XVII Kongres Business Intelligence
Sztuczna inteligencjaWarszawaKongres
Hotel Polonia Palace
XVII Kongres Business Intelligence
XVII Kongres Business Intelligence
BI w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości

Wstęp bezpłatny

W ciągu minionego roku byliśmy świadkami dynamicznych zmian i ekscytujących nowości, szczególnie w dziedzinie AI, które stały się dostępne dla każdego użytkownika internetu. Co więcej, rynek europejski, mierzący się z wyzwaniami trudnej sytuacji gospodarczej, stanął w obliczu szeregu restrukturyzacji. Nawet w sektorze IT, który zawsze wydawał się stabilny, eksperci branżowi zaczęli zadawać pytania:

  • Jakie będą przyszłe kierunki rozwoju analityki i raportowania?
  • Jak zatrzymać i przyciągnąć do swojego zespołu wysokiej klasy specjalistów?
  • Czy Business Intelligence ma szansę przetrwać, gdy coraz więcej osób zdolnych jest samodzielnie korzystać z narzędzi analitycznych?

Podczas naszego Kongresu skupimy się na rozwiązywaniu tych wyzwań i odkrywaniu nowych możliwości, jakie niesie za sobą wykorzystanie najnowszych technologii. 

Już 28 listopada dołącz do XVII Kongresu Business Intelligence, aby poznać najnowsze trendy oraz innowacje, które będą kształtować przyszłość biznesu. Tegoroczna edycja Kongresu pomoże Ci zdobyć konkurencyjną przewagę w dzisiejszym wymagającym rynku, a także umożliwi pozyskanie cennych kontaktów biznesowych. Zarezerwuj swoje miejsce już dziś i przygotuj się na ekscytujący dzień pełen inspirujących wystąpień i niezrównanego networkingu.

Jeśli pracujesz w obszarze zarządzania danymi i ich analizy, nie może Cię zabraknąć na najważniejszym w branży spotkaniu praktyków BI, podczas którego m.in.:

➔ OMÓWIMY jak skutecznie zarządzać dostępem do danych i zintegrować funkcję analityczną z każdym obszarem organizacji

➔ PRZEDSTAWIMY strategie pozyskiwania i utrzymywania talentów, które pozwolą Twojej organizacji osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku

➔ POSŁUCHAMY o tym, jak własnymi siłami monitorować i wspierać budowanie kompetencji analitycznych w dużych organizacjach

➔ POROZMAWIAMY o tym, jak odpowiednio wykorzystać gigantyczne ilości danych generowane przez organizacje i jak te dane mogą być kluczowym źródłem wskazówek do podejmowania strategicznych decyzji biznesowych

➔ DOWIEMY SIĘ jak efektywnie korzystać z narzędzi AI i porozmawiamy o prawach autorskich, cyberbezpieczeństwie oraz o odpowiedzialności w kontekście Copilot oraz ChatGPT

➔ ZAPREZENTUJEMY jak budować kulturę korzystania z danych w oparciu o narzędzia Business Intelligence

oraz

➔ UMIEJSCOWIMY funkcję analityczną w organizacji

A to wszystko na poparte inspirującymi przykładami firm, które osiągnęły sukces dzięki wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań analitycznych. Wśród tegorocznych ekspertów, min. przedstawiciele takich organizacji jak: Philip Morris International, Grupa Neuca, Ringier Axel Springer Polska, Orbico Group, Grupa Żywiec, Grupa ŻABKA, ING BANK ŚLĄSKI, Data Lake.


Do zobaczenia na XVII Kongresie Business Intelligence, który zrewolucjonizuje Twoje podejście do biznesowej analityki i wykorzystania sztucznej inteligencji.

