XXII Forum Polskich Menedżerów Logistyki - POLSKA LOGISTYKA
LogistykaWarszawaForum
 ‑ 
Arche Hotel Krakowska
 ‑ 
XXII Forum Polskich Menedżerów Logistyki - POLSKA LOGISTYKA
XXII Forum Polskich Menedżerów Logistyki - POLSKA LOGISTYKA

Wstęp bezpłatny

Już po raz dwudziesty drugi spotykamy się, by wspólnie spojrzeć na przyszłość logistyki – sektora, który w ostatnich latach znalazł się w samym centrum globalnych przemian.

W erze przyspieszonej automatyzacji, gwałtownej cyfryzacji oraz coraz bardziej złożonej sytuacji geopolitycznej, logistyka staje się nie tylko kręgosłupem światowej gospodarki, ale także strategicznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej. Pandemia, wojna, zmiany klimatyczne, napięcia handlowe czy rewolucja w e-commerce – wszystkie te czynniki wymuszają na firmach błyskawiczne reakcje i długofalowe przemyślenia.

Tegoroczna edycja Forum to dwa intensywne dni pełne inspiracji, wymiany wiedzy i konkretnych rozwiązań. Skupimy się nie tylko na automatyzacji, e-commerce i cyfrowej transformacji, ale również na wpływie geopolityki, nowych regulacji oraz zielonej rewolucji na łańcuchy dostaw. Porozmawiamy o systemie kaucyjnym, CBAM, wojnie handlowej USA–Chiny, braku kierowców, roli kobiet w branży i wypaleniu zawodowym. Prześledzimy, jak technologie – od sztucznej inteligencji po metaverse – realnie zmieniają operacje logistyczne. A przede wszystkim – pokażemy, jak logistyka może być bardziej odporna, zrównoważona i ludzka.

Forum to nie tylko dyskusje i prelekcje – to przestrzeń realnego wpływu i współpracy. Eksperci, liderzy rynku, decydenci i innowatorzy będą dzielić się doświadczeniem i wspólnie wypracują rekomendacje, które pomogą mierzyć się z wyzwaniami przyszłości.

Dołącz do nas i współtwórz z nami nową rzeczywistość logistyki – bardziej elastyczną, zrównoważoną i gotową na każdy scenariusz!


Zapraszamy do obejrzenia wideorelacji z XXI Forum Polskich Menedżerów Logistyki:








Partnerzy:

Partner

RABEN LOGISTICS POLSKAFedEx Express (FedEx)Human GroupElcarDHL eCommerce PolskaPSI PolskaVanderlandeWesternacher

Patron Honorowy

Ministerstwo Infrastruktury

Patron Medialny

Eurologisticslog24.plTop Logistyklogistyczny.com

Przeczytaj w strefie wiedzy

BankowośćDigitalE-commerceEnergetykaFinanseHuman ResourcesITInnowacjeInwestowanieLogistykaMarketingNieruchomościObsługa klientaPrawoPublic relationsR&DSprzedażSztuczna inteligencjaUmiejętności miękkieZarządZarządzanieZarządzanie należnościamiMedycynaFarmacjaAkademia Przedsiębiorcy

  • 08:00Rejestracja uczestników, poranna kawa

    Zapraszamy do rejestracji oraz na kawę, herbatę i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami forum!

  • 08:50Oficjalne powitanie uczestników

    • Renata Grzeszczak,  senior project manager, Puls Biznesu
    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz naukowy, fan nowych technologii, prezenter telewizyjny
  • Geopolityka i Regulacje w Logistyce

  • 09:00Geopolityka i konflikty międzynarodowe oraz ich wpływ na funkcjonowanie światowej gospodarki

    • Ignacy Morawski,  zastępca redaktora naczelnego, Puls Biznesu
  • 09:30Panel dyskusyjny: Wojna handlowa USA vs. reszta świata - wpływ na globalne łańcuchy dostaw

    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz naukowy, fan nowych technologii, prezenter telewizyjny
    • dr inż. Andrzej Gantner,  wiceprezes zarządu, dyrektor generalny, Polska Federacja Producentów Żywności Związku Pracodawców
    • Ignacy Morawski,  zastępca redaktora naczelnego, Puls Biznesu
    • Dr Sławomir Dębski,  profesor College of Europe in Natolin
    • Globalizacja oraz zmiany geopolityczne - jak sytuacja polityczna wpływa na handel, transport i produkcję?
    • Rozwój sytuacji na Ukrainie - konsekwencje dla rynku pracy i biznesu
  • 10:10Cła i nowe regulacje w Europie, USA i Azji - skutki dla globalnych firm

    • dr Izabella Tymińska,  założycielka, prezes zarządu, Ekspert Celny
    • Anna Kwiecińska,  doradca podatkowy, agent celny, prawnik, Ekspert Celny
    • Nowy Unijny Kodeks Celny - rewolucja w logistyce i e-commerce. Jak przygotować się na zmiany?
    • Wpływ reformy na logistykę, magazynowanie i e-commerce
    • Wyzwania dla firm transportowych i operatorów logistycznych
    • Jakie kroki podjąć, by dostosować się do nowych regulacji?
    • Możliwości optymalizacji procesów celnych i podatkowych

  • 10:40Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami forum!

  • 11:05Public Affairs w logistyce - budowanie relacji, które napędzają sektor

    • Iwona Kubicz,  prezes, PRCN
    • Globalizacja vs protekcjonizm - jak firmy mogą dostosować się do nowych realiów
    • Jak skutecznie reprezentować interesy logistyki?
    • Zarządzanie i komunikacja w czasach ESG
    • Wyzwania menedżerów
    • Rola Public Affairs w kształtowaniu przepisów i polityki transportowej
  • 11:35Panel dyskusyjny: System kaucyjny a logistyka – wyzwania i szanse dla branży

    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz naukowy, fan nowych technologii, prezenter telewizyjny
    • Jakub Linkowski,  kierownik działu wsparcia operacji, Netto
    • Artur Wiśniewski,  kierownik działu ochrony środowiska, Dino Polska S.A.
    • Przemysław Marchlewicz,  prezes zarządu, Rekbot Sp. z o.o.
    • Marek Garncarczyk,  wiceprezes zarządu, Piwniczanka

    Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce i Europie to rewolucja, która bezpośrednio dotyka logistyki – od planowania łańcucha dostaw, przez zarządzanie zwrotami, aż po integrację IT i ESG. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki? Jakie będą największe wyzwania? Kto ponosi odpowiedzialność za przepływ i magazynowanie opakowań zwrotnych?

    • Jak system kaucyjny zmienia logistykę w sektorze FMCG i retail?
    • Wpływ na magazynowanie i transport – jak zorganizować odbiór i zwroty opakowań?
    • Czy logistyka zwrotna stanie się nowym standardem?
    • Rola technologii – śledzenie, etykietowanie, systemy depozytowe
    • Kto powinien inwestować w infrastrukturę kaucyjną – detalista, producent czy operator logistyczny?
    • Szanse biznesowe – nowe modele usług logistycznych i recyklingowych
    • system kaucyjny to obowiązek, a nie tylko eko-trend
  • 12:15Dekarbonizacja transportu ciężkiego w świetle implementacji dyr. RED II

    • Wojciech Iwulski,  dyrektor ds. rozwiązań klimatycznych, Grupa Unimot
    • Główne założenia dyrektywy
    • Możliwe kierunki dekarbonizacyjne dla producentów i dystrybutorów paliw
    • Paliwo HVO100 jako optymalne rozwiązanie w krótkim i średnim horyzoncie czasowym
  • Technologie i Automatyzacja w Logistyce

  • 12:45Customer Journey: od koncepcji do automatycznego magazynu- case study

    • Katarzyna Błaszkiewicz,  business development manager CEE, Vanderlande
    • Michał Krzechki,  Integration Manager, Vanderlande
    • Od problemu klienta do koncepcji i kontraktu
    • Kluczowe etapy wdrożenia projektu krok po kroku
    • Testy, optymalizacja i zarządzanie zmianą
    • Przekazanie gotowego magazynu automatycznego właścicielowi
    • Wnioski i lekcje z całego procesu wdrożenia 


  • 13:15Automatyzacja procesów logistycznych w Centrum Dystrybucyjnym Kaufland: praktyczne wdrożenia, wpływ na produktywność i efektywność operacji

    • Marek Żbikiewicz,  dyrektor działu systemów automatycznych, Kaufland Polska
    • Strategia automatyzacji w logistyce Kaufland 
    • Przykłady wdrożeń z podziałem na obszary magazynowe 
    • Wpływ automatyzacji na produktywność i efektywność
  • 13:45Lunch

  • 14:45Centralizacja obsługi klienta w czasie rzeczywistym: czat z inteligentnym tłumaczem – od optymalizacji kosztów do standaryzacji i poprawy CSAT

    • Karolina Ołówek-Solińska,  senior customer care manager, FedEx Express
    • Dlaczego centralizacja czatu i tłumaczenia real-time?
    • Technologia w praktyce
    • Korzyści biznesowe i operacyjne
    • Wyzwania i jak sobie z nimi radzić
  • 15:15Ukryte koszty automatyki - jak niezależny WMS pozwala je obniżyć

