)
    • Czy można nie składać wniosku o upadłość, gdy spółka jest niewypłacalna, lecz zarząd oczekuje na pozyskanie pieniędzy na spłatę długu?
    • Wrongful trading: Czy można zaciągać nowe zobowiązania (zamawiać towary kupować usługi) przy ryzyku, że się ich nie opłaci?
    • Szybka diagnoza niewypłacalności i otwarcie restrukturyzacji
  • 13:35Przerwa na lunch

    Zapraszamy na lunch oraz do rozmów pogłębiających poruszane ze sceny tematy

  • 14:30Zarząd spółki a pomówienia i naruszenie dobrego imienia

    • Aneta Pankowska,  partner, radca prawny, kancelaria RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy
    • Naruszenie dobrego imienia zarządu, a naruszenie dobrego imienia spółki
    • Osobista odpowiedzialność zarządu za pomówienie – kiedy i na jakich zasadach?
    • Pomówienia ze strony (byłego) pracownika a status sygnalisty
    • Czy „sygnalista” może publicznie informować o nieprawidłowościach?
  • 15:10Rola zarządu w zapobieganiu ryzykom z obszaru cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji

    • dr inż. Rafał Tomasz Prabucki,  członek CYBER SCIENCE, Uniwersytet Śląski, COO, Szostek_Digital
    • Mateusz Jakubik,  prawnik, Compliance Officer, Bonnier Business Polska, CTO, Szostek_Digital
    • Obszary odpowiedzialności rządu, wynikające m.in. z dyrektywy NIS 2
    • Identyfikacja zagrożeń i strategia cyberbezpieczeństwa – jak to zrobić?
    • Nadzór nad wdrożeniem polityk, procedur, zabezpieczeń systemów IT oraz wykorzystania AI
    • Zarządzanie ryzykiem i reagowanie na incydenty naruszeń bezpieczeństwa
  • 15:50Nadchodzące zmiany w przepisach dla firm, istotne dla członków zarządu

    • Klaudia Wasiak,  adwokat, starsza prawniczka, Departament Wsparcia Biznesu, kancelaria RK Legal
    • Oliwia Jagiełło,  prawniczka, Departament Wsparcia Biznesu, kancelaria RK Legal
    • Ochrona sygnalistów, a odpowiedzialność karna członków zarządu
    • „Women on Boards Directive” – równowaga płci na stanowiskach dyrektorskich spółek giełdowych. Czy jest to zapowiedź zmian organizacyjnych w pozostałych podmiotach?
    • Jawność wynagrodzeń – niejasności legislacyjne a konieczność wdrażania nowych obowiązków
    • Polski projekt ustawy wdrażającej Dyrektywę NIS 2 – jaki zakres odpowiedzialności kierowników przewidziano?
  • 16:30Zakończenie konferencji

Beata Bieniek-Wiera

Beata Bieniek-Wiera

adwokat, ekonomista, członek rad nadzorczych, wspólnik, kancelaria Żyglicka i Wspólnicy

Biegły ds. zapobiegania i wykrywania przestępstw gospodarczych i korupcji. Członek Rady Nadzorczej spółki gminnej 2022/2023, członek Rady Nadzorczej SRK S.A. 2024 r. Top 25 najlepszych prawniczek w biznesie według Forbes -2023 r. Wyróżniona Kobieta Adwokatury – 2019 r. Wschodząca gwiazda prawa – Rising Stars Liderzy Prawa –2018 r. Od 2004 r. obsługuje i doradza podmiotom gospodarczym z różnych branż.

