2. Research & Innovation Forum
InnowacjeWarszawaKonferencja
 ‑ 
Hotel Bristol
 ‑ 
2. Research & Innovation Forum
Kultura innowacji, kultura jutra

Wstęp bezpłatny

Innowacje – jeszcze wybór czy już konieczność? 60% dużych firm deklaruje zapowiedź szybkiego wzrostu w obszarze innowacji i wydatków na B+R. 56% wdrożyło lub jest w trakcie wdrażania strategii B+R+I. Innowacje stanowią siłę napędową wzrostu Twojej organizacji, a dział R&D to klucz do ich sukcesu.

Ty wiesz, jak być nowoczesnym, wyprzedzać trendy i zyskać przewagę konkurencyjną na rynku?


Znakomici eksperci z działów R&D i Innowacji, m.in. z firm takich jak: Budimex, Ikea Retail, Fortum, Santander, Cognifide, Maspex podczas 2. Forum Research & Innovation wspólnie z Tobą zbudują indywidualną mapę badań i rozwoju dla Twoich produktów czy usług, a na jej elementy składają się:

  • Strategia i kultura innowacji: Zobacz, jak zbudować kulturę innowacji w Twojej firmie i sprawić, by dział R&D był źródłem jej transformacji
  • Partnerstwa strategiczne: Określ sposoby wykorzystywania nauki i doświadczeń innych organizacji w Twoich działaniach R&D
  • Sztuczna Inteligencja i Digital: Poznaj wpływ AI i cyfrowych technologii na Twoje badania
  • Ekologia: Zobacz, jak firmy zmieniają swoje modele biznesowe w oparciu o nowe regulacje prawne
  • Lider Innowacji: Zbuduj zespół zaangażowany w projekty B+R+I
  • Klient, myślenie projektowe i inne procesy: Poznaj techniki rozwoju produktów, które spełniają oczekiwania Twoich klientów 
  • Konferencja: Weź udział i doświadcz innowacji!

Partnerzy:

Patron Honorowy

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii

Patron

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Patron Medialny

Nowy MarketingMam Startup

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 09:00Rejestracja uczestników, poranna kawa

  • 09:30Otwarcie Forum, przywitanie uczestników

  • 09:40FFC - Freedom Focused Company – w jaki sposób behawioralne aspekty i zarządzanie zespołem mogą wpływać na Twoją pracę w obszarze R&D

    • Paweł Soluch, None Neuropsycholog, CEO, Neuro Device Group
    • Wpływ różnorodności na pracę zespołu, przywództwo i teaming
    • W jaki sposób procesy mózgowe mogą wpływać na pracę zespołu i jak wykorzystać tę wiedzę w zarządzaniu?
    • Jak zbudować i utrzymać kulturę organizacji dla artystów pionierskich technologii?


  • 10:25Imperatyw innowacji w Twoim przedsiębiorstwie – jakie są kluczowe wyzwania dla Twojego departamentu badań i rozwoju w ciągu najbliższych lat?

    • Jerzy Kalinowski, None Doradca Zarządu, KPMG
    • Dlaczego innowacyjność ma tak duże znaczenie dla biznesu w XXI wieku?
    • "Święty gral" w innowacjach - czego poszukują obecnie przedsiębiorstwa na całym świecie?
    • Na czym polega zarządzanie rozwojem innowacji w przedsiębiorstwie?
    • Poszukiwania innowacji - dlaczego i w jaki sposób przedsiębiorstwa poszukują innowacji na zewnątrz organizacji?
    • Strategia zarządzania innowacjami - czy warto ją mieć?
    • Wyzwanie budowy kultury proinnowacyjnej kultury organizacyjnej
    • Wnioski końcowe - jak skutecznie pozyskiwać, rozwijać i wdrażać innowacje w biznesie?
  • 11:10Przerwa na kawę

  • 11:30Jak pozyskiwać pomysły z organizacji, na przykładzie crowdsourcingu w spółce energetycznej, Grupa Veolia

    • Katarzyna Wszoła, None Menadżer Portfela Innowacji Produktowych, Veolia

    • Kultura innowacji i rola zarządu oraz menadżerów

    • Komunikacja

    • Crowdsourcing projektów i ich realizacja 

  • 12:15Proces wdrożenia kiosku w sklepach IKEA krok po kroku

    • Dominik Olejko, None Country Sales Leader/Core Area Manager, IKEA
    • Łukasz Smolarski, None Innovation Project Manager, IKEA
    • Praca w metodyce agile
    • Iteracja
    • Procesy cross funkcyjne
    • Testy i skalowanie we współpracy z pracownikami sklepów IKEA
  • 13:00Lunch

