Efektywna kancelaria w praktyce
PrawoWarszawaKonferencja
Novotel Airport
Efektywna kancelaria w praktyce
Efektywna kancelaria w praktyce
Strategie poprawy sprawności działania kancelarii prawnej

Wstęp bezpłatny


Serdecznie zapraszamy na konferencję „Efektywna kancelaria w praktyce. Strategie poprawy sprawności działania kancelarii prawnej”, która odbędzie się 23 kwietnia, w Warszawie.

Konferencja poświęcona będzie jednym z kluczowych tematów w branży prawniczej – efektywności. W dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, tylko kancelarie, które skutecznie wdrażają rozwiązania zwiększające efektywność operacyjną, będą w stanie zapewnić sobie trwałą przewagę konkurencyjną oraz lepsze wyniki finansowe.

Celem konferencji jest wskazanie, w jaki sposób optymalizacja procesów wewnętrznych, zastosowanie nowoczesnych narzędzi oraz zarządzanie ludźmi i technologią mogą prowadzić do zwiększenia rentowności kancelarii.

Przedstawimy konkretne rozwiązania, które pozwalają na wprowadzenie drobnych zmian w codziennej pracy, które w efekcie znacząco podnoszą wydajność i rentowność.

Podzielimy się przykładami rozwiązań, które poprawiają efektywność i pozwalają kancelariom prawnym oszczędzać czas i zasoby. 

Poruszymy również kwestie nowoczesnych metod zarządzania, takich jak zarządzanie projektami i procesami, które sprzyjają zwiększeniu efektywności w kancelariach prawnych.

Zapraszamy do udziału w konferencji!

Partnerzy:

Partner

Legitask

Partner Merytoryczny

Nowoczesna Kancelaria

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 09:00Rejestracja i poranna kawa

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji.

  • 09:25Rozpoczęcie konferencji

    • Aldona Mlonek - Korzonkowska,  Project Manager, Puls Biznesu
  • 09:30Efektywność jako klucz do poprawy wyników finansowych kancelarii

    • Dr hab. Ryszard Sowiński,  Ekspert w obszarze strategii rozwoju, zarządzania i marketingu, wykładowca, trener, mentor, coach, autor bloga, Nowoczesna Kancelaria
    • Zależność pomiędzy efektywnością operacyjną a rentownością kancelarii
    • Identyfikacja obszarów poprawy efektywności w Twojej kancelarii
    • Jak drobne zmiany w codziennej pracy przekładają się na wyniki finansowe
    • Przykłady konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność
  • 10:20Ludzie – jak zbudować efektywny zespół

    • Agnieszka Borska,  Specjalista w obszarze HR i organizacji pracy w kancelariach, zarządzania projektami, trenerka, coach, Nowoczesna Kancelaria
    • Jak podnosić osobistą efektywność prawników
    • Jak podnosić efektywność zespołu
    • Przykłady konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność
  • 11:10Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami konferencji.

  • 11:30Technologie – jak wykorzystać automatyzację do poprawy efektywności

    • Bartłomiej Majchrzak,  Ekspert w obszarze e-marketingu, procesów biznesowych i technologizacji kancelarii, wykładowca, współautor bloga, Nowoczesna Kancelaria
    • Obszary, w których narzędzia technologiczne mogą usprawnić procesy
    • Rodzaje narzędzi używanych w kancelariach prawnych
    • Przykłady praktycznego zastosowania technologii: oszczędność czasu, redukcja kosztów
  • 12:20Zarządzanie – nowoczesne metody zwiększania efektywności

    • Marcin Maruta,  Radca prawny, senior partner w praktyce TMT, Rymarz Zdort Maruta
    • Wykorzystanie metod zarządzania projektami i procesami
    • Integracja technologii, procesów i ludzi w spójny system
    • Jak wdrażać zmiany?
    • Konkretne przykłady zastosowań
  • 13:10Lunch

  • 14:10Pomiary efektywności operacyjnej – co i jak mierzyć?

