XV Kongres Business Intelligence
ITWarszawaKongres
Hotel Bristol
XV Kongres Business Intelligence
dobre praktyki i ciekawe inspiracje

Wstęp bezpłatny

Mamy przyjemność zaprosić Cię do udziału w XV Kongresie Business Intelligence. Analityka biznesowa jest dziedziną, którą cechuje bardzo dynamiczny rozwój i nie jest tajemnicą, iż mądre czytanie danych gwarantuje nam przewagę biznesową. Chcemy zatem podczas Kongresu pokazać Ci m.in.:

  • ciekawe, inspirujące case-y związane z wykorzystaniem danych i zastosowaniem rozwiązań Business Intelligence
  • interesujące, nowatorskie podejście do analityki danych
  • wiele różnych obszarów i branż, gdzie zastosowano ciekawe rozwiązania
  • wiele aspektów pracy w obszarze BI
  • pozycję ekspertów zakresie analityki danych na rynku pracy
  • jak wplatać umiejętności miękkie w pracę o twardym, analitycznym charakterze

W programie Kongresu:

  • 5 kluczowych pytań na drodze do budowania organizacji data-driven
  • Single source of truth – dlaczego stanowi fundament udanych projektów BI, modeli predykcyjnych oraz machine learning?
  • Transformacja dynamicznej organizacji w oparciu o zintegrowane dane
  • Analiza szeregów czasowych jako element business intelligence
  • Prezentowanie danych analitycznych przed decydentami
  • Zastosowanie Business Intelligence w marketingu
  • Komunikacja w zespole analitycznym
  • Środek ciężkości: dane. Proces analityczny w służbie komercyjnych celów firmy
  • Kompleksowy case study tworzenia interaktywnego raportu z zestawem wybranych narzędzi BI
  • Oczekiwania firm w zakresie rozwiązań Business Intelligence
  • Zarobki i perspektywy rozwoju na stanowisku Business Intelligence Manager

Dowiesz się m.in:

  • Jak się jeszcze lepiej i efektywniej komunikować w zespole
  • Jak zbudować organizację data-driven
  • Jak prezentować dane przed decydentami w firmie
  • Jak zostosować BI w różnych obszarach działania firmy
  • Jak tworzyć interaktywne raporty
  • Jakie są nowe trendy w analityce danych
  • Jakie rozwiązania stosują inne firmy
  • Jak wygląda pozycja ekspertów BI na rynku pracy

Do udziału w Kongresie zapraszamy w szczególności:

  • Dyrektorów/Managerów Business Intelligence
  • Dyrektorów/Managerów IT
  • Dyrektorów Finansowych
  • Dyrektorów/Managerów Kontrolingu
  • Dyrektorów/Managerów Sprzedaży
  • Kierowników Projektów
  • Architektów i Administratorów Baz Danych
  • Managerów odpowiedzialnych za rozwój i utrzymanie narzędzi CRM
  • Kadrę podejmująca decyzje strategiczne w firmie
  • Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo IT
  • Specjalistów ds. utrzymania i rozwoju systemów
  • Specjalistów w zakresie monitorowania i analizy Social Mediów

Zgłoś swój udział już dziś by:

  • poznać doświadczenia Innych
  • posłuchać o najnowszych trendach
  • zweryfikować swoje praktyki
  • zwększyć własną wiedzę ekspercką

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:00Rejestracja Uczestników, poranna kawa

    50 min

  • 08:50Oficjalne powitanie Uczestników

    • ,  Ewelina Stęplewska, Kierownik Projektu, Puls Biznesu

    10 min

  • 09:005 kluczowych pytań na drodze do budowania organizacji data-driven

    • Łukasz Nienartowicz,  Odpowiedzialny za rozwój obszaru Business Intelligence w firmie Britenet
    • Czy nasze organizacje może zniszczyć nadmiar danych?
    • Co łączy ekosystemy danych z miejską patodeweloperką?
    • Czy zawsze warto naśladować Google?
    • Co tak naprawdę robią algorytmy Machine Learning?
    • Czego specjaliści IT powinni nauczyć się od Simona Sinka?