    • Sławomir Budzaj,  WMS competence center manager, PSI Polska
    • Bernadeta Wachowiak,  kierownik centrum kompetencji WMS, PSI Polska
  • 15:45Poprawa bezpieczeństwa i efektywności procesów załadunkowych – wnioski z wdrożenia systemu Elcar DOCK w magazynie Fresh Logistics Polska

    • Piotr Stasiak,  dyrektor zarządzający, Elcar
    • Krzysztof Dybiec,  menedżer logistyki kontraktowej, Fresh Logistics Polska
    • Wykorzystanie technologii i dostępu do danych przy projektowaniu nowoczesnych łańcuchów logistycznych
    • Specyfika działania wielkopowierzchniowych magazynów o dużej rotacji towarów
    • Reżim temperaturowy – wyzwanie, które wymaga perfekcyjnego planowania
    • Poprawa efektywności pracy centrum logistycznego i bezpieczeństwa załadunków na przykładzie magazynu Fresh Logistics pod Poznaniem
  • 16:15Czy automatyzacja dotyczy tylko procesów fizycznych

    • Ireneusz Kozber,  dyrektor logistyki, Millano Group
    •  Czy można automatyzować procesy przetwarzania danych?
    • Czy można poprawiać planowanie operacyjne i wydajność procesów stosując AI?
    • Jak to robić ?"
  • 16:45Zakończenie I dnia forum

  • 18:00Logistics After Hours – Wieczorne Spotkanie Networkingowe

    Po pierwszym dniu XXII Forum Polskich Menedżerów Logistyki - POLSKA LOGISTYKA zapraszamy na Logistics After Hours - luźne spotkanie w przyjaznej atmosferze, które pozwoli złapać oddech po intensywnych prelekcjach i panelach. Czeka na Was wykwintny finger food, muzyka serwowana przez DJ Stellę strefa rozmów biznesowych oraz - dla chętnych - parkiet do tańca.

    To doskonała okazja, aby w nieformalnym klimacie porozmawiać o logistyce, nawiązać nowe relacje i zintegrować się z uczestnikami forum.


    Selekcja win i drinków przygotowana specjalnie na spotkanie Pulsu Biznesu


    Winnica Zbrodzice

    Jako jedna z pierwszych w Polsce, Winnica Zbrodzice od lat wyznacza kierunki rozwoju krajowego winiarstwa. Wino to dla nas nie tylko rzemiosło, lecz przede wszystkim pasja, którą przekuwamy w doskonałość. Wieloletnie doświadczenie, ekologiczna uprawa winorośli, dbałość o każdy detal i nieustanne poszukiwanie nowych rozwiązań sprawiają, że nasze wina cieszą się uznaniem koneserów, a nasza winnica przyciąga miłośników enoturystyki z całego kraju.

    Wyjątkowym wyróżnikiem Winnicy Zbrodzice jest Wine Concierge prowadzony przez Piotra Kameckiego – jednego z najbardziej cenionych sommelierów w Polsce. Dzięki jego wiedzy i pasji, każda degustacja staje się wyjątkowym doświadczeniem i podróżą przez świat smaków, aromatów i tradycji.

    Nasze wina dostępne są także online poprzez WineStreet – platformę zakupową, która pozwala miłośnikom wina zamówić wyselekcjonowane etykiety prosto do domu i cieszyć się ich smakiem w dowolnym miejscu.

  • 09:00Rejestracja, poranna kawa

    Zapraszamy do rejestracji oraz na kawę, herbatę i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami forum!

  • 09:30Kryzys w dostawach i zarządzanie ryzykiem - jak firmy mogą zabezpieczać się przed zakłóceniami?

    • Mateusz Borowiecki,  przedsiębiorca i założyciel OptiBuy
    • Strategiczne zarządzanie bazą dostawców dywersyfikacja vs kumulowanie wolumenów.
    • Rozwiązania technologiczne wspierające monitorowanie dostawców i zwiększające szybkość reakcji na pojawiające się kryzysy
    • Jak w kryzysie można pokonać konkurencję i długotrwale poprawić sytuację swojej firmy
  • E-commerce, Klient i Last Mile Delivery

  • 10:00Panel dyskusyjny: Rewolucja w e-commerce - jak zmienia się logistyka pod wpływem trendów zakupowych?

    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz naukowy, fan nowych technologii, prezenter telewizyjny
    • Piotr Dopierała,  supply chain & logistics director, Auchan Polska Sp. z o.o.
    • Katarzyna Kala-Kowalska,  prezes zarządu i dyrektor zarządzający sub-regionu Polska i Bałtyki, DS Smith Polska
    • Piotr Wrzeszcz,  supply chain director, Media Saturn Holding Polska sp. z o.o.
    • Sebastian Bień,  architekt systemów logistycznych, Westernacher
    • Gen Z i Alfa - jak zmieniają oczekiwania wobec e-commerce? Mobile-first, social commerce, live shopping, szybkie i eko-dostawy
    • Ekologiczna logistyka jako odpowiedź na świadomego konsumenta (zielone dostawy, zero waste, niskoemisyjny transport)
    •  Klient na miarę nowych technologii – jak konsumenci napędzają innowacje w e-handlu?
    • Przyszłość last mile delivery (micro-fulfilment, drony, autonomiczne pojazdy, nowe modele dostaw)

  • 10:40Allegro Delivery_case study

    • Artur Zbroja,  transportation director, Allegro Group
  • 11:10Przerwa na kawę oraz networking

    Zapraszamy na kawę, herbatę, przekąski i zachęcamy do nawiązywania nowych relacji biznesowych oraz wymiany doświadczeń z partnerami, prelegentami oraz uczestnikami forum!

  • 11:35Powrót do przyszłości – jak technologia zmienia e-fulfillment

    • Paweł Gierszewski,  head of e-commerce development, członek zarządu na Europę Środkowo-Wschodnią, DHL Supply Chain
  • Praca w Logistyce i Różnorodność

  • 12:05Panel dyskusyjny: Kobiety w logistyce - czy czas na zmianę stereotypów?

    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz naukowy, fan nowych technologii, prezenter telewizyjny
    • Katarzyna Piątkowska,  dyrektor zarządzająca, HAVI Logistics w Polsce i Krajach Bałtyckich
    • Agata Boroń,  dyrektor ds. personalnych i komunikacji, DHL eCommerce Polska
    • Małgorzata Bednarska-Lisowska,  dyrektor logistyki, NM Polska Sp. z o.o. (Velux)
    • Olga Palec-Furga,  Country Manager, R-BAG Poland
    • Tomasz Sączek,  , dyrektor rozwoju biznesu CEE IPP Pooling
    • Różnorodność jako przewaga konkurencyjna- jak budować skuteczne i zróżnicowane zespoły w logistyce? 
    • Women on Boards- jak przygotować kobiece talenty do ról decyzyjnych i wykorzystać potencjał dyrektywy?  
    • Mentoring i rozwój ścieżek kariery - jak wspierać kobiety w awansie od operacji po zarząd? 
    • Jak być męskim sojusznikiem zmiany - rola liderów w przełamywaniu barier i wspieraniu różnorodności?
    • Nowe kompetencje, nowe role - jak przygotować kobiety do logistyki przyszłości  
    • Jak współpracować z branżą, żeby zmiana była systemowa, a nie incydentalna
  • 12:45Zapomniane ogniwo organizacji - wypalenie zawodowe pracowników logistycznych

    • Łukasz Chmaj,  senior logistics consultant, managing partner, Chmaj Group
    • Zarządzanie stresem i presją czasu
    • Jak znaleźć równowagę między pracą a życiem prywatnym?
    • Strategie dbania o dobrostan psychiczny w branży działającej 24/7
    • Jak pomóc sobie samemu, gdy widzimy już objawy wypalenia?
  • 13:15Transformacja technologiczna w APT

    • Rafał Mikuła,  business unit director, Human Group
    • Automatyzacja i AI w magazynach, produkcji i logistyce – co już się zmienia
    • Dlaczego człowiek nadal będzie potrzebny – nawet przy najbardziej zautomatyzowanej linii
    • APT 2.0 - agencja nie ludzi, lecz kompetencji
    • Kto przetrwa? Agencje, które zintegrują AI w swoje procesy - wyścig o adaptację
  • Zarządzanie Magazynami i Transportem

  • 13:45Lunch

  • 14:45Panel dyskusyjny: Magazyny przyszłości – automatyzacja, odporność i zielone technologie

    • MODERATOR Radosław Brzózka,  dziennikarz naukowy, fan nowych technologii, prezenter telewizyjny
    • Lucyna Zaborowska-Princ,  dyrektor regionu, Raben Logistics Polska
    • Sebastian Kaczmarski,  dyrektor ds. logistyki i dystrybucji, IKEA Retail Polska
    • Dorota Richards,  business development manager, AutoStore
    • Daniel Nowicki,  członek zarządu, Colian Logistic

    Magazyny przestały być tylko składami towarów – dziś stanowią kluczowy element strategii odporności łańcucha dostaw, centrum innowacji technologicznych oraz punkt zapalny zielonej transformacji. Jak budować magazyny, które będą odpornie reagować na zmiany rynkowe, zmniejszać swój ślad węglowy i wykorzystywać najnowsze technologie, takie jak automatyzacja, robotyzacja, AI i IoT? Jakie kompetencje będą kluczowe w nowoczesnym zarządzaniu magazynami? Jakie zrównoważone rozwiązania mogą stać się standardem w logistyce magazynowej?

