20. Kongres Public Relations i Komunikacji
Public relationsWarszawaKongres
 ‑ 
Hotel Verte Warsaw Autograph Collection
 ‑ 
20. Kongres Public Relations i Komunikacji
20. Kongres PR i Komunikacji
Najważniejsze w Polsce doroczne spotkanie działów PR i Komunikacji!

Wstęp bezpłatny

#Dwa dni solidnej dawki inspiracji i rzetelnej wiedzy

#Kilkanaście prelekcji w formie praktycznych case studies

#Kilkunastu znakomitych ekspertów - praktyków z różnych branż

#Kilka paneli dyskusyjnych - okazja do interakcji prelegentów z uczestnikami

#Setka zaangażowanych uczestników - okazja do wymiany doświadczeń i nawiązania wartościowych kontaktów


Zapraszamy na jubileuszową, 20. edycję Kongresu Public Relations i Komunikacji, która odbędzie się już 28 i 29 października! Wspólnie łączymy wiodących liderów PR i komunikacji na polskim rynku, oferując nie tylko możliwość nawiązania cennych kontaktów, ale także zdobycia wiedzy, która pozwoli Tobie, jako specjaliście PR, stać się jeszcze skuteczniejszym strategiem komunikacji!


Dołącz już dziś do grona uczestników 20. Kongresu Public Relations i Komunikacji. Serdecznie zapraszamy do hotelu Verte Warsaw Autograph Collection (ul. Podwale 3/5), gdzie czekać będzie na Ciebie solidna dawka wiedzy oraz inspiracji! To wyjątkowe miejsce, gdzie co roku spotyka się ponad 100 uczestników z najważniejszych firm obecnych na polskim rynku, wybitni eksperci oraz przedstawiciele mediów. Przez dwa dni konferencji będziesz miał niepowtarzalną okazję do dyskusji i nauki najlepszych praktyk w dziedzinie PR. To czas i miejsce, które pozwolą Ci poszerzyć swoją wiedzę, dzięki zróżnicowanej formule wydarzenia.

Oferujemy Ci inspiracje, wiedzę, możliwość poznania wybitnych praktyków, czas na networking oraz szansę na osobisty i zawodowy rozwój!

Jak co roku, w wyjątkowej atmosferze wymienimy się wiedzą, doświadczeniami oraz dobra energią. Ale co najważniejsze, m.in.:

  • POROZMAWIAMY o tym jak PRowcy pracują z trendami
  • ZASTANOWIMY SIĘ na tym, czy marki powinny się odmładzać, żeby dotrzeć do poszczególnych klientów
  • OPOWIEMY o tym, jak wyróżnić się w natłoku informacji
  • PRZEDSTAWIMY praktyczny przegląd zmian prawnych dla PRowców 
  • PRZEDYSKUTUJEMY jak powinna wyglądać skuteczna współpraca na linii: wewnętrzny PR i agencja reklamowa
  • ZAPREZENTUJEMY sposoby na mądre, etyczne i bezpieczne wykorzystanie AI w pracy PRowca
  • PODDAMY POD ROZWAGĘ wyzwania managerskie w działach PR, czyli porozmawiamy o budowaniu skutecznego zespołu i zarządzaniu zmianą

... a to wszystko w towarzystwie wspaniałych, inspirujących ekspertek i ekspertów!


Obejrzyj relację z zeszłorocznego kongresu



Uczestnikom gwarantujemy:

  • Najwyższą jakość merytoryczną = wystąpienia wyłącznie doświadczonych ekspertów – praktyków z różnych branż
  • Liczne inspiracje i sesje motywujące do działania i zmian
  • Atmosferę sprzyjającą pogłębianiu wiedzy i kreowaniu nowych pomysłów
  • Liczne okazje do integracji i interakcji
  • Imienny certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę

Partnerzy:

Partner

VeloBankKancelaria Kopeć Zaborowski

Patron

ZFPRStowarzyszenie Agencji PR

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:00Rejestracja, poranna kawa

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji


  • 09:00Oficjalne rozpoczęcie 20. Kongresu Public Relations i Komunikacji

    • ,  Magdalena Marczak-Makowska, Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:10PANEL DYSKUSYJNY. Od tradycji do innowacji – (r)ewolucja Public Relations na przestrzeni 20 lat

    • ,  Moderator: Julian Krzyżanowski, Corporate Affairs Manager, PepsiCo
    • Krzysztof Olszewski,  dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, PLAY
    • Kinga Wojciechowska-Rulka,  Head of corporate communication, mBank S.A.
    • Anna Krajewska,  współzałożycielka i członek zarządu, NBS Communications
    • Korzenie PR vs. nowoczesne wyzwania - definicja, pierwotne idee i ich aktualność
    • Jakie cele stawia sobie współczesny PR i czy na przestrzeni lat zmienił się kodeks etyczny?
    • Czy różnice pokoleniowe stanowią wyzwanie czy są możliwością lepszego dopasowania strategii PR do dzisiejszych potrzeb?
    • Czego różnorodne pokolenia w branży POWINNY uczyć się od siebie nawzajem
    • Granice etyczne w kontekście współczesnych wyzwań branży
    • Dzisiejsza rzeczywistość vs. pierwotny PR. Czy PR to wciąż komunikacja czy również marketing i sprzedaż? 
  • 09:55KEYNOTE SPEECH. It all starts with strategy - modern tools, trends vs. contemporary PR challenges. How to create effectively with them?

    • Emma Kane,  Deputy Group & UK CEO, Head of Western EMEA, SEC Newgate; vice chair, Elton John AIDS foundation
    • Insights led: building brands and protecting reputations have been transformed over recent years with technology fuelling the ability to base decisions on facts rather assumptions. 
    • Purpose-driven: Purpose needs to be a core driving principle in a world where everyone and everything is connected.
    • Audience-centred: Understand your audiences, their needs and the best channels and tools to use to reach them in the most creative and effective manner.
    • Impact focused: Building in measurement of impact is key to any successful strategy.
    • Threat wary: Activism, generative AI, cyber attacks, privacy, fake news, greenwashing are just some of the threats to be factored into modern campaigns.
    • Curious: look beyond your own area, such as political campaigns, to get new ideas such as microtargeting audiences and to develop more powerful narratives.
    • Collaborative: Consider the power collaboration to elevate your brand and expand your reach.
    • Thoughtful: build a winning team to deliver optimum results by pulling in diverse experience and expertise.


    Prelekcja prowadzona w języku angielskim.

  • 10:30PANEL DYSKUSYJNY. PR for impact. Za co kocham ten zawód i jak dziś robić PR który ma głębszy sens i realny wpływ?

    • ,  Moderatorka: Agnieszka Kępińska-Sadowska, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej w regionie CEE, Haleon
    • Katarzyna Życińska,  Prezeska ZFPR; CEO, PR 38 Content Communication
    • Hanna Waśko,  Founder & CEO, Big Picture
    • Justyna Gościńska-Bociong,  dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, Medicover
    • Jak robić dziś PR który ma znaczenie?
    • Na które szczytne idee, czy realne potrzeby jednostek, społeczeństw, biznesu postawić?
    • Jak w świecie rozproszonych autorytetów głos PR-owców i ich misja mogą zabrzmieć potężniej?
    • Na co mamy realny wpływ w naszym zawodzie?
    • Z czego często nie zdajemy sobie sprawy?
    • Jak wykorzystać szanse, jakie daje komunikacja, relacje, filantropia czy advocacy w dobie wyzwań geopolitycznych, etycznych, społecznych, zdrowotnych, klimatycznych, polaryzacji, fake newsów, spadającego zaangażowania pracowników, kryzysu przywództwa oraz biznesów, które dużo deklarują, a nadal niewiele robią.
  • 11:20Przerwa kawowa

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji


  • 11:50PANEL DYSKUSYJNY. "How do you do, fellow kids?" Czyli jak nie stać się memem, prowadząc marketing skierowany do młodych? Przegląd aktualnych trendów w mediach cyfrowych oraz wskazówek, jak z nich skutecznie korzystać

