3. Kongres Komunikacji Kryzysowej
Public relationsWarszawaKongres
 ‑ 
Crowne Plaza - Warsaw
 ‑ 
3. Kongres Komunikacji Kryzysowej
Przygotuj się na niespodziewane sytuacje kryzysowe! Uchroń markę przed utratą reputacji!

Wstęp bezpłatny

Zbudowanie reputacji zajmuje 20 lat, a zrujnowanie jej 5 minut.

 Jeśli o tym pomyślisz, postąpisz inaczej”.

WARREN BUFFETT

 

Czy jesteś przygotowany na kryzys w Twojej organizacji? Jeżeli masz wątpliwości, to zapraszamy Cię na 3. Kongres Komunikacji Kryzysowej. Udział w wydarzeniu pozwoli Ci poznać doświadczenia reprezentantów takich firm jak m.in.: InPost, Grupa Famur, UNIQA Polska, Grupa Żywiec czy ZUS. Kongres zakończymy warsztatami, podczas których przećwiczysz realną sytuację kryzysową pod okiem najlepszych ekspertów na rynku.



Udział w wydarzeniu pozwoli Ci również spojrzeć szerzej na ryzyko utraty reputacji firmy oraz zdefiniować zagrożenia, które do tej pory umykały Twojej uwadze. Dowiesz się, jak stworzyć efektywny plan komunikacji kryzysowej i jak pokonać intensywny stres towarzyszący niechcianym zdarzeniom. Ponadto w programie:


  • odpowiedź na pytanie - skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe w 2022 roku,
  • sposoby na skuteczną walkę z dezinformacją i fake newsami,
  • budowanie efektywnego planu kryzysowego w social mediach,


Dołącz już dziś do uczestników 3. Kongresu Komunikacji Kryzysowej i dowiedz się, jak radzić sobie z zagrożeniami dla reputacji firmy oraz jak uchronić markę przed kryzysem wizerunkowym. Skorzystaj z doświadczeń najlepszych praktyków w branży i wykorzystaj zdobyte umiejętności w swojej organizacji. To inwestycja, która zwróci się w najmniej spodziewanym momencie. 

Jeśli odpowiadasz za działania komunikacyjne w Twojej organizacji, to nie może Cię zabraknąć na tym Kongresie!


Partnerzy:

Patron

Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:15Rejestracja uczestników kongresu, powitalna kawa

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

    • ,  Magdalena Sokulska, Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:00Kryzysometr 2022 – skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe 2022 w oczach branży. Premiera prezentacji wyników badania Kryzysometr

    • Adam Łaszyn,  Ekspert ds. komunikacji kryzysowej i strategii komunikowania, ALERT MEDIA Communications
    • Raport z badania Kryzysometr 2022 – prognozy, zagrożenia na przyszły rok
  • 09:45Kryzysowa arena światowa. Przegląd najciekawszych międzynarodowych kryzysów wizerunkowych 2021 – wnioski i dobre praktyki

    • Krzysztof Tomczyński,  Partner, Account Director, ALERT MEDIA Communications
  • 10:15Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Kongresu!

  • 10:30PANEL DYSKUSYJNY - PR kryzysowy w nowych realiach. Jakie są obecne wyzwania dla zarządów i osób mających chronić reputację firmy?

    • ,  Moderator: dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations, Uniwersytet Warszawski
    • Marta Andreasik,  PR Manager, Huuuge Games
    • Wojciech Kądziołka,  Rzecznik Prasowy, InPost
    • Małgorzata Kozieł-Pańczyk,  Dyrektor Marketingu i PR, Grupa Famur
    • Monika Beuth-Lutyk,  Rzeczniczka prasowa, Biuro Marketingu Miasta, Wydział Prasowy, Urząd m.st. Warszawy
    • Katarzyna Ostrowska,  Dyrektorka, Rzeczniczka Prasowa, Departament Komunikacji, UNIQA Polska
  • 11:15Nowy punkt równowagi kryzysowej - post pandemiczna rola komunikacji w budowaniu i ochronie reputacji

    • dr Maksymilian Pawłowski,  Corporate Communications Manager, Leroy Merlin Polska

    Czas pandemii COVID-19 okazał się wyjątkowym testem dla liderów i zespołów komunikacji w obszarze zewnętrznym jak i wewnętrznym. Ten trudny czas dla przedsiębiorstw, pracowników jak i całego społeczeństwa w skali globalnej umożliwił:

    • weryfikację procedur i mechanizmów zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz sprawność wewnętrznego systemu komunikacyjnego
    • wykorzystanie trudnej sytuacji pandemii do diagnozy luk i opracowania programów wspierających w obszarach problematycznych
    • zbudowanie szerokich doświadczeń związanych z zarządzaniem sytuacjami trudnymi w skali przedsiębiorstw jak i doświadczeń indywidualnych
    • przetestowanie nowych narzędzi, procesów i odrobionych lekcji po globalnym kryzysie 2007-2010


    Prezentacja odpowie na pytania, jak globalna pandemia zredefiniowała rolę komunikacji, zawodu ekspertów od komunikacji, narzędzi oraz mechanizmów zarządzania.  

  • 12:00Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Kongresu!

  • 12:15Kryzys wizerunkowy napędzany przez konkurencję. Jak nim zarządzać?