Magdalena Marczak-Makowska,

Project Manager, Puls Biznesu

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:15Rejestracja, poranna kawa

  • 09:00Oficjalne rozpoczęcie XVII Kongresu Business Intelligence

    • ,  Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:10Zarządzanie analitycznymi oczekiwaniami organizacji – realne potrzeby vs. możliwości

    • Kazik Surała,  Head of Data Governance & Analytics – Poland, Philip Morris International

    CASE STUDY Philip Morris International

    • Jak optymalnie umieścić funkcję analityczną w organizacji (data mesh, model centralny vs. rozproszony, odrębna funkcja czy wewnątrz innego działu)?
    • Kto powinien realizować analitykę w danowo-demokratycznej organizacji?
    • Gdzie w tym wszystkim jest miejsce dla rozwiązań zaawansowanej analityki (AI/ML, chat GPT i tym podobne)?
  • 09:50„Nie można zarządzać tym czego nie mierzymy" - zacznij, a przekonasz się, że warto

    • Renata Bratkowska,  Dyrektor ds. Zarządzania Danymi, NEUCA S.A.

    CASE STUDY GRUPA NEUCA S.A.

    • Główne punkty bólu biznesu – różne zestawienia i analizy – brak spójnych danych opisujących dane zjawisko analityczne
    • Plusy i minusy – analitycy BI w biznesie vs centralna komórka
    • Gdzie jest wiedza o danych – w biznesie czy wśród analityków
    • Właścicielstwo danych, definicji pojęć – jak budować zrozumienie odpowiedzialności
    • Wartości płynące z centralnej komórki zarządzania danymi
    • Budowanie zaufania do danych czyli jakość danych
    • Self-service w biznesie czy to kierunek czy decentralizacja kompetencji analitycznych
    • Dobre analizy bronią się same….
  • 10:30Przyszłość analityki biznesowej

    • Tadeusz Skrzypczak,  Head of Product&User Intelligence, Ringier Axel Springer Polska

    CASE STUDY RINGIER AXEL SPRINGER POLSKA

    W perspektywie kilkuletniej analityka biznesowa przestanie istnieć w formie, którą znamy do tej pory 

    • Stanie się podstawową funkcją biznesową a narzędzia będą dostarczały informacje a nie tylko dane 
    • Zespoły BI zmienią się z zespołów raportowych na zespoły rekomendacyjne i predykcyjne 
    • Ze wsparciem AI będą tworzyć narzędzia, które zapytane będą odpowiadać nie tylko "Jak jest", ale również "dlaczego?" i "Jak prawdopodobnie będzie w przyszłości?" 

    Jak pogodzić powyższe z wyzwaniami związanymi z rosnącą świadomością i działaniami regulatorów i systemów w kontekście prywatności danych.

  • 11:10Przerwa na kawę oraz networking

  • 11:40To BI or not to BI - czyli jak budować kulturę korzystania z danych w oparciu o narzędzia Business Intelligence

    • Barbara Kołodziej-Karolczyk,  Product Owner, ING BANK ŚLĄSKI
    • Grzegorz Wolny,  Tribe Lead I - Chief Data Officer, Data Management Tribe, ING Bank Śląski

    CASE STUDY ING BANK ŚLĄSKI

    • Filar 1 - dane
    • Filar 2 - centralizacja
    • Filar 3 - demokratyzacja
    • Filar 4 - ludzie
    • Filar 5 - ufaj i kontroluj
  • 12:20Future Fit Analytical Organization

    • Robert Dziadosz,  Business Relationship Manager Data & Analytics, Grupa Żywiec

    CASE STUDY GRUPA ŻYWIEC

    • Obszary do zagospodarowania: development, data management, potrzeby użytkowników
    • Organizational Design Principles
    • Różne modele operacyjne – charakterystyka
    • Model docelowy, jego cel i założenia, katalizatory zmiany
  • 13:00PANEL DYSKUSYJNY. Kompetencje nowych czasów w branży BI - jakich talentów szukać, jak je pozyskać oraz utrzymać w organizacji