    • ,  Moderator: Jakub Lipczik, Senior Digital Marketing Specialist, monday digital
    • Michał Pacuda,  CEO, PROBASKET
    • Zbigniew Niedziałek,  partner, Starship
    • Z czego korzystać, aby "nie wypaść z obiegu" i jak obserwować rynek, żeby nie spalić akcji w digitalu?
    • Czy TikTok, Metaverse i YouTube są dla wszystkich? Jak wybierać kanały i komunikaty do konkretnej grupy oraz sytuacji?
    • Czy skuteczna komunikacja jest możliwa bez udziału młodych?
    • Zmiana „krajobrazu” mediów cyfrowych – czy bez nich nie ma komunikacji we współczesnym świecie? 
    • Dlaczego platformy streamingowe i gry to nowe kanały komunikacji masowej wśród młodych?  
  • 12:35CASE STUDY. Nowoczesne narzędzia prawne do walki z kryzysami wizerunkowymi, w tym fake newsami oraz dezinformacją

    • Maciej Zaborowski,  adwokat, zawodowy mediator, sędzia Trybunału Stanu, partner zarządzający w Kancelarii Kopeć & Zaborowski
    • Praktyczny przegląd zmian prawnych dla PRowców w zakresie walki z kryzysami wizerunkowymi
    • Najnowsze trendy prawne w walce z kryzysami wizerunkowymi
    • Współpraca agencji PR oraz kancelarii prawnych przy walce z kryzysami – czy może być udana?
    • Case studies z ostatnich lat, które przeniosły się na sale sądowe – jak uniknąć błędów


  • 13:10PANEL DYSKUSYJNY. Komunikacja kryzysowa w roku smoka – aktualne doświadczenia, fakty i emocje

    • ,  Moderatorka: Beata Łaszyn, wiceprezeska, Alert Media Communications Sp. z o.o.
    • Katarzyna Koper,  dyrektorka Biura Public Relations, VeloBank S.A.
    • Jacek Dobrzyński,  rzecznik prasowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i Koordynatora Służb Specjalnych
    • Magdalena Przysłupska,  rzeczniczka prasowa Fundacji DKMS
    • Agata Dzikowska,  dyrektorka Wydziału Komunikacji Społecznej, Urząd Miejski we Wrocławiu
    • Tomasz Sikora,  zastępca dyrektorki Wydziału Komunikacji Społecznej, Urząd Miejski we Wrocławiu
    • Czy wojna tuż za miedzą wpływa na wyższy poziom zagrożeń i sytuacji kryzysowych w polskich firmach i instytucjach?
    • Czy w rok od wyborów 15.X.2023 zmienił się klimat kryzysowy w polskiej gospodarce i życiu społecznym?
    • Przeobrażenia polskich mediów a codzienność radzenia sobie z kryzysami. Nowe zjawiska, zagrożenia i szanse.
    • Media społecznościowe w kryzysie – panujemy już nad nimi, czy pojawiają się tam nowe kryzysowe smoki?
    • Dezinformacja, fake news i deepfake – jak branża PR radzi sobie na froncie walki z tymi zjawiskami?
    • Czy ostatnie kejsy kryzysowe uczą nas czegoś nowego?
  • 14:00Przerwa lunchowa

  • 15:00WARSZTATY RÓWNOLEGŁE

    Warsztaty będą odbywać się równolegle.

    Każdy z Państwa może wybrać jeden z poniższych warsztatów. Dzięki tej formule mogą Państwo przećwiczyć interesujące zagadnienia, wymienić opinie z pozostałymi uczestnikami, jak również zadawać pytania ekspertom prowadzącym poszczególne spotkania.

    WARSZTATY 1 

    Analiza danych i pomiar skuteczności w PR

    • Skuteczne wykorzystanie danych do mierzenia wpływu działań PR
    • Nowe metody pomiaru efektywności działań PR: ROI, media value, analiza sentymentu
    • Narzędzia i platformy wspierające monitoring i analizę wyników komunikacji.
    • Wykorzystanie AI w analizie danych

    Sandra Zalewska, Senior Client Solutions Manager, Prowly

    WARSZTATY 2

    Komunikacja kryzysowa: szkolenie praktyczne

    • Praktyczne podejście do zarządzania kryzysem w PR.
    • Ćwiczenia i symulacje reakcji na sytuacje kryzysowe.
    • Strategie utrzymywania kontroli nad narracją w sytuacjach kryzysowych.

    dr Mariusz Sokołowski, partner, Prostrategic Communication


  • 16:15Zakończenie pierwszego dnia Kongresu

  • 08:30Rejestracja, poranna kawa

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji


  • 09:00FIRESIDE CHAT. TikTok z zewnątrz i od środka - krajobraz komunikacyjny oczami nowego medium

    • Piotr Żaczko,  Communication Manager, TikTok CE
    • Justyna Smolińska,  redaktor, Puls Biznesu
    • Potrzeby i oczekiwania współczesnych odbiorców w świecie pełnym wyzwań - czy naprawdę jesteśmy pokoleniem katastrof?
    • Gdzie szukamy informacji i co jest dla nas ważne?
    • Demografia i trendy na TikToku - co wiedza o użykownikach platformy może powiedzieć nam w komunikacji?
    • Autentyczna komunikacja na TikToku - jak osiągnąć sukces na platformie?
    • Budowanie zaufania, a rola PR-u. Trendy i wyzwania.
  • 09:35CASE STUDY. Saving the Voice of the Ghetto. Nowoczesne technologie w służbie „trudnych” kampanii społecznych

    • Marta Dziewulska,  rzeczniczka prasowa, kierowniczka Biura prasowego, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
    • Nowe spojrzenie na znaną historię. Wystawa „Wokół nas morze ognia” w 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim.
    • Czy muzeum historyczne może zmieniać świat? Wyzwania komunikacyjne – opisanie barier, celów i uwarunkowań zewnętrznych w trakcie prowadzenia kampanii.
    • Po drugiej stronie muru. Obrane podejście komunikacyjne i przyjęta narracja (kluczowe przekazy)
    • Niestandardowe działania w przestrzeni miejskiej i wirtualnej – Saatchi&Saatch x POLIN (współpraca Prodigious, MSL, Leo Burnett)

    -Zbudowaliśmy mur w centrum Warszawy – co powiedzieli przechodnie?

    -Z pomocą AI odtworzyliśmy głos Stelli Fidelseid, Ocalałej z Holocaustu. Kampania Saving the Voice of the Ghetto nagradzana w Polsce i na świecie

  • 10:10FIRESIDE CHAT. AI kontra PR: szanse i wyzwania sztucznej inteligencji w pracy PR-owca

    • Krystian Cieślak,  Founder & CEO, Ro Agency
    • dr Inez Okulska,  Head & Co-Founder of hAI Magazine, @CampusAI
    • Generatywny PR: nieuchronny fakty czy iluzja?
    • Czy AI stać na lekkie pióro?
    • Jak integrować AI w codziennej pracy PR-owca?
    • Fake-newsy, halucynacje, fake-newsy, brak transparentności, uprzedzenia i utrata prywatności danych - co może pójść nie tak z AI w PR?
    • Next-Gen AI - na co powinniśmy się przygotować w niedalekiej przyszłości?


  • 10:50Przerwa kawowa

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji


  • 11:20PANEL DYSKUSYJNY. Public Affairs w praktyce – jak stworzyć skuteczny dialog biznesu z władzami?