    • Agnieszka Kamińska,  Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i CSR, Grupa VELUX w Polsce
    • Wyzwania komunikacyjne w obliczu podważania wiarygodności firmy przez konkurencję
    • Mówi się, że mowa jest srebrem, a milczenie złotem. Czy warto wdawać się w medialną polemikę w obronie wartości firmy?
    • Rola strategii w kompleksowych działaniach antykryzysowych
    • Jak nie dać się zepchnąć do defensywy. Skuteczne sposoby na budowanie własnej narracji w mediach i wśród interesariuszy firmy
  • 13:00Kryzys od drugiej strony - jak na sytuacje kryzysowe patrzą ludzie, którzy sami je wywołują, czego unikać, jak się zachować w kontakcie z mediami - opowie ich przedstawiciel

    • Szymon Jadczak,  Dziennikarz, Wirtualna Polska
  • 13:45Lunch

  • 14:30Jak konwergencja mediów zmieniła kryzysowe media relations?

    • Beata Kopczyńska,  Regionalny Rzecznik Prasowy, ZUS województwa śląskiego
    • W jaki sposób budować komunikaty w sytuacji kryzysowej, by wzbudzić zainteresowanie dziennikarzy różnych typów mediów?
    • Twoja marka pod obstrzałem! Czego unikać podczas komunikacji z mediami funkcjonującymi 24/7?
    • Autentyczność i spójność offline i online w przekazie kluczem do złagodzenia kryzysu wizerunkowego
  • 15:15Jak poradzić sobie z hejtem i kryzysem w social mediach?

    • Beata Łaszyn,  Wiceprezeska, ALERT MEDIA Communications
    • Adam Łaszyn,  Ekspert ds. komunikacji kryzysowej i strategii komunikowania, ALERT MEDIA Communications
    • Jak przeciwdziałać szkodom wynikającym z błyskawicznie rozprzestrzenianych negatywów w social mediach?
    • Jak stosować swoje media społecznościowe do szybkiego reagowania na sytuacje kryzysowe?
    • Jak prowadzić komunikację w kanałach społecznościowych wobec fal hejtu ?
    • Jak tworzyć wiarygodne posty, aby wobec podważanego zaufania były autentyczne i budowały zaufanie odbiorców?
  • 16:00Stres w sytuacjach kryzysowych jako czynnik eskalacji problemu. Sprawdzone metody radzenia sobie z nim i neutralizacji

    • Marta Mażewska,  Psycholog
    • Michał Gembal,  CMO, Rzecznik Prasowy, Arcus S.A.
    • Identyfikacja różnych rodzajów stresu
    • Strategie i narzędzia niezbędne do radzenia sobie ze stresem w sytuacjach trudnych i kryzysowych
    • Jak przezwyciężyć sytuację stresową i wyciągnąć maksymalne korzyści dla firmy?
    • Negatywne emocje własne i zespołu w czasie kryzysu – jak je neutralizować lub chociaż minimalizować

  • 16:45Zakończenie 1 dnia kongresu

  • 08:30Rejestracja uczestników kongresu, powitalna kawa

  • 08:55Oficjalne powitanie uczestników, rozpoczęcie

    • ,  Magdalena Sokulska, Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:00PANEL DYSKUSYJNY - Prawnik do PRowca – PRowiec do prawnika

    • ,  Moderator: Adam Łaszyn, Ekspert ds. komunikacji kryzysowej i strategii komunikowania, ALERT MEDIA Communications
    • Ewa Rutkowska,  Adwokat, Wspólnik, Kancelaria Prawna KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński
    • Magdalena Brzezińska,  Dyrektor ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec S.A.
    • Urszula Matej-Bil,  Dyrektor ds. Komunikacji i PR, EPP Sp. z o.o.
    • Marcin Zachowicz,  Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji, TDJ
    • Marek Szydłowski,  Dyrektor Biura Prawnego, Grupa Komputronik
    • Filip Kona,  General Counsel, Grupa Baltona
    • Jak funkcjonuje współpraca działów prawnych i komunikacji w sytuacjach kryzysowych?
    • Co działa i daje efekt synergii, a co szkodzi?
    • Dobre praktyki i przykłady złych (ostrzeżenia)
  • 10:00Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Kongresu!

  • 10:15Czy hejt ma płeć? O emocjach genderowych w kryzysach

    • Joanna Kubik,  Specjalistka w dziedzinie mediów społecznościowych, Referat Prasowy, Biuro Prezydenta, Urząd Miejski w Gdańsku
    • Beata Kopczyńska,  Regionalny Rzecznik Prasowy, ZUS województwa śląskiego
    • Jak na odbiór komunikatów kryzysowych w sieci ma wpływ to, że pochodzą od kobiety lub jej dotyczą?
    • Na co zwrócić uwagę, jeśli kwestia płci staje się jednym z elementów lub tematów kryzysu?
    • Czego firmy lub instytucje mogą nauczyć się od komunikatorek z „pierwszej linii frontu”, gdzie negatywne reakcje internautów są szczególnie intensywne?
  • 11:00PANEL DYSKUSYJNY - Zwalczanie dezinformacji i fake newsów

    • ,  Moderator: Bohdan Pawłowicz, Doradca Zastępcy Dyrektora ds. Zastosowań Sztucznej Inteligencji i Przetwarzania Danych AIDA, NASK - Państwowy Instytut Badawczy
    • Beata Chądzyńska vel Radolińska,  Senior PR Manager, Huawei CBG Polska
    • Justyna Gościńska-Bociong,  Dyrektor ds. Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover Sp. z o.o.
    • Małgorzata Kilian,  Prezes, Stowarzyszenie Demagog
    • Narzędzia do zwalczania dezinformacji
    • Jak analiza danych, AI i RPA mogą pomóc Ci sprawnie zarządzać fake newsami?
  • 12:00Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z prelegentami i uczestnikami Kongresu!