    • ,  Moderatorka: Karina Popieluch, Właścicielka KaiZen HR i KaiZen IT, Konsultant, Trener Biznesu, Wykładowca Akademicki, Coach ICC
    • Joanna Fajto-Pierzchała,  Manager zespołu przetwarzania i wizualizacji danych, Grupa Maspex
    • Tomasz Prorok,  Group Business Development Director, Orbico Group
    • Artur Studziński,  Konsultant Techniczny z dziedziny AI/ML oraz Big Data, Hewlett Packard Enterprise
    • Jakich talentów/kompetencji, w czasach wszechobecnych zmian gospodarczych oraz technologicznych, poszukujemy?
    • Jak utrzymać znakomite talenty– zachowanie elastyczności firmy/szefów wobec potrzeb członków zespołu zamiast utartych schematów HRowych
    • Przykład idzie z góry, czyli najważniejsze kompetencje szefa IT/BI, które wpływają na poczucie lojalności pracowników
  • 13:45Przerwa na lunch

  • 14:30Jak własnymi siłami monitorować i wspierać budowanie kompetencji analitycznych w dużych organizacjach

    • Daniel Korzeniowski,  BI Development Manager, Grupa Żabka

    CASE STUDY GRUPA ŻABKA

    • Koncepcja analitycznego „skill-matrix” jako bazy do mapowania kompetencji analitycznych w organizacji
    • Autorskie rozwiązanie - aplikacja Low Code w Power Apps, do zbierania informacji o poziomach umiejętności w ramach określonych obszarów kompetencji analitycznych
    • CASE STUDY – umówienie koncepcji pozwalającej na pozyskiwanie informacji o kompetencjach w zespołach analitycznych (self assesment) oraz wspieranie przy tworzeniu ścieżek rozwojowych w poszczególnych działach a także wyznaczaniu kierunku rozwoju analityki w całej organizacji 
    • Jak elastycznie reagować w organizacji na zmieniające się wymagania dotyczące nowych kompetencji w świecie „BI”
  • 15:10Data is a Queen - stronniczość sztucznej inteligencji (AI Bias) oraz jej halucynacje jako wyzwania dla biznesu i społeczeństw

    • Maciej Kubiak,  Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
  • 15:50Korzystanie z narzędzi AI: prawa autorskie, cyberbezpieczeństwo, odpowiedzialność w kontekście Copilot ora ChatGPT

    • Artur Piechocki,  radca prawny, założyciel kancelarii, APLAW
    • AI z punktu widzenia twórcy oprogramowania – ochrona własnych praw autorskich
    • Jak nie naruszyć cudzych praw autorskich korzystając z AI
    • Cyberbezpieczeństwo w AI
    • Kto i za co odpowiada podczas korzystania z AI
    • Stan przepisów prawa dotyczących AI
  • 16:30Zakończenie XVII Kongresu Business Intelligence

    • ,  Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu
Renata Bratkowska

Renata Bratkowska

Dyrektor ds. Zarządzania Danymi, NEUCA S.A.

Posiadam ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie analiz danych. Rozpoczynając od analiz wniosków o umów handlowe i kredytowe z klientami poprzez analizę biznesową i analizę BI do zarządzania zespołem analityków BI, developerów budujących i utrzymujących hurtownie danych w chmurze oraz dbających o jakość danych w organizacji. Od 2019 roku jestem odpowiedzialna za zespół analityków BI w Neuca z którym wdrażam i rozwija Hurtownie Danych jako Dyrektorka ds Programu Zarządzania Danymi (CDO). Cele jaki mi przyświeca jest budowanie wartości z danych oraz wsparcie biznesu w analizach i raportach. Ważnym aspektem jest rozumienie danych oraz podejmowanie decyzji na ich podstawie, a także wykorzystywanie potencjału nowoczesnych technologii. Jako Dyrektor ds. Zarządzania Danymi realizuje wizję i strategię budowania wartości biznesowej firmy w oparciu o dane. Wdrażając centralną hurtownię danych dla Neuca z wykorzystaniem danych wewnętrznych i zewnętrznych tworzymy przewagę rynkową dla firmy. Celem działania jest przygotowanie i zarządzanie danymi oraz budowa zaawansowanych narzędzi do pracy i podejmowania decyzji przez biznes i pracy operacyjnej. Dzieląc się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z innymi organizacjami w celu budowania świadomości potencjału drzemiącego w danych.