    • Magazyn jako centrum innowacji – jak zmienia się jego rola w łańcuchu dostaw?
    • Automatyzacja i robotyzacja – inwestycja w przyszłość czy chwilowy trend?
    • Micro-fulfilment vs. duże centra dystrybucyjne – co wybiera e-commerce?
    • Magazyn jako filar odporności łańcucha dostaw – reshoring i buforowanie zapasów
    • Zielone magazyny – fotowoltaika, magazyny energii, chłodzenie pasywne, certyfikaty
    • Wykorzystanie AI, IoT i big data do optymalizacji pracy magazynu
    • Jakie kompetencje będą kluczowe w nowoczesnym centrum logistycznym?
  • 15:25Automatyzacja Magazynu: Kompletacja na pełnym gazie z włączonymi wszystkimi systemami bezpieczeństwa

    • Dorota Richards,  business development manager, AutoStore
    • Strategiczne planowanie automatyzacji magazynu: jak uniknąć przeskalowania i niedoszacowania?
    • Optymalizacja kosztów utrzymania automatyki magazynowej
    • T-Mate dla automatyki magazynowej — czyli pełne spektrum zabezpieczeń inspirowanych branżą automotive
  • 15:55Relacje nadawca przewoźnik w czasach kryzysu na rynku przewozów drogowych

    • Maciej Wroński,  prezes, TLP Transport i Logistyka Polska
  • 16:25Ludzki algorytm: Dekodowanie ryzyka w branży towarów niebezpiecznych

    • Peter Calvache,  CEO, TEAMCLOUD®
    • Czynnik ludzki jako system, a nie pojedynczy błąd
    • Zmiana podejścia: od „kto zawinił?” do „co mówią dane?”
    • Odchylenia jako źródło informacji o organizacji
    • Przekształcenie czynnika ludzkiego w narzędzie prewencji
    • Proste i skuteczne narzędzia do rozmowy o ryzyku


  • 16:55Prawo i logistyka przy jednym stole – jak tworzyć umowy, które wspierają biznes

    • Żaneta Ścigała,  radczyni prawna, partnerka w kancelarii Legal Hub Wojnarowska Ścigała Irlik
    • Piotr Skobało,  managing partner, Magna Valor Sp. z o. o.

    Najbardziej skuteczne umowy logistyczne rodzą się wtedy, gdy łączą się dwa spojrzenia: prawne i operacyjne. Prawnik wnosi bezpieczeństwo, precyzję i ramy formalne, a logistyk znajomość realiów codziennych procesów i świadomość, co rzeczywiście da się zrealizować. Dzięki temu kontrakty stają się nie tylko narzędziem ochrony, ale też fundamentem rozwoju biznesu.

    Duet prawniczki i logistyka pokażą, dlaczego połączenie obu perspektyw jest kluczowe i jak przekłada się na:

    • Precyzyjne określenie zakresu usług i definicji, aby uniknąć nieporozumień
    • Odpowiedzialność, ryzyka i limity – czyli kto faktycznie ponosi koszty błędów
    • KPI i SLA, które odzwierciedlają rzeczywistość zamiast tworzyć fikcję
    • Elastyczność, płynność i procedury kryzysowe, pozwalające działać w zmieniających się warunkach


  • 17:30Zakończenie II dnia forum

Małgorzata Bednarska-Lisowska

Małgorzata Bednarska-Lisowska

dyrektor logistyki, NM Polska Sp. z o.o. (Velux)

Ekspertka z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu logistyką oraz optymalizacją procesów w międzynarodowych środowiskach produkcyjnych. Obecnie odpowiada za zarządzanie procesami logistycznymi w firmie Velux, gdzie skutecznie wdraża strategie zwiększające efektywność operacyjną. Doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych firmach, takich jak GKN Driveline, Faurecia oraz Stelweld, pełniąc kluczowe role w obszarach logistyki, łańcucha dostaw oraz optymalizacji procesów. Absolwentka Franklin University, gdzie ukończyła studia MBA, absolwentka studiów podyplomowych Akademii Przywództwa Kobiet na Akademii Leona Koźmińskiego. Laureatka tytułu „Kobieta w Logistyce 2025”.

Sebastian Bień

Sebastian Bień

architekt systemów logistycznych, Westernacher

Praktyk i architekt systemów logistycznych z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w ekosystemie SAP. Jako konsultant wiodący i architekt uczestniczył w blisko 50 projektach, specjalizując się w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw. Pracował także w SAP, gdzie odpowiadał za strategiczne wsparcie w zakresie rozwiązań dedykowanych dla tego obszaru. Uczestniczył w wielu nowatorskich wdrożeniach systemów logistycznych oraz projektach budujących kompleksowe rozwiązania logistyczne dla nowo powstałych obiektów, w których nowe procesy i ich organizacja mają ogromne znacznie. Swoją wiedzę aktywnie wykorzystuje w przebudowywaniu procesów logistycznych, co skutkowało szeregiem projektów z zakresu reorganizacji pracy w magazynach. Jego pasją jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które realnie optymalizują procesy.

Katarzyna Błaszkiewicz

Katarzyna Błaszkiewicz

business development manager CEE, Vanderlande

Katarzyna Błaszkiewicz pełni funkcję Business Development Managera na region Europy Środkowo-Wschodniej w firmie Vanderlande, która jest globalnym liderem w dziedzinie zautomatyzowanych rozwiązań logistycznych dla magazynów, centrów dystrybucyjnych, lotnisk i sektora przesyłek kurierskich. Katarzyna specjalizuje się w rozwoju biznesu i budowaniu pozycji firmy w regionie. Na co dzień ściśle współpracuje z kluczowymi klientami z całego regionu CEE, promując innowacyjne rozwiązania automatyzacji procesów logistycznych, odpowiadające na wyzwania nowoczesnego rynku logistyki, w szczególności e- commerce i retailu. Wspiera klientów w transformacji operacyjnej, pomagając im zwiększać efektywność, skalowalność i zrównoważony rozwój łańcucha dostaw. Podczas konferencji Katarzyna podzieli się praktycznymi obserwacjami i międzynarodową perspektywą w zakresie rozwoju automatyzacji magazynów w kontekście rosnących wymagań klientów, wyzwań związanych z dostępnością siły roboczej, oszczędności energetycznej oraz inwestycji w zrównowazony rozwój.

Agata Boroń

Agata Boroń

dyrektor ds. personalnych i komunikacji, DHL eCommerce Polska

Związana z obszarem HR od prawie 20 lat. Absolwentka psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz studiów podyplomowych na kierunku Psychologia Transportu w Instytucie Transportu Samochodowego. W DHL e-Commerce Polska pracuje od 2007 r. Obecnie pełni funkcję Dyrektor ds. Personalnych i Komunikacji , wcześniej związana z branżą RTV. W portfolio jej doświadczeń znajdują się m.in.: optymalizacja procesów, zarządzanie procesami w zmianie, a także zarządzanie portfelem projektów, również tych z pogranicza HR/IT - wśród nich jest m.in wdrożenie rozwiązań chmurowych związanych z digitalizacją procesów HR. W swoim stylu pracy stawia na wykorzystanie potencjału ludzi i wymianę najlepszych praktyk.

Mateusz Borowiecki

Mateusz Borowiecki

przedsiębiorca i założyciel OptiBuy

Wieloletni praktyk, pasjonat, ekspert branży zakupowej. Ma ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu międzynarodowymi projektami zakupowymi i konsultingowymi (m.in. w sektorze finansowym, medycznym). To specjalista we wdrożeniach kompleksowych systemów zakupowych oraz narzędzi IT (Ivalua, NextBuy). Zarządzał projektami optymalizacyjnymi na skalę europejską oraz globalną. Swoją wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się w ramach konferencji branżowych, spotkań, szkoleń, wykładów dla studentów (ALK w Warszawie oraz WSB we Wrocławiu). Jest autorem licznych publikacji dot. zarządzania łańcuchem dostaw.

Radosław Brzózka

MODERATOR Radosław Brzózka

dziennikarz naukowy, fan nowych technologii, prezenter telewizyjny

Dziennikarz popularnonaukowy, autor telewizyjnego programu "Jak to działa?" (TVP, Discovery Channel). Zakochany w możliwościach ludzkiego mózgu i wszystkim tym, co związane jest ze światem nauki. Aktywny programista, stale badający możliwości, jakie daje technologia informacyjna. Sympatyk, promotor nowych technologii i innowacji we współczesnym świecie. Pasjonuje się paralotniarstwem, dlatego każdą wolną chwilę spędza oglądając świat z góry.