  • 12:15Kryzys permanentny. O komunikacji w projektach infrastrukturalnych

    • Jacek Miciński,  Właściciel i Dyrektor Zarządzający, Forward PR
    • Zrozumieć źródła kryzysu. Co warto wiedzieć o kapitale społecznym Polaków i teorii konfliktu i jaki ma to związek z ryzykiem wystąpienia kryzysu?
    • Spacer po polu minowym. Jak zmieniają się rodzaje zagrożeń wraz z postępem projektów infrastrukturalnych?
    • Złote zasady w komunikowaniu infrastruktury. Co robić, żeby zmniejszać dolegliwość kryzysów, a nawet ograniczyć ich występowanie?
  • 13:00Bądź gotów! Stwórz plan zarządzania kryzysowego skrojony pod specyfikę firmy

    • Beata Ptaszyńska-Jedynak,  Dyrektor ds. Korporacyjnych, Carlsberg Polska
  • 13:45Lunch

  • 14:30WARSZTAT PRAKTYCZNY - Kryzys w praktyce – symulacja kryzysowa

    • ,  Przedstawiciele ALERT MEDIA Communications

    Uczestnicy dzieleni są na małe zespoły (nawet do 8 zespołów), które mierzą się z przygotowaną na potrzeby konferencji sytuacją kryzysową. W jej trakcie mają za zadanie przygotować strategie działań, reagować na pytania ze strony mediów, innych interesariuszy oraz na burze i hejt w mediach społecznościowych. A także na zmiany sytuacji, jakie pojawiać się będą w trakcie symulacji.

    Całość jest następnie omawiana i analizowana, a wyniki pracy poszczególnych grup porównywane ze sobą.

  • 16:30Kryzys Roku 2021 wg uczestników kongresu – wyniki ekspresowej ankiety przeprowadzonej w trakcie kongresu wśród jego uczestników

    • Prezentacja i omówienie wyników 
  • 16:45Zakończenie kongresu

Marta Andreasik

Marta Andreasik

PR Manager, Huuuge Games

PR Manager w Huuuge Games, globalnego producenta gier free-to-play i wydawcy gier online, notowanego na Giełdzie Papierów Wartościowych. Ekspertka komunikacji i PR z 15-letnim doświadczeniem, której pasją jest CSR. Przez 9 była związana z Kompanią Piwowarską, gdzie pełniła rolę kierownika ds. komunikacji zewnętrznej. Prawdziwe zwierzę sceniczne! W KP miała występowała m.in. jako rzecznik marki Lech na scenie Najpiękniejszego Festiwalu Świata czyli Pol’and’Rock oraz w materiałach telewizyjnych. Przed dołączeniem do KP pracowała w agencji PR Weber Shandwick a jej klientami byli m.in.: The Walt Disney Company, USP Zdrowie czy Nespresso. Jest absolwentką ekonomii i dziennikarstwa w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz studiów licencjackich w University of Salford, Manchester i na Uniwersytecie SWPS (Certified Translations). W trakcie studiów miała przyjemność współtworzyć (wtedy jeszcze) Kongres PR w Rzeszowie. Prywatnie @mamasubiektywnie - mama Amelki i Tymka, pasjonatka zdrowego życia, biegów, tańca i w zasadzie wszelkich sportów.

Monika Beuth-Lutyk

Monika Beuth-Lutyk

Rzeczniczka prasowa, Biuro Marketingu Miasta, Wydział Prasowy, Urząd m.st. Warszawy

Jest rzeczniczką prasową warszawskiego ratusza od kwietnia 2021 r. Wcześniej przez wiele lat była rzeczniczką w stołecznych dzielnicach – na Ochocie, wcześniej na Woli i Ursynowie. Warszawianka, politolożka i specjalistka public relations, absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, pracuje w samorządzie od 1999 r. Zawsze związana z biurem prasowym, zajmowała się nie tylko relacjami z mediami, ale także m.in. konsultacjami społecznymi, budżetem obywatelskim i różnymi formami dialogu z mieszkańcami.

Magdalena Brzezińska

Magdalena Brzezińska

Dyrektor ds. korporacyjnych, Grupa Żywiec S.A.