Michał Brzozowski

Michał Brzozowski

dyrektor zarządzający, prezes zarządu, Metroplan Polska

Posiada szerokie doświadczenie w realizacji dużych, międzynarodowych projektów przemysłowych, zwłaszcza w zakresie rozwoju nowych lokalizacji, consultingu logistycznego, planowania i projektowania nowej infrastruktury produkcyjnologistycznej, optymalizacji kosztów oraz kompleksowego zarządzania projektem. Zainteresowany wdrażaniem nowych strategii zarządzania i struktur organizacyjnych, a także negocjacjami i radzeniem sobie z nieprzewidywalnymi sytuacjami, w których znalezienie nowych rozwiązań wymaga opracowania innowacyjnych sposobów podejścia i procedur. Zarządzał wieloma dużymi projektami na trzech kontynentach - w Europie, Ameryce i Azji, spotykając się z ogromnym zadowoleniem klientów. Odpowiada również za kierowanie zespołem architektów, inżynierów i konsultantów budownictwa oraz logistyki w polskim oddziale Metroplan Group w dwóch biurach, we Wrocławiu i w Warszawie. Absolwent Logistyki na Wydziale Mechanicznym Politechniki Wrocławskiej.

Artur Dmowski

dr inż. Artur Dmowski

członek zarządu, Fabryka Cukierków Pszczółka

Doświadczony i skuteczny menadżer z ponad 26 – letnim doświadczeniem zawodowym w obszarze szeroko rozumianym zarządzaniu ze szczególnym uwzględnieniu: optymalizacji procesów logistycznych, Lean management, procesów produkcji, zarządzania zmianą. Ekspert z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw z doświadczeniem zawodowym potwierdzonym wieloma certyfikatami z zakresu Logistyki - na poziomie ''EUROPEAN JUNIOR LOGISTICS'' zarządzania projektami - CERTYFIED PROJECT MANAGEMENT ASSOCIATE IPMA LEVEL „D” zarządzania jakością - Yellow Belt w obszarze Six Sigma i dodatkowym wykształceniem MBA z zakresu zarządzania i finansów. Swoje doświadczenie zdobył między innymi w firmach z branży FMCG w obszarze zarządzania operacyjnego: 1. Fabryka Cukiernicza Solidarność – Dyrektor Logistyki i Zakupów 2. Fabryka Cukierków Pszczółka – Dyrektor Pionu Produkcji 3. Grupa Kapitałowa Specjał – Dyrektor Logistyki Doradca Zarządów ds. restrukturyzacji procesów logistycznych między innymi w firmach PKS Ryki, Cewar Lublin. Wiceprzewodniczący rady programowej Krajowego Stowarzyszenia Eksporterów RP Doradca Zarządu ds. logistyki w Stowarzyszeniu Polski PKS, doradca Zarządu ds. Logistyki w Firmie PKS Ryki. Profil naukowy: Posiada tytuł doktora nauk technicznych. Dorobek naukowy jest skoncentrowany wokół zarządzania produkcją, zarządzania procesami oraz logistycznego zarządzania przedsiębiorstwem. Drugim obszarem badawczym są aspekty zarządzania finansami i podatkami w kierowaniu współczesną organizacją. Dorobek naukowy jest silnie skorelowany z doświadczeniem praktycznych uzyskanym w pracy na różnych stanowiskach w podmiotach gospodarczych: Posiada doświadczenie jako wykładowca w Lubelskiej Akademii WSEI gdzie prowadzi wykłady ze studentami. Przez 3 lata był Dziekanem Wydziału Transportu i Informatyki. Autor wielu publikacji naukowych, organizator konferencji z obszaru przedsiębiorczości i logistyki.