  • 13:50Nauka, biznes, stowarzyszenia partnerstwem strategicznym dla rozwoju Twoich innowacji

    • Moderator: Danuta Ciechańska, None Wiceprezes Stowarzyszenia Klaster Biogospodarki
    • Ewa Mikos-Romanowicz, None Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu i Governmental Affairs, Siemens
    • Agnieszka Czura, None Project Manager , Dział Zarządzania Innowacjami, MASPEX Wadowice
    • Jolanta Krzywiec, None Project Manager, EIT FOOD North-East -East

    panel dyskusyjny

    • Jak budować więzi kooperacyjne firm z zapleczem naukowym polskich uczelni i instytutów?
    • Projekty akceleracyjne, ośrodki transferu technologii, centra B+R – jak efektywnie wykorzystać naukę w badaniach i rozwoju Twojej organizacji?
    • Modele budowania, zarządzania i wzmacniania sieci podmiotów wspierających innowacje
  • 14:40Lider innowacji – w jaki sposób skutecznie zbudować zespół i nadzorować prace działu R&D w Twojej organizacji?

    • Przemysław Kuśmierczyk, None Head of Innovation Management, Budimex
    • Czy wszyscy chcą być innowatorami?
    • Kultura organizacyjna a wdrażanie innowacji
    • Skuteczne metody aktywizacji pracowników


  • 15:25Twój klient w roku 2025. Wpływ oczekiwań klientów i otoczenia regulacyjnego na innowacyjność portoflio produktowego w branży energetycznej

    • Maciej Makowski, None Innovation & Design Lab Lead, Fortum

    • Trendy, oczekiwania, regulacje – szanse i zagrożenia dla rozwoju portfolio produktowego

    • W jaki sposób angażować klientów w rozwój atrakcyjnych produktów?

    • Nowoczesne portfolio produktowe w energetyce – przykłady wybranych wdrożeń

    • Ochrona środowiska i zrównoważony rozwój jako determinanty rozwoju modeli biznesowych w branży energetycznej


  • 16:10Zakończenie 1 dnia Forum

  • 09:00Rejestracja uczestników, poranna kawa

  • 09:30Innowację mamy w kodzie źródłowym! Wpływ kultury organizacji na Twój biznes

    • Mateusz Chromiński, None Director of Software Products, Cognifide
    • Magdalena Owsiana, None Senior PR & CSR Manager, Cognifide
    • Kultura kompatybilna z wartościami: jak zaprojektować fundamenty w Twojej firmie?
    • Infrastruktura kreatywności: metody dzielenia się wiedzą do potęgi
    • Energia i pasja w systemie operacyjnym biznesu
    • Kultura Innowacji – co z tego mamy? Wpływ, wyniki, rozwój
  • 10:15Go Digital – wpływ cyfrowej technologii na badania i rozwój w Twojej firmie

    • Jacek Fischbach, None Digital Innovation, Innovatika & Cybercom

    • Digital Transformation czyli cyfrowe innowacje, które wykorzystasz w Twoim dziale R&D

    • Innowacje w dobie inteligentnych produktów i usług – jak internet rzeczy i cyfryzacja zmieniają Twój system innowacji

    • Automatyzacja procesów biznesowych, która przełoży się na sukces Twojej innowacji

  • 11:00Przerwa na kawę

  • 11:20Rola IoT i AI w świecie jutra

    • Mirosław Ryba, None Partner, EY Business Advisory
  • 12:05Biga Data Analytics dla Twojego działu R&D

    • Bartek Brzeski, None Data & IT Infrastructure Solutions Architect, Huawei

    • Innowacje a baza Twoich klientów – w jaki sposób zwiększać dotarcie do odbiorców Twojej innowacji

    • BI w systemach badań i rozwoju

    • Integracja danych – jak wykorzystać wszystkie informacje dla Twojej innowacji?

  • 12:50Lunch

  • 13:40Rozwój produktów i usług – w jaki sposób tworzyć nowe produkty i usługi?

    • Radek Kontak-Grzęda, None Dyrektor Biura Programów Transformacyjnych, Santander

    • Badania w projektowaniu produktów i usług – jak oceniać trafność Twojego pomysłu?