Sławomir Budzaj

Sławomir Budzaj

WMS competence center manager, PSI Polska

Manager z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze zaawansowanych systemów IT wspierających i optymalizujących procesy logistyczne, w szczególności rozwiązań klasy WMS i MFC. Jako Kierownik Centrum Kompetencji WMS w PSI Polska odpowiada za zespoły realizujące wdrożenia dla czołowych firm, takich jak Empik, CCC, Inter Cars, Sportisimo, Rossmann oraz wielu innych klientów w Polsce i za granicą. Praktyk metodyk agile, koncentrujący się na tworzeniu systemów IT, które elastycznie odpowiadają na potrzeby klientów i adaptują się do wzrostu ich biznesu.

Peter Calvache

Peter Calvache

CEO, TEAMCLOUD®

Wybitny architekt oprogramowania i programista, znany z tworzenia zaawansowanych rozwiązań programistycznych o kluczowym znaczeniu dla wymagającej klienteli w całej Europie. Peter specjalizuje się w dostarczaniu solidnych systemów napędzających kluczowe operacje średnich i dużych przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem sektora logistyki materiałów niebezpiecznych. Peter jest wizjonerem stojącym za flagową rodziną produktów TeamCloud – zestawem rozwiązań, z których codziennie korzystają tysiące pracowników wiodących firm zajmujących się logistyką materiałów niebezpiecznych. Ta platforma odgrywa zasadniczą rolę w zarządzaniu niezbędnymi operacjami, takimi jak bezpieczeństwo pracowników, zarządzanie transportem i procedury zgodności, zapewniając płynną i bezpieczną logistykę dla niektórych z największych nazwisk w branży. Wykraczając poza innowacje korporacyjne, Peter dzieli się swoją wiedzą jako wykładowca, nauczając grafiki komputerowej i programowania graficznego na prestiżowej University of Applied Arts Vienna. W tej roli kształcił setki studentów, w tym utalentowanych profesjonalistów ze światowej sławy studiów architektonicznych, takich jak Zaha Hadid Architects, Greg Lynn, Kazuyo Sejima & Associates oraz Diaz Moreno & García, kształtując kolejne pokolenie twórców cyfrowych.

Łukasz Chmaj

Łukasz Chmaj

senior logistics consultant, managing partner, Chmaj Group

Audytor, konsultant, specjalista w zakresie kształtowania logistyki oraz zarządzania zmianą w ujęciu procesowym, techniczno-informatycznym i personalnym. Ekspert w dziedzinie optymalizacji procesów logistycznych, projektowania infrastruktury magazynów oraz oprogramowania wspomagającego logistykę firm działających w modelu B2B, B2C i e-commerce. Wielokrotny prelegent i trener w obszarze tworzenia i wykorzystywania innowacyjnych rozwiązań w logistyce. Od ponad 20 lat związany z optymalizacją łańcuchów dostaw i projektowaniem rozwiązań logistycznych dla wiodących polskich sieci sprzedaży detalicznej, hurtowej i przedsiębiorstw produkcyjnych. Wybrane osiągnięcia zawodowe: • Apteki Gemini: W ciągu 15 miesięcy zwiększył efektywność zarządzanego przez siebie 1000-osobowego zespołu o 85%. Zaplanował i uruchomił największy oraz najbardziej zaawansowany technologicznie magazyn pośród polskich aptek internetowych. • Kruk SA: Zbudował logistykę firmy od podstaw w ciągu 5 miesięcy. Następnie skoordynował przeniesienie całej infrastruktury i operacji z Poznania do Krakowa w ciągu 3 dni, zapewniając ciągłość wszystkich procesów. • Intersport Polska SA: Zaprojektował i wdrożył pierwszy w międzynarodowej grupie Intersport zautomatyzowany magazyn wykorzystujący technologie Miniload, RFID i EPC Global, co zaowocowało otrzymaniem wyróżnienia od Polskiego Towarzystwa Logistycznego.

Sławomir Dębski

Dr Sławomir Dębski

profesor College of Europe in Natolin

Dr Sławomir Dębski, profesor College of Europe in Natolin, były dyrektor Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych, były dyrektor Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia, współautor programu Ground Zero w Kanale Zero, historyk, analityk, wieloletni doradca organów państwa prowadzących politykę zagraniczną.

Piotr Dopierała

Piotr Dopierała

supply chain & logistics director, Auchan Polska Sp. z o.o.

Piotr Dopierała – jest jednym z najbardziej doświadczonych managerów łańcucha dostaw w branży retail. Swoja karierę zawodową rozpoczynał w Grupie Raben a następnie przez wiele lat był odpowiedzialny za  globalne strategie Łańcucha Dostaw i Logistyki w Grupie Metro, pracując w Dusseldorfie, Stambule i Hong Kongu. Po powrocie do kraju pracował jako Dyrektor Logistyki w LPP SA a od 4 lat jest Dyrektorem Łańcucha Dostaw i Logistyki w Auchan Retail Polska. Jest absolwentem Uniwersytetu Przyrodniczego i Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu oraz ukończył studia Executive MBA w ETH w Zurychu i studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie.

Krzysztof Dybiec

Krzysztof Dybiec

menedżer logistyki kontraktowej, Fresh Logistics Polska

Absolwent Wydziału Ekonomicznego Politechniki Radomskiej. Od początku kariery związany z logistyką. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał w firmie Danone. Zadania, które wykonywał związane były z budowaniem i zapewnieniem odpowiednich zasobów magazynowych oraz poprawnej realizacji procesów magazynowych. Jako kierownik działu logistyki kolejne doświadczenia rozwijał w branżach kurierskiej i mroźniczej. Od 2003 roku związany z firmą Fresh Logistics Polska na stanowisku Menedżer Logistyki Kontraktowej. Certyfikowany Black Belt, z sukcesem realizował projekty optymalizacyjne dotyczące procesów magazynowych. Odpowiedzialny za opracowywanie koncepcji, wdrażanie i realizację wielu projektów logistycznych

Andrzej Gantner

dr inż. Andrzej Gantner

wiceprezes zarządu, dyrektor generalny, Polska Federacja Producentów Żywności Związku Pracodawców

Wiceprezes Zarządu, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców, redaktor naczelny kwartalnika „Food Lex”, członek Rady Związku Pracodawców i Przedsiębiorców, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej. Przewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Żywność Wysokiej Jakości. Reprezentuje PFPŻ ZP w największej europejskiej organizacji przemysłu żywnościowego Food Drink Europe. Od ponad 20 lat związany z gospodarką żywnościową w zakresie zarządzania, marketingu, public relations, społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor licznych publikacji i analiz dotyczących rynku żywności oraz gospodarki żywnościowej.

Marek Garncarczyk

Marek Garncarczyk

wiceprezes zarządu, Piwniczanka

Wiceprezes Zarządu firmy Piwniczanka, z blisko 15-letnim doświadczeniem w branży FMCG. Od niemal dekady związany z marką Piwniczanka, gdzie odpowiada za strategiczne obszary zakupów, produkcji oraz sprzedaży. Z sukcesami realizuje projekty związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, dbając zarówno o jakość oferty, jak i potrzeby konsumentów. Kluczową rolę w jego codziennej pracy odgrywają relacje handlowe – budowane na zaufaniu, transparentności i długofalowym podejściu do współpracy. Zna specyfikę rynku spożywczego zarówno od strony operacyjnej, jak i strategicznej i logistycznej. Łączy podejście analityczne z otwartością na innowacje, co pozwala mu skutecznie rozwijać markę i odpowiadać na dynamicznie zmieniające się wyzwania branży. Aktywnie uczestniczy w przygotowaniach firmy do mającego wejść w życie systemu kaucyjnego. Jest członkiem zespołu ds. systemu kaucyjnego w Krajowej Izbie Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy.

Paweł Gierszewski

Paweł Gierszewski

head of e-commerce development, członek zarządu na Europę Środkowo-Wschodnią, DHL Supply Chain

Paweł Gierszewski to doświadczony i strategiczny lider z ponad 20-letnim stażem w DHL Supply Chain. Obecnie pełni funkcję Head of E-commerce Development oraz Członka Zarządu na Europę Środkowo-Wschodnią, gdzie odpowiada za rozwój i wdrażanie kompleksowych strategii e-commerce i omnichannel. Karierę rozpoczął w 2004 roku w operacjach DHL w Wielkiej Brytanii, a dzięki proaktywnej postawie i ciągłemu rozwojowi szybko awansował na stanowiska kierownicze w obszarach Operacji, IT, Zarządzania Projektami, Rozwoju Biznesu oraz Projektowania Rozwiązań. Przez lata prowadził projekty na poziomie krajowym, regionalnym i globalnym, w tym kierował Global Solutions Design E-commerce Practice oraz rozwijał globalny produkt strategiczny łączący marketing, digitalizację, IT i projektowanie rozwiązań. Specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych i skalowalnych rozwiązań e-commerce, wspieranych przez automatyzację, robotykę i transformację cyfrową, które poprawiają doświadczenie klienta, zwiększają efektywność operacyjną i wspierają zrównoważony rozwój biznesu. Paweł znany jest z umiejętności łączenia wizji strategicznej z praktycznym podejściem operacyjnym, a także z budowania długoterminowych relacji z klientami i partnerami.