Patryk Filipiak

dr UAM Patryk Filipiak

adwokat, doradca restrukturyzacyjny, kancelaria Filipiak Babicz Legal & Tax

Specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym, w tym w szczególności w zarządzaniu kryzysowym, restrukturyzacji zagrożonych podmiotów gospodarczych, zarządzaniu majątkiem niewypłacalnych firm i osób fizycznych oraz ochronie praw wierzycieli w związku z niewypłacalnością ich dłużników. Licencjonowany doradca restrukturyzacyjny (nr lic. 624). Nadano mu tytuł kwalifikowanego doradcy restrukturyzacyjnego. Czynny zarządca, nadzorca sądowy oraz syndyk. Doktor nauk prawnych, adiunkt i wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Współautor i redaktor komentarza do prawa restrukturyzacyjnego, komentarza do upadłości konsumenckiej i komentarza do rozporządzenia 2015/848 w sprawie postępowania upadłościowego. Współautor Systemu Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego oraz kilkudziesięciu innych publikacji z dziedziny prawa gospodarczego. Brał udział w pracach legislacyjnych nad ustawą – Prawo restrukturyzacyjne, za co został odznaczony medalem Min.Spr.za zasługi dla wymiaru sprawiedliwości. Członek zespołów legislacyjnych w Min. Zdrowia, w Min. Gospodarki oraz przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Członek INSOL-EUROPE, CERIL, KIDR. Ekspert Banku Światowego oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. Arbiter stały w Sądzie Polubownym przy Prokuratorii Generalnej RP.

Oliwia Jagiełło

Oliwia Jagiełło

prawniczka, Departament Wsparcia Biznesu, kancelaria RK Legal

Wspiera klientów biznesowych w kwestiach prawnych związanych z bieżącą działalnością firmy. W ramach swojej praktyki prowadzi sprawy sądowe cywilne i gospodarcze na wszystkich etapach postępowania – również na etapie egzekucyjnym czy w toku postępowań upadłościowych. Wspiera klientów w kwestiach korporacyjnych m.in. w opiniowaniu umów oraz sprawach rejestrowych. Oferuje pomoc również w sprawach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych zarówno w kwestiach bieżących, jak i w ramach postępowań sądowych.

Mateusz Jakubik

Mateusz Jakubik

prawnik, Compliance Officer, Bonnier Business Polska, CTO, Szostek_Digital

Auditor wiodący norm ISO/IEC 27001, BCMS ISO 22301 oraz ISO/IEC 42001:2023, a także auditor wewnętrzny ISO 27701. Specjalizuje się w ochronie danych osobowych, nowych technologiach i cyberbezpieczeństwie, prowadząc wykłady i szkolenia w tych dziedzinach. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w renomowanej warszawskiej kancelarii specjalizującej się w obszarze ochrony danych osobowych. Obecnie pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych w jednostkach sektora publicznego i prywatnego, a także odpowiadał za obszar ochrony danych osobowych w spółce Skarbu Państwa z branży energetycznej. W pracy naukowej i zawodowej łączy wiedzę prawniczą z zakresu ochrony danych osobowych i prawa nowych technologii, koncentrując się na zagadnieniach IT oraz cyberbezpieczeństwa. Autor licznych publikacji, uczestnik Hackathonów i konkursów na innowacje – drugie miejsce w #hack4law w edycji z 2024 roku.

Kinga Jaszczyk

dr in spe Kinga Jaszczyk

radca prawny, kancelaria radcy prawnego Kinga Jaszczyk

Radca prawny w OIRP w Warszawie. Prowadzi własną kancelarię prawną. Autorka publikacji z zakresu prawa handlowego i gospodarczego, poruszających w szczególności kwestie odpowiedzialności przebijającej, relacji prawa handlowego i rodzinnego, szeroko rozumianego ładu korporacyjnego, w tym pierwszej w Polsce monografii nt. odpowiedzialności odszkodowawczej faktycznych członków zarządu („Odpowiedzialność odszkodowawcza faktycznych członków zarządu wobec spółki i jej wierzycieli”, Warszawa 2023, Wydawnictwo C.H.BECK). W latach 2020–2022 asystentka sędziego w VII Wydziale Gospodarczym i Własności Intelektualnej Sądu Apelacyjnego w Warszawie. Doświadczenie zdobywała również w organie administracji publicznej oraz renomowanych kancelariach prawnych.