    • Ocena projektów innowacyjno-inwestycyjnych – jak przezwyciężyć wewnętrzne bariery podczas rozwoju nowych produktów/ usług

    • Badanie wizerunku marki i strategii marketingowej dla Twojego pomysłu

    • Jak mierzyć wydajność opracowywania nowego produktu w odniesieniu do cyklu życia produktu?

  • 14:25Modele innowacyjnego podejścia do procesu kreowania produktu/ usługi

    • Piotr Wojciechowski, None CEO & Service Designer, FUZERS
    • Jakie modele możesz wykorzystać w tego typu procesach?
    • Przykłady działań w tym obszarze
    • Dobre i złe praktyki w obszarze wykorzystania różnych modeli 
  • 15:10Jeśli masz produkt, możesz dodać usługę, jeśli masz usługę, możesz … Value Added Services czyli jak skutecznie rozwijać istniejące produkty/ usługi?

    • Katarzyna Królak-Wyszyńska, None CEO, Innovatika

    • Jak wyróżnić się spośród innych ofert, które są tak bardzo do siebie podobne? Co „chwyta klienta za serce”?

    • Jak zapewnić, że klienci będą wracać po Twój produkt i będą przywiązani do niego emocjonalnie?

    • Jak zapewnić nowe przychody tworząc VAS Twojego produktu/ usługi?

  • 16:00Zakończenie Forum

Prelegent

Katarzyna Wszoła

Menadżer Portfela Innowacji Produktowych, Veolia

Posiada ponad 7-letnie doświadczenie w zarządzaniu innowacjami oraz rozwoju biznesu. Obecnie Menadżer ds. Portfolio Produktów Innowacyjnych w Grupie Veolia, gdzie odpowiada m.in. za zbudowanie procesu zarządzania innowacjami, kultury innowacyjności oraz współpracę zewnętrzną w ramach Open Innovation. Prowadzi warsztaty oraz usługi doradcze w zakresie zarządzania innowacjami. Kurator Global Shapers Warsaw Hub, międzynarodowej organizacji z ramienia World Economic Forum realizującego projekty w obszarach: innowacji i przedsiębiorczości, pracy i edukacji wspierający lokalną społeczność, gdzie wraz z 30 osobowym zespołem realizuje projekty społeczne. Obecnie również mentor dla startupów zwłaszcza w zakresie rozwoju biznesu, strategii oraz pozyskiwania finansowania. Uprzednio zajmowała się rozwojem biznesu oraz prowadzeniem techBrainers R&D Club – międzysektorowej społeczności ponad 170 dyrektorów, managerów oraz kierowników działów badawczo-rozwojowych oraz innowacji około 60 firm, gdzie realizowany był program edukacyjny w zakresie zarządzania innowacjami oraz badań i rozwoju (R&D), identyfikacji wyzwań i ich wdrażania m.in. poprzez realizowane projekty akceleracyjne. We współpracy z Instytutem Fraunhofera zajmowała się Scoutingiem Technologicznym dla Akceleratora Instytutu. Pracowała także na Politechnice Lubelskiej gdzie odpowiedzialna była za współpracę międzynarodową. Przeszkolona w Instytucie Fraunhofera, Technicznym Uniwersytecie w Dreźnie a także firmie IBM w Nowym Jorku z zakresu zarządzania infrastrukturą i komercjalizacji.

Jerzy Kalinowski

Jerzy Kalinowski

Doradca Zarządu, KPMG

Jest specjalistą w zakresie cyfrowych technologii, mediów, telekomunikacji oraz innowacji. Przez wiele lat był partnerem w KPMG i odpowiadał za doradztwo strategiczno-operacyjne w Polsce i specjalizował się w programach cyfrowej transformacji biznesowej oraz innowacjach cyfrowych. Pełnił też rolę lidera sektora nowoczesnych technologii, cyfrowych mediów i telekomunikacji w Europie Wschodniej i Centralnej. W swojej karierze w konsultingu prowadził projekty doradcze w blisko 20 krajach na różnych kontynentach. Wcześniej przez wiele lat sprawował kierownicze role w różnych spółkach - był prezesem zarządu AMG.net SA (obecnie ATOS Polska), i-start.pl (fundusz venture capital inwestujący w cyfrowe startupy) oraz Price Waterhouse Business Information Technologies (obecnie PWC Consulting). Był też członkiem rad nadzorczych spółek z branży nowoczesnych technologii (był m.in. przewodniczącym rady nadzorczej Optimus SA i Onet.pl). Zaczynał swoją karierę zawodową jako nauczyciel akademicki na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Brał udział w realizacji prac-badawczo-rozwojowych w Polsce i USA. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej (mgr inż. telekomunikacji i dr nauk technicznych) oraz University of Rochester w USA (M. Sc. in Electrical Engineering). Jest również absolwentem IMD w Lozannie (Management Development Program).