Z branżą public relations związana od 19 lat. W Grupie Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Od 2020 w Zespole Zarządzającym firmy. Przed dołączeniem do Grupy Żywiec przez kilka lat kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w jednej z największych agencji PR-Havas PR Warsaw. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były nagradzane w konkursie Złote Spinacze, Power of Content Marketing, Global Corporate Affairs Awards Grupy HEINEKEN. Wieloletnia jurorka konkursu Złote Spinacze. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Beata Chądzyńska vel Radolińska

Beata Chądzyńska vel Radolińska

Senior PR Manager, Huawei CBG Polska

Ma wieloletnie doświadczenie w komunikacji, zarządzaniu zespołem redakcyjnym oraz dziennikarstwie ekonomicznym. Od 4 lat odpowiada za strategię oraz komunikację marki i produktów Huawei CBG Polska w randze Senior PR Managera. Wcześniej przez kilkanaście lat związana była z Grupą TVN, początkowo jako reporter i wydawca w redakcji ekonomicznej TVN24, w kolejnych latach jako wicedyrektor ds. informacji biznesowych TVN. Współtworzyła kanał TVN CNBC, gdzie pełniła rolę zastępcy redaktora naczelnego.

Michał Gembal

Michał Gembal

CMO, Rzecznik Prasowy, Arcus S.A.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz podyplomowych studiów Zarządzania Firmą w Warunkach Nowej Ekonomii (SGH oraz Institut Francais de Gestion w Paryżu). Praktyk zarządzania strategicznego, doradztwa IT, marketingu oraz zarządzania kryzysowego. Adherent wartości w życiu prywatnym i zawodowym. Miłośnik kuchni z różnych stron świata, siatkówki, książek historycznych i turystyki górskiej. Doświadczenie: Butterworths, Reed Elsevier, LexisNexis, Hubert Burda Media, IT AUDIT, GRUPA ARCUS.

Justyna Gościńska-Bociong

Justyna Gościńska-Bociong

Dyrektor ds. Komunikacji i Marki Korporacyjnej, Medicover Sp. z o.o.

Z branżą komunikacji i public relations związana już od kilkunastu lat. Obecnie w firmie Medicover odpowiada za działania komunikacyjne dla obszaru Healthcare Services w pięciu krajach (Polsce, Rumunii, Ukrainie, Węgrzech i Indiach). W ramach swoich obowiązków odpowiada za komunikację wewnętrzną, budowanie reputacji firmy, komunikację korporacyjną, relacje z mediami oraz działania brandingowe. Przed rozpoczęciem pracy w Medicover pełniła funkcję Consulting Directora w jednej z największych sieciowych agencji - Havas PR Warsaw. Wcześniej związana z Polską Izbą Ubezpieczeń oraz agencją Hill+Knowlton Strategies. Przez kilka lat pracowała także jako dziennikarka i wydawca w Telewizji Polskiej, gdzie była odpowiedzialna za programy o tematyce gospodarczej, społecznej i zdrowotnej. Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Warszawskim, a także zdrowie publiczne na Uniwersytecie Szczecińskim. Od kilku lat jurorka konkursu „Złote Spinacze” organizowanego przez Związek Firm Public Relations (ZFPR).

Szymon Jadczak

Szymon Jadczak

Dziennikarz, Wirtualna Polska

Dwukrotny laureat nagrody Grand Press. W 2009 r. reportaż “Dobre, bo szwedzkie”, przygotowany dla “Uwagi!” TVN wygrał w kategorii news. W 2020 r. zwyciężył w tej samej kategorii za ujawnienie w tvn24.pl, że przygotowania Poczty Polskiej do wyborów prezydenckich w maju 2020 kosztowały firmę ponad 68 milionów złotych, mimo że do wyborów nie doszło. Za reportaż o kibolach Wisły Kraków przygotowany dla Superwizjera TVN otrzymał nominację do Grand Press w 2018 r. w kategorii dziennikarstwo śledcze, rok wcześniej w tej samej kategorii był nominowany za reportaż „Nowy biznes twórcy piramidy finansowej”. Był nominowany także do nagrody Mediatory. W 2012 za reportaż „Królewski przekręt” otrzymał nagrodę specjalną w X Edycji Konkursu im. Wł. Grabskiego dla dziennikarzy ekonomicznych oraz nagrodę za najlepszy reportaż śledczy podczas 9. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Reportażu Camera Obscura. Książka “Wisła w ogniu”, opisującą powiązania kiboli z władzami klubu Wisła Kraków, znalazła się w finale Grand Press - Książka Reporterska Roku. Pochodzi z Radomia, studiował etnologię na Uniwersytecie Jagiellońskim. Karierę dziennikarską zaczynał w krakowskiej redakcji “Gazety Wyborczej”. W 2007 r. współpracował przy powstaniu tekstu o seksaferze w Samoobronie. Pracował też w Interii, w programie “Celownik” w TVP1 oraz “Uwadze!” TVN.

