Windykacja i zarządzanie należnościami 2021

Windykacja i zarządzanie należnościami 2021

3 grudnia 2021 / Online

1195 zł netto do 29 października

1595 zł netto do 3 grudnia

Cel

Przed nami kolejna, piątą edycja Konferencji „Windykacja i zarządzanie należnościami”, zaplanowana na 3 grudnia 2021 r., na którą już dziś serdecznie Państwa zapraszam. 

Kłopoty z odzyskiwaniem długów ma wielu przedsiębiorców. Nieuzyskiwanie należności na czas prowadzi często do zadłużania się firm, które potrzebują środków, by funkcjonować. 

Jednym z czynników jakie wpływają na płynność finansową przedsiębiorstwa jest skuteczne zarządzanie należnościami w firmie.

Celem konferencji jest wyjście naprzeciw problemom zarządzania należnościami. 

Będziemy podążać za aktualnymi trendami i budować optymalne modele procesów windykacyjnych.


Dzięki inspiracjom dostarczonym przez prelegentów dowiecie się Państwo m.in.:

  • Jak zmierzyć i zwiększyć skuteczność działu windykacji
  • Najnowsze i planowane zmiany legislacyjne w prawie windykacyjnym
  • Jak ocenić kondycję finansową firmy - gdzie szukać informacji i jak je wykorzystywać
  • Jak w praktyce sprawdza się model hybrydowy
  • Jak wzmacniać zaangażowanie w zespołach pracujących zdalnie
  • Jak digitalizacja wspomaga proces dochodzenia wierzytelności
  • Self–service debt collection – czyli jak nasze nawyki i potrzeby mogą wpływać na proces windykacyjny i restrukturyzacyjny
  • Jak budować relację z klientem opóźniającym płatności
  • Jakie są sposoby dotarcia do dłużnika - negocjacje windykacyjne należności. Jak nakłonić klienta do spłaty.


Gwarantujemy:

  • Wysoki poziom przekazywanej wiedzy - znakomitych prelegentów, którzy podzielą się tym, co udało im się stworzyć i inspirować Państwa do działania
  • Możliwość wymiany doświadczeń i skorzystanie z gotowych rozwiązań
  • Certyfikat potwierdzający udział w konferencji.

Program

Piątek, 3 grudnia

09:00

Rozpoczęcie konferencji

Online, ,
09:05

Moralność płatnicza przedsiębiorców i konsumentów

  • Monika Bekas, Dyrektor Departamentu Ryzyka Kredytowego i Windykacji, KGHM Polska Miedź S.A.
  • Priorytety płatności dłużników
  • DNA dłużnika - dlaczego klienci nie płacą w terminie?
  • Magia kłamstwa dłużników – strategie nierzetelnych klientów
  • Klasyfikacja nierzetelnych klientów
  • Zasady postępowania z dłużnikami
Online, ,
09:50

Metody zwiększania skuteczności działu windykacji

  • Borys Sadowski, Dyrektor Generalny w firmie GEKKO Collections, Ekspert w zakresie psychologii pieniądza i długu oraz praktyki polubownej windykacji
  • Jak mierzyć skuteczność działu windykacji
  • Segmentacja i ścieżki windykacyjne oraz automatyzacja
  • Scenariusze rozmów i komunikacja pisemna
  • Poprawa kontaktowalności na windykowanym portfelu
  • Kampanie specjalne
  • Szkolenie i rozwój windykatorów 
Online, ,
10:35

Przerwa

Online, ,
10:50

Otoczenie prawne rynku zarządzania wierzytelnościami. Najnowsze oraz planowane zmiany w prawie windykacyjnym

Martyna Jędraszka - Adwokat, RESIST Rezanko Sitek 

Konrad Staniszewski - Radca prawny, RESIST Rezanko Sitek

  • Najnowsze i planowane zmiany legislacyjne w prawie windykacyjnym
  • Porównanie planowanych zmian z obowiązującym porządkiem prawnym
  • Omówienie ewentualnych zalet i zagrożeń

Praktyczne aspekty doręczeń pism procesowych przez komorników sądowych z perspektywy pełnomocnika powoda (wierzyciela)

Martyna Jędraszka - Adwokat, RESIST Rezanko Sitek 

  • Plusy i minusy tych rozwiązań z perspektywy strony postępowania sądowego
  • Prawa i obowiązki stron

Praktyczne aspekty doręczeń pism procesowych przez komorników sądowych z perspektywy komornika sądowego

Hubert Trochimiuk– Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Szczytnie

  • Regulacje prawne
  • Wnioskodawca, wniosek
  • Koszty
  • Przebieg doręczenia
  • Ustalenie aktualnego miejsca zamieszkania adresata
  • Wnioski
  • Doręczenie w czasach pandemii
Online, ,
11:55

Monitorowanie kondycji finansowej partnera biznesowego – luksus dla wybrańców czy nowa konieczność na trudne czasy?

  • Olga Krawczyk – Sadowska, Główny Specjalista w MSP, Zespół relacji z klientem, BIG InfoMonitor (www.BIG.pl), Grupa BIK
  • Przeterminowane należności - przyczyny i skutki opóźnień w płatnościach
  • Ocena kondycji finansowej firmy - gdzie szukać informacji i jak je wykorzystywać
  • Moralność płatnicza - nie płaci innym, czy Tobie zapłaci?
  • Monitorowanie klienta - skuteczny sposób ochrony przed zatorami płatniczymi
Online, ,
12:40

Efektywne zarządzanie zespołami windykacyjnymi w warunkach pracy zdalnej- case study na przykładzie Provident Polska S.A.