    • ,  Moderator: dr Mariusz Sokołowski, partner, Prostrategic Communication
    • Marek Matraszek,  Chairman, CEC Group
    • Jan Krynicki,  , Ministerstwo Rozwoju i Technologii
    • Bartłomiej Rajchert,  CEO i założyciel GDS Grupy Doradztwa Strategicznego
    • Izabela Morawska,  Dyrektor Centrum Informacyjnego Senatu, Senat RP
    • Czym tak naprawdę jest Public Affairs w Polsce i za granicą
    • Dlaczego i czy słusznie ludzie łączą public affairs z lobbingiem?
    • Zakres działań i narzędzia public affairs
    • Public affairs w polskich uwarunkowaniach prawnych
    • Jak w ramach public affairs pracować z administracją publiczną i decydentami?
    • Rola dziennikarzy w działaniach PA


  • 12:05CASE STUDIES. How to become the best - przegląd najciekawszych i nagrodzonych kampanii PR z Cannes Lion 2024 r.

    • Sebastian Stępak,  CEO, MSL

    Sesja inspiracji, podczas której przedstawione zostaną nagrodzone kampanie PR-owe z Cannes Lion przez członka jury tegorocznego festiwalu.

  • 12:40PANEL DYSKUSYJNY. Dlaczego klienci nas kupują? Razem można lepiej?

    • ,  Moderator: Sebastian Stępak, CEO, MSL
    • Łukasz Borek,  General Manager, LiquidThread
    • Dawid Kaźmierczak,  Founder & CCO, polot.agency
    • Tomasz Matuszewski,  CEO, Follow Agency
    • Jakie się obecnie oczekiwania klientów, szczególnie w kontekście PR, wizerunku i zaangażowania swoich grup docelowych?
    • Dlaczego powinniśmy odejść od tradycyjnego modelu operacji, opartego na media relations?
    • Jak inicjować dyskusje w swoich kampaniach.
    • Czym wyróżnić się na rynku, żeby klienci decydowali się na współpracę właśnie z Nami?
  • 13:20CASE STUDY. Content marketing – niestandardowe podejście do współpracy z medium. Jak stworzyć, zaplanować i przeprowadzić skuteczną kampanię komercyjną z korzyścią dla marki, medium i ostatecznego odbiorcy?

    • Paweł Sołtys,  dziennikarz ekonomiczny, prezes, Radio 357
    • Kamila Januszko,  menedżerka ds. marketingu, Radio 357
    • Tomasz Porawski,  dyrektor marki, Skoda
  • 13:55Przerwa lunchowa

  • 14:50CASE STUDY. ESG jako wiodący trend w komunikacji korporacyjnej: wyzwania i strategie

    • Joanna Węgrzynowska,  Kierowniczka ds. ESG, Grupa LUX MED
    • Dostosowanie się do nowych regulacji w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jakie są nowe regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju, w tym Green Claims Directive, i jakie są ich praktyczne implikacje dla firm?
    • Komunikacja ekologii w Dobie Greenwashing'u:, unikając zarzutów greenwashing'u? Jak dobierać słowa i strategie komunikacyjne, aby przekazać wiarygodnie to, co chcemy powiedzieć?
    • Wielkie słowa, małe czyny? Jak zatrzymać pustosłowie. Jak zapobiegać sytuacjom, w których deklaracje o zrównoważonym rozwoju nie są poparte konkretnymi działaniami?
    • Jak budować autentyczną narrację wokół ESG?


  • 15:25CASE STUDY. Komunikacja zewnętrzna vs. wewnętrzna: podział czy integracja?

    • Robert Moreń,  Corporate Affairs Director, Mars Wrigley Poland
    • Strategie integrowania komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej w świecie cyfrowym i mediach społecznościowych.
    • Wykorzystanie narzędzi cyfrowych do budowania spójnego wizerunku organizacji na różnych frontach.
    • Trendy w Employer Brandingu w ramach PR - nowoczesne podejście do employer brandingu w kampaniach wewnętrznych w Public Relations
    • Przykłady skutecznych strategii promujących wartości i kulturę organizacyjną wśród pracowników.
    • Metody integracji i zaangażowania pracowników w inicjatywy firmowe. Rola employee advocacy i public advocacy jako nowych narzędzi PR w budowaniu zaangażowania i lojalności pracowników.
  • 16:00CASE STUDY. Skuteczna komunikacja w dobie transformacji biznesowej, akwizycji i fuzji

    • Justyna Gościńska-Bociong,  dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, Medicover
    • Spójność kulturowa i utrzymanie motywacji, czyli dlaczego komunikacja jest tak kluczowa w procesie transformacji biznesowej
    • Jak efektywnie komunikować zmiany w dobie akwizycji i przejęć
    • Jak zarządzać relacjami z partnerami, interesariuszami i otoczeniem i gdzie w tym wszystkim utrzymać kulturę organizacyjną?
    • “Be a cushion, not a wall”, czyli jak efektywnie budować narrację i dialog wewnątrz organizacji w procesie zmiany 
    • „Luka informacyjna i zarządzanie projekcjami”, czyli czego nie robić, a o czym pamiętać w skutecznej komunikacji procesu akwizycji i przejęć
  • 16:35CASE STUDY. Wyzwania managerskie w działach PR: Jak zbudować zespół, który działa jak dobrze wymieszane koktajle?

    • Joanna Cegłowska,  Director Communications, AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.
    • Budowanie Dream Teamu PR: rekrutacja, rozwój kompetencji, budowanie relacji
    • Generacje w PR: jak pogodzić młodych hipsterów z doświadczonymi weteranami? Bitwa o styl.
    • Strategie promowania współpracy i efektywnej komunikacji wewnątrz zespołu.
    • Braki kadrowe w PR: Czy to dlatego, że wszyscy myślą, że PR to tylko organizowanie imprez? A może to starzejący się Zawód?
    • Zdrowy Balans w PR: Odpoczynek, Kreatywność i Produktywność czyli wszyscy potrzebują czasu na przewijanie Instagrama
    • Życie prywatne vs. PR: Jak pogodzić? Czy to mit, że PR-owcy nie mają życia prywatnego?
  • 17:10Zakończenie 20. Kongresu Public Relations i Komunikacji

Łukasz Borek

Łukasz Borek

General Manager, LiquidThread

Pełni rolę Content Global Service Market Lead, odpowiadając za rozwój, wdrażanie i sprzedaż usług oraz produktów maksymalnie wykorzystujących potencjał nowych kanałów komunikacji i technologii. 2015 roku wprowadził na rynek agencję LiquidThread działającą w ramach Publicis Groupe, w której obejmuje stanowisko General Managera. Jego wizja opiera się na konsekwentnym identyfikowaniu kanałów komunikacji o największym potencjale, w których agencja projektuje nowatorskie rozwiązania i produkty marketingowe. Zespoły które prowadzi wielokrotnie zdobwały MIXX Awards, Innovation, KTR, Golden Arrow, Kreatura oraz 24 statuetek EFFIE, w tym podium w rankingu Agencji. Absolwent WSMIP na UW. Skończył Executive Education na Stanford University Graduate School of Business. Juror: czterokrotnie w Effie, Innovation 2017 oraz YouTube Works.

Joanna Cegłowska

Joanna Cegłowska

Director Communications, AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.

Joanna ma ponad 20 letnie doświadczenie w wdrażaniu strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zarządzaniu kryzysowym, mediach społecznościowych oraz pozycjonowaniu marek, zdobyte w czołowych instytucjach finansowych (Citibank, Raiffeisen Bank) oraz sektorze lotniczym (PPL). W AstraZeneca odpowiada za komunikację wewnętrzną. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, a także ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania i marketingu na SGH, Akademię Przywództwa Harvard oraz kurs Business Coaching PWC. Wolne chwile to joga, rower, wyprawy w góry i oddychanie metodą Wima Hofa.

