Analityka i Dane w HR
Human ResourcesWarszawaKonferencja
Polonia Palace Hotel
Analityka i Dane w HR
Analityka i Dane w HR
HR w liczbach - dane które mają znaczenie

Wstęp bezpłatny

Współczesne organizacje funkcjonują w świecie, gdzie dane stanowią jeden z kluczowych zasobów strategicznych. W dobie dynamicznych zmian rynkowych i technologicznych, umiejętność ich analizy i wykorzystania staje się niezbędnym elementem skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi. Coraz więcej firm dostrzega potencjał analityki HR jako narzędzia wspierającego podejmowanie trafnych decyzji kadrowych, optymalizację procesów oraz zwiększanie konkurencyjności.

Podczas tegorocznej edycji konferencji "Analityka i Dane w HR" skupimy się na najbardziej aktualnych zagadnieniach związanych z wykorzystaniem danych w zarządzaniu ludźmi. Nasi prelegenci – doświadczeni praktycy i eksperci – podzielą się wiedzą na temat nowoczesnych metod analitycznych, narzędzi oraz dobrych praktyk, które mogą przyczynić się do lepszego zarządzania wynagrodzeniami, talentami i efektywnością procesów HR.

Jednym z kluczowych tematów będzie analiza i raportowanie luki płacowej w świetle najnowszych regulacji unijnych oraz skutecznych metod jej redukcji. Omówimy także sposoby zarządzania wynagrodzeniami w kontekście sytuacji finansowej przedsiębiorstw oraz metody skutecznej komunikacji wartości analityki HR dla zarządów firm.

W programie konferencji znajdzie się również miejsce na refleksję nad wyzwaniami pomiaru tzw. miękkich aspektów HR, takich jak satysfakcja i zaangażowanie pracowników, kultura organizacyjna czy efektywność zespołowa. Przyjrzymy się również analityce talentów i temu, jak dane mogą wspierać rozwój pracowników oraz przewidywać ich potrzeby. Nie zabraknie dyskusji na temat optymalizacji procesów rekrutacyjnych oraz analitycznego wykorzystania feedbacku 360 w HR. Zastanowimy się także, dlaczego wiele organizacji wciąż nie wykorzystuje analityki HR i jak przełamywać bariery związane z wdrażaniem rozwiązań opartych na danych.

Zapraszamy do udziału w konferencji, podczas której wspólnie zgłębimy potencjał analityki HR i jej praktyczne zastosowanie w biznesie. To doskonała okazja, aby zdobyć cenną wiedzę, wymienić się doświadczeniami i nawiązać wartościowe kontakty w środowisku profesjonalistów zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:30Rejestracja, poranna kawa

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji.

  • 09:00Oficjalne rozpoczęcie konferencji

    • Renata Grzeszczak,  project manager- team leader, Puls Biznes
  • 09:10Panel dyskusyjny: Luka płacowa – wyliczanie i analityka w praktyce

    • Moderator: Oskar Sobolewski,  ekspert emerytalny i rynku pracy, HRK Payroll Consulting
    • Krzysztof Olewnik,  Associate Director C&B, EY Polska
    • Angelika Makar,  adwokatka, Senior Associate, Baker McKenzie
    •    Od kiedy pracodawcy będą musieli raportować lukę płacową?
    •    Jaki jest status wdrożenia przez Polskę dyrektywy UE dotyczącej przejrzystości wynagrodzeń?
    •    Nowelizacja Kodeksu pracy – jawność wynagrodzeń na etapie rekrutacji
    •    Jak zgodnie z dyrektywą raportować różnice w wynagrodzeniach?
    •    Czy należy uwzględniać dodatkowe benefity i świadczenia?
    •    Czy należy porównywać wynagrodzenia w ramach pracodawcy czy całej grupy kapitałowej, w tym zagranicznych podmiotów z grupy?
    •    Jakie metody analityczne najlepiej mierzą lukę płacową?
    •    Jakie dane są potrzebne do rzetelnej analizy wynagrodzeń?
    •    Jakie działania pracodawca będzie musiał podjąć w razie zidentyfikowania luki płacowej?