    • Hubert Sommerrey,  Radca prawny, mediator sądowy, partner zarządzający, Sommerrey & Partners
    • KPI, narzędzia analityczne i benchmarking
    • Jak mierzyć efektywność i wykorzystywać dane do decyzji biznesowych
    • Charakterystyka najważniejszy wskaźników KPI w kancelarii
  • 14:50Jak wprowadzać trwałe zmiany usprawniające prace kancelarii?

    • Jakub Kaliński,  Doradca prawników, Członek Zarządu, KPI Outsourcing
    • Zasady wdrażania zmian organizacyjnych, zarządzanie zmianą
    • Jak radzić sobie z oporem pracowników
    • Jak utrwalać rezultaty zmian organizacyjnych
  • 15:30PANEL DYSKUSYJNY: Doświadczenia partnerów zarządzających kancelariami

    • MODERATOR Dr hab. Ryszard Sowiński,  Ekspert w obszarze strategii rozwoju, zarządzania i marketingu, wykładowca, trener, mentor, coach, autor bloga, Nowoczesna Kancelaria
    • Joanna Affre,  Adwokat, partnerka zarządzająca, Affre i Wspólnicy
    • Marta Kopeć,  Partner zarządzający, Kancelaria Kopeć & Zaborowski
    • Michał Rączkowski,  Adwokat, partner zarządzający, RK Legal
    • Wymiana praktycznych doświadczeń i podsumowanie konferencji
  • 16:10Sesja pytań i odpowiedzi oraz zakończenie konferencji

  • 16:25Zakończenie konferencji

Joanna Affre

Joanna Affre

Adwokat, partnerka zarządzająca, Affre i Wspólnicy

Specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie konkurencji. Doradza klientom z branży FMCG, spożywczej, motoryzacyjnej, chemicznej, budowlanej oraz sektorów mediów i reklamy, a także bankowego w zakresie kształtowania polityki dystrybucyjnej, przeciwdziałania porozumieniom antykonkurencyjnym i nadużywaniu pozycji dominującej, fuzji i przejęć, greenwashingu, prawa konsumenckiego, a także zwalczania nieuczciwej konkurencji. W tym zakresie prowadzi audyty i szkolenia dla przedsiębiorców, a także reprezentuje klientów zarówno w postępowaniach przed Prezesem UOKiK jak i sądami. Członkini Rady Nadzorczej Francusko – Polskiej Izby Gospodarczej oraz Stowarzyszenia Prawa Konkurencji, a także European Competition Lawyers Association (ECLA) i International Ligue of Competition Law (LIDC). Liderka w Rankingu Kancelarii Prawniczych „Rzeczpospolitej” w zakresie prawa konkurencji i antymonopolowego. Autorka licznych eksperckich artykułów publikowanych m.in. w Internetowym Kwartalniku Antymonopolowym i Regulacyjnym, Concurrence, Dzienniku Gazeta Prawna.

Agnieszka Borska

Agnieszka Borska

Specjalista w obszarze HR i organizacji pracy w kancelariach, zarządzania projektami, trenerka, coach, Nowoczesna Kancelaria

Doświadczona specjalistka w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, menedżerka projektów rozwojowych, trenerka oraz dyplomowana coach. Doradza i szkoli w obszarze HR i organizacji pracy, współpracując z kancelariami prawnymi, korporacjami, samorządami, szkołami oraz uczelniami wyższymi. Jest akredytowaną badaczką osobowości z wykorzystaniem narzędzia biznesowego Facet 5.

Jakub Kaliński

Jakub Kaliński

Doradca prawników, Członek Zarządu, KPI Outsourcing

Absolwent Prawa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ekspert w dziedzinie zarządzania kancelariami prawnymi. Od ponad 7 lat samodzielnie obsługuje lub współpracuje z kancelariami prawnymi / doradców podatkowych, doradzając w podejmowaniu decyzji zarządczych oraz wyznaczaniu KPI w branży prawnej. Członek zarządu w KPIO sp. z o.o.

Marta Kopeć

Marta Kopeć

Partner zarządzający, Kancelaria Kopeć & Zaborowski

Radca Prawny, od ponad 13 lat specjalizujący się w sprawach z zakresu prawa pracy w szczególności w obszarach, w których prawo pracy przenika się z obszarem HR. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu wewnętrznych audytów, postępowań wyjaśniających, badań relacji pracowniczych, a także w prowadzeniu spraw sądowych z obszaru prawa pracy. Jest osobistym doradcą do spraw prawnych członków zarządów, dyrektorów zarządzających, dyrektorów personalnych i HR, pracodawców działających na terenie Polski, doradzając m.in. w opracowywaniu strategii zatrudnienia. Wiceprezes Stowarzyszenia Prawa Pracy. Ekspert Fundacji Dobra Fundacja, organizatora pierwszej ogólnopolskiej kampanii antymobbingowej, w której zaangażowana jest w prace zespołu Dobrych Praktyk i zespołu legislacyjnego, który ma na celu wypracowanie zmian w prawie z obszaru mobbingu. Autorka licznych opinii prawnych oraz artykułów z zakresu prawa pracy. Partner Zarządzający w Kancelarii Kopeć Zaborowski. Te funkcję łączyn z nadzorowaniem Praktyki Prawa Pracy będącej w strukturach Działu Prawa dla Biznesu KKZ.

Bartłomiej Majchrzak

Bartłomiej Majchrzak

Ekspert w obszarze e-marketingu, procesów biznesowych i technologizacji kancelarii, wykładowca, współautor bloga, Nowoczesna Kancelaria

Specjalista w obszarze e-marketingu i strategii rozwoju kancelarii prawnych. Wspiera kancelarie w zarządzaniu zmianą, projektowaniu procesów biznesowych i budowaniu marki. Wykłada na UWSB Merito oraz prowadzi warsztaty marketingowe dla aplikantów w OIRP. Jest współtwórcą Umownika i autorem bloga www.technologiewbiznesie.pl. Publikuje w mediach ogólnopolskich oraz własnych raportach branżowych na temat legal tech i marketingu prawniczego.

Marcin Maruta

Marcin Maruta

Radca prawny, senior partner w praktyce TMT, Rymarz Zdort Maruta

Jest czołowym ekspertem w dziedzinie nowych technologii i prawa własności intelektualnej w Polsce. Lider wielu specjalistycznych zespołów w kancelarii, m.in. zespołu kontraktów IT, zespołu cloud i zespołu paperless. Doradzał przy najbardziej złożonych i przełomowych projektach technologicznych ostatnich 20 lat. Ma unikatową wiedzę w zakresie takich tematów jak: umowy licencyjne na oprogramowanie, umowy na dostawy i dystrybucję oprogramowania, umowy wdrożeniowe IT, umowy dotyczące chmury i outsourcingu, czy też w zakresie ochrony danych, technologii i sporów dotyczących licencji na oprogramowanie. Marcin jest współzałożycielem Instytutu Polska Przyszłości im. Stanisława Lema. Celem fundacji jest promowanie cyfrowej edukacji społeczeństwa, m.in. przez podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie cyberprzemocy wśród dzieci oraz przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu osób starszych. Marcin Maruta od wielu lat jest uznawany za lidera w Polsce w dziedzinie prawa nowych technologii. W rankingu dziennika Rzeczpospolita otrzymywał tytuł lidera w latach 2016-2018 oraz 2020-2022. W rankingu Chambers & Partners był plasowany na pozycji 1 (Band 1) w latach 2019-2023, zaś w rankingu The Legal 500 był dwukrotnie wyróżniany jako jeden z najlepszych prawników w Europie (Leading Individual) w obszarze TMT (w latach 2020-2021). Jest czołowym ekspertem w dziedzinie nowych technologii i prawa własności intelektualnej w Polsce. Lider wielu specjalistycznych zespołów w kancelarii, m.in. zespołu kontraktów IT, zespołu cloud i zespołu paperless. Doradzał przy najbardziej złożonych i przełomowych projektach technologicznych ostatnich 20 lat. Ma unikatową wiedzę w zakresie takich tematów jak: umowy licencyjne na oprogramowanie, umowy na dostawy i dystrybucję oprogramowania, umowy wdrożeniowe IT, umowy dotyczące chmury i outsourcingu, czy też w zakresie ochrony danych, technologii i sporów dotyczących licencji na oprogramowanie. Marcin jest współzałożycielem Instytutu Polska Przyszłości im. Stanisława Lema. Celem fundacji jest promowanie cyfrowej edukacji społeczeństwa, m.in. przez podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie cyberprzemocy wśród dzieci oraz przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu osób starszych. Marcin Maruta od wielu lat jest uznawany za lidera w Polsce w dziedzinie prawa nowych technologii. W rankingu dziennika Rzeczpospolita otrzymywał tytuł lidera w latach 2016-2018 oraz 2020-2022. W rankingu Chambers & Partners był plasowany na pozycji 1 (Band 1) w latach 2019-2023, zaś w rankingu The Legal 500 był dwukrotnie wyróżniany jako jeden z najlepszych prawników w Europie (Leading Individual) w obszarze TMT (w latach 2020-2021).