Krystian Cieślak

Krystian Cieślak

Founder & CEO, Ro Agency

Z branżą PR jestem związany od czasów, kiedy informacje prasowe wysyłało się faksem. Od 2016 roku zarządzam fantastycznym zespołem konsultantów Ro. Realizujemy nowatorskie kampanie komunikacyjne i działania employer brandingowe dla firm technologicznych, startupów oraz innowacyjnych korporacji takich jak Booksy, SodaStream, TomTom Telematics i Bonduelle. Współtworzyłem Blog Forum Gdańsk, najważniejszą konferencję dla twórców internetowych w Polsce oraz Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”, uznany przez Związek Firm Public Relations za Kampanię PR XX-lecia. Bywam wykładowcą PR na Politechnice Warszawskiej w Akademii Leona Koźmińskiego oraz Uczelni Łazarskiego. Employer Branding to dla mnie przede wszystkim relacje. Jeśli doczytałaś/-eś do tego miejsca, mam nadzieję, że będziemy mieli okazję poznać się osobiście.

Jacek Dobrzyński

Jacek Dobrzyński

rzecznik prasowy Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji i Koordynatora Służb Specjalnych

W latach 1999 – 2009 rzecznik prasowy podlaskiej policji W latach 2009 – 2015 rzecznik prasowy Centralnego Biura Antykorupcyjnego Od lutego 2024 – rzecznik prasowy ministra koordynatora służb specjalnych Od czerwca 2024 _ rzecznik prasowy ministra spraw wewnętrznych i administracji, koordynatora służb specjalnych.

Marta Dziewulska

Marta Dziewulska

rzeczniczka prasowa, kierowniczka Biura prasowego, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Od ponad 15 lat współpracuje z firmami sektora kreatywnego i instytucjami publicznymi; specjalizuje się w zarządzaniu projektami z obszaru komunikacji kultury, projektuje i realizuje kampanie społeczne, wizerunkowe i informacyjne. Szkoli z efektywnej współpracy z mediami, doradza (przed!) w kryzysie. Zaczynała w agencji PR Go Culture. Komunikacja dla kultury, brała udział w rebrandingu Muzeum Narodowego w Warszawie – jako rzeczniczka prasowa odpowiadała za politykę informacyjną placówki. Współtworzyła kampanie nagradzane Złotymi Spinaczami, Effie i przez Klub Twórców Reklamy. W Muzeum POLIN od 7 lat. Kieruje zespołem biura prasowego, prowadzi relacje z mediami polskimi i zagranicznymi, odpowiada za PR instytucji, uczestniczy w pracach nad strategią marki POLIN.

Agata Dzikowska

Agata Dzikowska

dyrektorka Wydziału Komunikacji Społecznej, Urząd Miejski we Wrocławiu

Szefowa Wydziału Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim we Wrocławiu. Wcześniej główna specjalistka w tym wydziale. Autorka kampanii społecznych „ZASZCZEPIENI WRACAMY DO SZKOŁY, „DOWÓD, PIN, ZIELONY", przypominającej o konieczności sprawdzania dokumentów przy sprzedaży alkoholu oraz trwającej wciąż kampanii, wspierającej transplantację „TWOJA ZGODA RATUJE ŻYCIE. TAK CHCĘ BYĆ DAWCĄ”. Autorka filmu dokumentującego odkrycie jaskini pod kompleksem Jaskini Niedźwiedziej. Doświadczona dziennikarka z ponad 20 letnim stażem w ogólnopolskich i lokalnych mediach. Przez blisko 8 lat pracowała dla Wiadomości TVP, przygotowując relacje reporterskie do głównego wydania i prowadząc wydania przedpołudniowe. Prowadząca program „To jest Temat” w TVP Info i „Głos Regionów” w TVP3 Regionalna. Autorka tysięcy relacji reporterskich i relacji na żywo. Współautorka i współproducentka kampanii edukacyjnej Kierunek Czyste Powietrze, realizowanej z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, współautorka i współproducentka programów promujących Dolny Śląsk: „Aktywne Wakacje”, „Aktywnie Zimą” oraz „Aktywnie na Dolnym Śląsku”. Producentka programu Głos Regionów dla TVP3 Regionalna. Współautorka porannego pasma w TVP3 Wrocław - Fakty o Poranku. Reporterka i prowadząca Fakty TVP3 Wrocław. Lubi wyzwania - realizowała zdjęcia 50 metrów pod ziemią i na wysokości 5858 m. na szczycie Kilimandżaro.

Justyna Gościńska-Bociong

Justyna Gościńska-Bociong

dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, Medicover

W Medicover odpowiada za komunikację korporacyjną, Obecnie odpowiada za osiem rynków, w tym Polskę, Rumunię, Węgry, Ukrainę, Niemcy, Norwegię, Danię i Indie. Specjalizuje się w budowaniu reputacji firmy, zarządzaniu relacjami z kluczowymi interesariuszami, komunikację wewnętrzną i zewnętrzną oraz komunikację w procesie zarządzania zmianą, jak i wsparcie procesów biznesowych. Ponadto jest przewodniczącą Forum Komunikacji przy Pracodawcach Medycyny Prywatnej – największej organizacji zrzeszającej prywatnych świadczeniodawców usług medycznych. Absolwentka Zdrowia Publicznego (specjalizacja Promocja Zdrowia) Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego.

Kamila Januszko

Kamila Januszko

menedżerka ds. marketingu, Radio 357

Od 13 lat zajmuje się promocją, marketingiem, prowadzeniem projektów. Zaczynała w instytucjach kultury, później pracowała w organizacji pozarządowej. Od ponad 3 lat pracuje w Radiu 357, gdzie zajmuje się marketingiem i współpracami biznesowymi.

Emma Kane

Emma Kane

Deputy Group & UK CEO, Head of Western EMEA, SEC Newgate; vice chair, Elton John AIDS foundation

Emma Kane is a strategic communications expert whose career spans over three decades and has been focused on building brands and protecting reputations. Emma is an expert in strategic communications focused on helping clients communicate in the most powerful and effective way across their whole spectrum of stakeholders. She is a special adviser to CEOs and Chairs of leading international organisations and is a ‘black belt’ in crisis management. Since 2020, Emma has been included in the ‘PR Week UK Power Book’, the definitive guide to the brightest and most influential communications professionals in Britain. She spent 18 years building her own corporate and financial communications business, Redleaf Communications, before becoming CEO of the Group that bought her agency in 2018. Since then, she led the integration of all the Group’s four UK agencies and has been part of the board that has transformed the Group into a major global, fully integrated communications group operating across five continents. Today SEC Newgate is the 20 th largest communications group in the world with over 1,300 employees working across five continents. Emma’s career began in 1986 working in a communications agency specialising in the Government’s privatisation programme. Her first ‘in-house’ role was as Head of Marketing & Communications for ProShare, a body set up by the London Stock Exchange and industry to promote wider share ownership. She later became Head of Investor Services for Charles Schwab. Emma is also actively involved in not-for-profit and philanthropic work. She is currently Acting Chair of the Green Finance Institute and Deputy Chair of the Elton John AIDS Foundation. She recently stepped down as Chair of Target Ovarian Cancer, the UK’s leading ovarian cancer charity, and in May 2021 she stepped down as Chair of the Barbican Centre Trust, both after 9 years in the roles. She is also a former trustee of The Wiener Holocaust Library, and Children of St Mary’s Intensive Care (‘COSMIC’). She is passionate about the arts and is an avid sculptor and started life as a tenor saxophonist. Emma was recognised for her distinguished contribution to the communications sector with the Freedom of the City of London award in 2017.

Dawid Kaźmierczak

Dawid Kaźmierczak

Founder & CCO, polot.agency

Od stażysty w dziale client service do jednego z najbardziej uznanych kreatywnych w komunikacji digital. Założyciel i CCO Agencji Polot, którą prowadzi od 2022 roku. Posiada ponad 12 lat doświadczenia w branży reklamowej, pracując dla takich marek jak Google, Mastercard, Coca-Cola, Burger King, Zalando, Unilever, czy Kaktus. Zdobywca ponad 50 nagród i nominacji na prestiżowych konkursach reklamowych: KTR, EFFIE, Cannes Lions, Golden Drum. Wcześniej pełnił funkcje Digital Director w McCANN oraz Social Media & PR Director w 180heartbeats +JVM. Twórca pionierskiej wertykalnej kategorii w konkursie Papaya Young Directors, juror KTR, a obecnie przewodniczący Jury TikTok Ad Awards w Europie Środkowej. Dla Dawida reklama to sztuka perswazji, którą łączy z popkulturą i rozrywką. Wielki fan Billa Bernbacha. Prowadził własną audycję w Newonce Radio – ADventures, poświęconą sztuce reklamy. Prywatnie – entuzjasta skateboardingu i dobrego jedzenia.