  • 10:00Analityka Talentów - jak mierzyć i napędzać rozwój pracowników?

    • Joanna Brejta-Maciocha,  people leader, Decathlon Poland
    • Dane, które mają znaczenie - co naprawdę warto zbierać, by skutecznie rozwijać talenty?
    • Ścieżki kariery oparte na danych - jak modelować rozwój pracowników w sposób przewidywalny i efektywny?
    • Jak inwestowanie w rozwój przekłada się na satysfakcję i lojalność pracowników?
    • Analityka predykcyjna w HR - jak dane pomagają przewidywać potrzeby pracowników i unikać kosztownej rotacji?
    • Case study: jak firmy skutecznie mierzą rozwój i zarządzanie talentami?

  • 10:45Jak w praktyce wdrożyć DASHBOARD HR? – Studium przypadku Grupy Drosed

    • Karol Wolski,  partner zarządzający, Mocni w HR
    • Beata Kuboś,  manager ds. systemów HR i kontrolingu personalnego, Grupa DROSED
    • Od czego się zaczęło – czyli jaka była potrzeba biznesowa organizacji?
    • Jak przeprowadzić skuteczne wdrożenie – czyli kluczowe kroki projektu.
    • Jak wygląda dashboard HR – jakie dane zawiera oraz jak jest zaprojektowany?
    • Korzyści z wdrożenia dashboardu HR w organizacji.
    • Kolejne kroki? – czyli plany na dalszy rozwój narzędzia.
    • Lessons learned – czego nauczyła nas wspólna praca nad dashboardem HR?
  • 11:30Przerwa na kawę

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji.

  • 12:00Sprawność operacyjna, efektywność kosztowa a może candidate experience – jak mierzyć skuteczność procesu rekrutacji?

    • Patryk Link,  dyrektor ds. pozyskania i rozwoju personelu, NEUCA SA

    Grupa NEUCA realizuje rocznie ponad 1000 projektów rekrutacyjnych w mocno zróżnicowanych obszarach – od personelu medycznego, badań klinicznych, sprzedaży i marketingu, łańcucha dostaw do IT i funkcji wsparcia. Porozmawiamy o tym:

    • Jaką wartość do zarządzania procesem pozyskania personelu wnosi pomiar i analiza parametrów rekrutacyjnych
    • Dlaczego mierzymy te a nie inne dane, jakie wykorzystujemy narzędzia oraz w jaki sposób pracujemy z wynikami
    • Podzielimy się doświadczeniami oraz lekcjami jakie wyciągamy z kilku lat pracy na danych w rekrutacji
    • Postaramy się odpowiedzieć na pytania – co i dlaczego warto mierzyć, z czym mamy największe wyzwania oraz jak skupiać się na tym co naprawdę ma znaczenie
  • 12:45Pomiar kwestii niewymiernych w HR – jak mierzyć „miękkie” aspekty pracy?

    • Karol Wolski,  partner zarządzający, Mocni w HR



  • 13:30Lunch

  • 14:30Czy feedback może dostarczyć danych do analizy?

    • Przemysław Dziadak,  head of people analytics Unit, T-Mobile Polska
    • Czy warto zbierać feedback 360 do celów analitycznych?
    • Jakie informacje niesie ze sobą ustrukturyzowany feedback?
    • Jak AI może pomóc w przygotowaniu materiału analitycznego z feedbacku?
  • 15:15Zarządzanie wynagrodzeniami w świetle bieżącej i projektowanej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa

    • Łukasz Mytnik,  total rewards consultant
    • Finansowe zdrowie firmy – jak się orientować w kondycji finansowej przedsiębiorstwa?
    • Kiedy zarząd potrzebuje od HR szybkiej estymacji, a kiedy głębokiego wejścia w liczby?
    • Jak skutecznie komunikować opłacalność analityki HR w kontekście istotnych decyzji finansowych (np. podwyżki wynagrodzeń)?
  • 16:00Panel dyskusyjny: Dlaczego wciąż wiele firm NIE korzysta z analityki HR? Bariery vs. korzyści

    • Martyna Rybka,  HR director, psycholog, trener, coach, PORTA Group
    • Adrian Martinez,  konsultant, szkoleniowiec i praktyk, od lat związany z branżą marketingową i HR
    • Karol Wolski,  partner zarządzający, Mocni w HR
    • Najczęstsze bariery we wdrożeniu analityki HR: brak kompetencji, budżetu, narzędzi
    • Czy analityka HR jest kosztowna? Rzeczywiste koszty vs. zwrot z inwestycji
    • Jak przekonać zarząd do inwestycji w HR Analytics?
    • Jakie wskaźniki HR mają największą wartość biznesową?

  • 16:45Zakończenie konferencji

Karol Wolski

Karol Wolski

partner zarządzający, Mocni w HR

Współzałożyciel Mocni w HR. Pasjonat HRu oraz technologii i analityki. Z wykształcenia Psycholog organizacji. Analizy danych oraz metodologii pomiaru uczył się podczas interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz w prestiżowej szkole analitycznej prowadzonej na Michigan University. Prowadził badania i analizy zarówno dla firm jak i w ramach grantów badawczych. W branży HR pracuje od ponad 12 lat. Doświadczenie biznesowe zdobywał pracując jako menedżer w wewnętrznym dziale HR oraz jako konsultant w firmie szkoleniowo-doradczej. Prelegent licznych branżowych konferencji (m.in. Kongres Kadry, HR Business Partner), autor artykułów branżowych oraz doświadczony trener i wykładowca akademicki (UJ, Akademia Leona Koźmińskiego, Krakowska Akademia, WSB).

Oskar Sobolewski

Oskar Sobolewski

ekspert emerytalny i rynku pracy, HRK Payroll Consulting

Prawnik, ekspert emerytalny i rynku pracy HRK Payroll Consulting, założyciel Debaty Emerytalnej. Współautor wielu książek w tym ostatnich Work-life balance. Nowe prawa i obowiązki dla pracowników i pracodawców (C.H.Beck czerwiec 2023), Przegląd zmian kadrowo-płacowych 2022/2023 (C.H.Beck grudzień 2022), „Korekty w Polskim Ładzie – likwidacja ulgi dla klasy średniej, odliczenia składki zdrowotnej, obniżona stawka PIT do 12% i inne kluczowe zmiany" (C.H.Beck, czerwiec 2022). Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu systemu emerytalnego, PPK, PPE, zmian kadrowych, płacowych oraz zmian w prawie pracy i na rynku pracy. Autor wielu artykułów prasowych dotyczących problematyki systemu emerytalnego oraz ubezpieczeń społecznych, publikowanych na łamach dzienników, takich jak Rzeczpospolita i Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, a także portali internetowych tvn24.pl onet.pl, businessinsider.pl, prawo.pl, money.pl i superbiz.pl. Aktywny komentator zagadnień związanych z systemem emerytalnym, wielokrotnie goszczący w programach realizowanych przez wp.pl, money.pl, radio ZET, radio TOK FM, TVN 24 oraz TVN.