Przemysław Kuśmierczyk

Przemysław Kuśmierczyk

Head of Innovation Management, Budimex

Absolwent zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w zakresie Informatycznych Systemów Zarządzania, Inżynierii Finansowej oraz Zarządzania Wartością Firmy. Ukończył specjalistyczny program MBA Polskiej Akademii Nauk i Woodbury School of Business – Innowacje i Analiza danych. Posiadacz międzynarodowych certyfikatów z obszarów m.in. zarządzania projektami, procesami, zmianą czy relacjami biznesowymi. Obecnie związany z Budimeksem, gdzie Kieruje Działem Zarządzania Innowacją. Jest odpowiedzialny za rozwijanie potencjału innowacyjnego Grupy oraz budowanie kultury innowacyjności. Wcześniej zdobywał doświadczenie w wielu różnych branżach, optymalizował procesy, prowadził projekty informatyczne i rozwijał nowe technologie. Zajmował się również analizami strategicznymi branż i sektorów.

Bartek Brzeski

Bartek Brzeski

Data & IT Infrastructure Solutions Architect, Huawei

Architekt rozwiązań w Huawei Enterprise Business Group dla regionu CEE & Nordics, odpowiedzialny w sumie za 28 rynków. W Huawei odpowiada m.in. za rozwój, projektowanie i wdrażanie architektury IT. Architekt infrastruktury IT obszaru EMEA, Konsultant, Menedżer pracujący w środowiskach wielokulturowych od ponad 20 lat. Techniczny profesjonalista z naciskiem na rozwiązania i projekty związane z opracowywaniem, projektowaniem i wdrażaniem biznesu opartego na rozwiązaniach chmurowych i centrach danych z najnowszymi technologiami i innowacjami dostępnymi na rynku. Opracowuje i rekomenduje rozwiązania techniczne i strategie handlowe w oparciu o analizę celów biznesowych klientów, potrzeb oraz wdrożonej infrastruktury i procesów IT. Śledzi światowe trendy biznesowe i techniczne rynku pracy. Rozwija działalność biznesową i marketingową z wykorzystaniem transformacji cyfrowej. Zapewnia konsultacje techniczne. Odpowiedzialny za spełnienie oczekiwań klienta w zakresie rozwiązania, spełnienie wymagań biznesowych i jakości rozwiązania. Zapewnia innowacyjne rozwiązania techniczne dla skomplikowanych problemów sprzętowych/ programowych.

Paweł Soluch

Paweł Soluch

Neuropsycholog, CEO, Neuro Device Group

Założyciel i Prezes Zarządu Neuro Device Group S.A., neuropsycholog, konsultant w Katedrze Neurochirurgii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Stypendysta Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Łączy praktyczną wiedzę medyczną z biznesem, z powodzeniem otwierając nowe możliwości zastosowania technologii w służbie zdrowia. W Neuro Device zarządza zespołem realizującym własne projekty, jak również świadczącym usługi R&D dla startupów i dużych międzynarodowych korporacji. Na tym polu, opracowuje i wdraża własne metody pracy z ludźmi. Inicjator wielu projektów badawczo-rozwojowych dofinansowywanych przez Komitet Badań Naukowych, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Unię Europejską. Autor plakatów naukowych, wykładów i publikacji z zakresu neuronauk. Zespół kierowany przez niego był wielokrotnie nagradzany, głównie za innowacyjne produkty i projekty z dziedziny med-tech. Jest również mentorem QuadCover - niemieckiego startupu działającego w oparciu o algorytmy komputerowe.