Robert Dziadosz

Robert Dziadosz

Business Relationship Manager Data & Analytics, Grupa Żywiec

Joanna Fajto-Pierzchała

Joanna Fajto-Pierzchała

Manager zespołu przetwarzania i wizualizacji danych, Grupa Maspex

Posiadam 13-letnie doświadczenie z obszaru wsparcia sprzedaży i analizy danych. Łączę świat biznesu ze światem technologii. Prowadziłam zakończone sukcesem wdrożenie systemu Business Intelligence (BI) w Maspex. Zarządzam team’em Analityków BI i 2 team’ami Developerów odpowiedzialnymi za rozwój narzędzia. Buduję wartość firmy poprzez wykorzystanie potencjału danych i przekształcaniu ich na zwartościowane informacje. Skupiam się na stworzeniu rozwiązań ułatwiających podejmowanie kluczowych decyzji w oparciu o odzwierciedlenie procesów biznesowych.

Barbara Kołodziej-Karolczyk

Barbara Kołodziej-Karolczyk

Product Owner, ING BANK ŚLĄSKI

Od początku kariery związana z danymi najpierw w branży energetycznej, a następnie bankowej. Od 2017 roku związana z grupą ING, doświadczenie zdobywała m.in. w Zespole Użytkowania Danych oraz Zespole Zarządzania Danymi. Obecnie pracuje na stanowisku Product Ownera w zespole Local BI Tools. Odpowiada za udostępnianie narzędzi raportowych Cognos i PowerBI oraz wsparcie użytkowników. Jest absolwentką wydziału Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

Daniel Korzeniowski

Daniel Korzeniowski

BI Development Manager, Grupa Żabka

Analityk-pasjonat na co dzień pracuje jako BI Development Manager w Żabka Polska, absolwent Politechniki Poznańskiej w tym studiów podyplomowych z tematyki baz danych. Zawodowe zainteresowania w szczególności skoncentrowane w obszarze analityki danych i raportowania z wykorzystaniem narzędzi BI i innowacyjnych rozwiązań analitycznych.

Maciej Kubiak

Maciej Kubiak

Adwokat, Partner Zarządzający, SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk

Adwokat. Wykładowca w Centrum Praw Własności Intelektualnych im. H. Grocjusza w Krakowie i na studiach podyplomowych SWPS - Legaltech i innowacje w branży prawniczej. Arbiter Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego (SARA). Autor szeregu publikacji branżowych oraz prelegent na konferencjach prawno-biznesowych. Współautor m.in. Komentarza do prawa własności przemysłowej (C.H. Beck, 2016), Komentarza do prawa autorskiego (C.H. Beck, 2019). Twórca i redaktor naczelny „LSW IP Bloga” – portalu dla branży kreatywnej i biznesu (lswipblog.pl) oraz podcastów o prawnych i technologicznych wyzwaniach stojących przed światem w XXI wieku („Legalne Rozmowy”). Wielokrotnie rekomendowany przez renomowane międzynarodowe rankingi prawne (m.in. Chambers & Partners, Legal 500, Managing IP, IP Stars, Media Law International): w dziedzinie technologii, mediów i telekomunikacji (TMT), własności intelektualnej (IP) oraz rozwiązywania sporów (Dispute Resolution). Członek Kolegium Redakcyjnego Kwartalnika Prawa Nowych Technologii (C.H.Beck). Specjalizuje się w zagadnieniach prawa autorskiego, mediów, filmowego i prasowego, IT i nowych technologii, reklamy i własności przemysłowej oraz ochrony dóbr osobistych. Reprezentuje Klientów w sporach sądowych związanych z ochroną własności intelektualnej, renomy oraz w sprawach gospodarczych. Zrealizował kilkadziesiąt projektów obsługi prawnej produkcji filmowo-telewizyjnych, w tym wysoko budżetowych koprodukcji międzynarodowych. Doradzał wielu producentom, wydawnictwom muzycznym i książkowym, organizatorom koncertów, agencjom reklamowym i public relations, firmom IT czy domom mediowym. Konsultuje przedsięwzięcia związane z innowacjami, wdrażaniem automatyki i robotyki, danymi osobowymi, nowymi technologiami i komercjalizacją badań naukowych. Wspiera klientów w sprawach dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji. Pomagał w transgranicznych projektach licencyjnych oraz wejściu na polski rynek nowych brandów w tym nowych kanałów telewizyjnych.