Wojciech Iwulski

Wojciech Iwulski

dyrektor ds. rozwiązań klimatycznych, Grupa Unimot

Absolwent Wydziału Ekonomicznego UG oraz Programu Executive MBA Uniwersytetu Illinois w USA. Swoją pozycję ekspercką w segmencie B2B zbudował podczas 18 lat kariery zarządczej w organizacjach o różnej skali i zasięgu. Specjalizuje się w zarządzaniu zmianą i rozwojem przedsiębiorstw. Obecnie pełni rolę Dyrektora ds. Rozwiązań Klimatycznych w Grupie Unimot, gdzie odpowiada za transformację energetyczną Klientów w kontekście wyzwań dekarbonizacyjnych. Jest zaangażowany w rozwój i implementację innowacyjnych rozwiązań, w tym paliwa niskoemisyjnego HVO100, którego wdrożenie na polskim rynku wyznacza nowy kierunek w dekarbonizacji m.in. sektora transportowego

Sebastian Kaczmarski

Sebastian Kaczmarski

dyrektor ds. logistyki i dystrybucji, IKEA Retail Polska

Z logistyką związany od blisko 15 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Grupie Raben, gdzie rozwijał współpracę z klientami FMCG z branży food oraz non-food. Z początkiem 2017 r. dołączył do zespołu IKEA w Jarostach, gdzie rozwijał operacje w Centrum Dystrybucji. Od września 2019 r. odpowiadał za magazyny centralne w Polsce oraz dystrybucję do sklepów w regionie PL, SEE & EEC oraz dystrybucję centralną B2C na rynku polskim. Od września 2024 na stanowisku dyrektora logistyki i dystrybucji, poza dotychczasowymi zadaniami, odpowiada za logistykę sklepową, rozwój dostaw last mile i planowanie siatki logistycznej w Polsce.

Katarzyna Kala-Kowalska

Katarzyna Kala-Kowalska

prezes zarządu i dyrektor zarządzający sub-regionu Polska i Bałtyki, DS Smith Polska

Katarzyna Kala-Kowalska jest doświadczonym menedżerem w branży opakowań. Związana z DS Smith od 1997 roku, zdobywała doświadczenie pracując na różnych szczeblach w strukturze firmy. Od 2008 roku pełniła funkcję dyrektora sprzedaży na Polskę i Europę Środkową, a w 2012 roku objęła stanowisko dyrektora zarządzającego na kraje bałtyckie (Litwa, Łotwa, Estonia). Po powrocie do Polski, w maju 2023 roku, przejęła obowiązki dyrektora zarządzającego Klastra Polska Zachód. W lutym 2024 została powołana na stanowisko prezesa zarządu DS Smith Polska, a od maja 2024 pełni jednocześnie funkcję dyrektora zarządzającego Sub-Regionu North (Polska i kraje bałtyckie). Prezes Zarządu DS Smith Polska i Dyr.Zarządzający sub-regionu Polska i Bałtyki, od lutego 2024. Odpowiedzialna za P&L, ponad 1700 pracowników, przychody na poziomie 350 mio € EUR, realizowane przez 6 zintegrowanych fabryk i 8 centrów usług. Jest menadżerem z wieloletnim doświadczeniem w branży opakowaniowej, rozwijającą karierę w strukturach DS Smith. W latach 2012-2023 – Dyrektor Zarządzający Klastra Baltics (LTUA/ LVA/EES). Doświadczona w skutecznym zarządzaniu zmianą podczas fuzji firm a także rozwijaniu działalności wielu jednostek organizacyjnych w środowisku wielokulturowym. Wspiera zespoły w osiąganiu wybitnych wyników. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (studia magisterskie i MBA), Programu liderskiego w Oxford SAID Business School i APP (Akademia Psychologii Przywództwa) przy Politechnice Warszawskiej. Zainteresowana geopolityką, nieskończoną grą biznesową i psychologią w biznesie. Lubi podróże (żeglarstwo), czytanie książek i pracę w ogrodzie.

Ireneusz Kozber

Ireneusz Kozber

dyrektor logistyki, Millano Group

Ireneusz Kozber posiada ponad 20 letnie doświadczenie w obszarze logistyki oraz jakości. Swoje doświadczenie zdobywał w Amica Wronki jako manager Serwisu - Obsługi Posprzedażnej. Był też liderem projektu wdrożenia magazynu wysokiego składowania oraz nowoczesnych rozwiązań informatycznych w zakresie optymalizacji zapasu części zamiennych. W Hochland Polska był Liderem projektu optymalizacji wewnętrznych procesów logistycznych w trzech zakładach produkcyjnych. Następnie Dyrektorem jakości, gdzie odpowiadał za standardy jakościowe oraz bezpieczeństwo produktów. W Millano Group był inicjatorem oraz liderem projektu budowy nowoczesnego centrum logistycznego, gdzie jest obecnie realizacja dystrybucja wyrobów do klientów krajowych i zagranicznych. Jest członkiem zwyczajnym - Polish Supply Management Leaders. Jest prelegentem podczas różnych wydarzeń branżowych, takich, jak: Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Retail Summit, Areny Logistycznej i wielu innych.. Ponadto jest autorem artykułów branżowych z obszaru logistyki.

Michał Krzechki

Michał Krzechki

Integration Manager, Vanderlande

Od 11 lat zajmuje się wdrożeniami projektów automatyzacji w Vanderlande na całym świecie. Był odpowiedzialny za wdrożenia automatyzacji magazynów dla min. ASDA, Woolworths, Leroy Merlin, Kaufland, H&M, Kmart, Sacchi. Ekspert w zakresie integracji systemów oraz zarządzania projektami o wysokim stopniu złożoności. Specjalizuje się w koordynacji wdrożeń technologicznych, optymalizacji procesów oraz zapewnianiu spójności rozwiązań IT w środowiskach wielosystemowych. Największą satysfakcję czerpie z pracy nad wymagającymi projektami. Podczas konferencji Michał podzieli się swoim doświdczeniem we wdrażaniu projektów automatycznych magazynów na całym świecie. Zaprosi nas do swojego świata testów, digital twin i integracji procesów.

Iwona Kubicz

Iwona Kubicz

prezes, PRCN

Specjalizuje się w projektach z zakresu Corporate PR i zarządzania kryzysowego. Prowadziła komunikację dla komisji krajowej NSZZ Solidarność. Doradzała w procesach restrukturyzacji spółek Energa Obrót, Energa Operator oraz PKP Energetyka. Członek International Public Relations. Koordynowała projekty realizowane dla przedsiębiorstw takich jak: Polpharma, Sanofi, Janssen, TEVA, Zentiva, Adamed, Europlant oraz projekty wspierające rozwój R&D w Polsce. Prowadzone przez nią projekty zdobywały nagrody w takich konkursach jak: IPRA Golden Wolrd Award, International Business Awards, Stevie Awards, Magellan Awards, Spotlight Awards, Effie, Złote Spinacze oraz Sukces Roku w Ochronie Zdrowia.

Anna Kwiecińska

Anna Kwiecińska

doradca podatkowy, agent celny, prawnik, Ekspert Celny

Specjalizuje się w podatku od towarów i usług (VAT), prawie celnym oraz w umowach dotyczących obrotu towarowego z zagranicą. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku prawo, obecnie doktorantka w zakresie prawa podatkowego. Wykładowca prawa celnego i podatkowego na studiach podyplomowych na Wydziale Zarządzania i Dowodzenia w Instytucie Logistyki Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie, uprawniających do wpisu na listę agentów celnych. Zajmuje się praktycznym stosowaniem prawa celnego, podatkowego i gospodarczego w międzynarodowym obrocie towarowym, wdrażaniem projektów AEO i procedur specjalnych a także uzyskiwaniem dla klientów interpretacji indywidualnych, wiążących informacji taryfowych (WIT) oraz wiążących informacji o pochodzeniu (WIP).

Jakub Linkowski

Jakub Linkowski

kierownik działu wsparcia operacji, Netto

Jestem doświadczonym liderem z 20-letnim stażem w branży retail, specjalizującym się w zarządzaniu złożonymi projektami operacyjnymi i transformacją cyfrową. W mojej karierze pełniłem różnorodne funkcje operacyjne, w tym Kierownika Rejonu oraz Starszego Kierownika Sprzedaży, gdzie odpowiadałem za zarządzanie zespołami i optymalizację procesów sprzedażowych w dynamicznym środowisku detalicznym. To doświadczenie pozwoliło mi zbudować głęboką wiedzę operacyjną, którą skutecznie łączę z kompetencjami w zakresie zarządzania projektami. Przez lata prowadziłem liczne projekty operacyjne oraz IT, które wymagały efektywnej współpracy pomiędzy wieloma działami w organizacji. Moje doświadczenie obejmuje również realizację projektów handlowych wprowadzających innowacyjne formy sprzedaży na rynek. Dzięki szerokiemu spektrum realizowanych inicjatyw zdobyłem kompleksową wiedzę na temat wyzwań związanych z implementacją nowych systemów i procesów w złożonych strukturach organizacyjnych. Obecnie pełnię funkcję Kierownika Działu Wsparcia Operacji w Netto, gdzie odpowiadam za strategiczne zarządzanie operacjami wspierającymi działalność sieci handlowej oraz optymalizację procesów operacyjnych. Równolegle kieruję jako Project Manager wdrożeniem systemu DRS - jednego z kluczowych projektów strategicznych ostatnich lat w organizacji. Moje doświadczenie obejmuje pełne spektrum procesów retailowych - od bezpośredniej pracy z klientem, przez zarządzanie zespołami sprzedażowymi, po strategiczne projekty transformacji cyfrowej. Ta holistyczna perspektywa pozwala mi rozumieć biznes w jego całości i podejmować decyzje uwzględniające wszystkie aspekty działalności organizacji.

