Packaging 2022

Packaging 2022

16 marca 2022 / Online

1395 zł netto do 11 lutego

1895 zł netto do 16 marca

Cel

81% konsumentów uważa, że obowiązkiem marek jest ochrona środowiska.

Producenci opakowań muszą dostosować się nie tylko do zmieniających się oczekiwań konsumenta, ale i regulacji prawnych.

Biorąc udział w konferencji dowiesz się kiedy opakowanie jest utworem i kiedy zaczyna się jego ochrona oraz jak wzmocnić ochronę wzornictwa.

Powiemy również o wymaganiach prawnych dotyczących znakowania żywności.

Pomówimy o przyszłości opakowań w wielokanałowym modelu sprzedaży, jaki wpływ na opakowania mają nowoczesne procesy logistyczne oraz jak wykorzystać nowoczesne, ekologiczne materiały i opakować nimi produkt, tak by zainteresować klienta.

Zaproszeni eksperci powiedzą na co zwracają uwagę klienci internetowi oraz jaki wpływ na decyzje zakupowe ma zrównoważone opakowanie oraz jakie są zasady dopuszczenia do użycia opakowań ekologicznych w tym opakowań z PCR.

Prelegenci, zajmujący się na co dzień tematyką rozwoju opakowań wskażą jak najlepiej zaprojektować „zielone opakowanie” oraz jakie obowiązki spoczywają na przedsiębiorcy przy gospodarowaniu odpadami mniej eko. Pomówimy o recyklingu opakowań i wyzwaniach na drodze do GOZ.

Serdecznie zapraszam Państwa do udziału w konferencji Packaging 2022.


Program

Środa, 16 marca

09:00

Rozpoczęcie konferencji

Online, ,
09:05

Panel dyskusyjny: Branding emocjonalny: 95% decyzji zakupowych podejmowanych jest nieświadomie przed półką - czy wiesz, jak wspierać te decyzje za pomocą opakowania. Komunikowanie przekazu przez opakowanie

  • Paneliści: Joanna Rewaj, Strategy & Innovation Associated Director, Dragon Rouge
  • Marta Miszczuk, Radczyni prawna, rzeczniczka patentowa, Kancelaria Affre i Wspólnicy
Online, ,
09:45

Ochrona prawna wzornictwa opakowań

  • Marta Miszczuk, Radczyni prawna, rzeczniczka patentowa, Kancelaria Affre i Wspólnicy
  • Kiedy nasze opakowanie jest utworem i kiedy zaczyna się jego ochrona – kilka słów o prawie autorskim
  • Jak wzmocnić ochronę wzornictwa:

a. wzór przemysłowy – prawo najprostsze do uzyskania, ale najłatwiejsze do unieważnienia – czy i kiedy się opłaca

b. znak towarowy – szereg możliwości, ale i sporo pułapek – jak się ich ustrzec

Online, ,
10:25

Przerwa

Online, ,
10:40

Etykietowanie źródłem informacji o żywności

  • Dr inż. Beata Przygoda, Starszy specjalista inżynieryjno-techniczny, Zakład Żywienia i Wartości Odżywczej Żywności, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH - Państwowy Instytut Badawczy
  • Wymagania prawne dotyczące znakowania środków spożywczych, w tym wartością odżywczą (informacje obowiązkowa i dobrowolna, wymagania i formy prezentacji, podawanie informacji żywieniowej w przypadku środków spożywczych z dodatkiem witamin, składników mineralnych i innych substancji oraz produktów z oświadczeniem żywieniowym lub zdrowotnym) (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności (Dz. U. L 304 z 22.11.2011, s. 18)
  • Znakowanie wartością odżywczą na froncie opakowania (front-of-pack nutrition labelling – FOPNL) – obecne trendy oraz najpopularniejsze systemy
  • Inne informacje pojawiające się na opakowaniach środków spożywczych, np. „dla wegan”, „dla wegetarian”, „produkt ekologiczny”, „produkt polski”
Online, ,
11:20

Przyszłość opakowań w wielokanałowym modelu sprzedaży – Omnichannel

  • Aleksander Gwizdała, Packaging Business Unit Director Poland, Antalis Poland
  • Tradycyjny model sprzedaży względem Omnichannel
  • Oczekiwania i trendy rynkowe
  • Nowoczesne procesy logistyczne i ich wpływ na opakowania
  • Priorytety dla opakowań w obiegu zamkniętym
Online, ,
12:00

Jak spakować eCommerce w zrównoważony sposób? – trendy w opakowaniach e-handlu

  • Damian Popławski, Regionalny Kierownik Sprzedaży, Mondi
  • Na co zwracają uwagę klienci internetowi oraz jaki wpływ na decyzje zakupowe ma zrównoważone opakowanie?
  • Jak zwiększyć wzrost efektywność w procesie pakowania dzięki automatyzacji
  • Jak zredukować ilość rodzajów opakowań
  • Jak zoptymalizować koszty ostatniej mili
Online, ,
12:40

Przerwa

Online, ,
13:10

Opakowania, które sprzedają - przewodnik po projektowaniu

  • Joanna Rewaj, Strategy & Innovation Associated Director, Dragon Rouge
  • Na co zwrócić uwagę, jakich błędów nie popełniać, jak oceniać?
  • Jak wykorzystać szerokie portfolio produktów do budowania przewagi konkurencyjnej?
  • Branding, czy produkt? promocje, czy emocje? fit-in, czy stand-out? fix, czy flex? 
  • Półka w realu vs. digital - spójne, czy różne opakowania? 

Opowiemy o projektowaniu skutecznych marek konsumenckich z perspektywy 

najbardziej konkurencyjnego miejsca, jakim jest sklep i półka, i celu, jakim jest sprzedaż.

Online, ,
13:50

Przejdź na bardziej zieloną stronę, krok po kroku - odpowiedzialny 'packaging'

  • Rafał Skawski, Ekspert ds. innowacji i rozwoju opakowań, Żabka Polska
  • Cyrkularność
  • Ekoprojektowanie
  • Inteligentne opakowania przyszłością
Online, ,
14:30

Przerwa

Online, ,
14:50

Zapakujmy to odpowiedzialnie - Zrównoważone opakowania w Danone

  • Arkadiusz Basiak, Ekspert w dziedzinie rozwoju opakowań, DANONE
  • Eko-projektowanie opakowań z myślą o gospodarce obiegu zamkniętego
  • Zmiany w praktyce – wdrożenia i wyzwania
  • Drugie i kolejne życie opakowań
  • Eko-partnerstwa i budowanie zaangażowania konsumentów
Online, ,
15:30

Zasady dopuszczenia do użycia opakowań ekologicznych w tym opakowań z PCR

  • Adam Fotek, Ekspert ds. Badań, J. S. Hamilton Poland
  • Podział „opakowań ekologicznych”
  • Wymagania prawne dla różnych grup opakowań
  • Zasady użycia tworzyw PCR
Online, ,
16:10

Przerwa

Online, ,
16:20

Recykling opakowań szanse i wyzwania na drodze do GOZ

  • Konrad Nowakowski, Prezes Izby, Polska Izba Odzysku I Recyklingu Opakowań

Od ponad 5 lat zwroty „Gospodarka w Obiegu Zamkniętym (GOZ)”, jak i jego synonimy „gospodarka cyrkulacyjna” czy „circular economy”, są powszechnie używany w Polsce. Dotychczas prawo krajowe w zakresie opakowań w pełni nie wdrożyło zapisów pozwalających wykorzystywać zawarty w odpadach opakowaniowych potencjał jak i optymalizować ich wykorzystanie. GOZ jest odpowiedzią na europejskie oraz krajowe wyzwania gospodarcze (np. ceny surowców i ich deficyt), społeczną świadomość (stan środowiska, nadmiar odpadów).  

Poruszane będą zagadnienia dotyczące praktyki, legislacji oraz rynku:

  • zapobieganie wytwarzania odpadów jako preferowane rozwiązanie
  • wielokrotność użycia jako skuteczna alternatywa
  • recykling jako ostatnia możliwość ponownego wykorzystania surowców. Jego szanse i wyzwania na drodze do GOZ.
Online, ,
16:50

Rynek opakowań biodegradowalnych

  • Konrad Nowakowski, Prezes Izby, Polska Izba Odzysku I Recyklingu Opakowań

Na rynku pojawia się coraz więcej biodegradowalnych i kompostowalnych opakowań. Producenci w ten sposób chcą nadążyć za trendami dotyczącymi ochrony środowiska (modą na ekologię). Pomimo tego w ciągu najbliższych kilku lat plastik nie zniknie całkowicie z rynku opakowań.

Coraz powszechniejsze wykorzystanie opakowań biodegradowalnych jest powodowane nie tylko przez wymagania konsumentów, ale także legislację Unii Europejskiej związaną z wprowadzaniem gospodarki o obiegu zamkniętym. (GOZ) czy ograniczaniem jednorazowych tworzyw sztucznych (SUP - Single-use plastics).

Poruszane będą zagadnienia dotyczące praktyki, legislacji oraz rynku:

  • biotworzywa, opakowania kompostowalne a biodegradowalne
  • różnice, funkcje i oznaczenia
  • trendy.
Online, ,
17:20

Zakończenie konferencji

Online, ,

Prelegenci

  • Arkadiusz Basiak

    Arkadiusz Basiak

    Ekspert w dziedzinie rozwoju opakowań DANONE
  • Adam Fotek

    Adam Fotek

    Ekspert ds. Badań J. S. Hamilton Poland
  • Aleksander Gwizdała

    Aleksander Gwizdała

    Packaging Business Unit Director Poland Antalis Poland
  • Marta Miszczuk

    Marta Miszczuk

    Radczyni prawna, rzeczniczka patentowa Kancelaria Affre i Wspólnicy
  • Konrad Nowakowski

    Konrad Nowakowski

    Prezes Izby Polska Izba Odzysku I Recyklingu Opakowań
  • Damian Popławski

    Damian Popławski

    Regionalny Kierownik Sprzedaży Mondi
  • Beata Przygoda

    Dr inż. Beata Przygoda

    Starszy specjalista inżynieryjno-techniczny Zakład Żywienia i Wartości Odżywczej Żywności, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH - Państwowy Instytut Badawczy
  • Joanna Rewaj

    Joanna Rewaj

    Strategy & Innovation Associated Director Dragon Rouge
  • Rafał Skawski

    Rafał Skawski

    Ekspert ds. innowacji i rozwoju opakowań Żabka Polska

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Miejsce

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Aldona Mlonek
Aldona Mlonek

Project Manager

Współpraca

Mateusz Stempak
Mateusz Stempak

Marketing Manager

Szczegółowa lokalizacja wkrótce


Online

1395 zł netto do 11 lutego

Zarejestruj się