Danuta Ciechańska

Danuta Ciechańska

Wiceprezes Stowarzyszenia Klaster Biogospodarki

Absolwentka Wydziału Chemii Spożywczej i Biotechnologii, Politechniki Łódzkiej doktor nauk technicznych (1996), doktor habilitowany (2013), Wiceprezes Stowarzyszenia Klaster Biogospodarki, Główny Specjalista w Zespole Biotechnologii Przemysłowej, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji , Ekspert ds. Polimerów w firmie EPICOM SA, w latach 1990-2018 pracownik naukowy i zarządzający w Instytucie Biopolimerów i Włókien Chemicznych, w 2018 Członek Zarządu EIT FOOD Co-location Centre North-East; posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji i zarządzaniu projektami B+R w krajowych i międzynarodowych konsorcjach naukowo-biznesowych; obszary zainteresowań i działalności eksperckiej: biotechnologia przemysłowa, biogospodarka , gospodarka obiegu zamkniętego, inżynieria materiałowa, inżynieria chemiczna oraz przetwórstwo biopolimerów; autorka i współautorka 120 publikacji w czasopismach naukowych i 25 patentów i zgłoszeń patentowych, brała udział we wdrożeniach w krajowych i zagranicznych firmach , wyróżniona wieloma medalami i dyplomami za osiągnięcia naukowe i wynalazcze; członek Polskiej i Europejskiej Federacji Biotechnologii, zastępca Członka Rady Stowarzyszenia Papierników Polskich, Wiceprezes ds. Innowacji Europejskiego Stowarzyszenia EPNOE w latach 2012 – 2016; Przewodnicząca Grupy Roboczej ds. Krajowej Inteligentnej Specjalizacji nr 3. Biotechnologiczne i chemiczne procesy, bioprodukty i produkty chemii specjalistycznej oraz inżynierii środowiska.

Magdalena Owsiana

Magdalena Owsiana

Senior PR & CSR Manager, Cognifide

Jako Senior PR & CSR Manager od siedmiu lat buduje markę Cognifide jako odpowiedzialnego pracodawcy. Wraz z zespołem dba o tworzenie przyjaznej oraz kreatywnej kultury organizacji poprzez inicjowanie i wspieranie programów well-beingowych i dzielenia się wiedzą. Współzałożycielka kilku meet-upów, prelegentka wielu konferencji branżowych, wolontariuszka w projektach społecznych. Zwolenniczka pozytywnej komunikacji i empatycznego zarządzania.

Radek Kontak-Grzęda

Radek Kontak-Grzęda

Dyrektor Biura Programów Transformacyjnych, Santander

Szef Biura Innowacji w Obszarze Bankowości Detalicznej. Ponad 18 lat doświadczenia w takich firmach jak: Citibank, Accenture i obecnie Santander Bank Polska. Przez ostatnie 7 lat zajmuje się głównie tematami związanymi z bankowością cyfrową oraz innowacjami (technologicznymi, produktowymi). Obecnie, głównym przedmiotem mojego działania, jest wprowadzanie innowacyjnych produktów i procesów dla bankowości detalicznej łączących biznes, finanse i technologie poprzez wyszukiwanie synergii pomiędzy najlepszym doświadczeniem użytkownika, prostotą i innowacją. Jestem entuzjastą podejścia „Lean startup” oraz metod zwinnych organizacji pracy. Odnośnie wskazówek do tworzenia nowych produktów: Obecnie nie ma granic dla innowacji, która może pojawić się w dowolnym miejscu. Inicjatywy takie jak Revolut, N26 czy inne, są doskonałym przykładem produktu, który został zbudowany „pod klienta”, wykorzystując szeroką wiedzę o nim i projektując z nim doświadczenia. Budowanie przez prototypowanie to podejście ograniczające koszty tworzenia oraz weryfikujące, tak często jak to jest konieczne, trafność naszej wizji w odniesieniu do tworzonego produktu lub usługi.

Mirosław Ryba

Mirosław Ryba

Partner, EY Business Advisory

Jest liderem praktyki doradztwa IoT w EY dla regionu EMEIA (Europa, Bliski Wschód, Indie i Afryka). Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w obszarze technologii, zdobyte podczas licznych projektów zrealizowanych zarówno dla instytucji rządowych, jak i dużych międzynarodowych przedsiębiorstw przemysłu ciężkiego w Europie, Afryce, na Bliskim i Dalekim Wschodzie, a także w USA i Kanadzie. W 2013 roku Mirosław dołączył do struktur EMEIA Advisory Center, gdzie odpowiedzialny jest za definiowanie usług IoT dla EY, a także za tworzenie cyfrowych rozwiązań wykorzystujących ekosystem IoT. Przed dołączeniem do zespołu EY, Mirosław pracował dla firm z sektora nowych technologii oraz wytwórców oprogramowania. Mirosław jest akredytowanym (voting member) członkiem International Society of Automation (ISA) i jednym ze współautorów wiodących międzynarodowych standardów dla systemów przemysłowych. Ukończył studia w Katedrze Informatyki Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie oraz studia w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw Wydziału Zarządzania AGH. Posiada tytułu doktora nauk technicznych w obszarze analizy i zarządzania ryzykiem.