Artur Piechocki

Artur Piechocki

radca prawny, założyciel kancelarii, APLAW

Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i przemysłowej, prawie technologii informacyjnych oraz komunikacyjnych (ICT), ochronie danych i prywatności oraz cyberbezpieczeństwie. Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu audytów prawnych i doradztwie prawnym na rzecz spółek polskich i międzynarodowych, głównie z sektora IT, telekomunikacji i mediów. Przez wiele lat pracował jako Doradca ds. prawnych i polityki domenowej rejestru PL w Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK), reprezentując Rejestr w Polsce i w organizacjach międzynarodowych. Ekspert Ministerstwa Cyfryzacji w pracach legislacyjnych trzech grup roboczych: ds. Internetu Rzeczy (IoT), Cyberbezpieczeństwa oraz Sztucznej Inteligencji (AI). Współtwórca orzecznictwa domenowego w Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej (KIG). Jest ekspertem Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa Sieci i Informacji (European Network and Information Security Agency (ENISA) w zakresie doradztwa regulacyjnego, ochrony prywatności i danych osobowych. Ekspert EU CyberNet w zakresie cyberbezpieczeństwa. Współpracuje również z Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) oraz Światową Organizacją Własności Intelektualnej (WIPO), a w przeszłości Council of European National Top Level Domain Registries (CENTR). Był także uczestnikiem spotkań Międzynarodowej Unii Telekomunikacyjnej (ITU). Jest członkiem International Association of Privacy Professionals (IAPP). Wykładowca w Szkole IT/TMT Centrum IP im. H. Grocjusza w Warszawie. Pełni rolę Chapter Chair na rynek polski z ramienia PrivacyConnect. Członek kolegium redakcyjnego Prawa Nowych Technologii C.H. Beck. Odpowiada za sekcję Cyberbezpieczeństwa w Stowarzyszeniu Prawa Nowych Technologii. Rekomendowany przez Media Law International w dziedzinie prawa mediów, telekomunikacji i Internetu, a także przez Legal 500 EMEA w obszarze TMT oraz Data Privacy & Data Protection. Otrzymał wyróżnienie w rankingu kancelarii prawniczych "Rzeczpospolitej" 2022 w dziedzinie Cyberbezpieczeństwo.

Karina Popieluch

Karina Popieluch

Konsultant, Trener Biznesu, Wykładowca Akademicki, Coach ICC, Założycielka, KaiZen HR i KaiZen IT

Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w doradztwie funduszom inwestycyjnym i zarządom spółek komercyjnych, wspiera transformacje funkcji HR, pracuje nad rozwojem indywidualnym i zespołowym kadry zarządzającej oraz realizuje projekty budujące przewagę organizacji w oparciu o efektywne Zarządzanie Zmianą, Przywództwo i Kapitał Ludzki. Uhonorowana nagrodą Polish Businesswomen Awards w kategorii „Lider w obszarze strategicznego Zarządzania Zasobami Ludzkimi”. Pomysłodawczyni i kreatorka studiów podyplomowych HR Business Partner oraz wykładowca MBA w Akademii Leona Koźmińskiego. Członek rady merytorycznej czasopisma branżowego HR Business Partner. Autorka książki „HR Business Partner – rola, filary, perspektywy” oraz wielu publikacji popularnonaukowych.