    40 min

  • 09:40Single source of truth – dlaczego stanowi fundament udanych projektów BI, modeli predykcyjnych oraz machine learning?

    • Michał Walanus,  Senior Manager | Solutions Architect, Data Intelligence Solutions, KPMG
    •  Single Source of Truth – co to jest?
    • Lessons learnt – wnioski z projektów
    • Jakość danych jako podstawa skutecznej analityki i kto za nią odpowiada?
    • Przykład rozwiązania: Data Quality w organizacji
    • Machine learning, modele predykcyjne – od czego zacząć?

    40 min

  • 10:20Transformacja dynamicznej organizacji w oparciu o zintegrowane dane – dobre praktyki i największe wyzwania na przykładzie wspólnego projektu Echo Investment oraz Samsung

    • Andrzej Czechowski,  Head of Business Intelligence & Online (CDO), Samsung Electronics
    • Dawid Wrona,  Dyrektor działu sprzedaży i klienta sektora mieszkaniowego w Echo Investment
    • Case Study z branży deweloperskiej
    • Integracja wielu źródeł danych i rozwiązań IT w jedno spójne rozwiązanie BI
    • Optymalizacja lejka sprzedażowego w oparciu o analitykę i narzędzia BI . Wsparcie w działaniach marketingowych, zarzadzanie kontaktem z klientem oraz obsługi posprzedażowej
    • Digitalizacja procesów sprzedażowych – chatbot oraz usługi mobilnego odbioru mieszkania

    40 min

  • 11:00Przerwa na kawę i networking

    15 min

  • 11:15Analiza szeregów czasowych jako element business intelligence

    • Ignacy Morawski,  Główny ekonomista Pulsu Biznesu, dyrektor centrum analiz SpotData (należącego do wydawcy Pulsu Biznesu)
    • Czym są szeregi czasowe i jakie znaczenie odgrywają w analizach procesów biznesowych
    • Jakie metody są wykorzystywane najczęściej do analiz szeregów czasowych
    • Odsezonowanie i szacunek trendu
    • Prognozowanie przy pomocy szeregów czasowych


    40 min

  • 11:55Prezentowanie danych analitycznych przed decydentami

    • Michał Pajek,  Business Intelligence Manager w GBSC Herbalife Nutrition
    • Jak prezentować dane by były one maksymalnie zrozumiało i niosły wytyczne biznesowe
    • Wskazówki graficzne 
    • Przeniesienie danych z zakresu BI na decyzje biznesowe

    30 min

  • 12:25Business Intelligence w marketingu- Jak reklamować się w Internecie, żeby osiągnąć cel? Modelowanie atrybucji konwersji oparte o dane- case study

    • Piotr Kociszewski,  Data Analyst EE, Unilever
    • Czym jest atrybucja konwersji?
    • Typy modeli atrybucji?
    • Modelowanie atrybucji data-driven oparte o Łańcuchy Markova.
    • Case study: Jakich technologii używać, aby zbudować własny model?

    a) Pomiar reklam i konwersji

    b) Przechowywanie i eksport danych

    c) Modelowanie

    d) Prezentacja wyników

    40 min

  • 13:05Komunikacja w zespole analitycznym

    • Małgorzata Warda,  Wykładowca MBA, mentorka biznesu European Mentoring & Coaching Council i akredytowany Executive Coach
    • Kompetencje hybrydowe w otwartej i bezkonfliktowej współpracy zespołowej
    • Rola umiejętności „miękkich” i empatii w „twardej” pracy
    • Jak komunikować ważne kwestie współpracownikom o umiejętnościach analitycznych?