Agnieszka Kępińska-Sadowska

Agnieszka Kępińska-Sadowska

dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej w regionie CEE, Haleon

Wieloletni praktyk komunikacji, pasjonatka i strateg, od ponad 20 lat związana zawodowo z komunikacją i PR. Aktualnie Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej 34 rynków Centralnej i Wschodniej Europy w globalnym koncernie sektora consumer healthcare w Haleon (wcześniej znanym jako GlaxoSmithKline Consumer Healthcare). Wcześniej związana m.in. z Grupą CCC jako Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju oraz przez 14 lat z Kraft Foods/Mondelez International, m.in. jako Dyrektorka ds. Komunikacji i relacji zewnętrznych Centralnej Europy, Polski, Bałtyków. W latach 2014-2016 Dyrektorka ds. Komunikacji Wewnętrznej koncernu Mondelez w Europie. Znana z zaangażowania w sektorowe prace stowarzyszeń branżowych, aktywnego promowania etyki w działaniach marketingowych i PR oraz samoregulacji. Wieloletnia członkini Zarządu Rady Reklamy, wcześniej jej Prezes w latach 2019-2021. Członkini Klubu Dyrektorów PR. Wcześniej przez 8 lat pracowała po stronie agencji public relations, związana była z polskim oddziałem międzynarodowej agencji PR Edelman, kierując działem Komunikacji Konsumenckiej i projektami dla największych firm branży FMCG. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa i realizacji kampanii CSR, marketingowych, w szczególności 360° (dla m.in. Milka, Prince Polo) czy też wielokanałowej komunikacji w zakresie launchu nowych marek (Burger King, Oreo). Ukończyła prawo oraz zarządzanie i marketing ze specjalizacją PR na Uniwersytecie Śląskim. Jurorka konkursu Złote Spinacze Związku Firm Public Relations – prestiżowego konkursu oceniającego projekty z zakresu PR, komunikacji oraz employer brandingu.

Katarzyna Koper

Katarzyna Koper

dyrektorka Biura Public Relations, VeloBank S.A.

Doświadczona menedżerka, która prowadziła komunikację dla firm z wielu branż. Specjalizuje się w zarządzaniu reputacją, działaniach public affairs i komunikacji antykryzysowej. Była dyrektorką Biura Relacji Zewnętrznych i rzeczniczką prasową w PKP Energetyka (wówczas spółce z portfolio CVC Capital Partners). Wcześniej zarządzała agencją Publicis Consultants Polska, pracowała jako Account Director w MSL Group oraz Account Manager w Leo Burnett. Odpowiadała za wsparcie strategiczne i wizerunkowe dla podmiotów m.in. z sektora finansowego, technologicznego czy FMCG. Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Łódzkim, Chartered Institude of Marketing oraz Akademii Psychologii Przywództwa. Nagrody: In2 SABRE 2024 w kategorii „Innovator of the Year: Brand”.

Anna Krajewska

Anna Krajewska

współzałożycielka i członek zarządu, NBS Communications

Współzałożycielka NBS (1990 r.) i wieloletnia Prezes Zarządu NBS Communications (2004- 2016 r.). Tworzyła podstawy PR w Polsce. Ma ponad 30 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów z zakresu PR korporacyjnego, zarządzania kryzysowego, PR finansowego i relacji inwestorskich. Pracowała między innymi dla takich międzynarodowych klientów jak France Telecom/Orange, AXA, Électricité de France, Macquarie, Goldman Sachs, GS TFI. Doradzała także wielu polskim firmom w trakcie publicznych ofert sprzedaży akcji i debiutów giełdowych w tym m.in. Pekao SA, Telekomunikacja Polska, PGE, PKO BP, PZU, GPW, Alior Bank, Tauron, JSW, PKP Cargo czy Allegro. Jest również ekspertką ds. komunikacji w procesie fuzji i przejęć oraz w sytuacjach kryzysowych. Wieloletnia jurorka konkursów na najlepsze kampanie PR „Złote Spinacze” oraz bułgarskiego „BAPRA Bright Awards”. Jest absolwentką etnologii na Uniwersytecie Jagiellońskim i Université de Paris X.

Jan Krynicki

Jan Krynicki

, Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Julian Krzyżanowski

Julian Krzyżanowski

Corporate Affairs Manager, PepsiCo Polska

Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branży PR, specjalizujący się w komunikacji korporacyjnej, finansowej, ochronie wizerunku oraz ESG/CSR. Od sześciu lat odpowiada za komunikację w PepsiCo Polska, wcześniej zaś m.in. wspierał wejście na rynek, debiut giełdowy oraz ekspansję na rynku jednego z największych start-uów finansowych w Polsce – Alior Bank.

Jakub Lipczik

Jakub Lipczik

Senior Digital Marketing Specialist, monday digital

Od ponad 10 lat pracuję w marketingu cyfrowym i miałem okazję prowadzić projekty dla takich marek, jak Asus, Intel, Acer, NTT czy Google. Odpowiadałem za działania strategiczne i kreatywne skierowane do młodych użytkowników, gdzie łączyliśmy nietuzinkowe rozwiązania z tradycyjnym marketingiem. Moje ulubione obszary działania to gaming, sport i rozrywka.

Adam Łaszyn

Adam Łaszyn

CEO, Ekspert ds. komunikacji kryzysowej i strategii komunikowania, Alert Media Communications Sp. z o.o.

W branży PR od 1998 r. Prezes agencji Alert Media Communications. Współzałożyciel i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Public Relations. Doradca dziesiątek firm, instytucji, NGOs i osób publicznych (m.in. Coca-Cola, Danone, DKMS, Goodyear, Philip Morris, PLL LOT, Velux, KPRM, członków władz RP). Wykładowca PR m.in. na UW, krakowskiej WSE, UEK. Autor poradników „Media i ty” oraz „eKryzys”. Pomysłodawca i współautor książek „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat PR w Polsce” i „Sztuka Public Relations”. Współautor „Leksykonu PR”. Były członek Rady Etyki PR. Wyróżniony w 2014 przez PSPR za „wkład w zbudowanie branży PR w Polsce”. W 2009 znalazł się na liście Newsweeka 50 najbardziej wpływowych Polaków (poz. 27). Twórca terminu „przekazy dnia” oraz kryzysowej Zasady 5P. Do 1998 dziennikarz m.in. radiowej Trójki, Życia Warszawy, Ekspressu Wieczornego. Z wykształcenia prawnik – absolwent WPiA Uniwersytetu Warszawskiego.

Beata Łaszyn

Beata Łaszyn

wiceprezeska, Alert Media Communications Sp. z o.o.

W agencji zarządza komunikacją on-line i off-line w trudnych, kryzysogennych branżach. Przeprowadza audyty kryzysowe z analizą ryzyka i rekomendacjami dot. systemów antykryzysowych. Prowadzi także bezpośrednie zarządzanie problematycznymi relacjami on-line z użytkownikami profili marek, firm i osób. Posiada wieloletnie doświadczenie w komunikacji związanej z problematyką finansowo-gospodarczą, Podczas pracy w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Warszawie (wicedyrektor) jak i Ministerstwie Finansów (Zastępca Dyrektora Departamentu Kontroli Skarbowej) oprócz działań merytorycznych nadzorowała komunikację Kontroli Skarbowej i opracowywała zagadnienia strategii w tym zakresie. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Marek Matraszek

Marek Matraszek

Chairman, CEC Group

Tomasz Matuszewski

Tomasz Matuszewski

CEO, Follow Agency

Założyciel i CEO Follow Agency, agencji specjalizującej się w kampaniach social media i digital marketingu, obsługującej Klientów z rynku europejskiego. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje pracę w sieciowych agencjach, gdzie zdobył wiedzę i umiejętności, które pozwoliły mu stworzyć własne, innowacyjne rozwiązania dopasowane do potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku. Jest laureatem licznych branżowych nagród, zarówno z zakresu social mediów jak i PR-u. Tomasz Matuszewski dzieli się swoją wiedzą jako wykładowca na SGH i Uniwersytecie Warszawskim, prowadząc zajęcia z social mediów.