Patryk Link

Patryk Link

dyrektor ds. pozyskania i rozwoju personelu, NEUCA SA

Grupa NEUCA jest największym dystrybutorem farmaceutyków w Polsce, liczącym się producentem, posiada największą liczbę ośrodków badań klinicznych w Europie, rozwija sieć przychodni i wdraża innowacyjne usługi na rynku ochrony zdrowia. Moje doświadczenie zawodowe od kilkunastu lat związane jest z obszarem HR. Obecnie zarządzam Obszarem Pozyskania i Rozwoju Personelu w NEUCA. Wspólnie z kilkunastoosobowym zespołem jestem odpowiedzialny za wdrażanie strategii rekrutacyjnej i rozwojowej. Odpowiadam za komunikację z rynkiem pracy, pozyskanie i adaptację, oceny okresowe, zarządzanie talentami, szkolenia, programy rozwoju managerów, badania angażującego środowiska pracy. Jestem socjologiem, certyfikowanym trenerem, moderatorem design thinking. Prowadzę zajęcia ze studentami socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z zakresu HR.

Beata Kuboś

Beata Kuboś

manager ds. systemów HR i kontrolingu personalnego, Grupa DROSED

Ekspertka w obszarze wynagrodzeń i kontrolingu HR. Od ponad 20 lat związana z wynagrodzeniami, posiada wieloletnie doświadczenie w kształtowaniu polityki płacowej i analizie kosztów personalnych. Od 8 lat w strukturach Grupy DROSED, gdzie odpowiada za budowanie kontrolingu HR oraz optymalizację i automatyzację procesów w obszarze HR. Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Kontroling Personalny.

Łukasz Mytnik

Łukasz Mytnik

total rewards consultant

Ponad 15 lat doświadczenia w funkcji HR, obejmującego różne stanowiska, sektory biznesowe i kultury organizacyjne. Pasjonat analityki personalnej oraz zarządzania całkowitymi korzyściami pracowniczymi. Współautor badań oraz artykułów naukowych w zakresie zachowań pracowników i zarządzania ryzykiem biznesowym. Konsultant wewnętrzny w dużej organizacji o zasięgu globalnym, zajmujący się w codziennej pracy aspektami finansowymi, behawioralnymi i społecznymi Total Rewards. Pomysłodawca i współtwórca Metody Zarządzania Ryzykiem Biznesowo - Personalnym. Popularyzator wiedzy z zakresu psychologii zarządzania oraz pragmatycznego zastosowania wiedzy statystycznej w HR.

Joanna Brejta-Maciocha

Joanna Brejta-Maciocha

people leader, Decathlon Poland

Wierzy, że ciągły rozwój jest integralną częścią życia każdego z nas. Od ponad 12 lat związana z Decathlon, a od 7 lat specjalizuje się w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Tworzy i wdraża strategie wspierające rozwój talentów oraz angażującą kulturę organizacyjną. Jest współtwórczynią programu „Work-Sport Balance”, który łączy efektywność zawodową z dobrostanem pracowników. Regularnie dzieli się wiedzą jako prelegentka na konferencjach branżowych, inspirując do podejmowania śmiałych zmian. W swojej pracy łączy podejście strategiczne z praktycznym doświadczeniem, wspierając liderów w budowaniu nowoczesnych i przyjaznych miejsc pracy.

Martyna Rybka

Martyna Rybka

HR director, psycholog, trener, coach, PORTA Group

Zawodowo związana z HR już kilkanaście lat. Kieruje Zespołami HR, Kadr i Płac, Administracji oraz BHP. Uwielbia budować strategie, którą może przekuwać na operacyjną codzienność. W swojej pracy charakteryzuje się otwartością, energią i odwagą. A swoje analityczne myślenie wykorzystuje w podejmowaniu trudnych decyzji.

Przemysław Dziadak

Przemysław Dziadak

head of people analytics Unit, T-Mobile Polska

Z wykształcenia ekonomista, z doświadczenia kontroler, a HR-owiec z przypadku. Zaczynał swoją pracę na rynku ubezpieczeniowym, a obecnie odpowiada za dział People Analytics w T-Mobile Polska. Oprócz standardowych procesów budżetowania i monitorowania kosztów osobowych, wykorzystuje swoje doświadczenie w kontrolingu finansowym i optymalizacji procesów w obszarze HR, aby wspierać menedżerów w codziennych wyzwaniach, gdzie dane mogą być mocnym wsparciem w podejmowaniu decyzji. Obecnie, wraz ze swoim zespołem, koncentruje się na praktycznych aspektach wykorzystania AI w analizie danych. Jego misją w T-Mobile jest wdrażanie HR Data Driven. Będąc w HR stara się rozwijać umiejętności miękkie, często niedoceniane przez klasycznych finansistów.