Wioletta Kałoska

Wioletta Kałoska

główna prawnik i prokurent Grupa Symfonia, członkini zarządu Nefeni, członkini zarządu Fundacja Symfonii, adwokat

Jako główna prawnik i członkini zespołu zarządzającego jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo prawne i ład korporacyjny w całej grupie kapitałowej. Kieruje zespołem, który wspiera wszystkie obszary biznesu, w tym sprzedaż, marketing, finanse. W ciągu ostatnich 4 lat nadzorowała łącznie 9 akwizycji w Polsce i w Rumunii, które Symfonia przeprowadziła ze wsparciem dwóch funduszy inwestycyjnych: Mid Europa oraz AKKR. Między innymi poprzez akwizycje, Symfonia poszerzyła swoje portfolio oprogramowania ERP dedykowanego dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Współprowadzi Fundację Symfonii, która wspiera kobiety w świecie finansów i w świecie IT oraz cyfryzację MŚP. Wyróżniona na tegorocznej liście 25 najwybitniejszych polskich prawniczek w biznesie magazynu Forbes Women oraz Fundacji Women in Law.

Aneta Pankowska

Aneta Pankowska

partner, radca prawny, kancelaria RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy

Partner w Kancelarii RKKW – KWAŚNICKI, WRÓBEL & Partnerzy, Szefowa Praktyki Własności Intelektualnej i Nieuczciwej Konkurencji oraz Partner Nadzorujący Dział Nowoczesnych Technologii i Danych Osobowych specjalizuje się w doradztwie z zakresu prawa własności przemysłowej, nieuczciwej konkurencji oraz dóbr osobistych. Z sukcesami prowadzi procesy gospodarcze, w tym z zakresu naruszeń własności intelektualnej i nieuczciwej konkurencji uznana ekspertka w dziedzinie naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa i kradzieży informacji poufnych. Zajmuje się doradztwem w zakresie wdrażania w przedsiębiorstwach działań zabezpieczających przed bezprawnym przejęciem informacji, jak i w zakresie działań prawno-procesowych związanych z dokonanym naruszeniem. Prowadzi liczne szkolenia/warsztaty z tej dziedziny (m.in. we współpracy z Puls Biznesu, Rzeczpospolita, MMC) prelegent na konferencjach oraz autor licznych publikacji poświęconych prawu własności intelektualnej otrzymała wyróżnienie „Recommended Lawyer” w rankingu Legal500 EMEA 2022, 2023, 2024 w dziedzinach Intellectual Property, Private Client oraz oraz Legal500 EMEA 2022, 2023 w dziedzinie Dispute Resolution prelegent na konferencjach oraz autor licznych publikacji poświęconych prawu własności intelektualnej.

Rafał Tomasz Prabucki

dr inż. Rafał Tomasz Prabucki

członek CYBER SCIENCE, Uniwersytet Śląski, COO, Szostek_Digital

Doktor nauk prawnych i inżynier. Auditor wiodący ISO/IEC 27001, BCMS ISO 22301 oraz ISO/IEC 42001/2023. Posiadacz tytułu Certified in Cybersecurity (CC) wydanym przez (ISC)². Adiunkt na Uniwersytecie Śląskim. Członek CYBER SCIENCE i SABI. Założyciel LegalHackers Katowice. Asystent w zakończonych projektach dotyczących wykorzystania nowych technologii w przemyśle: MAS4AI na Uniwersytecie Śląskim i SHOP4CF na Uniwersytecie Opolskim. Alumn stypendiów w Polsce, Hiszpani i Niemczech. Prowadzący wykłady na Uczelniach w Polsce, Litwie i we Francji. Kierownik studiów podyplomowych “Tokenizacja i automatyzacja procesów w gospodarce cyfrowej” na Uniwersytecie Śląskim. Autor książek i komentarzy, uczestnik Hackathonów i konkursów na innowacje – finalista w Młodzi i Innowacyjni dla PGNiG w 2017 roku oraz drugie miejsce w #hack4law w edycji z 2024 roku.