Przemysław Marchlewicz

Przemysław Marchlewicz

prezes zarządu, Rekbot Sp. z o.o.

Przemysław (PJ) Marchlewicz- prezes Zarządu Rekbot Sp. z o.o. i Rekbot Trade Sp. z o.o.- polskiego producenta recyklomatów. Prawnik (MBA). Menadżer i seryjny przedsiębiorca, głównie w branży energetycznej i logistycznej. W przeszłości m.in. Prezes Portu Gdynia, Wiceprezes Grupy Lotos SA, prezes RTB Developer Sp. z o.o..

Rafał Mikuła

Rafał Mikuła

business unit director, Human Group

Ekspert w dziedzinie HR, outsourcingu i strategicznego doradztwa dla biznesu, ma za sobą lata praktyki w sprzedaży. Od kilkunastu lat skutecznie rozwija usługi pracy tymczasowej, outsourcingu procesów oraz rekrutacji stałej. Zna branżę logistyczną i produkcyjną od podszewki – zarówno od strony operacyjnej, jak i strategicznej. W Human Group kieruje projektami, które rozwiązują konkretne problemy kadrowe firm. Wie, jak zbudować zespół w tydzień, a przy tym zadbać o zgodność z przepisami i jakość zatrudnienia. Potrafi przejąć pełną odpowiedzialność za projekt: od rekrutacji i legalizacji po wdrożenie i zarządzanie zespołem. Absolwent Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu na kierunku zarządzanie i marketing. Prywatnie ojciec i mąż oraz wielbiciel butów marki Adidas.

Ignacy Morawski

Ignacy Morawski

zastępca redaktora naczelnego, Puls Biznesu

Przez wiele lat pracował w sektorze bankowym, gdzie pełnił rolę głównego ekonomisty. W latach 2012-16 zdobył wiele wyróżnień w licznych rankingach, zajmując m.in. dwukrotnie miejsce na podium konkursu na najlepszego analityka makroekonomicznego organizowanego przez "Rzeczpospolitą" i NBP. W 2017 roku znalazł się na liście New Europe 100, wyróżniającej najbardziej innowacyjne osoby Europy Środkowej, publikowanej przez "Financial Times". W 2019 r. wyróżniony przez ThinkTank jako jeden z 10 ekonomistów najbardziej słuchanych przez polski biznes. W tym samym roku projekt SpotData, który założył, został nominowany do nagrody GrandPress Digital. Absolwent ekonomii na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Daniel Nowicki

Daniel Nowicki

członek zarządu, Colian Logistic

Daniel Nowicki od 2009 związany jest z branżą TSL, gdzie konsekwentnie łączy wiedzę menedżerską z praktyką operacyjną.Jako menedżer w Colian Logistic odpowiada za rozwój usług transportowych i logistycznych, wspierając klientów w budowaniu efektywnych łańcuchów dostaw. Jego doświadczenie obejmuje zarządzanie transportem drogowym krajowym i międzynarodowym, logistyką kontraktową co pozwala mu skutecznie łączyć perspektywę strategiczną z codzienną dynamiką operacyjną. Dzięki otwartości na innowacje oraz koncentracji na potrzebach klienta, przyczynia się do wzmacniania pozycji Colian logistc jako zaufanego partnera w sektorze TSL.W swojej pracy stawia na partnerskie relacje, efektywność kosztową i nowoczesne rozwiązania logistyczne.

Karolina Ołówek-Solińska

Karolina Ołówek-Solińska

senior customer care manager, FedEx Express

Doświadczona menedżerka z ponad 20-letnią praktyką w obszarach obsługi klienta, zarządzania zespołami i transformacji procesów operacyjnych w branży logistycznej. Od lat związana z międzynarodowymi strukturami, gdzie z sukcesem prowadziła projekty centralizacji usług, wdrażania standardów jakości (w tym COPC), a także tworzyła i rozwijała zespoły operacyjne liczące setki pracowników. Specjalizuje się w budowaniu strategii obsługi klienta w modelu wielokanałowym, zarządzaniu doświadczeniem klienta (Customer Experience), a także optymalizacji procesów w centrach usług wspólnych.

Olga Palec-Furga

Olga Palec-Furga

Country Manager, R-BAG Poland

Ekspertka z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży lotniczej. Wizjonerka i strateg biznesu. Swoją karierę zawodową zaczynała od zarządzania zespołem obsługi klienta w Austrian Airlines na warszawskim lotnisku. Posiada doświadczenie w tworzeniu i rozwijaniu koncepcji biznesowych, które generują znaczny wzrost wartości i przychodów firmy. Budowała zespoły sprzedaży i relacji z klientami, tworzyła oraz wdrażała nowe usługi i produkty w firmach z branży lotniczej. W latach 2008-2009 pełniła rolę Wiceprzewodniczącej Komitetu Operacyjnego Linii Lotniczych na Lotnisku Chopina. Absolwentka studiów MBA Akademii Leona Koźmińskiego w specjalizacji Logistyka i Łańcuchy Dostaw. Pasjonatka ambitnych wyzwań, specjalistka budowania zaangażowanych zespołów, menadżerka z dobrą energią, którą dzieli się ze współpracownikami i partnerami w biznesie.

Katarzyna Piątkowska

Katarzyna Piątkowska

dyrektor zarządzająca, HAVI Logistics w Polsce i Krajach Bałtyckich

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, studiów podyplomowych Logistyki Akademii Leona Koźmińskiego oraz programów managerskich w Institute of Management Development w Szwajcarii i Georga Institute of Technology w Atlancie. Posiada ponad 25 lat doświadczenia, zarówno w obszarze komercji, wsparcia sprzedaży, jaki i szeroko rozumianego łańcucha dostaw. Od wielu lat będąc członkiem Zespołów Zarządzających tworzyła strategie oraz prowadziła transformacje biznesu zarówno w obszarze Sprzedaży, jak i Łańcucha Dostaw w czołowych firmach rynku FMCG, takich jak Coca-Cola, Twinings, czy Lotte Wedel. Posiada unikalne doświadczenie z różnych obszarów organizacji, co gwarantuje szerokie rozumienie spektrum biznesu. Od prawie 4 lat jest Dyrektor Zarządzającą HAVI Logistics w Polsce oraz w Krajach Bałtyckich. Sukces w biznesie opiera na pozytywnym przywództwie oraz współpracy z fantastycznymi ludźmi, którzy dzięki swojej wiedzy, pozytywnemu nastawieniu i ogromnemu zaangażowaniu budują profesjonalizm gwarantujący bardzo dobre wyniki biznesowe i finansowe. Od kilku lat działa jako mentor współpracując zarówno ze studentami, jak również wspierając i promując kobiety w biznesie. Siła leadership'u oraz wieloletnie doświadczenie gwarantują skuteczność i efektywność procesu mentoringowego. Ciekawość ludzi i atencja na młode pokolenie pozwala rozwijać uczestnika w obszarze przywództwa budując na jego mocnych stronach. Wspomaga ludzi ambitnych, odważnych i dążących do osiągnięcia satysfakcji z życia zawodowego i nie tylko. W mentee ceni odwagę oraz energię i oczekuje pełnego zaangażowania. Mentoring połączony w rozbudowaną sieć networkingu daje ogromną przewagę.

Dorota Richards

Dorota Richards

business development manager, AutoStore

Jestem Business Development Managerem w firmie AutoStore, odpowiedzialnym za rozwój biznesu na rynku polskim. W AutoStore specjalizujemy się w produkcji automatycznych systemów do pobierania i kompletacji, które od samego początku są produkowane w Polsce, w Koszalinie. Ukończyłam Politechnikę Poznańską oraz Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, a moja misja to skutecznie usprawniać pracę w polskich magazynach. Wraz z zespołem ekspertów AutoStore, analizuję dane Klientów, projektuję i symuluję rozwiązania, które zwiększają efektywność i redukują koszty operacyjne. Dzięki temu wprowadzamy innowacyjne technologie, które znacząco poprawiają funkcjonowanie magazynów.

Tomasz Sączek

Tomasz Sączek

, dyrektor rozwoju biznesu CEE IPP Pooling

Dyrektor Rozwoju Biznesu CEE w IPP Pooling, ekspert w obszarze łańcucha dostaw, praktyk z ponad 25-letnim stażem. Doświadczony manager z sukcesami zarządzający łańcuchami dostaw różnych branż. Współpracował z renomowanymi firmami konsultingowymi w Polsce (Roland Berger, PwC) i za granicą (H&Z, Inverto – obecnie BCG). Specjalizuje się budowaniu strategii łańcucha dostaw, optymalizacji kosztów oraz przebudowie procesów logistycznych. Certyfikowany trener biznesu. Wykładowca m.in. na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Doradca Supply Chain & Logistics Group w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – reprezentujący organizację w Polsce. Od wielu lat prelegent i przewodniczący Global Supply Chain Summit w Dubaju. Autor cyklu podcastów „Logicznie Logistycznie” by Hillwood. Trener mentalny i mówca publiczny specjalizujący się w „awakening speech”. Wieloletni partner merytoryczny konferencji Polska Logistyka.

Piotr Skobało

Piotr Skobało

managing partner, Magna Valor Sp. z o. o.

Menadżer z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze międzynarodowej logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw oraz obsługi klienta. Zdobywał doświadczenie w różnych sektorach gospodarki, obejmujących produkcję, handel detaliczny, e-commerce oraz usługi logistyczne. Przez wiele lat odpowiadał za kompleksowe zarządzanie funkcją łańcucha dostaw – od opracowania strategii po jej efektywną realizację – w przedsiębiorstwach o przychodach liczonych w miliardach, takich jak Whirlpool, Cersanit, Neonet, Rhenus Logistics, a także w dynamicznie rozwijających się firmach, takich jak Selsey. Zarządzał budżetami o wartości setek milionów złotych, prowadząc projekty rozwoju i optymalizacji, które przyczyniły się do znaczącego wzrostu wyników operacyjnych oraz EBITDA. Obecnie pełni funkcję Wiceprezesa regionu Europa w organizacji Tompkins Ventures, jest Ambasadorem Gartner Peer Community, wykładowcą na studiach MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz WSB Merito. Dodatkowo, jest członkiem Stowarzyszenia Ekspertów Logistyki E-Commerce oraz prowadzi podcast „Rozmowy Logistyków”. Pełni również funkcję Partnera Zarządzającego w firmie Magna Valor, specjalizującej się w doradztwie w zakresie logistyki oraz zarządzania łańcuchami dostaw.

Piotr Stasiak

Piotr Stasiak

dyrektor zarządzający, Elcar

Odpowiada za rozwój produktów oraz strategię i komunikację w spółce Elcar, która specjalizuje się w technologiach do branży logistycznej. Kierował projektem rebrandingu firmy oraz wprowadzeniem nowych linii produktowych w obszarach związanych z zarządzaniem flotami, monitoringiem towaru, optymalizacją łańcuchów dostaw oraz elcar DOCK, czyli systemem radarowym zwiększającym bezpieczeństwo ramp załadunkowych w centrach logistycznych. Wcześniej przez 20 lat związany z dziennikarstwem ekonomicznym (Polityka, Newsweek, Onet), pracował w mediach oraz branży reklamowej na styku marketingu i nowoczesnych technologii. Absolwent Prawa na UW. Prywatnie kompulsywnie kupuje i obsesyjnie czyta książki, których recenzje zamieszcza na Instagramie.

Żaneta Ścigała

Żaneta Ścigała

radczyni prawna, partnerka w kancelarii Legal Hub Wojnarowska Ścigała Irlik

Współzałożycielka stowarzyszenia e-Commerce Logistics Experts Association. Od ponad 17 lat wspiera firmy z sektora nieruchomości i logistyki, łącząc perspektywę prawną z biznesową. Specjalizuje się w umowach najmu powierzchni magazynowych oraz w umowach logistycznych, a także w prowadzeniu sporów sądowych i tworzeniu skutecznych strategii procesowych. Doradza zarówno deweloperom, jak i operatorom oraz najemcom, pomagając im podejmować decyzje, które minimalizują ryzyka i wspierają rozwój biznesu. Absolwentka prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim i programu Executive MBA. Certyfikowana ekspertka w obszarze compliance (Approved Compliance Expert). Autorka projektu WLS | Warehouse of Legal Solutions, w ramach którego tworzy praktyczne narzędzia i treści dla branży logistycznej i nieruchomościowej.

Izabella Tymińska

dr Izabella Tymińska

założycielka, prezes zarządu, Ekspert Celny

Świetnie oceniany wykładowca-praktyk. Zajmuje się doradztwem z zakresu praktycznego zastosowania przepisów prawa celnego. Specjalizuje się w sprawach z tzw. „górnej półki trudności” - zawiłych i nietypowych. Uczestniczy w kontrolach organów celnych i skarbowych, wygrywa sprawy o nienależnie pobrane cła i podatki. W pracy zawodowej wykorzystuje doświadczenia zdobyte w administracji celnej, spedycji i logistyce. Jest wykładowcą na Akademii Sztuki Wojennej na Wydziale Zarządzania Dowodzenia w Instytucie Logistyki w Warszawie. Absolwentka Ekonomii, Logistyki, Stosunków Międzynarodowych, Zarządzania oraz Ekonomiki Obronności. Były pracownik Urzędu Celnego, posiada doświadczenie w doradztwie związanym z importem i eksportem towarów i usług oraz analizą finansowo-ekonomiczną kontraktów międzynarodowych. Specjalista w zakresie przygotowywania zgłoszeń celnych, reprezentacji klienta przed organami oraz w bezpośrednim stosowaniu przepisów celnych.

Bernadeta Wachowiak

Bernadeta Wachowiak

kierownik centrum kompetencji WMS, PSI Polska

Artur Wiśniewski

Artur Wiśniewski

kierownik działu ochrony środowiska, Dino Polska S.A.

Inżynier i Menadżer Ochrony Środowiska z 19-letnim stażem, to nieustannie rozwijający się profesjonalista, który nie tylko dba o ochronę środowiska, ale także nieustannie pogłębia swoją wiedzę i umiejętności, aby przyczynić się do bardziej zrównoważonej przyszłości. Specjalizuje się w gospodarce odpadami i opakowaniami oraz szerokim spektrum ochrony środowiska, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, WSB w Toruniu oraz Politechniki Łódzkiej. Pracował jako produkt manager chemii przemysłowej w NCH Poland, kierownik zakładu recyklingowego Stora Enso Poland, a obecnie jest kierownikiem działu ochrony środowiska w Dino Polska S.A. oraz prowadzi własne biuro ochrony środowiska wspierając przedsiębiorców. Posiada certyfikację audytora energetycznego oraz ISO 14001:2015 i 45001:2018, coacha, specjalisty BHP, inspektora p-poż, mediatora i instruktora survivalu. Jego hobby to caravaning, survival i gotowanie, lubi doświadczać nienaruszonej natury przez człowieka. Pochodzi z Kalisza gdzie, mieszka na stałe.

Maciej Wroński

Maciej Wroński

prezes, TLP Transport i Logistyka Polska

Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. W swojej karierze zawodowej pracował jako: rzemieślnik, przedsiębiorca, urzędnik w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej, Krajowy Konsultant w Krajowej Radzie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na kontrakcie Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju, p.o. dyrektora Departamentu Transportu Drogowego i następnie dyrektor Departamentu Dróg i Transportu Drogowego w Ministerstwie Transportu, dyrektor ds. legislacyjno-prawnych w Zrzeszeniu Międzynarodowych Przewoźników Drogowych, członek i następnie przewodniczący Rady Nadzorczej CK Hartwig S.A. prezes Towarzystwa Edukacyjnego „e-wszechica.pl”, dyrektor Biura Prawnego w Ogólnopolskim Związku Pracodawców Transportu Drogowego i do dzisiaj prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Aktywnie uczestniczył przez 17 lat, jako ekspert strony rządowej, w pracach komisji sejmowych i senackich związanych z transportem i ruchem drogowym, bezpieczeństwem ruchu drogowego, drogownictwem oraz reformą administracji publicznej w zakresie zadań związanych z komunikacją i drogami. W 2020 roku zajął 32 miejsce w rankingu “Gazety Prawnej” najbardziej wpływowych prawników w Polsce. Odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz odznaką honorową „Zasłużony Dla Transportu RP”.

Piotr Wrzeszcz

Piotr Wrzeszcz

supply chain director, Media Saturn Holding Polska sp. z o.o.

Ponad 20 lat doświadczenia w obszarze logistyki i supply chain. Przez 15 lat pracował w Mars Inc., globalnej firmie produkcyjnej z segmentu FMCG. Na wielu stanowiskach z obszaru łańcucha dostaw odpowiadał zarówno za operacje jak i za projekty transformacyjne: przetargi, implementację nowoczesnych narzędzi planistycznych, wdrożenie procesu Advanced S&OP (Integrated Business Planning), integrację łańcuchów dostaw między firmami Mars i Wrigley. Od 2019 roku związany z grupą Media Markt – największym Europejskim sprzedawcą elektroniki konsumenckiej. Odpowiada za wszystkie procesy logistyczne po stronie magazynowania i transportu w Polsce oraz za projekty optymalizacji supply chain w dostawach do sklepów i w kanale e-commerce.