Krzysztof Olewnik

Krzysztof Olewnik

Associate Director C&B, EY Polska

Krzysztof to doświadczony menedżer HR z szerokim doświadczeniem w branżach takich jak consulting, budownictwo, energetyka, SSC, bankowość i edukacja. Posiada wykształcenie prawnicze ze specjalizacją w prawie pracy oraz tytuł MBA w HR. Ukończył studia podyplomowe z zakresu C&B, zarządzania, BHP i podatków oraz posiada certyfikat CCBP. Jest doktorantem na Wydziale Prawa Uczelni Łazarskiego. Ma bogate doświadczenie w obszarach takich jak wynagrodzenia i świadczenia pracownicze, kadry i płace, negocjacje ze związkami zawodowymi, mobbing, compliance HR, budowanie zaangażowania pracowników oraz całościowa odpowiedzialność za HR. Specjalizuje się w zmianach systemów wynagrodzeń, budowaniu systemów premiowych STI i LTI, wdrażaniu jednolitych siatek płac, buy-outach świadczeń pracowniczych oraz prowadzeniu zmian organizacyjnych, takich jak fuzje i przejęcia. Jest ekspertem w analityce danych HR, optymalizacji kosztów pracy oraz budowaniu strategii benefitowych. W wolnym czasie poświęca się rodzinie, uczy się gry na pianinie, biega, nurkuje, morsuje i czyta.

Angelika Makar

Angelika Makar

adwokatka, Senior Associate, Baker McKenzie

Angelika Makar, Senior Associate w kancelarii Baker McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy sp. k. - adwokatka specjalizująca się w prawie pracy, z wieloletnim doświadczeniem w doradztwie podmiotom polskim i zagranicznym. Wspiera klientów m.in. w procesach restrukturyzacji zatrudnienia, negocjacji umów i porozumień rozwiązujących oraz wdrażaniu wewnętrznych procedur, w tym regulaminów wynagradzania i polityk premiowych. Wyróżniana w rankingach EMEA Legal 500 jako rekomendowany prawnik w kategorii prawo pracy.

Adrian Martinez

Adrian Martinez

konsultant, szkoleniowiec i praktyk, od lat związany z branżą marketingową i HR

Prowadzi szkolenia i konsultacje z zakresu employer brandingu, komunikacji na LinkedIn oraz komunikacji marki pracodawcy. Projektuje i konsultuje strategie Employer Branding oraz procesy rekrutacyjne od strony komunikacji. Wśród klientów, z którymi współpracuje znajdują̨ się̨ firmy takie jak: Stock Polska, Citi Handlowy, Coca-Cola HBC, Innogy Polska, Grupa Żywiec, Budimex, Cushman & Wakefield, eSky.pl i wiele innych. Jest również prelegentem na wielu konferencjach branżowych takich jak: I love HR, I love Marketing, HR Summit, Recruitment Days, Golden Marketing Conference, Pipeline Summit, Babel Camp czy Akademia Marketingu. Miłośnik tworzenia i rozbudowywania zaangażowanych społeczności online. Założyciel jednej z największych i najaktywniejszych grupy HR na Facebooku - I love HR.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]

Opiekun merytoryczny:

Renata Grzeszczak

Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

600 013 324

[email protected]

Współpraca:

Katarzyna Dziedzic

Katarzyna Dziedzic

Marketing Manager

600 013 343

[email protected]

Analityka i Dane w HR

Wstęp bezpłatny

Analityka i Dane w HR

Wstęp bezpłatny

Analityka i Dane w HR

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

Analityka i Dane w HR

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa