RESEARCH & INNOVATION FORUM
InnowacjeOnlineForum
RESEARCH & INNOVATION FORUM
Strategiczne znaczenie innowacji w firmie

Wstęp bezpłatny

Technologie zmieniają sposób prowadzenia biznesu, a konieczność tworzenia innowacji nabiera strategicznego znaczenia. W zamieniającym się otoczeniu biznesowym działy Innowacji i R&D stały się kluczowymi elementami budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. To innowacje wymuszają zmianę modeli biznesowych i operacyjnych, sprawiają, że firmy zmieniają trzon swoich działalności, pozwalają rozwijać się i szybciej trafiać do klientów w niepewnych czasach.

 Jeśli poszukujesz odpowiedzi na pytania:

·       Jak zostać liderem innowacyjności w 90 dni? Jak budować innowacyjne zespoły gotowe do wyzwań jutra

·       Jak pozyskiwać i utrzymywać innowacyjnych pracowników? 5 rzeczy, które twoje zespoły i pracownicy będą teraz od ciebie oczekiwać

·       Jak wdrażać innowacje bez specjalnego departamentu czy też w 10 krokach chcesz wiedzieć jak zbudować departament innowacji

·       Dlaczego potrzebujemy zielonej rewolucji - startupy na ratunek planecie

·       Dotacje, środki unijne, fundusze – jakie finansowanie wybrać na różnych etapach rozwoju innowacji

·       Czy klienci potrzebują innowacji? jak projektować innowacje w oparciu o potrzeby Twoich klientów

·       Jakie są największe wyzwania w rozwoju innowacyjnych rozwiązań, jakie bariery pokonać

·       Rozwój innowacji wewnątrz organizacji versus pozyskiwanie innowacji z zewnątrz- jaki model wybrać

Weź udział w wydarzeniu, w trakcie którego nasi eksperci opowiedzą o swoich doświadczeniach związanych z wdrażaniem najlepszych praktyk w zakresie rozwoju innowacji.

Przyjdź i doświadcz innowacji!

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

  • 09:00Jak być innowacyjnym liderem w świecie ciągłych zmian i wyzwań

    • Krzysztof Nawelski,  Partner Zarządzający, IDEISO Innovation Solutions
    • Czym jest innowacyjne przywództwo w czasach VUCA i post-covidowych? 
    • Jak pozyskiwać i utrzymywać innowacyjnych pracowników? 5 rzeczy, które twoje zespoły i pracownicy będą teraz od ciebie oczekiwać
    • Jak w 7 krokach zbudować kulturę innowacyjności wewnątrz firmy 
    • Jakie są główne obawy liderów zmian w cyfrowej rzeczywistości?
    • Jakich kompetencji przywódczych potrzebujemy już dzisiaj? 
    • Jak zostać liderem innowacyjności w 90 dni? Jak budować innowacyjne zespoły gotowe do wyzwań jutra
  • 09:30Case study - 10 kroków jak zbudować departament innowacji

    • Katarzyna Wszoła,  Dyrektor Innowacji, Grupa Veolia Polska
  • 10:00Jak wdrażać innowacje bez specjalnego departamentu czyli budowanie społeczności wokół innowacji

    • Monika Jasłowska,  Doradczyni ds. Transformacji | Departament Rozwoju Korporacyjnego, Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA
  • 10:30Era innowacji medycznych- sieć współpracy medycyny z biznesem

    • Karolina Tądel,  Project Manager w Dziale ds. Sztucznej Inteligencji i Innowacji Technologii Medycznych, Instytut Matki i Dziecka
    • Przewaga oparta na kompetencjach i zasobach
    • Luki informacyjne, z którymi musimy się mierzyć
    • Jak budować ekosystem innowacji wokół systemu ochrony zdrowia?
    • Wykorzystanie trendów w nowoczesnych technologiach medycznych
  • 11:00Przerwa

  • 11:15Dlaczego potrzebujemy zielonej rewolucji - startupy na ratunek planecie

    • Michał Kruszyński,  , CEO startupu ZNIKA, CEO Planet-A Foundation
    • Kryzysy ekologiczne nadchodzące w XXI w.
    • Zielona rewolucja w przemyśle i produkcji - gdzie jest miejsce startupów?
    • Case studies polskich startupów, które zmieniają rzeczywistość
  • 11:45Finansowanie rozwoju innowacji za pomocą różnych instrumentów