Prelegent

Ewa Mikos-Romanowicz

Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu i Governmental Affairs, Siemens

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz uniwersytetu Freie Universitaet w Berlinie; ukończyła podyplomowe studia europejskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Rozpoczęła pracę w Siemens Sp. z o.o. w 2001 roku pracując w dziale Rozwoju Strategii , biurze zarządu oraz uczestnicząc w międzynarodowym projekcie strategicznym realizowanym w centrali koncernu w Monachium. Obecnie pełni funkcję dyrektora ds. Rozwoju Biznesu . Jest odpowiedzialna za budowanie relacji oraz aktywną współpracę z samorządami oraz uczelniami wyższymi. Reprezentuje firmę Siemens Sp. z o.o. w organizacjach oraz gremiach branżowych: w Konfederacji Lewiatan, Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej -jako przewodnicząca Komisji ds. Cyfryzacji i Przemysłu 4.0 , jest także zaangażowana w prace grupy roboczej do spraw PO Polska Cyfrowa w ramach inicjatywy Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju. Zawodowe zainteresowania wiążą się z tematyką europejską głównie w aspekcie kształtowania polityki regionalnej, jej wpływu na rozwój gospodarczy. Angażuje się aktywnie w promowanie nowoczesnego kształcenia w kierunkach technicznych oraz w działania pro innowacyjne, w tym między innymi związane ze start-up- ami.

Katarzyna Królak-Wyszyńska

Katarzyna Królak-Wyszyńska

CEO, Innovatika

Ekspert w odkrywaniu potencjalnych obszarów do rozwoju i przekuwaniu ich na skuteczne biznesy, produkty i usługi, szczególnie cyfrowe. Koncentruje się na projektowaniu zorientowanym na użytkownika i szybkim walidowaniu koncepcji. Współautorka i organizatorka programu Future Makers Challenge, łączącego korporacje z licealistami i studentami. Współwłaścicielka The Heart Warsaw. Współautorka programu akceleratora MIT EF w Polsce. Zasiada w Jury MIT Innovators Under 35 w Europie i Ameryce Południowej. Mentoruje startupy. Projektowała produkty, usługi i startupy m.in. dla takich firm jak: Visa, Bank Millennium, BRE Bank, Accor Hotels, Danone, Bonduelle, Bunge, GPW, Wolters Kluwer, Poczta Polska, T-Mobile, MTV, UCMS, Dentons, Presspublica, Top Secret, Zelmer. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, którą ukończyła w najbardziej gorącym okresie przekształceń gospodarczych w Polsce, ma tytuł MBA w Oxford Brookes University.

Maciej Makowski

Maciej Makowski

Innovation & Design Lab Lead, Fortum

Ekspert w obszarze rozwoju produktów, nowoczesnych technologii oraz innowacyjności. Od 2008 roku związany z branżą energetyczną, gdzie zdobywał doświadczenie w obszarze wdrożenia i rozwoju produktów, realizacji projektów inwestycyjnych i rozwojowych oraz współpracy w zakresie transferu technologii i innowacyjności. Obecnie kocentruje się na rozwoju cyfrowych usług i kanałów obsługi klienta oraz rozwiązaniach klienckich wspierających ekologię i zrównoważony rozwój.