Piotr Rybicki

Piotr Rybicki

ekspert z zakresu ładu korporacyjnego, biegły rewident, członek rad nadzorczych

Członek rad nadzorczych i komitetów audytów w spółkach rodzinnych i prywatnych, notowanych na giełdzie papierów wartościowych, czy też z udziałem Skarbu Państwa oraz spółek komunalnych, organizator największego w Polsce projektu propagującego standardy właścicielskie – „Konferencja Rada Nadzorcza” i wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance” oraz portalu Nadzór Korporacyjny, doradca i trener, biegły rewident.

Mariusz Smoliński

Mariusz Smoliński

ekspert, PKO Bank Polski

Ekspert odpowiedzialny w PKO BP za rozwój kompetencji sieci sprzedaży i badania CX w segmencie klientów korporacyjnych. Badacz trendów i diagnosta organizacyjny, który z uwagą obserwuje wpływ zmian rynkowych na modele biznesowe. W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań chętnie łączy wiedze o kliencie, organizacji i pracowniku z wiedzą o najlepszych praktykach stosowanych w wiodących branżach i sektorach. Pełnił funkcje dyrektora badań, sprzedaży i operacyjni w agencjach badawczych. Zarządzał złożonymi programami badawczo doradczymi i obsługiwał strategicznych klientów. Prelegent na konferencjach, wykładowca, autor publikacji w Harvard Business Review Polska i MIT Sloan, inicjator i członek kapituły konkursów o biznesie.

Przemysław Szmidt

Przemysław Szmidt

adwokat, partner, kancelaria Filipiak Babicz Legal & Tax

Specjalista w zakresie prawa cywilnego i prawa procesowego cywilnego. Pasjonat egzekucji i zabezpieczeń. Regularnie szkoli z tematyki odpowiedzialności piastunów organów spółek handlowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w pro-wadzeniu sporów cywilnych (gospodarczych), w tym w szczególności procesów w sprawach budowlanych, dotyczących nieuczciwej konkurencji, a także zabezpieczenia hipotecznego.

Klaudia Wasiak

Klaudia Wasiak

adwokat, starsza prawniczka, Departament Wsparcia Biznesu, kancelaria RK Legal

Od wielu lat wspiera przedsiębiorców w kwestiach korporacyjnych i kontraktowych m.in. w zakresie naruszeń kontraktowych, opiniowania umów oraz zabezpieczenia należytego ich wykonania. Przygotowuje procedury i regulaminy wewnętrzne, które organizują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i ich organów. Specjalizuje się w audytach działań organów spółek i stowarzyszeń, bierze udział w analizach due dilligance przedsiębiorstw. Reprezentuje spółki w sporach ze wspólnikami i członkami zarządu. Posiada doświadczenie w zagadnieniach związanych z polskim i unijnym prawa konkurencji oraz ochrony konsumentów. Analizuje działalność reklamową i marketingową klientów, zabezpieczając zgodność podejmowanych przez nich działań z obowiązującymi przepisami. Weryfikuje oświadczenia, regulaminy, wytyczne oraz biuletyny dla przeprowadzanych przez nich akcji promocyjnych, konkursów oraz programów lojalnościowych. Z sukcesem prowadziła sprawy gospodarcze odszkodowawcze, pomagając klientom w uzyskaniu nawet milionowych odszkodowań związanych z poniesionymi szkodami w toku działalności gospodarczej. Jest członkiem interdyscyplinarnego zespołu ds. sygnalistów, powołanego przez kancelarię RK Legal.