    30 min

  • 13:35Przerwa na lunch

    50 min

  • 14:25Środek ciężkości: dane. Proces analityczny w służbie komercyjnych celów firmy

    • Łucja Sławianowska-Prywata,  Pricing & Business Intelligence Manager Turkey&Africa, Oriflame
    • Kultura podejmowania decyzji w oparciu o dane
    • Jak zbudować proces analityczny w oparciu o istniejące dane i narzędzia – case study
    • Raporty i analizy a nasz produkt i KPIs
    • Jak sprawić by proces analityczny faktycznie wspierał cele firmy – kilka refleksji

    40 min

  • 15:05Oczekiwania firm w zakresie rozwiązań Business Intelligence

    • Przemysław Magiera,  Starszy Konsultant w firmie MicroStrategy
    • Wymagania stawiane przez klientów wobec rozwiązań BI
    • Trendy w zakresie podejscia do BI i analityki danych
    • Jak wybrac to co dla naszej firmy realnie najlepsze

    30 min

  • 15:35Rozwiązanie "Intelligent Twins" jako sposób na porządkowanie danych-case study

    • Bartek Brzeski,  CEE & Nordic, Cloud & AI, Chief Solution Architect, Huawei
    • Inteligentna Współpraca
    • Inteligentna Komunikacja
    • Inteligentny Hub
    • Inteligentne Aplikacje

    40 min

  • 16:15Przerwa na kawę

    10 min

  • 16:25Zarobki i perspektywy rozwoju na stanowisku Business Intelligence Manager

    • Monika Kiliańska,  skuteczny i ukierunkowany na efekt Team Manager zespołu IT aktywnie współpracujący z kandydatami i klientami, Antal
    • Predyspozycje - na jakie kompetencje miękkie, zwracają uwagę pracodawcy?
    • Jaką rolę pełni w firmie?
    • Jak wygląda rynek pracy dla BI managerów?
    • Zarobki na stanowiskach związanych z Business Intelligence
    • Prognozy rozwoju stanowiska


    30 min

  • 16:55Business Inteligence w firmie produkcyjnej - wykorzystanie danych w optymalizacji i rozwoju biznesu

    • Maria Laciuga,  Data Analytics Manager , Pratt&Whitney Poland
    • Zastosowania BI i analityki danych w firmie produkcyjnej
    • Integracja danych z wielu źródeł
    • Rola analityki danych w transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa
    • Wykorzystanie analityki danych w podejmowaniu decyzji optymalizacyjnych
    • Dobór działań optymalizacyjnych w obszarze jakości - ocena efektów – case study
    • Dalsze oczekiwania i wyzwania 

    20 min

  • 17:15Zakończenie Kongresu

Bartek Brzeski

Bartek Brzeski

CEE & Nordic, Cloud & AI, Chief Solution Architect, Huawei

Profesjonalista w zakresie biznesowo fokusowanej Infrastruktury IT z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym realizowanym w regionie EMEA (IBM, NetApp, Huawei). Wspierający projekty z zakresu Transformacji Cyfrowej (Digital Transformation, DX) oraz projekty biznesowe wykorzystujące najnowsze rozwiązania techniczne oraz innowacyjne idee i pomysły techniczne. Pasjonat danych oraz ich potencjału w tworzeniu nowej, lepszej rzeczywistości w różnych dziedzinach życia.

Andrzej Czechowski

Andrzej Czechowski

Head of Business Intelligence & Online (CDO), Samsung Electronics

W Samsung Electronics jako Business Intelligence & Online Head odpowiedzialny za obszar danych, analityki, raportowania, eCommerce, badań i IT. Od ponad 15 lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących zawansowanej analizy danych i systemów CRM. Doświadczenie zdobywał w firmach konsultingowych realizując projekty doradcze oraz wdrożenia systemów BI i CRM w Portugalii, Niemczech, USA oraz w Polsce w sektorach retail, telekomunikacyjnym, farmaceutycznym oraz bankowym. Wykładowca na Studiach MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.