Jacek Fischbach

Jacek Fischbach

Digital Innovation, Innovatika & Cybercom

Dojrzały człowiek z młodzieńczą duszą. Ekspert w tworzeniu produktów cyfrowych, projektowaniu usług i wdrażaniu innowacji od koncepcji poprzez prototyp, aż do wprowadzenia na rynek. W ciągu ostatnich 20 lat wspierał startupy i korporacje w tworzeniu nowych usług i rozwiązań, pracując dla takich firm, jak Orange, Polsat, Exatel, Netia, 3Dprinters, InterCity, Cybercom, Innovatika i wielu innych. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej i Akademii Leona Koźmińskiego, dzięki czemu z łatwością łączy potrzeby i zrozumienie biznesu z wiedzą inżynierską i techniczną. Pasjonat procesu prototypowania, który zgłębia eksperymentując na wielu polach, rozwijając projekty komercyjne, ale również własny startup Time Mate. Uwielbia podróże, podczas których chłonie nowości i poszukuje inspiracji, inności jako paliwa dla własnej innowacyjności. Obecnie łączy światy biznesu i technologii współpracując z Innovatika oraz Cybercom.

Dominik Olejko

Dominik Olejko

Country Sales Leader/Core Area Manager, IKEA

Absolwent Uniwerystetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Business Administration. Od 10 lat związany z branżą retail, na różnych stanowiskach kierowniczych. Jeden z managerów odpowiedzialnych za prowadzenie działu sprzedaży w IKEA Polska. Jego największą pasją są nowe technologie. Część swojego czasu zawodowego przeznacza na współpracę z działem innowacji, wspierając wdrażanie i digitalizację sklepów. Aktualnie zaangażowany w kilka projektów. Jednym z nich, jest wdrożony z sukcesem w 2019 roku projekt Digital Meeting Point.

Łukasz Smolarski

Łukasz Smolarski

Innovation Project Manager, IKEA

Absolwent Wyższej Szkoły Biznesu-National Louis University, Akademii Leona Koźmińskiego a także Szkoły Głównej Handlowej. Stypendysta elitarnego programu dla Liderów, ufundowanego przez GE oraz Międzynarodowy Instytut Edukacji. Przez wiele lat związany z IT, gdzie sprawował kierownicze role. Pracował w globalnych firmach jak Gtech, Roche czy Hewlett Packard jako IT MANAGER, gdzie odpowiadał za międzynarodowe projekty m.in. Dubai Smart City, Vodafone NL, P&G. Ekspert w dziedzinach BIG DATA, AI i Innowacjach. Pasjonat nowych technologii, twórca programu lojalnościowego HP BADGE. Od prawie 2 lat odpowiedzialny za Projekty Innowacyjne w IKEA POLSKA, gdzie z sukcesem wprowadził m.in. KIOSK (Punkt Szybkich Zamówień). Z pasji twórca programu BIZNES MISJA, gdzie rozmawia ze znanymi osobistościami świata biznesu m.in: Michał Sołowow, dr Irena Eris, Michał Kiciński, Steve Woźniak(Apple) i ponad 140 innych gości. Autor bestsellerowej książki „Jestem Szalony

Prelegent

Agnieszka Czura

Project Manager , Dział Zarządzania Innowacjami, MASPEX Wadowice

Piotr Wojciechowski

Piotr Wojciechowski

CEO & Service Designer, FUZERS

Założyciel i szef FUZERS (www.fuzers.com) firmy, która wspiera biznes i sektor publiczny w szybszym odpowiadaniu na zmieniające się potrzeby klientów. Trener Service Design akredytowany przez międzynarodową organizację Service Design Network (SDN). Współzałożyciel polskiego oddziału SDN (www.servicedesign.pl). Inicjator i organizator jednej z największych konferencji typu TEDx w Polsce - TEDxLublin, a także jeden z europejskich ambasadorów TED oraz programu TEDx. Pierwszy Polak, który otrzymał stypendium TED oraz Fundacji Billa i Melindy Gates za zaangażowanie w rozwój idei TEDx. Absolwent Psychologii w Zarządzaniu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Szkoły Trenerów Biznesu Grupy SET.

Prelegent

Jolanta Krzywiec

Project Manager, EIT FOOD North-East -East

Mateusz Chromiński

Mateusz Chromiński

Director of Software Products, Cognifide

Promotor swobodnej wymiany wiedzy, zwolennik zwinnego podejścia do innowacji oraz speaker na konferencjach (m.in. adaptTo, ConnectCon, AEMHub). Chętnie stosuje podejście biznesowe w technologii i podejście technologiczne w biznesie. Jako Centre of Excellence Director kieruje zespołem Software Products w Cognifide, polsko-brytyjskiej firmie IT, tworzącej platformy webowe. Wraz ze swoim teamem odpowiada za rozwój produktów komercyjnych.

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Nowy Marketing

Mam Startup