Monika Kaczmarek-Śliwińska

dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations, Uniwersytet Warszawski

Ekspertka, doradczyni i trenerka w obszarze budowy wizerunku, relacji z mediami, konstruowania strategii oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Autorka książek i licznych artykułów na temat komunikowania się organizacji i public relations. Koordynatorka oraz uczestniczka krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej; ekspertka Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) oraz członkini Sektorowej Rady do spraw Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Zasiada w jury prestiżowego konkursu branży public relations organizowanego przez Związek Firm Public Relations - Złote Spinacze. Laureatka nagród branżowych PRoton 2013 oraz Lew PR 2013 w obszarze edukacji public relations. Więcej: www.monikakaczmarek-sliwinska.pl

Agnieszka Kamińska

Agnieszka Kamińska

Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i CSR, Grupa VELUX w Polsce

Doświadczona ekspertka od komunikacji, media relations oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Tworzy i implementuje strategię komunikacji Grupy VELUX w Polsce. Jest współautorką cyklicznej, edukacyjnej publikacji „Barometr zdrowych domów” nt. wpływu budynków na zdrowie ludzi, a także raportów społecznych firmy. Za działania medialne, za które odpowiadała - marka VELUX zdobyła nagrodę TopPress 2019 w kategorii materiały budowlane. Pełni funkcję rzecznika prasowego, zarządza komunikacją kryzysową w mediach oraz social media. Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na Wydziale Zarządzania i Marketingu, a także podyplomowych studiów Public Relations na tej samej uczelni.

Wojciech Kądziołka

Wojciech Kądziołka

Rzecznik Prasowy, InPost

Małgorzata Kilian

Małgorzata Kilian

Prezes, Stowarzyszenie Demagog

Założycielka i od 2016 roku Prezeska Stowarzyszenia Demagog, pierwszej w Polsce strażniczej organizacji fact-checkingowej, gdzie zarządza blisko 30-osobowym zespołem pracowników i wolontariuszy. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pomysłodawczyni Akademii Fact-Checkingu, cyklu warsztatów z zakresu edukacji medialnej, w których wzięło dotychczas udział ponad 5000 uczestników. Ekspertka i wielokrotna panelistka międzynarodowych konferencji z obszaru nowych mediów oraz problematyki dezinformacji w sieci. Stypendystka International Visitor Leadership Program, projektu organizowanego przez Departament Stanu Stanów Zjednoczonych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Instytucie Monitorowania Mediów, Instytucie Polityk Publicznych, Agencji Lighthouse.

Filip Kona

Filip Kona

General Counsel, Grupa Baltona

Menedżer złożonych projektów prawnych, doradca do spraw white-collar crime, mediator i konsultant do spraw przeciwdziałania nadużyciom. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie prawnicze. Pracował jako adwokat w polskich kancelariach prawnych oraz jako in-house w PGNIG S.A., gdzie realizował projekty o międzynarodowym zasięgu operacyjnym i jurysdykcyjnym, w tym związane z szeroko pojętym compliance. Ostatnio zarządzał działem koordynacji i obsługi prawnej w grupie kapitałowej.

Beata Kopczyńska

Beata Kopczyńska

Regionalny Rzecznik Prasowy, ZUS województwa śląskiego

Rzeczniczka prasowa z wieloletnim doświadczeniem, zajmująca się budowaniem pozytywnego wizerunku instytucji m.in. poprzez utrzymywanie stałych i dobrych relacji z mediami oraz otoczeniem zewnętrznym, przygotowywaniem informacji prasowych, organizacją wydarzeń. Wcześniej przez 10 lat etatowy dziennikarz w mediach regionalnych. Współpracuje z agencją Trzy Znaki. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Małgorzata Kozieł-Pańczyk

Małgorzata Kozieł-Pańczyk

Dyrektor Marketingu i PR, Grupa Famur

Od ponad 15 lat związana z mediami i komunikacją. Przez blisko 10 lat pracowała w TVN24, gdzie była producentką, reporterką, redaktorką i prowadząca. Była odpowiedzialna za komunikację korporacyjną i biuro prasowe w PGE, LOT, Grupie Eurozet (Radio ZET, Antyradio, Chillizet, Meloradio). Obecnie zarządza całością komunikacji w Grupie Famur. Absolwentka nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz EMBA na Rotterdam School of Management.

Joanna Kubik

Joanna Kubik

Specjalistka w dziedzinie mediów społecznościowych, Referat Prasowy, Biuro Prezydenta, Urząd Miejski w Gdańsku

Z zawodu nauczycielka, której pasja do pisania stała się sposobem na życie. Tajniki dziennikarstwa zgłębiała w Podyplomowym Studium Dziennikarstwa. Profesji uczyła się pod okiem dziennikarzy lokalnego wydania "Gazety Wyborczej", "Radia Gdańsk", "Dziennika Bałtyckiego", z którym nawiązała dłuższą współpracę. Zanim wzięła pod lupę social media, przez lata pracowała w Wirtualnej Polsce jako redaktorka i wydawczyni serwisu praca.wp.pl oraz finanse.wp.pl. W 2018 nawiązała współpracę z prezydentem Pawłem Adamowiczem. Opiekowała się jego mediami społecznościowymi. W tej chwili wspiera prezydent Aleksandrę Dulkiewicz w obszarze komunikacji na kanałach społecznościowych oraz koordynuje media społecznościowe Gdańska.