  • Joanna Zdanowicz, Kierownik Biura Windykacji Sądowej i Współpracy z Partnerami Zewnętrznymi, Provident Polska S.A.
  • Praca 100% zdalna –ryzyka i korzyści
  • Model hybrydowy – jak się sprawdza w praktyce
  • Monitoring efektywności procesów biznesowych w zespołach pracujących on-line
  • Zaangażowanie - jak je wzmacniać w zespołach pracujących zdalnie
Online, ,
13:25

Przerwa

Online, ,
13:45

Digitalizacja w procesie dochodzenia wierzytelności masowych z tytułu składek ubezpieczeniowych

  • Sandra Skrzypek, Kierownik Zespołu Obsługi Procesowej Wierzytelności w InterRisk TU SA Vienna Insurance Group,, Kierownik Działu Windykacji w Compensa TUnŻ SA Vienna Insurance Group, pełnomocnik Zarządu Compensa TU SA Vienna Insurance Group
Online, ,
14:30

Self–service debt collection – czyli jak nasze nawyki i potrzeby mogą wpływać na proces windykacyjny i restrukturyzacyjny

  • Paweł Kurpiński, Dyrektor Departamentu Restrukturyzacji i Windykacji Klientów Detalicznych, mBank
  • Pandemia i e-commerce, a do tego demografia...
  • Jak zrozumieć potrzeby klienta i budować produkt
  • Edukacja klienta jako element budowania odpowiedzialności
  • Wartość biznesowa zmiany w kierunku samoobsługi
Online, ,
15:15

Przerwa

Online, ,
15:30

Budowanie relacji z klientem opóźniającym płatności

Online, ,
16:10

Metody i sposoby dotarcia do dłużnika - negocjacje windykacyjne należności. Jak nakłonić klienta do spłaty

  • Kamil Płowik, Prawnik, RESIST Rezanko Sitek
  • Przesłanki do zawarcia ugody w toku postępowania egzekucyjnego z analizą stanu majątku dłużnika, w tym:

a) stan majątku wskazany przez dłużnika podczas zawierania umowy;

b) stan majątku ustalony przez komornika w toku postępowania.

  • Zawarcie ugody wraz z najważniejszymi jej elementami, w tym:

a) forma prawna;

b) sposób spłaty zadłużenia;

c) wpływ ugody na postępowanie egzekucyjne (zawieszenie, a następnie umorzenie).

  • Zabezpieczenie interesu wierzyciela przy zawarciu ugody, w tym:

a) zawieszenie postępowania egzekucyjnego, a po odpowiednio długiej i regularnej spłacie zadłużenia - umorzenie (z zachowaniem sześciomiesięcznego terminu, po którym postępowanie egzekucyjne umarza się z urzędu)

b) ustanowienie zabezpieczeń na ustalonym majątku dłużnika (hipoteka przymusowa i zastaw)

  • Praktyczne aspekty zawarcia ugody w toku postępowania egzekucyjnego w odniesieniu do art. 29 ust. 1 u.k.k., w tym:

a) czy umorzenie postępowania egzekucyjnego z uwagi na bezczynność wierzyciela (art. 824 § 1 pkt 4 k.p.c.) po zawieszeniu z uwagi na ugodę powoduje obciążenie dłużnika opłatą?

b) czy w treści ugody muszą być zawarte przesłanki do zawieszenia, a następnie umorzenia postępowania egzekucyjnego na wniosek wierzyciela?

c) czy komornik ma prawo obciążyć opłatą egzekucyjną wierzyciela w zakresie części świadczenia, co do którego strony umówiły się na jego częściowe umorzenie?

Online, ,
16:55

Zakończenie konferencji

Online, ,

Prelegenci

  • Monika Bekas

    Monika Bekas

    Dyrektor Departamentu Ryzyka Kredytowego i Windykacji KGHM Polska Miedź S.A.
  • Martyna Jędraszka

    Martyna Jędraszka

    Adwokat RESIST Rezanko Sitek
  • Olga Krawczyk – Sadowska

    Olga Krawczyk – Sadowska

    Główny Specjalista w MSP, Zespół relacji z klientem BIG InfoMonitor (www.BIG.pl), Grupa BIK
  • Paweł Kurpiński

    Paweł Kurpiński

    Dyrektor Departamentu Restrukturyzacji i Windykacji Klientów Detalicznych mBank
  • Kamil Płowik

    Kamil Płowik

    Prawnik RESIST Rezanko Sitek
  • Borys Sadowski

    Borys Sadowski

    Dyrektor Generalny w firmie GEKKO Collections, Ekspert w zakresie psychologii pieniądza i długu oraz praktyki polubownej windykacji
  • Sandra Skrzypek

    Sandra Skrzypek

    Kierownik Zespołu Obsługi Procesowej Wierzytelności w InterRisk TU SA Vienna Insurance Group, Kierownik Działu Windykacji w Compensa TUnŻ SA Vienna Insurance Group, pełnomocnik Zarządu Compensa TU SA Vienna Insurance Group
  • Konrad Staniszewski

    Konrad Staniszewski

    Radca prawny RESIST Rezanko Sitek
  • Hubert Trochimiuk

    Hubert Trochimiuk

    Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Szczytnie
  • Joanna Zdanowicz

    Joanna Zdanowicz

    Kierownik Biura Windykacji Sądowej i Współpracy z Partnerami Zewnętrznymi Provident Polska S.A.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Miejsce

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Aldona Mlonek
Aldona Mlonek

Project Manager

Współpraca

Mateusz Stempak
Mateusz Stempak

Marketing Manager

Szczegółowa lokalizacja wkrótce


Online

1195 zł netto do 29 października

Zarejestruj się