Monika Kiliańska

Monika Kiliańska

skuteczny i ukierunkowany na efekt Team Manager zespołu IT aktywnie współpracujący z kandydatami i klientami, Antal

Absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania na kierunku: Psychologia, specjalizacji: Psychologia Przedsiębiorczości i Zarządzania. Ukończyła studia podyplomowe na SGH z Zakresu Zarządzania Zasobami Pracy. Posiada doświadczenie w dużych korporacjach, w obszarze rekrutacji, szkoleń i zarządzania zespołem. Specjalizuje się w rekrutacji IT i realizuje projekty dla największych marek z branży. W firmie Antal zajmuje się rekrutacjami na stanowiska techniczne w obszarze IT Software – w dziedzinie programowania, architektury, wsparcia, testowania, analizy systemowej i biznesowej oraz zarządzania projektami IT. Zdobywczyni I miejsca w konkursie Perły HR organizowanym przez Redakcję Magazynu Rekrutera w kategorii „Konsultant Roku 2014 w rekrutacjach stałych”.

Piotr Kociszewski

Piotr Kociszewski

Data Analyst EE, Unilever

Absolwent kierunków Informatyka i Ekonometria na UW oraz Big Data na SGH. Od ponad 9 lat zajmujący się analityką danych. Przez większość kariery w agencjach/domach mediowych. Od ponad roku po stronie reklamodawcy/producenta – Unilever. Tematyka, którą się zajmuje życiu zawodowym to: Modelowania statystyczne mediów: MMM oraz atrybucji, wizualizacja danych, szeroko pojęta analityka biznesowa.

Maria Laciuga

Maria Laciuga

Data Analytics Manager , Pratt&Whitney Poland

Od 13 lat zajmuje się Analityka danych oraz raportowaniem w firmie Pratt & Whitney Rzeszów. Absolwentka Politechniki Rzeszowskiej na kierunkach Zarządzanie i inżynieria produkcji oraz Matematyka.

Przemysław Magiera

Przemysław Magiera

Starszy Konsultant w firmie MicroStrategy

Od 20 lat pracuje w obszarze przetwarzania danych, Business Intelligence i Big Data. Brał udział w licznych projektach rozwoju systemów raportowania, sprzedaży, a także we wdrożeniach rozwiązań BI w firmach z branży bankowej, ubezpeczeń, sprzedaży detalicznej, telekomuniacyjnej, technologicznej i innych, pełniąc role kierownika projektów informatycznych, dewelopera, specjalisty konsultanta, sprzedawcy i wykładowcy.”

Ignacy Morawski

Ignacy Morawski

Główny ekonomista Pulsu Biznesu, dyrektor centrum analiz SpotData (należącego do wydawcy Pulsu Biznesu)

Przez wiele lat pracował w sektorze bankowym, gdzie pełnił rolę głównego ekonomisty. W latach 2012-16 zdobył wiele wyróżnień w licznych rankingach, zajmując m.in. dwukrotnie miejsce na podium konkursu na najlepszego analityka makroekonomicznego organizowanego przez "Rzeczpospolitą" i NBP. W 2017 roku znalazł się na liście New Europe 100, wyróżniającej najbardziej innowacyjne osoby Europy Środkowej, publikowanej przez "Financial Times". W 2019 r. wyróżniony przez ThinkTank jako jeden z 10 ekonomistów najbardziej słuchanych przez polski biznes. W tym samym roku projekt SpotData, który założył, został nominowany do nagrody GrandPress Digital. Absolwent ekonomii na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Łukasz Nienartowicz

Łukasz Nienartowicz

Odpowiedzialny za rozwój obszaru Business Intelligence w firmie Britenet

Od 12 lat zajmuje się budowaniem ekosystemów danych oraz rozwiązań analitycznych dla takich branż jak: bankowa, ubezpieczeniowa, motoryzacyjna i logistyczna oraz dla sektora publicznego. Specjalizuje się w integracji, analityce oraz zapewnieniu jakości danych klientów. Od 4 lat rozwija autorskie rozwiązanie, pozwalające dostarczyć wysokiej jakości dane do tworzenia widoku 360° klienta. Ma doświadczenie w budowaniu opartych na danych procesów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Informatyka. Zafascynowany wdrażaniem nowoczesnych metodyk zarządzania i komunikacji, w pełnym swojego własnego kolorytu świecie IT.

Michał Pajek

Michał Pajek

Business Intelligence Manager w GBSC Herbalife Nutrition

Menedżer Business Intelligence z 10 letnim doświadczeniem, w tym w bankowości detalicznej, inwestycyjnej, a w ostatnim czasie w branży odżywiania. Analityk biznesowy z pasją. Ekspert w dziedzinie business intelligence oraz tłumaczenia danych na wnioski i decyzje biznesowe. Absolwent Wydziału Zarządzania i Wydziału Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Łucja Sławianowska-Prywata

Łucja Sławianowska-Prywata

Pricing & Business Intelligence Manager Turkey&Africa, Oriflame

Doświadczenie z biznesem rozpoczęła od branży badawczej w Nielsen Polska, gdzie była odpowiedzialna za analizy statystyczne. Posiada wieloletnie doświadczenie w analityce i zarządzaniu cenami. Obecnie pracuje w firmie Oriflame, gdzie stworzyła i wdrożyła proces strategii cenowej, zarządzania cenami oraz analiz cenowych. Aktualnie odpowiedzialna za obszary pricingu, business intelligence i consumer insight w niezwykle dynamicznym regionie:Turcja i Afryka. Absolwentka Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, doktor fizyki teoretycznej.

Michał Walanus

Michał Walanus

Senior Manager | Solutions Architect, Data Intelligence Solutions, KPMG

W KPMG pracuje od 2016 roku. Pełni rolę architekta rozwiązań Business Intelligence i hurtowni danych, a także wspiera klientów w ich transformacji do chmury. Jako menedżer w zespole Data Intelligence Solutions zajmuje się inżynierią i analityką danych, tworzeniem aplikacji low-code oraz wdrażaniem wspólnej strategii w zakresie modelu danych korporacyjnych. Doświadczenie biznesowe zdobywał u klientów z branży farmaceutycznej, motoryzacyjnej oraz sprzedaży detalicznej.

Małgorzata Warda

Małgorzata Warda

Wykładowca MBA, mentorka biznesu European Mentoring & Coaching Council i akredytowany Executive Coach

Praktyk biznesu z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami i sprzedaży. Wspiera menadżerów w procesach indywidualnych w najróżniejszych wyzwaniach biznesowych, najczęściej w obszarze rozwoju biznesu, zarządzania zespołem, skutecznej komunikacji interpersonalnej i budowania ścieżki kariery. Projektuje struktury zespołowe, strategie i procesy biznesowe. Prowadzi warsztaty, webinary, jest autorką wielu publikacji w obszarze zarządzania i komunikacji. Prowadzi firmę doradczo-szkoleniową (www.wardateam.com). Fanka konkretnego działania i nowych technologii.

Dawid Wrona

Dawid Wrona

Dyrektor działu sprzedaży i klienta sektora mieszkaniowego w Echo Investment

Posiada 16-letnie doświadczenie zdobyte we wszystkich segmentach rynku mieszkaniowego. Wcześniej współpracował m.in. z Dom Development S.A., Marvipol S.A. oraz z czołowym deweloperem w Rumunii - Impact Developer & Contractor. Odpowiada za sprzedaż, marketing, obsługę klienta realizując przyjętą strategię spółki w zakresie sprzedaży jak i działań mających na celu zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta. Podlegają mu wszystkie projekty mieszkaniowe spółki Echo Investment na terenie kraju.

Nie mamy jeszcze partnerów przy tym wydarzeniu. Chcesz nim zostać?
Napisz do nas na adres [email protected]