Beata Łaszyn

Beata Łaszyn

Wiceprezeska, ALERT MEDIA Communications

Ekspertka komunikacji kryzysowej i audytów komunikacyjnych, wiceprezeska Alert Media Communications. W agencji prowadzi bezpośrednie zarządzanie problematycznymi relacjami marek, firm i osób. Realizuje także audyty komunikacyjne i kryzysowe z analizą ryzyka i rekomendacjami. Metodologię i praktykę audytów szczegółowo wdrażała i rozwijała podczas kilkunastoletniej pracy zarówno w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Warszawie (wicedyrektor), jak i Ministerstwie Finansów (Zastępca Dyrektora Departamentu Kontroli Skarbowej), gdzie oprócz realizacji różnorodnych audytów oraz innych działań merytorycznych nadzorowała również komunikację wewnętrzną i zewnętrzną Kontroli Skarbowej oraz opracowywała zagadnienia strategii w tym zakresie. Współautor poradnika „e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie”. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Adam Łaszyn

Adam Łaszyn

Ekspert ds. komunikacji kryzysowej i strategii komunikowania, ALERT MEDIA Communications

Ekspert komunikacji kryzysowej i strategii wizerunkowych. W branży PR od 1998 r. Prezes agencji Alert Media Communications. Współzałożyciel i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Public Relations. Doradca dziesiątek firm, instytucji, NGOs i osób publicznych (m.in. Coca-Cola, Danone, DKMS, Goodyear, Philip Morris, PLL LOT, Velux, KPRM, członków władz RP). Wykładowca PR m.in. na UW, krakowskiej WSE, UEK. Autor poradników „Media i ty” oraz „eKryzys”. Pomysłodawca i współautor książek „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat PR w Polsce” i „Sztuka Public Relations”. Współautor „Leksykonu PR”. Były członek Rady Etyki PR. Wyróżniony w 2014 przez PSPR za „wkład w zbudowanie branży PR w Polsce”. W 2009 znalazł się na liście Newsweeka 50 najbardziej wpływowych Polaków (poz. 27). Twórca terminu „przekazy dnia” oraz kryzysowej Zasady 5P. Do 1998 dziennikarz m.in. radiowej Trójki, Życia Warszawy, Ekspressu Wieczornego. Z wykształcenia prawnik – absolwent WPiA Uniwersytetu Warszawskiego.

Urszula Matej-Bil

Urszula Matej-Bil

Dyrektor ds. Komunikacji i PR, EPP Sp. z o.o.

Dyrektor ds. komunikacji i PR w firmie EPP, największym właścicielu centrów handlowych w Polsce, oraz członkini zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych. Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w zarządzaniu działaniami komunikacyjnymi obejmującymi m.in. komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, w tym kryzysową, content marketing, relacje z inwestorami oraz działania w mediach społecznościowych, a także obszar CSR i PA. Współpracowała z wiodącymi krajowymi i międzynarodowymi firmami z branży nieruchomości, budowlanej, ubezpieczeń, finansów i bankowości, nowych technologii, logistyki i transportu, przemysłu ciężkiego, e-commerce oraz FMCG. Wspierała komunikacyjnie liczne nieruchomości handlowe takie jak: Hala Koszyki, Wola Park oraz będącą obecnie w portfolio EPP Galerię Młociny. Zanim dołączyła do EPP, pełniła funkcję dyrektora działu komunikacji korporacyjnej w agencji OneMulti, gdzie zajmowała się m.in. całościowym koordynowaniem działań dla jej kluczowych klientów i rozwojem. Wcześniej była m.in. dyrektorem w agencji PR Questia. Ukończyła studia na kierunku Marketing i Zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada też dyplom studiów doktoranckich na tej uczelni.

Marta Mażewska

Marta Mażewska

Psycholog

Od 2005 roku jest związana z edukacją, najpierw jako nauczyciel języka polskiego i psycholog szkolny, następnie jako wicedyrektor do spraw dydaktycznych, a od roku 2019 współpracuję jako ekspert z Instytutem Educare przy przygotowywaniu programów rozwojowych dla nauczycieli. W latach 2009-2013 ukończyłam czteroletnie Studium Terapii Rodziny OPTA i od 10 lat zajmuję się terapią osób dorosłych i par.

Jacek Miciński

Jacek Miciński

Właściciel i Dyrektor Zarządzający, Forward PR

Praktyk public relations od 2005 r. Ceniony ekspert komunikacji korporacyjnej, specjalizuje się w doradztwie firmom z sektora energetycznego i budownictwa infrastrukturalnego. Wspiera klientów w realizacji konsultacji społecznych dla wielkoskalowych inwestycji takich jak linie elektroenergetyczne, gazociągi, ropociągi, drogi ekspresowe czy farmy wiatrowe. Doradza organizacjom w warunkach zagrożenia reputacji.

Katarzyna Ostrowska

Katarzyna Ostrowska

Dyrektorka, Rzeczniczka Prasowa, Departament Komunikacji, UNIQA Polska

Ma 16-letnie doświadczenie pracy w zawodzie dziennikarki ekonomicznej. Związana była najpierw z Pulsem Biznesu, a później przez 10 lat z dziennikiem Rzeczpospolita. Pisała o tematach m.in. emerytalnych, inwestycyjnych, ubezpieczeniowych. Prowadziła także portal mojaemerytura.rp.pl. Od września 2013 r. kierowała Departamentem Marketingu i PR oraz była rzeczniczką prasową UNIQA Polska. W tym czasie m.in. odpowiadała za program Prosto po polsku, którego celem jest poprawa komunikacji z klientami. Od połączenia prawnego UNIQA i AXA, czyli od 9 kwietnia 2021 roku, kieruje Departamentem Komunikacji odpowiedzialnym za komunikację zewnętrzną i wewnętrzną oraz CSR. Pełni również funkcję rzeczniczki prasowej Grupy UNIQA w Polsce. Ukończyła dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim oraz psychologię na Uniwersytecie SWPS. A także projekt edukacyjny Szkoła Strategii Marki przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.