Izabela Morawska

Izabela Morawska

Dyrektor Centrum Informacyjnego Senatu, Senat RP

Ekspertka ds. Public Relations i komunikacji z unikalnym ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Swoją karierę zawodową zaczynała w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, gdzie pracowała blisko 14 lat, pokonując kolejne szczeble administracji. W 2014 r. objęła funkcję dyrektora Centrum Informacyjnego Rządu, odpowiedzialnego za całą strategię komunikacyjną premiera i rządu i zarządzała dużym blisko 50-osobowym zespołem. Organizowała największe wydarzenia krajowe i międzynarodowe z udziałem przedstawicieli głów państw i rządów z całego świata, jak np. wizyta prezydenta USA Baracka Obamy czy premiera Chin w Polsce, setki konferencji prasowych, wywiadów i wizyt krajowych Premiera RP. Po zakończeniu pracy w administracji rządowej przeszła do biznesu, gdzie najpierw kierowała zespołem Public Affairs w jednej z międzynarodowych agencji PR, a następnie zarządzała komunikacją korporacyjną oraz obszarem Public Affairs w jednej z największych amerykańskich firm z sektora FMCG Coca-Cola Polska. Odpowiadała za budowanie relacji firmy z przedstawicielami rządu i parlamentu, organizacjami pozarządowymi oraz obszar Sustainability. Reprezentowała firmę w organizacjach branżowych i biznesowych, także jako członek Rady Nadzorczej. W 2023 założyła własną firmę doradczą i wspierała klientów z różnych sektorów w obszarze Public Affairs i PR, komunikacji kryzysowej i kreowania wizerunku. Ma na swoim koncie kilka zasięgowych kampanii medialnych i ogólnopolskich projektów społecznych. Od marca 2024 r. jest dyrektorem Centrum Informacyjnego Senatu.

Robert Moreń

Robert Moreń

Corporate Affairs Director, Mars Wrigley Poland

Zbigniew Niedziałek

Zbigniew Niedziałek

partner, Starship

Ekspert branży muzycznej z ponad 15-letnim doświadczeniem. Współwłaściciel agencji Starship działającej w marketingu muzycznym. Od kilkunastu lat manager Pezeta. W trakcie kariery w branży muzycznej zajmował stanowisko Eastern Europe synchronisation and brand partnership managera w Warner Music Poland czy New Business Directora w wytwórni płytowej Magic Records stojącej za sukcesem sanah. Na przestrzeni kilkunastu lat zrealizował dziesiątki współprac artystów takich jak m.in. sanah, Pezet, Doda, Sokół, Natalia Szroeder czy Smolasty z markami takimi jak Coca-Cola, Nike, Red Bull, Ballantine's, Bacardi, Martini, Reebok, Sprite czy Mastercard.

dr Inez Okulska

dr Inez Okulska

Head & Co-Founder of hAI Magazine, @CampusAI

Redaktor naczelna magazynu o sztucznej inteligencji hAI Magazine @CampusAI. Senior Research Engineer w obszarze przetwarzania języka naturalnego (NLP) na Politechnice Wrocławskiej. Specjalistka w dziedzinie przetwarzania języka naturalnego i twórczyni algorytmów AI. Z wykształcenia zarówno humanistka, jak i inżynier. Ukończyła doktorat z translatoryki i podoktorski staż na Harvard University oraz studia magisterskie z automatyki i robotyki na Politechnice Warszawskiej. Wielokrotnie wyróżniana w prestiżowych rankingach, m.in. Top100 Women in AI. Prelegentka na międzynarodowych konferencjach, takich jak TedX i I Love Marketing.

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, PLAY

Od 2024 r. zajmuje się media relations i komunikacją korporacyjną operatora telekomunikacyjnego PLAY. Wcześniej przez niemal 20 lat pracował w branży finansowej – ostatnio jako szef zespołu komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy mBanku, odpowiedzialny za działania PR w Polsce, Czechach i na Słowacji. Ma bogate doświadczenie w zakresie komunikacji kryzysowej i issue management oraz z dziedziny content marketingu. Wykładał również PR. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Michał Pacuda

Michał Pacuda

CEO, PROBASKET

W 2001 roku założył portal PROBASKET, który dziś jest największym medium o NBA w Polsce. Pracował jako dziennikarz w Dzienniku Metro i Onet.pl, komentator i analityk. Prowadzi popularny podcast o koszykówce, gdzie porusza też tematykę psychologii w sporcie. Ekspert z zakresu Public Relations w sporcie. Był rzecznikiem prasowym reprezentacji Polski koszykarzy podczas dwóch EuroBasketów. Opracował i zrealizował projekt Kosz Kadra. W Polskiej Lidze Koszykówki wdrożył strategię komunikacji. Obecnie prowadzi polskie biuro prasowe Jeremiego Sochana, jedynego Polaka w NBA oraz odpowiada za kwestie marketingowe Sochana w Polsce. Absolwent studiów podyplomowych SGH - „Marketing w sporcie”.

Magdalena Przysłupska

Magdalena Przysłupska

rzeczniczka prasowa Fundacji DKMS

Bartłomiej Rajchert

Bartłomiej Rajchert

CEO i założyciel GDS Grupy Doradztwa Strategicznego

Bartłomiej Rajchert od 2014 roku tworzy i rozwija firmę doradczą GDS Grupa Doradztwa Strategicznego (gdspolska.com). Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją kryzysową. Wcześniej, przez 10 lat pracował w partii politycznej, w tym przez 7 lat jako dyrektor zarządzający. Nadzoruje projekty z zakresu public affairs. Wśród klientów GDS są firmy z różnych gałęzi gospodarki, a wspólnym mianownikiem pozostaje niezmiennie potrzeba dobrego dialogu z otoczeniem publicznym. Od 2024 roku jest prezesem zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations (sapr.com.pl). W 2020 roku założył Fundację Dobrzy Ludzie, która rozwija koszykarski projekt Wilki Radzymin (wilki.basketball).

Tomasz Sikora

Tomasz Sikora

zastępca dyrektorki Wydziału Komunikacji Społecznej, Urząd Miejski we Wrocławiu

Absolwent fakultetów humanistycznych Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Humboldtów w Berlinie. Były dziennikarz radiowy, telewizyjny i nowych mediów w redakcjach polskich i niemieckich (Polskie Radio, TVP, MDR, ARD). Trzykrotny zdobywca Polsko-Niemieckiej nagrody Dziennikarskiej oraz nagrody dziennikarskiej Unii Europejskiej "Wspólna Europa". Od 2020 rok w PR. Kierownik biura prasowego MPK, następnie Działu Komunikacji Uniwersytetu Wrocławskiego. Od dwóch lat pracuje w Wydziale Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta.