Lucyna Zaborowska-Princ

Lucyna Zaborowska-Princ

dyrektor regionu, Raben Logistics Polska

Wraz ze swoim ponad 500-osobowym zespołem odpowiada za rozwój i operacje logistyczne, transportowe i celne w największym oddziale firmy Raben zlokalizowanym w podpoznańskich Gądkach. Posiada długoletnie doświadczenie zarządzania różnymi obszarami w międzynarodowych korporacjach – po stronie operatora logistycznego, jak i producenta. Jej główne obszary zainteresowań obejmują współpracę nastawioną na efektywność i optymalizację całego łańcucha dostaw. Od początku kariery zdobywała doświadczenia zawodowe inicjując i prowadząc innowacyjne projekty logistyczne takie jak wdrożenie jednego z pierwszych międzynarodowych hub’ów logistycznych w Europie, współdzielenie łańcucha dostaw, rozwój modelu współpracy logistycznej z klientami czy koncepcja segmentacji biznesowej. W swojej pracy wykorzystuje narzędzia i wiedzę zdobyte na licznych kursach (m.in. certyfikat logistyczny European Logistics Association, certyfikat zarządzania projektami PMI Project Management Professional, praktyczne zastosowanie TOC Theory Of Constraints czy Outsourcing wg metodologii Vested).

Artur Zbroja

Artur Zbroja

transportation director, Allegro Group

Marek Żbikiewicz

Marek Żbikiewicz

dyrektor działu systemów automatycznych, Kaufland Polska

Absolwent Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej. W branży szeroko pojętej automatyki przemysłowej od 30 lat (m.in. Satchwell Control Systems, Invensys Building Systems, Distech Controls, Kaufland Polska Markety). W Centrum Dystrybucyjnym Kaufland w Woli Krzysztoporskiej od 2010 roku. Do lipca 2021 Dyrektor Działu Technicznego odpowiedzialny za cztery obszary: FM (technika i instalacje magazynowe), Warsztat Wózków Widłowych (obsługa floty 3500 wózków Logistyki i marketów), Instalacje Automatyczne wspomagające procesy logistyczne oraz Utrzymanie Czystości na terenie CD. Od lipca 2021 - Dyrektor Działu Systemów Automatycznych. Instalacje wspomagające procesy logistyczne: HRL – Automatyczny Magazyn Wysokiego Składowania Art. Niechłodzonych (cało paletowy), AKL – Automatyczny Magazyn Art. Drobnych, PPA – Sorter Palet Drewnianych, TIKO - Automatyczny Magazyn Wysokiego Składowania Art. Mrożonych (cało paletowy) Reprezentant Logistyki Kaufland Polska w międzynarodowych strukturach SCM w zakresie FM oraz Automatyki magazynowej, Country Key User SAP FM (od 2014 roku odpowiedzialny za wdrożenie SAP FM w obszarze technicznym Logistyki Kaufland). Prywatnie – pasjonat turystyki motocyklowej z 15 letnim stażem.

Renata Grzeszczak

Renata Grzeszczak

senior project manager, Puls Biznesu

Eurologistics

Ministerstwo Infrastruktury

RABEN LOGISTICS POLSKA

RABEN LOGISTICS POLSKA – największa spółka Grupy Raben - oferuje usługi dystrybucji krajowej i międzynarodowej oraz kompleksową obsługę logistyczną, w tym logistykę dla e-commerce i cały wachlarz usług dodanych (co-packing, co-manufacturing, co-design). Zasoby firmy to: 4000 pracowników, 35 oddziałów, ponad 750 tys. m2 pow. mag. i ok. 5000 środków transportu.

FedEx Express (FedEx)

FedEx Express (FedEx) to największa na świecie firma zajmująca się transportem ekspresowym, oferująca szybką i niezawodną dostawę do ponad 220 krajów i terytoriów. Dzięki rozbudowanej sieci połączeń lotniczych i drogowych, FedEx Express zapewnia szybką realizację przesyłek pilnych w ściśle określonym czasie i terminie.

log24.pl

Top Logistyk

Human Group

W Human Group wspieramy zakłady produkcyjne i logistyczne w całym procesie HR – od szybkiego pozyskania pracowników, przez legalizację zatrudnienia, aż po wdrożenie i on-boarding. Specjalizujemy się w dostarczaniu wykwalifikowanych kandydatów – zarówno z Polski, jak i z zagranicy – gotowych do pracy zmianowej, sezonowej i długoterminowej. Wspieramy firmy, które szukają skutecznych rozwiązań kadrowych i zapewniamy ciągłość operacyjną. To, co nas wyróżnia, to połączenie ludzi, technologii i nowatorskiego podejścia do pracy na produkcji czy w magazynie. Dzięki naszej autorskiej aplikacji WORK zapewniamy szybką komunikację z pracownikami, sprawne zarządzanie obecnościami i realny wpływ na ich zaangażowanie.

logistyczny.com

Elcar

Elcar to wiodący dostawca zaawansowanych technologii dla branży logistycznej. Firma specjalizuje się w rozwiązaniach IT wspierających zarządzanie flotą, poprawę bezpieczeństwa procesów załadunkowych oraz efektywne funkcjonowanie centrów dystrybucji. Oferuje również narzędzia do analizy danych i optymalizacji łańcuchów dostaw z wykorzystaniem inteligentnych algorytmów. Z systemów Elcar korzystają czołowe firmy z sektorów transportu, logistyki, handlu detalicznego i FMCG – m.in. Raben, Fresh Logistics, Biedronka, Selgros, Dino i Stokrotka. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom Elcar, klienci zyskują pełną kontrolę i transparentność na każdym etapie łańcucha dostaw.

DHL eCommerce Polska

DHL eCommerce Polska – ekspert polskiego rynku przesyłek krajowych, globalny partner logistyczny i prekursor innowacyjnych rozwiązań e-commerce, dla klientów w Polsce i w Europie. To firma z zespołem profesjonalistów, która tworzy przestrzeń do rozwoju pracowników i klientów. Posiada nowoczesną infrastrukturę – krajowe centra sortowania i terminale oraz mocną sieć 18 000 punktów partnerskich i automatów paczkowych, w których szybko i wygodnie można nadać lub odebrać przesyłkę. DHL to również operator największej europejskiej sieci OOH, która liczy sobie już ponad 100 tysięcy lokalizacji. W 2023 roku firma otrzymała prestiżową nagrodę Fundament, przyznawaną innowacyjnym i prężnie rozwijającym się instytucjom, mającym duży wpływ na polską gospodarkę. DHL eCommerce Polska został nagrodzony także wyróżnieniem „Złote Innowacje” za nowoczesne i zaawansowane technologicznie Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL. Firma znalazła się na czele listy Najlepszych Miejsc Pracy w Polsce w rankingu Great Place to Work 2023. Jest również wielokrotnym laureatem wyjątkowego wyróżnienia Quality International.

PSI Polska

PSI Polska tworzy i wdraża autorskie oprogramowanie, które obsługuje procesy biznesowe w obszarze produkcji, logistyki, energetyki i transportu publicznego. Rozwiązania PSI sterują m.in. pracą magazynów sieci LPP, Empik, CCC, a także sieciami elektroenergetycznymi, gazowymi i rurociągami operatorów infrastruktury krytycznej.

Vanderlande

Vanderlande - globalny lider w automatyzacji procesów logistycznych – wspiera największe marki e-commerce, lotniska i firmy kurierskie na świecie. Codziennie jej systemy sortują ponad 52 miliony paczek, obsługują ponad 600 lotnisk i pomagają realizować dostawy tego samego dnia w e-commerce dla miliardów zamówień. Od 2017 roku Vanderlande jest częścią Toyota Automated Logistics Group (TALG) – międzynarodowej grupy firm specjalizujących się w zintegrowanej automatyzacji logistyki. Vanderlande w Polsce obsługuje czołowe marki z branży modowej, kosmetycznej i ogólno logistycznej w zakresie automatyzacji magazynów – m.in. H&M, LPP, Rossmann, CCC, Kaufland – oraz współpracuje z globalnymi liderami usług kurierskich, takimi jak DPD, DHL i FedEx. To dowód na zaufanie, jakim darzą firmę najwięksi gracze rynkowi.

Westernacher

Opiekun merytoryczny:

Renata Grzeszczak

Renata Grzeszczak

Project Manager - Team Leader

600 013 324

[email protected]

Współpraca:

Katarzyna Dziedzic

Katarzyna Dziedzic

Marketing Manager

600 013 343

[email protected]

XXII Forum Polskich Menedżerów Logistyki - POLSKA LOGISTYKA

Wstęp bezpłatny

XXII Forum Polskich Menedżerów Logistyki - POLSKA LOGISTYKA

Wstęp bezpłatny

XXII Forum Polskich Menedżerów Logistyki - POLSKA LOGISTYKA

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział

XXII Forum Polskich Menedżerów Logistyki - POLSKA LOGISTYKA

Wstęp bezpłatny

Zgłoś udział
  •  Forum
  •   ‑ 
  •  Warszawa