Bohdan Pawłowicz

Bohdan Pawłowicz

Doradca Zastępcy Dyrektora ds. Zastosowań Sztucznej Inteligencji i Przetwarzania Danych AIDA, NASK - Państwowy Instytut Badawczy

Od ponad 25 lat związany z rynkiem komunikacji marketingowej w Polsce. Wykładowca komunikacji marketingowej Uniwersytetów Warszawskiego i Wrocławskiego oraz SGH. Wiele lat członek rady nadzorczej (wcześniej zarządu) IAA — Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce. 3 kadencje jako arbiter KER-u Komisji Etyki Reklamy. W latach 2006 — 2011 był prezesem zarządu Aart Design — polskiego oddziału francuskiej agencji specjalizującej się w tworzeniu systemów identyfikacji wizualnej i broadcast designu. Współautor kilkunastu systemów identyfikacji i opraw telewizyjnych (lcoffee, TVP Info, KPS Skra, Belsat, TVP Polonia, PZHiPBM, Travel Time, TVP Seriale, Festiwal Nauki Warszawie, Technoport, itd.). Wielokrotny członek rozmaitych jury, członek i założyciel akademii Webstar Festiwal i uczestnik Akademii Impactora — nagród przemysłu reklamowego. Członek i przewodniczący (2009) jury Złotych Orłów. Członek jury — akademii marketingu sportowego DEMES oraz Kapituły Marek SUPERBRANDS. W latach 2003-2007 pracował jako Dyrektor Generalny IAA — Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, gdzie współtworzył i nadzorował realizację długofalowego programu „Marketing dla przyszłości", w ramach którego prowadzona była kampania „Pij mleko! Będziesz wielki.". Z ramienia IAA współtwórca Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i KER. Pasjonat sportu i marketingu sportowego - w latach 2008-2010 r. był dyrektorem marketingu KPS Skry Bełchatów – wówczas jednego z najlepiej zorganizowanych klubów sportowych w Polsce, dwukrotnego klubowego wicemistrza świata, siedmiokrotnego Mistrza Polski, zdobywcy nagrody marketingu sportowego — Złotego Demesa. Obecnie pracuje jako Doradca Z-cy Dyrektora NASK — Państwowego Instytutu Badawczego ds. Zastosowań Sztucznej Inteligencji i Przetwarzania Danych.

Maksymilian Pawłowski

dr Maksymilian Pawłowski

Corporate Communications Manager, Leroy Merlin Polska

Ekonomista, absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada blisko 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji korporacyjnej, marketingu oraz zarządzania, które zdobywał w spółkach giełdowych, międzynarodowych koncernach oraz firmach konsultingowych. Uczestniczył w projektach związanych z tworzeniem oraz wdrożeniem strategii z zakresu marketingu, komunikacji zewnętrznej (PR/IR/Employer Branding) oraz wewnętrznej, a także transformacji cyfrowej i budowania doświadczeń pracowników. Doświadczenie zdobywał w JMC, Orbis/Accor, Scania, FujiFilm oraz DTZ/Cushman & Wakefield, a obecnie pracuje w Leroy Merlin Polska. Jest autorem licznych publikacji poświęconych tematyce marketingu, relacji inwestorskich, zarządzania reputacją, public i media relations oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w komunikacji korporacyjnej. Naukowy obszar zainteresowania, to eksploracja potencjału zastosowania cyfrowych rozwiązań społecznościowych w zakresie wzmacniania komunikacji i współpracy w organizacjach.

Beata Ptaszyńska-Jedynak

Beata Ptaszyńska-Jedynak

Dyrektor ds. Korporacyjnych, Carlsberg Polska

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji, Public Relations i społecznej odpowiedzialności biznesu. Od 2014 roku pełni funkcję dyrektora ds. korporacyjnych Carlsberg Polska. Odpowiada m.in. za realizację grupowej strategii zrównoważonego rozwoju w Polsce, komunikację, Public Affairs oraz odpowiada za komunikację kryzysową w Zespole Zarządzania Kryzysowego firmy. Wcześniej była związana z Coca-Cola Poland Services, Philips Electronics oraz 3M Poland. Posiada rozległe doświadczenie m.in.: w tworzeniu i realizacji strategii komunikacji, w komunikacji kryzysowej oraz w obszarze zrównoważonego rozwoju biznesu. Działała w Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Polskiej Federacji Producentów Żywności, od 2009 - 2013 roku była członkiem Rady Programowej Funduszu Kropli Beskidu, zaś obecnie uczestniczy w pracach ZPPP Browary Polskie. Od 2014 arbiter Komisji Etyki Reklamy. Absolwentka Wydziału Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowego studium Strategicznego Zarządzania Marketingowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Ewa Rutkowska

Ewa Rutkowska

Adwokat, Wspólnik, Kancelaria Prawna KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński

Jest ekspertem w dziedzinie prawa produktowego, odpowiedzialności za produkt oraz postępowań sądowych i arbitrażowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej polskich i międzynarodowych przedsiębiorców. Ma długoletnią praktykę w doradztwie prawnym związanym z sytuacjami kryzysowymi, przede wszystkim w obszarze bezpieczeństwa produktów i odpowiedzialności za produkt. Od lat reprezentuje światowych producentów w sporach sądowych z tego zakresu, m.in. w głośnych sprawach związanych ze światowymi wycofaniami produktów z rynku. Reprezentuje także klientów w innych sprawach w postępowaniach przed sądami powszechnymi i trybunałami arbitrażowymi. Doradza organizacjom branżowym, które wielokrotnie wspierała jako stronę społeczną w procesie legislacyjnym, a także przy w pracach nad branżowymi kodeksami dobrych praktyk. Jest członkiem Komitetu Nominacyjnego Sądu Arbitrażowego Lewiatan oraz władz Product Law and Advertising Committee International Bar Association. Od lat rekomendowana przez polskie oraz międzynarodowe rankingi prawnicze m.in. w zakresie odpowiedzialności za produkt (Legal 500, Who’s Who). Przed założeniem kancelarii KRK w 2014 r. przez kilkanaście lat pracowała w międzynarodowych kancelariach prawnych, w tym w biurze jednej z nich w Monachium.

Marek Szydłowski

Marek Szydłowski

Dyrektor Biura Prawnego, Grupa Komputronik

Jest radcą prawnym, specjalizującym się w tych dziedzinach prawa, które dotyczą funkcjonowania przedsiębiorstw sektora mediów, a w szczególności w prawie autorskim, prawie reklamy i prawie internetu. Posiada również szeroką wiedzę z zakresu prawa spółek, prawa rynków kapitałowych i prawa pracy. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (1995). W roku 2001 został wpisany na listę radców prawnych, a w roku 2003 ukończył z wyróżnieniem studia Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. W latach 2000-2002 był dyrektorem ds. prawnych i członkiem zarządu spółki Provident Polska S.A Od 2002 roku do 2009 roku dyrektor działu prawnego w Agorze SA. W latach 2005–2009 był wiceprezesem zarządu Fundacji Agory, organizacji pożytku publicznego zajmującej się prowadzeniem działalności charytatywnej w imieniu grupy Agory. W latach 2007–2009 był przedstawicielem Izby Wydawców Prasy w zarządzie Europejskiego Stowarzyszenia Wydawców Gazet (ENPA). W latach 2009 – 2013 jako Of Counsel kierował praktyką prawa TMT i ochrony danych osobowych w kancelarii Wardyński i Wspólnicy. W latach 2010 – 2013 był członkiem Komisji Prawa Autorskiego, a począwszy od czerwca 2013 roku do marca 2019 roku był głównym prawnikiem w Grupie TVN, a od października 2016 roku również członkiem zarządu TVN S.A., nadzorującym oprócz działu prawnego również dział bezpieczeństwa informacji i audytu wewnętrznego, jednocześnie zajmując się obszarami compliance i government affairs. Jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, a także członkiem Rady Głównej Konfederacji Lewiatan. Jest również wiceprezesem Rady Dyrektorów Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce. Od października 2011 został wpisany na Listę Ekspertów Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji jako ekspert ds. rynku mediów elektronicznych.

Krzysztof Tomczyński

Krzysztof Tomczyński

Partner, Account Director, ALERT MEDIA Communications

Trener i doradca komunikacyjny z kilkunastoletnim doświadczeniem w Public Relations zdobywanym zarówno po stronie Klienta, jak i Agencji. Z Alert Media związany od początku 2013 roku. Prowadzi projekty kryzysowe i strategiczne dla wiodących firm z branż: FMCG, retail, motoryzacyjnej i medycznej oraz realizuje projekty dla instytucji publicznych i organizacji pozarządowych. Wcześniej pracował m.in. w Ministerstwie Skarbu Państwa, gdzie przez cztery lata odpowiadał za działania komunikacyjne towarzyszące dużym debiutom giełdowym odbywającym się w ramach programu „Akcjonariat Obywatelski”. Absolwent Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Marcin Zachowicz

Marcin Zachowicz

Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji, TDJ

Ekspert w obszarach komunikacji i marketingu z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Odpowiada za pozycjonowanie marki TDJ i umacnianie jej wizerunku, a także kształtowanie polityki PR i ESG firmy. Koordynuje działania komunikacyjne spółek z portfela TDJ takich jak m.in. : Famur, PST, Edina Vet Group czy Teamtechnik. Wspiera również marketingowo startupy funduszu TDJ Pitango Ventures. W latach 1996 – 2016 był związany z Grupą Lotos S.A., gdzie przez ostatnie lata pełnił funkcję Dyrektora Biura Komunikacji oraz rzecznika prasowego. Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Gdańskiego, studiów podyplomowych Hague Academy of International Law oraz studiów MBA na University of Strahclyde we współpracy z Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów. Ponadto brał udział w dedykowanych szkoleniach menedżerskich organizowanych m.in. przez Harvard Business School.

Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Opiekun merytoryczny:

Magdalena Sokulska

Magdalena Sokulska

Project Manager

600 013 329

[email protected]

Współpraca:

Joanna Czyczuk-Oziębło

Joanna Czyczuk-Oziębło

Marketing Manager - Team Leader

600 013 351

[email protected]