Michał Rączkowski

Michał Rączkowski

Adwokat, partner zarządzający, RK Legal

Od 2006 roku współtworzę i zarządzam kancelarią RK Legal, która jako jedyna na polskim rynku łączy prawną obsługę przedsiębiorstw z kompleksowym zarządzaniem wierzytelnościami. Ofertę opartą na tych dwóch filarach działalności uzupełnia spółka RK RODO – wyspecjalizowana w ochronie danych osobowych w ujęciu prawnym i teleinformatycznym. Nasz zespół liczy dziś ponad 120 osób.

Hubert Sommerrey

Hubert Sommerrey

Radca prawny, mediator sądowy, partner zarządzający, Sommerrey & Partners

Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie prawa cywilnego, gospodarczego i podatkowego. Specjalizuje się w doradztwie korporacyjnym, w tym w szczególności w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw i optymalizacji podatkowej. Wielokrotnie reprezentował przedsiębiorców i osoby prywatne w sprawach sądowych przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi, Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym, jak również w toku negocjacji i mediacji. Mediator sądowy w sprawach z zakresu prawa handlowego, zobowiązań, podatków, własności intelektualnej i przemysłowej, nieruchomości, budownictwa. Decyzją Prezesa Sądu Okręgowego w Poznaniu wpisany na listę stałych mediatorów sądowych. Doradza przy projektach inwestycyjnych, w szczególności w zakresie obrotu nieruchomościami, procesach rewitalizacji nieruchomości oraz inwestycji budowlanych. Radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu. Profesjonalny pełnomocnik w sprawach znaków towarowych i wzorów przemysłowych przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (numer wpisu: 77162). Certyfikowany Compliance Officer – z sukcesem ukończył kurs organizowany przez Stowarzyszenie Compliance Polska i zdał egzamin potwierdzający jego wiedzę i kwalifikacje w tym zakresie.

Ryszard Sowiński

Dr hab. Ryszard Sowiński

Ekspert w obszarze strategii rozwoju, zarządzania i marketingu, wykładowca, trener, mentor, coach, autor bloga, Nowoczesna Kancelaria

Ekspert w obszarze strategii i zarządzania kancelariami prawnymi. Współpracuje z właścicielami i partnerami kancelarii przy diagnozowaniu organizacji, tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju. Jest autorem licznych publikacji na temat zarządzania kancelariami prawnymi oraz prowadzi bloga NowoczesnaKancelaria.pl. Prowadzi szkolenia z umiejętności menedżerskich.

Opiekun merytoryczny:

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Aldona Mlonek-Korzonkowska

Project Manager

600 013 323

[email protected]

Współpraca:

Mateusz Stempak

Mateusz Stempak

Marketing Manager

600 013 355

[email protected]

Efektywna kancelaria w praktyce

Wstęp bezpłatny

Efektywna kancelaria w praktyce

Wstęp bezpłatny

Efektywna kancelaria w praktyce

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

Efektywna kancelaria w praktyce

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Konferencja
  •  
  •  Warszawa