Justyna Smolińska

Justyna Smolińska

redaktor, Puls Biznesu

Od prawie siedmiu lat dziennikarka wideo Pulsu Biznesu. Wcześniej pracowała w portalu finansowym InfoStrefa, do którego przyszła z redakcji "Wiadomości" Telewizji Polskiej.

dr Mariusz Sokołowski

dr Mariusz Sokołowski

partner, Prostrategic Communication

Doktor nauk humanistycznych, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, inspektor polskiej policji w stanie spoczynku. W przeszłości wieloletni rzecznik prasowy polskiej Policji. Obecnie adiunkt Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego a także partner w agencji public relations – Prostrategic Communication, specjalizującej się w relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i public affairs. W 2001 roku uzyskał na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie historii na podstawie rozprawy pt. Policja a społeczeństwo w okresie międzywojennym. Do 2003 roku był pracownikiem naukowo-dydaktycznym Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, zaś do 2013 roku – adiunktem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Do 2016 roku wykładowca Wszechnicy Polskiej - Szkoły Wyższej w Warszawie. Od 2013 roku pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Warszawskiego. Najpierw był adiunktem w Instytucie Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Uniwersytetu Warszawskiego, a następnie - od 2016 roku do dzisiaj- jest adiunktem Katedry Nauk o Bezpieczeństwie na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych. W 2011 r. odbył szkolenie w zakresie „Przywództwa i zarządzania w organach ochrony pożytku publicznego” w Kolegium Wymiaru Sprawiedliwości i Nauk Sądowych Uniwersytetu New Haven (USA). W latach 2004- 2007 rzecznik prasowy komendanta stołecznego a następnie do sierpnia 2015 roku - rzecznik prasowy komendanta głównego Policji. W ciągu 12 lat służby na tych stanowiskach kierował w polskiej Policji operacjami „Media” podczas największych wydarzeń w kraju, jak np.: Europejski Szczyt Gospodarczy w 2004 r., Szczyt Rady Europy w 2005 r., Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej EURO 2012, czy Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn 2014. Jest laureatem prestiżowej nagrody w pierwszej edycji konkursu „PRotony” w kategorii „Rzecznik prasowy”. W 2012 r. uhonorowany został nagrodą „Lwa PR”, która jest przyznawana przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations osobom o szczególnym dorobku zawodowym, które wykazują się nowatorskim podejściem do pracy i dbają o najwyższy poziom etyki zawodowej. W 2010 r. nominowany „za kompetentne i konsekwentne budowanie pozytywnego wizerunku Policji w kraju, w którym mundur wciąż bardzo źle się kojarzy oraz za aktywność w mediach i dostępność dla dziennikarzy”, do pierwszej trójki prestiżowego konkursu „Człowieka Briefu 2010” w kategorii „Człowiek PR-u Briefu 2010”. Przez lata angażował się w działalność na rzecz poprawy i promocji bezpieczeństwa, inicjując i prowadząc liczne akcje i programy profilaktyczne, w które zaangażowani byli przedstawiciele wszystkich grup wiekowych: dzieci, młodzież, dorośli i seniorzy. Kampanie społeczne, które współorganizował i wspierał, można by wyliczać w setkach. Znajdują się wśród nich m.in.: „Stop 18”, „Bezpieczna droga z radami Sponge Boba”, „Piłeś? Nie jedź!”, „Mistrzowie w pasach”, „Nie [przy]dzwoń za kierownicą”. W 2010 r. pomysłodawca i organizator policyjnej kampanii „Użyj wyobraźni”, mającej na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kampania została nagrodzona prestiżową nagrodą „Effie Awards 2010”, którą przyznaje się w ramach jednego z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Współpracował i nadal współpracuje ze kręgiem akademickim, z przedstawicielami wymiaru sprawiedliwości, a także z organizacjami, m.in. z „Niebieską Linią”, „Itaką”, „WOŚP” i „La Stradą” – jego misją było uaktywnienie wszystkich, dla których ważne jest bezpieczeństwo obywateli. Obecnie partner w Prostrategic Communication - agencji Public Relations, specjalizującej się w relacjach z mediami, komunikacji kryzysowej i public affairs.

Paweł Sołtys

Paweł Sołtys

dziennikarz ekonomiczny, prezes, Radio 357

W latach 2017-2020 szef projektów audiowizualnych w wydawnictwie Bonnier Business Polska. W latach 2008-2018 związany z Programem 3 Polskiego Radia. W latach 2014-2015 był zastępcą redaktora naczelnego tygodnika Bloomberg Businessweek Polska. Po godzinach – kibic Legii Warszawa i pasjonat narciarstwa alpejskiego (od sezonu 2016/2017 komentator tej dyscypliny w Eurosport Polska).

Sebastian Stępak

Sebastian Stępak

CEO, MSL

Posiada blisko 20 letnie doświadczenia w branży PR. Zawsze pracował po stronie agencyjnej. Od 2013 roku zarządzał Publicis Consultants. Pod koniec 2015 roku powrócił do MSLGROUP i objął stanowisko dyrektora zarządzającego. W 2020 roku został prezesem polskiego biura i szefem regionu CEE w MSL, największej agencji PR w Polsce i najsilniejszej sieci komunikacyjnej we wschodniej Europie. Stał na czele Związku Firm Public Relations, najstarszej organizacji zrzeszającej polskie agencje PR. Posiada jedno z ciekawszych spojrzeń na branżę PR. Zgromadził ogromną wiedzę na temat tego, jak działania komunikacyjne przekładają się na realizację wyników biznesowych. Specjalizuje się w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, PR korporacyjnym oraz issue management. Był jurorem na wielu konkursach, m.in. Cannes Lions, SABRE, Young Creatives, Złote Spinacze, Clio Awards, Golden Drums, KTR i wielu innych. Prywatnie pasjonat zabytkowej motoryzacji i amatorskich wyścigów samochodowych. W wolnych chwilach studiuje zanikające rzemiosła, które pozwalają mu samodzielnie prowadzić większość prac przy jego kolekcji.

Hanna Waśko

Hanna Waśko

Founder & CEO, Big Picture

Strateg, od 15 lat związana z branżą PR. CEO & Founder firmy doradczej Big Picture. Specjalizuje się w public affairs i komunikacji społecznej, doradztwie kryzysowym, a także wizerunku osób publicznych – w Big Picture od lat doradza topowym liderom polskiej sceny publicznej i biznesu. Koncentruje się na projektach, które pozwalają mądrze angażować potężny biznes w budowę kapitału społecznego oraz działania na rzecz wspólnego dobra. Reprezentuje największych polskich przedsiębiorców w ich projektach osobistych i filantropijnych - jest autorką strategii PR m.in. Starego Browaru, Art Station Foundation i Muzeum Susch Grażyny Kulczyk, komunikacji wielu inicjatyw Rafała Brzoski, Jerzego Staraka i Polpharmy, Krupa Art Foundation czy Studiów o Współczesnej Polsce ufundowanych na Oxfordzie przez dr Leszka Czarneckiego. Odpowiadała za strategię PR m.in. Muzeum Historii Żydów Polskich. Reprezentowała w Polsce organizacje takie jak International Association of Jewish Lawyers and Jurists czy International Bar Association. Tworzy także strategie korporacyjne i brandowe, m.in. dla: Allegro, InPost, Roche Polska, Polpharma Biologics, eurobanku, Noble Banku, L’Oreal Paris, DESA Unicum, ERLI.pl czy takich marek jak Coca-Cola i LEGO. Jej autorskie programy wielokrotnie wyróżniano nagrodami Złotych Spinaczy, KTR, Effie. Członkini jury Young Creatives, KTR i Effie. Wiceprezes dwóch kadencji zarządu Związku Firm PR, zasiada w Radzie Etyki PR. Działa na rzecz zaangażowania branży w praktyki pro bono. Od zawsze mocno zaangażowana społecznie. Wspólnie z Big Picture jest tam, gdzie potrzebna jest pomoc w obronie wolności i demokracji. Wspiera pro bono tych, którzy walczą na pierwszej linii frontu o praworządność i prawa człowieka w Polsce: sędziów, nauczycieli, lekarzy, organizacje pacjentów, represjonowanych liderów organizacji społecznych. Zapewnia im obsługę medialną, broni ofiary mowy nienawiści. Jest współzałożycielką Fundacji Projekt: Polska. Członkini Rady Programowej Client Earth – Prawnicy dla Ziemi, Rady Stowarzyszenia Wiosna (Szlachetna Paczka). Laureatka Nagrody Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia – Obrońca Praworządności. Przyjaciółka Forum Dialogu, zasiadała także w Zarządzie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Wrocławianka. Absolwentka London School of Economics oraz nauk politycznych na Uniwersytecie Wrocławskim. Stypendystka brytyjskiego Hansard Society, American Jewish Committee oraz Philathropy for Impact Learning Journey.

Joanna Węgrzynowska

Joanna Węgrzynowska

Kierowniczka ds. ESG, Grupa LUX MED

Ekspertka z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze zrównoważonego rozwoju. Specjalizuje się w dekarbonizacji i raportowaniu niefinansowym. Odpowiada m.in. za strategię ESG Grupy LUX MED, cele SBTi spółki a także za ogólnopolskie projekty tj. Indeks Zdrowych Miast oraz Healthy Cities. Posiada doświadczenie w globalnych firmach w zakresie wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju, raportowania i projektów społecznych. Propagatorka edukacji nt. wpływu zmian klimatu na zdrowie. Członkini Rady ds. Czystego powietrza oraz Rady ds. Zielonej transformacji Konfederacji Lewiatan. Absolwentka Zarządzania i marketingu Akademii L. Koźmińskiego, Dziennikarstwa i komunikacji na Uniwersytecie Warszawskim a także Executive Programme „Sustainability: Your competitive advantage” na IE Business School w Madrycie i „Executing Sustainability Strategies” na Imperial College Business School w Londynie.

Kinga Wojciechowska-Rulka

Kinga Wojciechowska-Rulka

Head of corporate communication, mBank S.A.

Od marca 2024 rzeczniczka prasowa mBanku, z marką związana od 2009 roku. W tym czasie zajmowała się m.in. komunikacją związaną z bankowością detaliczną, płatnościami, bankowością mobilną oraz komunikacją działań ESG. W maju 2022 r. przeszła do zespołu komunikacji wewnętrznej. Obecnie kieruje wydziałem komunikacji korporacyjnej, który zajmuje się komunikacją z mediami, wewnętrzną oraz marketingiem treści. Kinga Wojciechowska–Rulka jest absolwentką nauk politycznych na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Uzyskała także certyfikat Digital Marketing Professional z Wharton School of the University of Pennsylvania. Od 2007 r. związana z branżą komunikacji, najpierw w sektorze samorządowym a od 2008 w sektorze finansowym.

Maciej Zaborowski

Maciej Zaborowski

adwokat, zawodowy mediator, sędzia Trybunału Stanu, partner zarządzający w Kancelarii Kopeć & Zaborowski

Od ponad 15 lat specjalizuje się w sprawach z zakresu prawa mediów i dóbr osobistych a także w prawie karnym gospodarczym. Prowadzi procesy dziennikarzy, menadżerów oraz polityków z pierwszych stron gazet. Doradza prezesem i radom nadzorczym największych polskich firm. Laureat wielu prestiżowych nagród zdobytych zarówno Polsce jak i za granicą, m.in. Media Law International czy Forbes - Najlepsze Kancelarie Prawne. W 2020, 2022 i 2023 r. jako jeden z nielicznych adwokatów w Polsce, znalazł się w prestiżowym "Rankingu 50 najbardziej wpływowych prawników w Polsce” autorstwa dziennikarzy „Dziennik Gazeta Prawna”. Lider prawa mediów i prawa karnego dla biznesu według dziennika „Rzeczpospolita”.

Sandra Zalewska

Sandra Zalewska

Senior Client Solutions Manager, Prowly

Piotr Żaczko

Piotr Żaczko

Communication Manager, TikTok CE

Katarzyna Życińska

Katarzyna Życińska

Prezeska ZFPR; CEO, PR 38 Content Communication

Tomasz Porawski

Tomasz Porawski

dyrektor marki, Skoda

VeloBank

VeloBank to bank uniwersalny, który oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe, będące blisko wartości wyznawanych przez klientów. Najważniejsze z nich to bezpieczeństwo, zaufanie, transparentność i dbanie o ludzi oraz szeroko rozumianą ekologię. W oparciu o te wartości VeloBank tworzy strategię, produkty oraz usługi, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania klientów związane z codzienną bankowością. Użytkownicy banku mają dostęp do rozbudowanej sieci oddziałów, jak również elektronicznych kanałów dostępu, w tym bankowości mobilnej. VeloBank konsekwentnie realizuje założenia strategii. Po 12. miesiącach działalności skonsolidowany zysk netto wyniósł 446,7 mln zł (celem było 400 mln zł), a klienci od początku założyli ponad 250 tys. VeloKont, czyli flagowego rachunku bankowego. Zyski generowane przez bank wzmacniają jego kapitał i fundamenty biznesowe do dalszego rozwoju. Dynamikę VeloBanku potwierdzają też wprowadzane innowacje. Klienci mają do dyspozycji aplikację mobilną stworzoną zgodnie z ideą „mobile first”, która jest regularnie uzupełniana o dodatkowe VAS (value added services), bank zaproponował też niemal w pełni zdalny proces wnioskowania o kredyt hipoteczny (hipoteka z kanapy). Wizyta w oddziale jest konieczna wyłącznie w momencie podpisywania umowy. W ramach Grupy kapitałowej VeloBank powstał również VeloMarket, czyli platforma e-commerce, gdzie można znaleźć produkty dobre dla zdrowia i planety. Innowacyjność banku potwierdzają otrzymane w 2023 r. nagrody, w tym m.in. Innowacyjny Lider dla zarządu VeloBanku za sprawnie przeprowadzony proces rebrandingu oraz innowacyjne rozwiązania w sektorze bankowym, nagroda Złotej e-Tarczy oraz drugie miejsce w konkursie Instytucja Roku 2023 za obsługę klientów w kanałach zdalnych i czwarte miejsce za najlepszy proces otwierania konta. Wydawnictwo branżowe Loan Magazine nagrodziło bank tytułem Loan Magazine Award 2024 w kategorii "Kredyt Bankowy Roku w Zdalnym Kanale Sprzedaży". Firma została też poczwórnie doceniona przez kapitułę konkursu Dyrektor Marketingu Roku. Znalazła się też w gronie finalistów międzynarodowych konkursów Golden World Awards, Banking Tech Awards 2023, Digital Excellence Awards 2023 oraz European Excellence Awards 2023. Z kolei działania z zakresu HR zostały docenione m.in. w konkursach Solidny Pracodawca 2023 czy Friendly Workplace. Zarząd VeloBanku został wyróżniony nagrodą w VI edycji plebiscytu BrandMe CEO w specjalnej kategorii BrandWe. VeloBank sprawdza się także jako wiarygodny kredytodawca.

ZFPR

Kancelaria Kopeć Zaborowski

Kancelaria Kopeć Zaborowski (KKZ) jest jedną z wiodących firm na polskim rynku prawniczym. Specjalizuje się w skomplikowanych sprawach związanych z prawem pracy i prawem HR, obsłudze przedsiębiorców, kryzysów wizerunkowych i white-collar crime. Dodatkowo przeprowadza profesjonalne audyty, w tym audyty relacji pracowniczych, audyty śledcze i postępowania wyjaśniające. Obsługuje zarówno największe polskie firmy prywatne i państwowe, jak również znanych biznesmenów, dziennikarzy i polityków. KKZ zdobywa liczne międzynarodowe nagrody i wyróżnienia.

Stowarzyszenie Agencji PR

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Marczak

Magdalena Marczak

Project Manager

695 370 210

[email protected]

Współpraca:

Katarzyna Dziedzic

Katarzyna Dziedzic

Marketing Manager

600 013 343

[email protected]

20. Kongres PR i Komunikacji

Wstęp bezpłatny

20. Kongres PR i Komunikacji

Wstęp bezpłatny

20. Kongres PR i Komunikacji

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

20. Kongres PR i Komunikacji

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Kongres
  •   ‑ 
  •  Warszawa