    • Małgorzata Walczak,  Dyrektor Inwestycyjna, PFR Ventures
    • Dlaczego pozyskanie finansowania na innowacyjne projekty jest tak trudne
    • Jak działa fundusz Venture Capital 
    • Korporacyjne fundusze Venture Capital - za i przeciw
    • Na czym polega koncept „fabryka startupów” (ang. Venture Builder)
    • Jakie rozwiązanie wybrać?
    •  Dotacje, środki unijne, fundusze – jakie finansowanie wybrać na różnych etapach rozwoju innowacji
  • 12:30Customer Innovation Map – jak projektować innowacje w oparciu o potrzeby Twoich klientów

    • Marta Łukawska Daruk,  Partner, CustomerMatters
    • Czy klienci potrzebują innowacji? Kilka słów o innowacjach, usprawnieniach i potrzebach klientów
    • Czym są: Customer Journey Map, Customer Experience Map, Customer Innovation Map, Mapa As-Is (current state), Mapa To-Be (future state)
    • Przegląd modeli projektowania innowacji opartych na potrzebach klientów
    • Kilka praktycznych wskazówek dotyczących mapowania stanu obecnego i zakładanego
  • 13:15Przerwa

  • 14:15Strategia innowacyjności

    • Aneta Pankowska,  Partner, Radca Prawny, RKKW – Kwaśnicki, Wróbel & Partnerzy

    Przegląd praw IP dedykowanych do ochrony różnych kategorii innowacyjnych rozwiązań

    • Na jakich obszarach biznesowych/technologiach warto koncentrować swoje działania?
    • Jak pozyskiwać innowacyjne pomysły/rozwiązania: z wewnątrz organizacja vs. z zewnątrz?
    • Jak zarządzać rozwojem innowacyjnych rozwiązań
    • Skuteczne zarządzanie ryzykiem, które jest nieuniknione w przypadku innowacji
  • 15:00Akceleracja rozwoju innowacyjnych rozwiązań

    • Rafał Skawski,  Ekspert ds. innowacji i rozwoju opakowań, Żabka Polska
    • Jak wygląda typowy cykl rozwoju innowacji
    • Rola bramek decyzyjnych
    • Co decyduje o tym co jest innowacją
    • Największe wyzwania w rozwoju innowacyjnych rozwiązań, jakie bariery pokonać
    • W jaki sposób można przyspieszyć rozwój innowacyjnych rozwiązań
  • 15:45Rozwój innowacji wewnątrz organizacji versus pozyskiwanie innowacji z zewnętrza - jaki model wybrać?

    • Jakub Kaczmarski,  Zastępca dyrektora Departamentu Badań i Innowacji, Centrum Łukasiewicza
    • Zalety i wady wewnętrznego pozyskiwania innowacji
    • W jaki sposób można pozyskiwać innowację z zewnątrz organizacji
    • Jakie są największe wyzwania we współpracy w zakresie innowacji z zewnętrznymi partnerami?
    • Jak zbudować efektywny scouting innowacji
  • 16:30PANEL DYSKUSYJNY: Innowacje napędzane przez technologię: rola ludzkich mózgów i supermózgów na przyszłość rozwoju technologii/ LUDZIE I TECHNOLOGIE

    • Moderator: Jerzy Kalinowski,  Partner, Digistrat
    • Jakie zawody będą powstawać a jakie kompetencje trzeba wspomóc?
  • 17:20Zakończenie Forum

Monika Jasłowska

Monika Jasłowska

Doradczyni ds. Transformacji | Departament Rozwoju Korporacyjnego, Zakłady Farmaceutyczne Polpharma SA

Jakub Kaczmarski

Jakub Kaczmarski

Zastępca dyrektora Departamentu Badań i Innowacji, Centrum Łukasiewicza

Odpowiedzialny za budowanie konsotrii projektów badawczo-rozwojowych, identyfikację perspektywicznych kierunków badań, definiowanie agendy badawczej oraz potrzeb i luk w infrastrukturze badawczej Łukasiewicza, współpracę z ekspertami branżowymi, a także definiowanie nowych Programów Łukasiewicza. Ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Mikroelektroniki, Fotoniki i Mikrosystemów Politechniki Wrocławskiej. Obronił doktorat z elektroniki półprzewodnikowej w Instytucie Technologii Elektronowej w zakresie elektroniki elastycznej i transparentnej oraz biosensorów. Był stypendystą na Chalmers University of Technology w Göteborgu. Jest absolwentem programów dla liderów w IESE Business School w Madrycie.

Jerzy Kalinowski

Moderator: Jerzy Kalinowski

Partner, Digistrat

Wcześniej przez wiele lat był partnerem w KPMG i odpowiadał za doradztwo strategiczno-operacyjne w Polsce. Specjalizował się w programach transformacji biznesowej, poprawie efektywności przedsiębiorstw, oraz innowacjach cyfrowych. Pełnił też rolę lidera sektora nowoczesnych technologii, cyfrowych mediów i telekomunikacji w Europie Wschodniej i Centralnej. W swojej karierze w konsultingu prowadził projekty doradcze w blisko 20 krajach na różnych kontynentach. Wcześniej Jerzy przez wiele lat sprawował kierownicze role w różnych spółkach – był prezesem zarządu AMG.net SA (obecnie ATOS Polska), i-start.pl (fundusz venture capital inwestujący w cyfrowe startupy) oraz Price Waterhouse Business Information Technologies (joint venture z Price Waterhouse – obecnie PWC). Był też członkiem rad nadzorczych spółek przede wszystkim z branży nowoczesnych technologii (był np. przewodniczącym rady nadzorczej Optimus SA i Onet.pl). Jerzy zaczynał swoją karierę zawodową jako nauczyciel akademicki na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Przez wiele lat brał też udział w realizacji prac-badawczo-rozwojowych w Polsce i USA. Jerzy jest absolwentem Politechniki Warszawskiej (mgr inż. telekomunikacji i dr nauk technicznych) oraz University of Rochester w USA (M. Sc. In Electrical Engineering). Jest również absolwentem IMD w Lozannie (Management Development Program).

Michał Kruszyński

Michał Kruszyński

, CEO startupu ZNIKA, CEO Planet-A Foundation

Magister zrównoważonego rozwoju, magister prawa. Współautor podręczników o klimacie, bioróżnorodności i zrównoważonego rozwoju. Trener wystąpień publicznych i debat oksfordzkich. Fundator i były prezes fundacji Nowy Głos.

Marta Łukawska Daruk

Marta Łukawska Daruk

Partner, CustomerMatters

Ekspert customer experience. Jeden z pierwszych polskich Managerów Customer Experience. Założyciel CustomerMatters, polskiej firmy doradczej, która od 2013 roku promuje wśród swoich Klientów podejście do obsługi Klienta oparte na budowaniu pozytywnych doświadczeń w każdym punkcie styku, obniżaniu wysiłku Klienta w relacjach z firmą i dokładnego diagnozowania Podróży Klienta (Customer Journey). Promotor „burzenia silosów funkcyjnych” w organizacjach i angażowania wszystkich funkcji do tworzenia wartości dla Klienta. Lubi dzielić się wiedzą podczas szkoleń i prelekcji, w szczególności uczyć „myślenia Klientem” i „dlaczego sprzedaż odbywa się w każdym punkcie styku”. Wraz z Zespołem CustomerMatters realizuje projekty z zakresu poprawy doświadczeń klientów (Customer Experience) w firmach wielu branż, m.in.: ubezpieczeniowej, bankowej, telekomunikacyjnej, energetycznej czy handlu detalicznego, zarówno w kanałach offline i online. Wcześniej związana z telekomunikacją i bankowością (1999-2012). Ukończyła wydział Marketingu i Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od 2012 roku prelegent na konferencjach poświęconych tematyce Customer Experience oraz wraz z Zespołem CustomerMatters także partner merytoryczny wydarzeń, m.in. CX Transformation (od 2016) organizowanego przez Puls Biznesu. Członek i współzałożyciel CX Influencers - platformy zrzeszającej profesjonalistów CX na polskim rynku.

Krzysztof Nawelski

Krzysztof Nawelski

Partner Zarządzający, IDEISO Innovation Solutions

Jest praktykiem w obszarze innowacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi legitymującym się przeszło 20 letnim doświadczeniem zawodowym w międzynarodowych korporacjach. Od 1998 roku pracował dla firm produkcyjnych, mi.in z sektorów automotive, farmaceutycznego oraz sektora usług m.in jako Dyrektor ds. Innowacji odpowiadał za wdrażanie kultury innowacji, współpracę ze startupami i fintechami, scouting usług i rozwiązań finansowych Ma na koncie wiele zrealizowanych projektów oraz szkoleń w obszarze Design Thinking, Service Design, Lean Startup, New Product Development oraz Business Model Innovation. Od czterech lat jest silnie związany z ogólnopolską sceną startupową gdzie jako Innovation Coach facylituje zespoły tworzące nowe produkty i usługi, również jako mentor w programach akceleracyjnych. W chwili obecnej jako Partner Zarządzający w IDEISO Innovation Solutions odpowiada za - wspieranie organizacji w inicjatywach dotyczących nowych produktów i usług - wspieranie najlepszych praktyk innowacyjnych - proces projektowania, mający na celu przenieść potencjalnie przełomowe innowacje z etapu ideacji do etapu wdrożenia - pomoc pracownikom w generowaniu pomysłów poprzez sesje jam session, hackatons, crowd-sourcing, Design Sprint oraz rozwój kompetencji cyfrowych Jest absolwentem: Executive MBA Polish Open University i Oxford Brooks University, Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Zarządzania Personelem w WSB.

Aneta Pankowska

Aneta Pankowska

Partner, Radca Prawny, RKKW – Kwaśnicki, Wróbel & Partnerzy

Jest absolwentką Podyplomowego Studium Prawa Własności Intelektualnej (Uniwersytet Warszawski) oraz Psychologii Biznesu dla Menedżerów (Akademia Leona Koźmińskiego). Specjalizuje się w doradztwie z zakresu prawa własności intelektualnej, prawa gospodarczego, jak również w procesach gospodarczych, w tym z zakresu nieuczciwej konkurencji oraz ochrony dóbr osobistych. Jest laureatką International Advisory Experts Award 2018: IP lawyer of the Year in Poland. Wykłada na konferencjach i szkoleniach (m.in. OIRP w Warszawie, MCC, CGE) Prowadzi blog poświęcony prawu własności intelektualnej "IP PROCESOWO" (www.pankowska.com.pl). Biegle posługuje się językiem niemieckim i angielskim.

Prelegent

Rafał Skawski

Ekspert ds. innowacji i rozwoju opakowań, Żabka Polska

Od niemal 20 lat związany z branżą poligrafii i rynkiem opakowań. Doświadczony inżynier, technolog, entuzjasta innowacji. Poszczególne etapy jego kariery zawodowej były związane ze wsparciem technologicznym fabryk, a także pracami rozwojowymi, dotyczącymi uszlachetniania opakowań. Zaangażowany obecnie w śledzenie trendów, budowanie strategii cyrkularności materiałów opakowaniowych i aspekty związane z projektowaniem pro-środowiskowym. Jego zdaniem przyszłość, to wielokrotność i inteligentne opakowania.

Karolina Tądel

Karolina Tądel

Project Manager w Dziale ds. Sztucznej Inteligencji i Innowacji Technologii Medycznych, Instytut Matki i Dziecka

Odpowiada za proces wdrażania innowacyjnych rozwiązań medycznych oraz współpracę z twórcami technologii. Posiada kilkuletnie doświadczenie pracy w branży startupowej, farmaceutycznej oraz venture capital. Prezes Global Entrepreneurship Week Polska- fundacji promującej przedsiębiorczość i innowacje w biznesie. Absolwentka Uniwersytet Medycznego we Wrocławiu.

Małgorzata Walczak

Małgorzata Walczak

Dyrektor Inwestycyjna, PFR Ventures

Katarzyna Wszoła

Katarzyna Wszoła

Dyrektor Innowacji, Grupa Veolia Polska

Innowator, Posiada ponad 10 lat doświadczenia w zakresie zarządzania innowacjami i R&D we współpracy z korporacjami, startupami i uczelniami technologicznymi. Specjalizuje się w efektywnym i skutecznym wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, projektowaniu optymalnych procesów zarządzania innowacjami, oraz budowaniu kultury innowacyjności i rozwijaniu kompetencji innowacji. Uprzednio Dyrektor R&D Club budującego ekosystem innowacji z ponad 60 wiodącymi korporacjami i MŚP w Polsce, skupiając ponad 160 członków. Wiceprezes Stowarzyszenia SIMS, utworzonego przez wielofunkcyjne zespoły naukowców z 60 uczelni i instytutów badawczych w Polsce, zajmujące się zarządzaniem infrastrukturą naukowo-badawczą. Członkini Global Shapers Community realizowane przez Światowe Forum Ekonomiczne Szkolona z zakresu Zarządzania Infrastrukturą Badawczo-Rozwojową i Komercjalizacji w Instytucie Fraunhofera, Max Planck Gesellschaft, Politechnice Drezdeńskiej i IBM w Nowym Jorku; absolwentka Programu Komercjalizacji i Przedsiębiorczości na Uniwersytecie w Lund w Szwecji. Biegaczka maratońska, miłośniczka sportu (obecnie przygotowuje się do triathlonu), zwolenniczka podróży camperem i uczenia się przez całe życie. Biegle posługuje się językami angielskim i francuskim.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Renata Grzeszczak

Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

600 013 324

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]