Tomasz Prorok

Tomasz Prorok

Group Business Development Director, Orbico Group

Przedsiębiorczy lider biznesu i zespołu z ponad 15-letnim doświadczeniem w zakresie transformacji biznesu, zwiększania sprzedaży, udziału w rynku, budowania światowych marek luksusowych lokalnie i na arenie międzynarodowej. Zdobywał doświadczenie w międzynarodowych organizacjach: Philip Morris, Diageo, Avon, Coca Cola HBC oraz Orbico. Pełen pasji i poparcia dla przywództwa, zwinności, pozytywnego myślenia. Międzynarodowa edukacja w najlepszej szkole biznesu w Polsce i w Australii.

Tadeusz Skrzypczak

Tadeusz Skrzypczak

Head of Product&User Intelligence, Ringier Axel Springer Polska

Odpowiedzialny za zespół analityki produktowej wspierający 30+ brandy (m.in.. Onet, Fakt, Business Insider, Forbes, Komputer Świat, AutoŚwiat, Skąpiec… ) docierających miesięcznie do 23 milionów Polaków. Współtwórca wieloletniej strategii wykorzystania danych w firmie. Wykładowca analityki internetowej na SWPS w Warszawie i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Artur Studziński

Artur Studziński

Konsultant Techniczny z dziedziny AI/ML oraz Big Data, Hewlett Packard Enterprise

Posiada certyfikaty Microsoft Azure ora Databricks. Ukończył studia na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Posiada ponad 10 letnie doświadczenie we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań IT dla klientów z sektora publicznego i prywatnego. Obecnie skupia się na rozwiązaniach z dziedziny MLOps, Deep Learning oraz Large Languge Models.

Kazik Surała

Kazik Surała

Head of Data Governance & Analytics – Poland, Philip Morris International

Astrofizyk, Rewolucjonista Danych I entuzjasta Data-Driven Corporation w jednej osobie. Pasja do analityki towarzyszy mu przez ponad 20 lata kariery zawodowej poświęconej na tworzenie, wdrażanie i zarządzanie modelami pracy dla organizacji opartych na danych. Po latach kariery konsultingowej, przesiadł się na stornę tzw. „biznesu” i obecnie w Philip Morris International Polska odpowiedzialny jest za zarządzanie całą paletą rozwiązań analitycznych i raportowych umożliwiających lepsze zrozumienie klientów i maksymalizację korzyści płynących z wspierania danymi każdego działania i decyzji.

Grzegorz Wolny

Grzegorz Wolny

Tribe Lead I - Chief Data Officer, Data Management Tribe, ING Bank Śląski

Z ING związany jestem od 2007 roku. Od początku swojej pracy w banku pracuję z danymi. Początkowo w obszarze finansów, gdzie odpowiadałem za jakość danych, a następnie ich analizę i raportowanie w obszarze informacji zarządczej. Następnie nadzorowałem obszar utrzymania i rozwoju hurtowni danych oraz narzędzi BI, a także współpracowałem Grupą ING przy przekazywaniu danych w jednolitym standardzie. Jestem doświadczonym menadżerem, który pracuje na stanowiskach liderskich od 2010 roku. Obecnie na stanowisku CDO. Jestem absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Prywatnie jestem ojcem trójki dzieci, a wolny czas poświęcam rodzinie oraz swoim zainteresowaniom – astronomii i fizyce kwantowej.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Marczak

Magdalena Marczak

Project Manager

695 370 210

[email protected]

Współpraca:

Katarzyna Dziedzic

Katarzyna Dziedzic

Marketing Manager

600 013 343

[email protected]

XVII Kongres Business Intelligence

Wstęp bezpłatny

XVII Kongres Business Intelligence

Wstęp bezpłatny

XVII Kongres Business Intelligence

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

XVII Kongres Business Intelligence

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Kongres
  •  
  •  Warszawa