Renata Wozba

Renata Wozba

Prezes Grupy T2S, co -founder Instytut Spraw Cyfrowych

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Zarządzania Marką w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej oraz Zarządzania Kryzysowego w Akademii Sztuki Wojennej. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze strategii rozwoju, w tym Public Affairs (PA) oraz zarządzania kryzysem. Opracowywała całą procedurę zmian w organizacji tworząc nową standaryzację w oparciu o prewencję kryzysową. Autorka licznych publikacji prasowych w tym m.in. dla FORBES oraz szkoleń z dziedziny strategii komunikacji kryzysowej, PR, PA oraz pracy z mediami. Ok kilku lat zarządza grupą spółek T2S, które działają na rynku w obszarze facility managment. Spółki grupy T2S którymi zarządza obsługują największe koncerny polskie i międzynarodowe w obszarze outsourcingu pracowniczego i procesowego, m.in. Grupa In Post, DPD, IKEA, Centra Dystrybucji Żabka, Centra Dystrybucji Biedronka, Port Lotniczy w Łodzi, Port Lotniczy w Gdański, Grupa Maspex, Grupa Nestle i wiele innych. Kilka lat temu Grupa T2S wprowadziła kampanie społeczną #STOPRASIZMOWIWPRACY, mającą na celu ujednolicenie praw i warunków pracy dla cudzoziemców, bez względu na kolor skóry, płeć, wiek, czy wyznawaną religię. Od czasu wybuchu wojny na Ukrainie Grupa T2S zatrudniła ponad kilkuset uchodźców na projektach logistycznych Grupy T2S. Członkostwo w organizacjach i stowarzyszeniach Zasiadała w Radzie Programowej Kongresu Kobiet, a także w Radzie Programowej Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie przy ZDG TOR. Członkini Europejskiego Klubu Biznesu. Jest jedną z ekspertek w obszarze przedsiębiorczości Funduszu wspierania przedsiębiorczości kobiet w ramach Dialogu z Polką. Zasiadała również w kapitule Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach programu lidership. W 2020 Grupa T2S otrzymała tytuł Tygrysów Biznesu, w 2024 r. Grupa T2S otrzymała prestiżowe wyróżnienie w Polsce jakim są „Diamenty Forbes’a”, jak również nagrodę „Wizjoner Polskiej Gospodarki”, im. Marka Goliszewskiego, założyciela Business Centre Club.

Maciej Zaborowski

Maciej Zaborowski

adwokat, sędzia Trybunału Stanu, zawodowy mediator, partner zarządzający, Kancelaria Kopeć & Zaborowski

Od prawie 20 lat specjalizuje się w sprawach z zakresu prawa mediów i dóbr osobistych a także w prawie karnym gospodarczym. Prowadzi procesy menadżerów, dziennikarzy oraz polityków z pierwszych stron gazet. Doradza prezesem i radom nadzorczym największych polskich firm. Laureat wielu prestiżowych nagród zdobytych zarówno Polsce jak i za granicą, m.in. Media Law International czy Forbes - Najlepsze Kancelarie Prawne. Trzykrotnie, jako jeden z nielicznych adwokatów w Polsce, znalazł się w prestiżowym "Rankingu 50 najbardziej wpływowych prawników w Polsce” autorstwa dziennikarzy „Dziennik Gazeta Prawna”. Lider prawa mediów i prawa karnego dla biznesu według dziennika „Rzeczpospolita”.

Agata Zawłocka-Turno

Agata Zawłocka-Turno

LL.M. radca prawny, założycielka Antitrust4Climate Kancelarii Radcy Prawnego Agaty Zawłockiej-Turno

Agata Zawłocka-Turno, LL.M. (in competition law - King’s College London) Założycielka Antitrust4Climate Kancelarii Radcy Prawnego Agaty Zawłockiej-Turno wspierającej przedsiębiorców w podejmowaniu inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju w zgodzie z regułami antymonopolowymi. Od 2004 r. specjalizuje się w polskim i unijnym prawie ochrony konkurencji oraz konsumentów. Pracowała w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w Komisji Europejskiej oraz w Kancelarii Linklaters.

Barbara Dąbrowska

Barbara Dąbrowska

Project Manager, Puls Biznesu

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Barbara Dąbrowska

Barbara Dąbrowska

Project Manager

48538639961

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

Odpowiedzialność członków zarządu

Wstęp bezpłatny

Odpowiedzialność członków zarządu

Wstęp bezpłatny

Odpowiedzialność członków zarządu

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

Odpowiedzialność członków zarządu

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa